Το 79,9% των ερωτηθέντων καταναλωτών έχει αγοράσει γάλα το τελευταίο δίμηνο, έστω και μία συσκευασία, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της Longlust για το γάλα και τις συνήθειες γύρω από αυτό. Μπορεί τα αναψυκτικά να έχουν αγοραστεί τουλάχιστον μία φορά στο 81,33% των ερωτηθέντων, αλλά είναι σημαντικό για το γάλα ότι βρίσκεται υψηλότερα από τους φυσικούς χυμούς (66,6%), το κρύο τσάι (33,4%) και τα φυτικά ροφήματα (29,89%). Το σοκολατούχο γάλα διατηρεί ένα ποσοστό «πιστών» ύψους 29,61%, αλλά υστερεί σε διείσδυση
Οι οικογένειες με παιδιά είναι οι πιστότεροι καταναλωτές γάλακτος καθημερινά, σε ποσοστό 67%. Αλλά και το 44% καθημερινής κατανάλωσης γάλακτος σε ερωτηθέντες που δεν έχουν παιδιά δεν είναι χαμηλό ποσοστό… Αναφορικά με τις ηλικίες, είναι, ωστόσο, αρκετά χαμηλότερη η καθημερινή κατανάλωση γάλακτος από ανθρώπους έως 29 ετών. Mεγάλες διαφορές στη συχνότητα κατανάλωσης μεταξύ ανδρών και γυναικών δεν υπάρχουν.

Η κατανάλωση ως σκέτο, ο συνδυασμός με δημητριακά και η προσθήκη γάλακτος στον καφέ
Η κατανάλωση ταυτόχρονα με δημητριακά -σε πρωινό, δεκατιανό ή άλλα γεύματα ενδεχομένως- προκύπτει από την έρευνα ως ο κύριος λόγος κατανάλωσης γάλακτος: 70%, μακράν του δεύτερου. Στο δεύτερο λόγο αποκαλύπτεται η άλλη χρήση του γάλακτος, εκείνη της χρησιμοποίησής του σε μαγειρικές ή ζαχαροπλαστικές συνταγές, που ωθεί τους καταναλωτές στην αγορά του: 58%. Τα ποσοστά και των δύο κυρίαρχων λόγων είναι αυξημένα σε ηλικίες έως 29 ετών: 78% και 61% αντίστοιχα. Παραμένει εντυπωσιακό το 55% του κοινού που δηλώνει ότι πίνει και σκέτο γάλα. Ανεβαίνει σε 64% στους άνω των 60 ετών και πέφτει στο 38% για τους έως 29 ετών. Επιπλέον, μοιάζουν περισσότεροι οι άνδρες που συνηθίζουν να πίνουν σκέτο γάλα: 63%, έναντι 51% των γυναικών. Σύμφωνα με το ελληνικό κοινωνικό περιβάλλον, μοιάζει λογικό το 63% των γυναικών να αγοράζει γάλα με σκοπό να το χρησιμοποιήσει σε μαγειρική ή ζαχαροπλαστική. Το αντίστοιχο ποσοστό για άνδρες είναι 47%.

Η κατανάλωση γάλακτος στον καφέ καταγράφηκε στο 51% του δείγματος, περισσότερο έντονη στις ηλικίες μεταξύ 50 και 59 ετών (54%), πλειοψηφική μεταξύ γυναικών του δείγματος (53%), μειοψηφική μεταξύ ανδρών (44%). Αναμενόμενα, για τις οικογένειες με παιδιά, η χρήση γάλακτος μαζί με δημητριακά είναι πιο συχνή, σε ποσοστό 78%, έναντι ποσοστού 61% για τους ερωτηθέντες που δεν έχουν παιδιά. Εξάγεται το συμπέρασμα ότι η κατανάλωση από τα ίδια τα παιδιά ανεβάζει το ποσοστό. Ίσως επηρεάζονται ως προς τον τρόπο κατανάλωσης και οι ίδιοι οι γονείς: Αν έχουν και γάλα και δημητριακά στο σπίτι, είναι πιθανό να θελήσουν να συνδυάσουν σε γεύμα, αν και το 61% των ερωτηθέντων που έχει παιδιά δήλωσε ότι πίνει το γάλα του σκέτο, σε αντίθεση με το 48% όσων δεν έχουν παιδιά. Η χρήση για μαγειρική και ζαχαροπλαστική είναι αυξημένη για όσους έχουν παιδιά, σε σχέση με εκείνους που δεν έχουν: 62% έναντι 54%.

Σε ό,τι αφορά το μέρος του κοινού που δεν πίνει γάλα, το 39% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το γάλα δεν του προσφέρει κάτι παραπάνω διατροφικά και το 37% δεν έχει συνηθίσει να πίνει γάλα. Σημαντικό αντικίνητρο σε όσους δεν αρέσει το γάλα είναι η γεύση (27%). Υπάρχουν και οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι το γάλα είναι πια ακριβό, σε ποσοστό 15%.

Το νεανικό κοινό έως 29 ετών καταναλώνει λιγότερο γάλα συγκριτικά με τις μεγαλύτερες ηλικίες, το έχει μειώσει το τελευταίο δωδεκάμηνο και είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο ως προς τις διακυμάνσεις της τιμής (price sensitive). Είναι σίγουρα λιγότερο ενεργά αναμεμειγμένο (disengaged) με την κατηγορία μεταξύ των ηλικιακών ομάδων.

Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα της εταιρείας Longlust για το γάλα διενεργήθηκε μέσω online ερωτηματολογίου χρονικής διάρκειας τριών λεπτών, σε πανελλαδικό δείγμα 1.000 ατόμων, μεταξύ 17 και 20 Μαΐου 2024. Το δείγμα αφορά 70% γυναίκες, 30% άνδρες, 53% ενηλίκους γονείς, 11% άτομα έως 29 ετών, 10% από 30 έως 39 ετών, 26% από 40 έως 49 ετών, 28% από 50 έως 59 ετών και 6% άνω των 60 ετών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter