Η εταιρεία ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ, μέλος του ομίλου LogicDIS, παρουσίασε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη εφαρμογή πιστότητας πελατών, την οποία έχει εγκαταστήσει ήδη σε περισσότερα από 100 καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ΑΤΛΑΝΤΙΚ και ΓΑΛΗΝΟΣ. Για τα οφέλη και τις δυνατότητες της εφαρμογής συζητήσαμε με τον κύριο Φίλιππο Παπασιδέρη, τεχνικό σύμβουλο της ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ.

Το μπακάλικο της γειτονιάς που η κυρά Τασούλα ήξερε όλες τις γειτόνισσες και έκανε one to one μάρκετινγκ με 10 λεπτά κουβέντα, αν δεν είναι ήδη θα γίνει σύντομα μια εικόνα του παρελθόντος. Σήμερα, οι χιλιάδες πελάτες ενός σούπερ μαρκετ, ακόμα κι αν το θέλουν, είναι σχεδόν αδύνατο να πιάσουν κουβεντούλα με την ταμία, αλλά παράλληλα ζητούν και την προσωπική σχέση ή τουλάχιστον μια παραπλήσια μορφή της. Σε αυτή την ανάγκη σκοπεύουν τα συστήματα πιστότητας πελάτη, τα οποία έχουν αρχίσει να κατακτούν την ελληνική αγορά.

Η εταιρεία ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ, μέλος του ομίλου LogicDIS, παρουσίασε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη εφαρμογή πιστότητας πελατών, την οποία έχει εγκαταστήσει ήδη σε περισσότερα από 100 καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ΑΤΛΑΝΤΙΚ και ΓΑΛΗΝΟΣ. Για τα οφέλη και τις δυνατότητες της εφαρμογής συζητήσαμε με τον κύριο Φίλιππο Παπασιδέρη, τεχνικό σύμβουλο της ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ.

“σελφ σέρβις”: Θα μπορούσατε να περιγράψετε απλά τη λειτουργία μιας εφαρμογής πιστότητας πελάτη και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της;

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗΣ: Σκοπός αυτής της εφαρμογής είναι να κάνει τον πελάτη “φίλο” του καταστήματος. Βασικά αυτό επιτυγχάνεται με ένα σύστημα ανταμοιβής του πελάτη, όταν αυτός προτιμά ένα συγκεκριμένο κατάστημα ή αλυσίδα καταστημάτων για τις αγορές του. Συνήθως ο πελάτης κερδίζει κάποιους πόντους για Χ δραχμές του λογαριασμού του ή επιπλέον πόντους αν επιλέξει συγκεκριμένα προϊόντα. Όταν οι πόντοι φτάσουν σε ένα προκαθορισμένο νούμερο, τότε μετατρέπονται σε δώρα, δωροεπιταγές ή και μετρητά, ανάλογα με την πολιτική της επιχείρησης. Οπότε, σε κάθε περίπτωση, ο πελάτης ωφελείται γιατί απολαμβάνει έμμεσης έκπτωσης και το κατάστημα συλλέγει κάποια πολύτιμα δεδομένα. Η επεξεργασία των δεδομένων αυτών παρέχει πληροφορίες για τις πωλήσεις και τα δυνατά ή αδύνατα σημεία τους, τη λειτουργία της αλυσίδας τροφοδοσίας του καταστήματος και τέλος τις προτιμήσεις του πελάτη όχι ως μάζα αλλά ως ξεχωριστό άτομο.

“σ. σ.”: Είναι δύσκολη η εγκατάσταση αυτής της εφαρμογής και ενδεχομένως απαιτεί επεμβάσεις στο υπάρχον σύστημα πληροφορικής της εταιρείας;

Φ. Π.: Η εφαρμογή λειτουργεί σε server ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες εφαρμογές του συστήματος πληροφορικής της εταιρείας, αν και υπάρχει και light έκδοση, η οποία συνήθως αφορά επιχειρήσεις με ένα κατάστημα και είναι δυνατό να λειτουργήσει στον ίδιο υπολογιστή με τις υπόλοιπες εφαρμογές.

Ως εκ τούτου, η πλήρης έκδοση της εφαρμογής συνεργάζεται μεν με το κεντρικό σύστημα πληροφορικής για ενημερώσεις τιμών, επεξεργασία πληροφοριών κ.λπ., αλλά λειτουργεί αυτόνομα ως μια νέα οργανική μονάδα στη μηχανοργάνωση της επιχείρησης.

Εκτός του server χρειάζεται να γίνει η εγκατάσταση λογισμικού στα ταμιακά συστήματα του κάθε καταστήματος, το οποίο αναλαμβάνει την πρωτογενή επεξεργασία και τη μεταφορά των στοιχείων στον server και αντίστροφα την αποστολή των στοιχείων από τον server στο κάθε κατάστημα. Η σύνδεση των ταμιακών συστημάτων με τον server γίνεται μέσω dial up, συνήθως το βράδυ, ώστε την επόμενη ημέρα το πρωί ο λογαριασμός του πελάτη να είναι ενημερωμένος με τους πόντους της προηγούμενης ημέρας.

Ας σημειωθεί ότι η εφαρμογή δεν απαιτεί να εφοδιαστούν τα ταμιακά συστήματα με μαγνητικούς αναγνώστες, καθώς είναι δυνατό η κάρτα του πελάτη να διαθέτει κάποιο barcode, το οποίο διαβάζεται από το σκάνερ του ταμιακού συστήματος.

“σ. σ.”: Τι ακριβώς εξυπηρετεί η κάρτα του πελάτη και πώς διευκολύνει τα δύο μέρη;

Φ. Π.: Η κάρτα αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του πελάτη και του καταστήματος. Ο κάτοχός της γνωρίζει ότι με αυτήν έχει κάποια προνόμια και χρειάζεται να την έχει μαζί του όταν πηγαίνει στο κατάστημα, προκειμένου να συλλέξει τους πόντους του.

Πρακτικά, η συλλογή των πόντων είναι δυνατό να γίνει ακόμα κι αν ο πελάτης έχει ξεχάσει την κάρτα του, δίνοντας το όνομά του, αλλά επειδή η διαδικασία αυτή απαιτεί περισσότερο χρόνο, ο πελάτης συνηθίζει να έχει την κάρτα μόνιμα μαζί του.

Ανάλογα με την πολιτική του καταστήματος η κάρτα είναι δυνατό να είναι επώνυμη. Σε αυτήν την περίπτωση, την πρώτη φορά που ο πελάτης κάνει κάποια αγορά παίρνει ένα προσωρινό χαρτί που λειτουργεί ως κάρτα και μετά από κάποιο διάστημα φτάνει στο σπίτι του η πλαστική κάρτα με το όνομά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όνομα του πελάτη εμφανίζεται στην οθόνη του ταμιακού συστήματος που βλέπει μόνο η ταμίας, η οποία γνωρίζει με ποιον συναλλάσσεται.

Το όνομα του πελάτη εμφανίζεται και στην απόδειξη, όπου εμφανίζονται επίσης οι προηγούμενοι πόντοι, οι πόντοι της τρέχουσας συναλλαγής, συνολικά, αλλά και για κάθε είδος ξεχωριστά και το προτεινόμενο δώρο για τους πόντους που έχει συλλέξει, αν υπάρχουν κάποια δώρα.

“σ. σ.”: Υπάρχουν λειτουργίες που είναι δυνατό να προσθέσει κάποια επιχείρηση για να βελτιώσει την εφαρμογή ή να την προσαρμόσει καλύτερα στις ανάγκες της;

Φ. Π.: Ένα σημαντικό προαιρετικό module της εφαρμογής είναι η “διαχείριση δώρων”. Στην περίπτωση που η επιχείρηση έχει αποφασίσει να μετατρέπει τους πόντους σε δώρα, θα πρέπει να έχει ανά πάσα στιγμή στοκ για να εξυπηρετήσει τους πελάτες της. Οπότε έχουμε δημιουργήσει μια επέκταση, η οποία συνδέεται με τη βασική εφαρμογή και προβλέπει, σε σχέση με τους πόντους του κάθε πελάτη, το στοκ ανά προϊόν-δώρο που θα χρειαστεί η επιχείρηση.

Προαιρετικά, διαθέτουμε επίσης το “Advanced report wizard”, το οποίο έχοντας τη δυνατότητα να συσχετίσει τον πελάτη με τα είδη των αποδείξεών του και όχι μόνο με συνολικό ποσό της απόδειξης, επεκτείνει τις βασικές αναφορές του πακέτου και αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια του μάρκετινγκ.

“σ. σ.”: Υπάρχουν κάποια μετρήσιμα οφέλη από τις εγκαταστάσεις που έχετε κάνει μέχρι σήμερα;

Φ. Π.: Αν και είναι πολύ νωρίς να βασιστούμε σε νούμερα, αξίζει να αναφέρουμε ότι στο ΑΤΛΑΝΤΙΚ, όπου έχουμε εγκαταστήσει την εφαρμογή από το Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα το καλάθι του κάθε πελάτη που χρησιμοποιεί κάρτα είναι αυξημένο κατά 30% σε σχέση με το παρελθόν. Επίσης, στα καταστήματα που έχουν ενταχθεί στο σύστημα πιστότητας παρατηρείται διπλάσιος ρυθμός ανάπτυξης σε σχέση με αυτά που δεν έχουν ενταχθεί.