Το µεράκι, η πολλή δουλειά, η επαγγελµατική αντιµετώπιση της δραστηριότητας και η αξιοποίηση των ευκαιριών γέννησαν τη φέτα ΠΟΠ και το ανθότυρο Λακωνικόν Εστί. Στο πρόσωπο της 24χρονης Παναγιώτας Πουλάκη βλέπουµε τα οφέλη των παραγωγών από τον Οργανισµό «Νέα Γεωργία – Νέα Γενιά».

Η Παναγιώτα είχε παρακολουθήσει σεµινάρια ζωϊκής παραγωγής το 2016 στην Αµερικανική Γεωργική Σχολή, καθώς προσπαθούσε να αξιοποιήσει το γεγονός ότι οι γονείς της είναι ιδιοκτήτες κρεοπωλείου από το 1997. «Δεν πρόκειται για ιστορία οικογενειακής παράδοσης.

Οι παππούδες µου δεν είχαν σχέση µε την κτηνοτροφία. Από τότε όµως που εγώ µεγάλωσα και µιας και οι γονείς µου είχαν αγοράσει το κρεοπωλείο, αποφάσισα να βοηθήσω τον πατέρα µου το 2013 στην προβατοκτηνοτροφική µονάδα που είχε ανοίξει.

Στη συνέχεια, επανήλθα στην Αµερικανική Γεωργική Σχολή για να σπουδάσω τυροκοµία και γαλακτοκοµία. Ήταν πάντα στο µυαλό µου και στόχος µου πώς να γίνει εφικτή η µεταποίηση της πρώτης ύλης. Μετά, βρήκα το πρόγραµµα Αγροανέλιξη – Οικοτεχνία: Ήταν ένα ολοκληρωµένο επιχειρηµατικό πρόγραµµα. Ξεκινούσε από την παραγωγή του προϊόντος, συνέχιζε µε τη µεταποίηση και την εµπορία και έφθανε µέχρι τις στρατηγικές του digital marketing που αξίζει να ακολουθηθούν ανά προϊόν», εξιστόρησε στο FOODReporter η κυρία Πουλάκη.

Ο ρόλος των του προγράµµατος «Αγροανέλιξη – Οικοτεχνία» στην εξέλιξη του Λακωνικόν Εστί
Πράγµατι, ο αγροδιατροφικός επιταχυντής «Αγροανέλιξη – Οικοτεχνία» του Οργανισµού «Νέα Γεωργία – Νέα Γενιά» τη βοήθησε να αποκτήσει τεχνογνωσία και να «βάλει σε τάξη» όλες εκείνες τις γραφειοκρατικές λεπτοµέρειες που απαιτούνται για την έναρξη µιας νέας επιχείρησης και την ολοκλήρωση µιας νέας επένδυσης.

Της επέτρεψε να εκπονήσει το δικό της επιχειρηµατικό πλάνο και κρίθηκε διαγωνιστικά γι’ αυτό.

Το τυροκοµείο της ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2019, πριν από το ξέσπασµα της πανδηµίας του κορωνοϊού και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2020, για να ξεκινήσει πλέον να λειτουργεί κανονικά τον Μάρτιο του 2021. «Ζούµε στο Κυπαρίσσι Λακωνίας, ένα παραθαλάσσιο τουριστικό µέρος, λιγότερο από µία ώρα απόσταση από τη Μονεµβασιά. Έρχονται τουρίστες εδώ, Έλληνες και ξένοι και έχουν αγκαλιάσει τα τοπικά µας προϊόντα, τη φέτα και το ανθότυρό µας», συνέχισε η 24χρονη Παναγιώτα.

Σηµεία πώλησης κοντά στο τυροκοµείο της παραγωγής αλλά µε διανοµή κατ’ οίκον – Τα µελλοντικά πλάνα για το «ξεκλείδωµα» της αθηναϊκής αγοράς
Ο τουρισµός «γέννησε» πελατεία, η οποία εξυπηρετείται από το κρεοπωλείο των γονιών ως πρώτο σταθερό σηµείο λιανικής πώλησης και µετέπειτα, µε κατ’ οίκον διανοµή στο Κυπαρίσσι και στα γύρω χωριά. Πλέον, η διανοµή έχει επεκταθεί και στην Αθήνα, µία φορά την εβδοµάδα, µε µικρό φορτηγό-ψυγείο, που ανήκει στη Λακωνικόν Εστί. Επί του παρόντος, η επιχείρηση έχει δύο βασικά προϊόντα, τη φέτα ΠΟΠ (πιστοποιήθηκε το Νοέµβριο του 2021) σε συσκευασίες 5 κιλών (τενεκές), 4 κιλών, 2 κιλών και ενός κιλού και το ανθότυρο, αµφότερα 100% πρόβεια, ως προϊόντα δευτερογενούς παραγωγής από την προβατοτροφική µονάδα. Το φορτηγό διανέµει τα προϊόντα στο σπίτι του πελάτη.

Μέσα στους επόµενους στόχους της Παναγιώτας Πουλάκη βρίσκεται η δηµιουργία e-shop, το οποίο θα µπορεί να εξυπηρετήσει αποµακρυσµένη παραγγελιοληψία αρχικά στη νότια Ελλάδα, µέχρι την Αθήνα και την υπόλοιπη Στερεά Ελλάδα. Η ίδια εξήγησε στο FOODReporter ότι προτεραιότητα της τυροκοµικής µονάδας Λακωνικόν Εστί δεν είναι να συνεργαστεί µε προµηθευτές, αλλά να δηµιουργήσει περισσότερα απευθείας σηµεία λιανικής πώλησης. «Έχουµε εντάξει τα προϊόντα µας σε τοπικά µίνι µάρκετ και σε άλλα κρεοπωλεία, πέραν εκείνου των γονιών µου, στην Πελοπόννησο. Έχουµε ξεκινήσει τη συνεργασία και µε κρεοπωλεία στην Αθήνα», τόνισε. «Το προϊόν της φέτας είναι αρκετά ευπαθές και θέλουµε να είµαστε σίγουροι για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα µεταφερθεί, γι’ αυτό είµαστε και τόσο επιφυλακτικοί πριν ολοκληρώσουµε κάθε νέα συνεργασία. Θα θέλαµε να µπορούµε να τοποθετήσουµε τα δύο βασικά προϊόντα µας και σε µίνι µάρκετ και σε καταστήµατα delicatessen στην Αθήνα, κάτι που είναι ο αµέσως επόµενος στόχος», πρόσθεσε η κυρία Πουλάκη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter