Η οικονομική κρίση δεν αλλάζει τα επενδυτικά πλάνα της Leroy Merlin στην Ελλάδα, σε σχέση με το αρχικό της σχέδιο. Η εταιρεία σήμερα αριθμεί 4 καταστήματα στη χώρα, έχοντας πλάνο τη δημιουργία δικτύου 15 καταστημάτων στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο. Ο κ. Jean-Marc Hupe, γενικός διευθυντής της στη Ελλάδα, μιλά στο «greekretail» για την οικονομική κρίση, τα σχέδια της εταιρείας και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Εξηγώντας ότι ο συνδυασμός του μικρού μεγέθους της εγχώριας αγοράς και της έλλειψης ανταγωνισμού στερεί τους καταναλωτές από τη δυνατότητα επιλογής τιμών και ποιότητας, ο κ. Hupe υπογραμμίζει ότι η έλευση της Leroy Merlin τούς προσφέρει μια τέτοια δυνατότητα, σε περίοδο που η κρίση τούς κάνει περισσότερο απαιτητικούς.

Η εταιρεία ξεκίνησε την δραστηριότητά της στη χώρα μας το 2005, όμως το πρώτο της κατάστημα το εγκαινίασε το 2007. Σήμερα, αριθμεί 4 καταστήματα -το τελευταίο είναι εκείνο στη συμβολή των οδών Πειραιώς 165 και Ν. Φαλήρου, στην περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρέντη. Με βάση το πλάνο της ελληνογαλλικής σύμπραξης, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου 15 καταστημάτων Leroy Merlin στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο.

Οι επενδύσεις της εταιρείας σε νέα καταστήματα στη χώρα μας, όπως εκτιμάται, θα υπερβούν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ ο πήχης των πωλήσεων ανά κατάστημα έχει τεθεί κατά μέσο όρο στα 25 εκατ. ευρώ.

«Είμαστε ακόμα στην αρχή»

«greekretail»: Πώς αποτιμάτε την εμπειρία δύο χρόνων από την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου καταστήματός σας στην Ελλάδα;

Jean-Marc Hupe: Είμαστε ακόμη στην αρχή. Μέρα με την ημέρα χτίζουμε το μέλλον μας στην ελληνική αγορά. Εδραιώνοντας τη θέση μας, κατανοούμε καλύτερα τους πελάτες, βελτιώνουμε το επίπεδο της ικανοποίησής τους, εξελίσσουμε τις ομάδες μας μέσω εκπαίδευσης, κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της Ελληνικής Διοίκησης κλπ. Η ελληνική αγορά προσφέρει καλές δυνατότητες, αλλά θεωρούμε ότι η Ελλάδα μπήκε στην κρίση στα μέσα του 2008. Επομένως, η παρακολούθηση της συμπεριφοράς των πελατών μας στη νέα περίοδο αποτελεί, επίσης, μία καινούργια εμπειρία. Μπορώ να πω ότι το διάστημα των δύο χρόνων είναι πολύ σύντομο για όλα αυτά που ήδη κάναμε.

«gr»: Θεωρείται ότι η οικονομική κρίση, ενδεχομένως, κρύβει ευκαιρίες για καταστήματα που βασίζονται στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας σας;

J.-M. H: Στην Ελλάδα ήδη δραστηριοποιούνται μερικοί από τους σημαντικούς διεθνείς «παίκτες», όπως οι Carrefour, Ikea και Praktiker, όπως και κάποιες αξιόλογες εγχώριες εταιρείες, όπως οι Alex Pak και Idea. Το μέγεθος της ελληνικής αγοράς είναι μικρό, ενώ η έλλειψη ανταγωνισμού στερεί από τους καταναλωτές τη δυνατότητα επιλογής και την ποιότητα που δικαιούνται. Πιστεύω ότι η είσοδος της Leroy Merlin στην ελληνική αγορά έδωσε στους καταναλωτές τη δυνατότητα επιλογής, έδωσε καλύτερη ποιότητα και τιμές. Κι επειδή η οικονομική κρίση κάνει τους καταναλωτές περισσότερο απαιτητικούς, μία νέα επιχείρηση που δεν προσφέρει αντίστοιχα πλεονεκτήματα, δεν μπορεί να εισαχθεί με επιτυχία στην αγορά στη συγκεκριμένη συγκυρία.

Επέκταση φέτος στη Λάρισα

«gr»: Ποιος είναι ο στόχος σας για την αγορά μας;

J.-M. H: Ο στόχος μας, όπως συμβαίνει σε όλες τις αγορές των χωρών που δραστηριοποιούμαστε, είναι η πρωτιά, στόχος που θα επιτευχθεί, εάν πρώτα απ’ όλα οι πελάτες δείξουν ξεκάθαρα ότι μας θεωρούν νούμερο ένα επιχείρηση στην αγορά του κλάδου μας. Στη συνέχεια, εμείς θα πρέπει να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις κύριες πόλεις της Ελλάδας.

«gr»: Ποιες πόλεις της χώρας μας θα είναι οι επόμενοι σταθμοί σας;

J.-M. H: Στο πλαίσιο της μελέτης των πληθυσμιακών δεδομένων και των υποδομών, ώστε να γίνει σωστή διαχείριση του δυναμικού μας, η προτεραιότητά μας είναι να εξυπηρετήσουμε τους καταναλωτές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, θα επεκταθούμε σε άλλες πόλεις, ξεκινώντας φέτος από τη Λάρισα.

Η Ελλάδα προσφέρει ευκαιρίες

«gr»: Θεωρείται ότι η Ελλάδα είναι πρόσφορη για επενδύσεις;

J.-M. H: Ναι, πρόκειται για μία εξελισσόμενη χώρα, με πολλές ευκαιρίες. Η Ελλάδα αναμένουμε ότι θα επενδύσει πολλά στις υποδομές και στην εκπαίδευση, θα απλοποιήσει και θα εκσυγχρονίσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες κλπ, οπότε θα διευκολυνθεί και η δική μας λειτουργία, έτσι ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες στους πελάτες μας.

Η Γαλλία είναι η πρώτη χώρα που επένδυσε στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι καταλαβαίνουμε καλά ο ένας τον άλλον κι έτσι έχουμε μεγάλη ικανότητα να αναπτυχθούμε μαζί, πράγμα ιδανικό για μία γαλλική εταιρεία.

«gr»: Αντιμετωπίσατε προβλήματα στο επενδυτικό σας εγχείρημα στη χώρα μας;

J.-M. H: Δεν βρήκαμε μεγάλα εμπόδια. ‘Αλλωστε, μας έχει βοηθήσει πολύ ο συνέταιρός μας, ο κ. Παύλος Φουρλής. Η εμπειρία του στο ελληνικό λιανικό εμπόριο μας βοήθησε να είμαστε αποτελεσματικοί.

«gr»: Πόσους κωδικούς προϊόντων φιλοξενούν τα καταστήματά σας;

J.-M. H: Εμπορευόμαστε μόνο εξειδικευμένα προϊόντα για τη διακόσμηση και τη βελτίωση του σπιτιού, στο πλαίσιο της αντίληψης του Do It Yourself. Ο αριθμός των κωδικών μας φτάνει περίπου τους 40.000, αλλά συναρτάται, βεβαίως, και με το μέγεθος καθενός καταστήματός μας.

Καινούργιο το «Do It Yourself» στην Ελλάδα

«gr»: Θεωρείτε ότι ο ‘Ελληνας είναι «εύκολος» καταναλωτής;

J.-M. H: Είναι απαιτητικός καταναλωτής, κι αυτό είναι λογικό. Δεν βρισκόμαστε στον τρίτο κόσμο ή σε μία χώρα που έχει χάσει τα πάντα. Οι ‘Ελληνες απαιτούν τις ίδιες ευκαιρίες επιλογής με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους σε θέματα ποιότητας, τιμής κλπ και εκτιμούν ιδιαίτερα τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις ανάγκες τους, δηλαδή προσωποποιημένα. Η μόνη διαφορά είναι ότι η έννοια του «Do It Yourself» δεν είναι τόσο οικεία στους ‘Ελληνες όσο στους περισσότερους Βορειοευρωπαίους, που το έχουν σαν χόμπι. Πιστεύω, όμως, ότι συναισθάνονται το πάθος μας, όταν συζητούμε μαζί τους για τις ανάγκες τους, προσπαθώντας να τους εξυπηρετούμε. Κι αυτό προσωπικά με κάνει περήφανο, γιατί οι άνθρωποί μας είναι επαγγελματίες και ενδιαφέρονται πραγματικά να βοηθούν τον πελάτη να «φτιάχνει μόνος του» το κάθε τι με επιτυχία.