Τη λειτουργία των καταστημάτων “ορισμένες Κυριακές του έτους” δέχεται να συζητήσει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), προκειμένου να βρεθεί διέξοδος στο πρόβλημα της μειωμένης εμπορικής κίνησης. Την ίδια στιγμή θέτει σε εφαρμογή σχέδιο δράσεων για την προσέλκυση τουριστών από γειτονικές χώρες, καθώς εκτιμάται πως η συγκεκριμένη “δεξαμενή” καταναλωτών μπορεί να αποδειχθεί καταλύτης για την αύξηση της κινητικότητας στην αγορά.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη είναι το γεγονός πως, πλην εξαιρέσεων, ούτε η περίοδος των εκπτώσεων έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα στους εμπόρους της πόλης.

«Δεν συζητάμε για τη γενικευμένη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές. Θα μπορούσαμε, όμως, για παράδειγμα, να δουλεύουμε την Κυριακή των εγκαινίων της ΔΕΘ, και να μεταφερθεί η αργία σε άλλη ημέρα της εβδομάδας», τόνισε πρόσφατα ο κ. Κ. Χαντζαρίδης, πρόεδρος του ΕΣΘ, αφήνοντας να εννοηθεί πως αυτή δεν είναι η μοναδική ευκαιρία για τζίρο την Κυριακή. «Δυστυχώς, με εξαίρεση τα καταστήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης, που κινήθηκαν θετικά, η εικόνα δεν είναι η ίδια συνολικά στο πολεοδομικό συγκρότημα», ανέφερε για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του πλάνου δράσεων που αναλαμβάνει ο ΕΣΘ, για την ενίσχυση του τουριστικού-καταναλωτικού προφίλ της Θεσσαλονίκης, ο κ. Χαντζαρίδης έκανε λόγο για προσπάθεια να μεγαλώσει η τοπική πίτα πωλήσεων. «Η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής έχει άμεσο αντίκτυπο στην αγορά», είπε, παραδεχόμενος ότι «τα τελευταία 2,5 χρόνια απευθυνόμασταν στο τοπικό κοινό. Την ίδια πίτα, όμως, όσο και αν την ανακατεύεις, δεν μεγαλώνει. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να αλλάξουμε στρατηγική, να ανεβάσουμε τον πήχη, απευθυνόμενοι και στους τουρίστες-καταναλωτές από το εξωτερικό».

Σε πρώτη φάση οι δράσεις του ΕΣΘ αναπτύσσονται σε τρία επίπεδα: στην έκδοση τουριστικού χάρτη της Θεσσαλονίκης σε 100.000 αντίτυπα, που θα διανέμεται στα “σημεία αναφοράς” της πόλης, στην παραγωγή CD-ROM τουριστικού οδηγού της πόλης και στη δημιουργία στερεογραφικού χάρτη, για την προβολή της πόλης από πέντε κεντρικά σημεία της.