Εκτεταμένες ζημιές έχει υποστεί το εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με πάνω από 100 καταστήματα καταστρεμμένα ή λεηλατημένα και την αγορά «παγωμένη» από τα βίαια επεισόδια.
Οι έμποροι και οι καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης, παρόλο το θυμό και την αγανάκτηση τους, κρατούν στάση αναμονής, περιμένοντας τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη διαδικασία αποζημίωσης τους.
Στην οδό Τσιμισκή, στον κεντρικότερο εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, καταστήματα μεγάλων αλυσίδων (Γλου, Zara, Φωκάς, Goody’s, Notos Galleries, Τσαντίλης) παρέμειναν για αρκετά 24ωρα κλειστά ή υπολειτούργησαν, προσπαθώντας εκ των ενόντων να επιδιορθώσουν τις ζημιές.
Παράλληλα και μικρότερα καταστήματα δεν λειτούργησαν, ενώ για όσα σημεία πώλησης έχουν πυρποληθεί (όπως καταστήματα της αλυσίδας Benetton), θα απαιτηθεί ικανό χρονικό διάστημα για να μπορέσουν να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση τους.
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) έθεσε στη διάθεση των εμπορικών επιχειρήσεων ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή (2310-547887) για την καταγραφή των ζημιών, ενώ ειδικό συνεργείο του πραγματοποιεί αυτοψίες στα καταστρεμμένα καταστήματα.
Οι έμποροι ζητούν άμεσες αποζημιώσεις, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν στη Σύνοδο Κορυφής, σε συνεργασία με το ΥΜΑΘ, ενώ ασκούν πίεση προς το Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών, προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η όλη διαδικασία.
Ακόμη ζητούν από το Δήμο Θεσσαλονίκης να χαριστούν τα δημοτικά τέλη των πληγέντων επιχειρήσεων για το 2009 και να ισχύσει δωρεάν ελεύθερη στάθμευση στο κέντρο της πόλης για την περίοδο των εορτών (Σαββατοκύριακο 20 & 21, καθώς και Σάββατο 27 Δεκεμβρίου, αλλά και παραμονή Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς).
Ο Δήμος μάλλον θα τείνει «ευήκοον ους» στα αιτήματα τους και θα ανακοινώσει μέτρα για τη στήριξη των ιδιοκτητών καταστημάτων, που υπέστησαν σοβαρές υλικές ζημιές.
«Όσοι επλήγησαν δεν θα πληρώσουν δημοτικά τέλη για το 2009.Τα υπόλοιπα μέτρα θα τα ανακοινώσουμε μετά τις εισηγήσεις των αρμόδιων αντιδημάρχων. Στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα εισηγηθώ να στηρίξουμε τους επαγγελματίες του κέντρου με κάθε τρόπο, να στηρίξουμε όπως μπορούμε αυτούς που έχασαν τις περιουσίες τους», δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Β. Παπαγεωργόπουλος.

Μέτρα ανακούφισης
Παράλληλα ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Π. Ψωμιάδης, παρουσίασε μία σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση των καταστροφών στο εμπορικό κέντρο της πόλης. Πιο συγκεκριμένα πρότεινε:
• Να γίνει αυτόματη περαίωση (κλείσιμο βιβλίων) των πληγέντων επιχειρήσεων.
• Αφού γίνει η καταγραφή των ζημιών, να ολοκληρωθεί -σε μία-δύο ημέρες το πολύ- η άμεση καταβολή των αποζημιώσεων.
• Να ανασταλεί η πληρωμή των δημοτικών τελών στις πληγείσες επιχειρήσεις και περιοχές.
• Να παραμείνουν την τελευταία Κυριακή του χρόνου ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα και να γίνει μια μεγάλη διαφήμιση στη Βόρειο Ελλάδα για τις βαλκανικές χώρες, ώστε να διαφημιστεί η αγορά της περιοχής μας.
• Να μην καταβληθούν οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές για ένα χρονικό διάστημα, μέχρι ανάκαμψης της αγοράς.
• Να επιδοτήσει σήμερα ο ΟΑΕΔ με ειδικό επίδομα τους εργαζόμενους των πληγεισών επιχειρήσεων.
• Να πάρουν παράταση για έναν χρόνο τα δάνεια, τα χρέη στο ΙΚΑ και στα Ασφαλιστικά Ταμεία
• Να υπάρξει απελευθέρωση του πάρκινγκ για τις ημέρες που θα είναι ανοιχτή η αγορά (τα Σαββατοκύριακα και τις παραμονές των εορτών)
• Να αναλάβει ο ΟΑΣΘ τη δωρεάν μεταφορά των επιβατών τις Κυριακές που θα μείνουν ανοιχτά τα καταστήματα και τέλος,
• Να υπάρξει η δυνατότητα καταβολής ενισχύσεων από την ίδια τη Νομαρχία.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Εμπορικού-Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Δ. Μπακατσέλος, τόνισε ότι οι ζημίες στα καταστήματα μπορεί μεν να αφορούν ως επί το πλείστον μεγάλες επιχειρήσεις με μεγαλύτερες «αντοχές», αλλά επηρεάζουν το σύνολο της αγοράς, αφού έρχονται να προστεθούν σε μια ήδη επιβαρημένη ψυχολογία.
Ομάδα διαχείρισης κρίσης συνέστησε και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, όπου οι επαγγελματίες μπορούν να καλούν στον τηλεφωνικό αριθμό 800 11 15 15 15 για να δηλώσουν τη ζημιά, την οποία έχουν υποστεί.