Στην αξιοποίηση των συνεργασιών της με περισσότερους από 1.500 Έλληνες προμηθευτές τροφίμων και μη και παρόχους υπηρεσιών προχωρά η Lidl, η οποία ξεκίνησε από τις 2 Ιουλίου τη διοργάνωση «Εβδομάδων Ελληνικών Προϊόντων». Στο πλαίσιο αυτό, όλο τον Ιούλιο οι πελάτες της είχαν τη δυνατότητα να προμηθεύονται από τα Lidl ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλές τιμές.

Η αλυσίδα συγκαταλέγεται στους μεγάλους εξαγωγείς ελληνικών ειδών, κυρίως τροφίμων, καθώς η αξία των ελληνικών προϊόντων που πωλεί-προωθεί σε 23 ευρωπαϊκές χώρες και στην Ελλάδα φθάνει κάθε χρόνο τα 600 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στη χώρα μας η Lidl, στο σύνολο των εθνικών αγορών που δραστηριοποιείται, πωλεί τόσα πολλά τοπικά είδη –κυρίως τρόφιμα. Στον επενδυτικό τομέα η εταιρεία σχεδιάζει/υλοποιεί φέτος επενδύσεις 70 εκατ. ευρώ, κυρίως για τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

Μέχρι στιγμής η Lidl, ο μονοκράτορας του hard discount στη χώρα, διαθέτει πανελλήνιο δίκτυο περίπου 210 καταστημάτων, ενώ θεωρείται πιθανό ως τα τέλη του έτους αυτά να προσεγγίσουν τα 220. Σημειώνουμε ότι στη διάρκεια της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, εδώ και δεκατρία χρόνια, η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 1,2 δισ. ευρώ και ότι απασχολεί περισσότερους από 4.000 εργαζόμενους

Το logistics center της Aldi
Η Lidl αναμένεται ότι θα ενδυναμώσει περαιτέρω τη θέση της στην εγχώρια αγορά, μετά την τελική διευθέτηση της εξαγοράς του υπερσύγχρονου logistics center της Aldi στη ΒΙ.ΠΕ.Θεσσαλονίκης, έναντι τιμήματος μόλις 25-30 εκατ. ευρώ. Η προδιαγεγραμμένη εξαγορά του τεράστιου αποθηκευτικού συγκροτήματος των 55.000τμ ουσιαστικά έχει «κλείσει» από τα τέλη του 2011, αλλά εξαιτίας νομικής φύσεως κωλυμάτων δεν κατέστη μέχρι στιγμής η μεταβίβασή του στην εταιρεία.

Ειδικότερα, συνεργάτες της Aldi στην ελληνική αγορά, οι οποίοι είχαν εγείρει αξιώσεις από την αλυσίδα που αποχώρησε από τη χώρα μας, μπλοκάρισαν την πώληση του κέντρου, προκειμένου να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους.Ωστόσο, η όλη κατάσταση εκτιμάται ότι βαίνει προς επίλυση και το αχρησιμοποίητο logistics center της Aldi, που κόστισε αρχικά πάνω από 85 εκατ. ευρώ, αποτελώντας μία μοναδική επένδυση στο είδος του στη ΝΑ Ευρώπη (με σιδηροδρομική σύνδεση, ενεργειακή αυτονομία κα), θα γίνει η νέα «βάση» της Lidl στη Βόρεια Ελλάδα, με δυνατότητα αξιοποίησης των υποδομών του σε βαλκανικό επίπεδο.

Για την απόκτησή του ενδιαφέρθηκαν αρχικά πολλές αλυσίδες. Τελικά, όμως, μοναδικός «μνηστήρας» παρέμεινε η Lidl, που είχε την υπομονή να περιμένει την αναπόφευκτη αποκλιμάκωση της τιμής πώλησης των εγκαταστάσεων εκ μέρους της Aldi –αρχικά ζητούσε περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ–, η οποία επιθυμεί διακαώς να «ξεφορτωθεί» τα πάγιά της, έστω και με μεγάλες ζημιές, προκειμένου να κλείσει και τυπικά το κεφάλαιο της αποχώρησής της από την Ελλάδα.

Όπως υπολογίζεται, οι απώλειές της σωρευτικά προσεγγίζουν το μισό δισ. ευρώ… Στο μεταξύ, έχει επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο την επιχορήγηση του Αναπτυξιακού Νόμου, ύψους 6,93 εκατ. ευρώ, η οποία της δόθηκε για τη δημιουργία του εν λόγω logistics center.
Είναι προφανές ότι η Lidl, σε μία περίοδο που πολλές λιανεμπορικές αλυσίδες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της πτώσης της ζήτησης, ευνοείται μειώνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος της διανομής προς όφελος της ανταγωνιστικότητάς της.

Υπενθυμίζουμε ότι η Lidl εξαγόρασε, επίσης, από την Aldi και 10 ιδιόκτητα και 2 μισθωμένα καταστήματα, έναντι 55 εκατ. ευρώ. Έτσι απέκτησε τρία σημεία πώλησης στην Αττική (στα Κάτω Πατήσια, στη Νέα Μάκρη και στη Λεωφόρο Θηβών), τρία στη Θεσσαλονίκη (στις περιοχές Σταυρούπολης, Καλαμαριάς και Θέρμης) και από ένα στην Παλαιά Οδό Πατρών-Αθηνών (Ρίο-Ακταίο), στο Κιλκίς, στην Αμαλιάδα Ηλείας, στη Νάουσα Ημαθίας, στο Βόλο και στον Τύρναβο.