Σε στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεις προχωρά αθόρυβα, αλλά σταθερά, η Lidl στην ελληνική αγορά, καθώς έπειτα από μία δεκαετία και πλέον παρουσίας στη χώρα μας, η αλυσίδα αλλάζει τις κύριες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ευελπιστώντας σε ακόμη υψηλότερο μερίδιο αγοράς.

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως αυτή την περίοδο η Lidl είναι, σχεδόν ταυτόχρονα, σε φάση αναστολής δραστηριοτήτων των δύο παλαιότερών της Logistics Center στη χώρα –στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης και στη Θήβα– και μεταφοράς τους σε νέες εγκαταστάσεις, στα Καλύβια Αττικής και στη ΒΙ.ΠΕ Σίνδου. Ειδικότερα, από τη Θήβα θα αρχίσει η μεταφορά του Logistics Center στις αρχές του 2014, καθώς περατώθηκαν όλες οι σχετικές προετοιμασίες στα Καλύβια. Η αποθήκη της Θήβας υποστηρίζει τη διανομή στο δίκτυο των Lidl στο λεκανοπέδιο Αττικής από την πρώτη ημέρα παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το αποθηκευτικό συγκρότημα της Lidl στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης δεν θα πωληθεί, αλλά θα αδρανοποιηθεί.

Το συγκρότημα-μαμούθ στη ΒΙ.ΠΕ Σίνδου
Μεγαλύτερο σε έκταση, και πιθανότατα το πιο μεγάλο απ’ όλων των λιανεμπορικών αλυσίδων στη χώρα, είναι το αποθηκευτικό κέντρο που εξαγόρασε η εταιρεία από την Aldi, στη ΒΙ.ΠΕ Σίνδου στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο επένδυσε περίπου 15 εκατ. ευρώ, προκειμένου να επεκτείνει και να προσαρμόσει τις υποδομές του στα δικά της δεδομένα. Η επένδυση αυτή στο ολοκαίνουργιο και σχεδόν αχρησιμοποίητο αποθηκευτικό συγκρότημα-μαμούθ των 55.000τμ έγινε με σκοπό να αυξηθεί η ικανότητα της καθ’ ύψος αποθήκευσης παλετών σε αυτό.

Επιπλέον, η αλυσίδα δημιουργεί εκεί επιπρόσθετους χώρους γραφείων, που θα υποδεχθούν το μεγαλύτερο κομμάτι του κεντρικού διοικητικού μηχανισμού της. Η περάτωση όλων των προαναφερόμενων παρεμβάσεων αναμένεται το καλοκαίρι του 2014, οπότε η αλυσίδα θα ενοποιήσει υπό κοινή στέγη τις διεσπαρμένες στην ευρύτερη περιοχή αποθηκευτικές δραστηριότητές της. Το εν λόγω αποθηκευτικό συγκρότημα αποτελεί μία μοναδική επένδυση στο είδος του στη ΝΑ Ευρώπη, καθώς διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση, ενεργειακή αυτονομία κά, Εκτός από «βάση» της Lidl στην Ελλάδα, θα αυξήσει πιθανότατα τις προοπτικές της ανάπτυξης στα Βαλκάνια.

Για την απόκτησή του ενδιαφέρθηκαν αρχικά πολλές αλυσίδες. Τελικά, όμως, μοναδικός διεκδικητής έμεινε η Lidl, που είχε την υπομονή να αναμένει την αναπόφευκτη πτώση του τιμήματος εκ μέρους της Aldi (αρχικά ζητούσε άνω των 100 εκατ. ευρώ), καθώς επιθυμούσε να απαλλαγεί το γρηγορότερο από τα πάγιά της, έστω και με σημαντικές απώλειες, προκειμένου να απαγκιστρωθεί από την Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι οι ζημιές της γερμανικής εταιρείας, όπως υπολογίζεται, προσέγγισαν σωρευτικά το μισό δισ. ευρώ και ότι αυτή επέστρεψε στο ελληνικό Δημόσιο την επιχορήγηση του Αναπτυξιακού Νόμου, ύψους 6,93 εκατ. ευρώ, η οποία της δόθηκε προκειμένου να δημιουργήσει το εν λόγω Logistics Center. Ενώ για τη δημιουργία των εγκαταστάσεών του έγιναν επενδύσεις ύψους περίπου 85 εκατ. ευρώ, πέρασε στα χέρια της Lidl αντί μόλις 25 εκατ. ευρώ…

Η Lidl σε μία χρονική περίοδο που πολλές λιανεμπορικές αλυσίδες αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα, λόγω της πτώσης της καταναλωτικής δαπάνης, μειώνει το κόστος διανομών του δικτύου της, αποβλέποντας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και των μεριδίων της. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, εκτός της δημιουργίας νέων καταστημάτων σε επιλεγμένες περιοχές της επικράτειας, επέκτεινε στην Αττική, μετά τη Θεσσαλονίκη, την πρακτική πώλησης αποκλειστικά non food προϊόντων στοκ, μέσω ενός νέου concept καταστημάτων με την επωνυμία Mega Bazaar, οργανώνοντας τριήμερα ιδιαίτερα επιθετικών προσφορών.