Σε ποσοστό περίπου 70%, οι καταναλωτές ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών προτιμούν να χρησιμοποιούν τις mobile εφαρμογές των βρετανικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, παρά τα αντίστοιχα site, ακόμη και όταν έχουν σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν και από τις mobile συσκευές. Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, η σχετική έρευνα της εταιρείας GlobalData.

Οι αναλυτές τονίζουν πως οι καταναλωτές αλλάζουν τη συμπεριφορά τους σε ό,τι αφορά τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών για online αγορές και πως οι εφαρμογές των λιανεμπορικών επιχειρήσεων πρέπει να δημιουργούν ελκυστικό περιεχόμενο, ώστε να επωφεληθούν από αυθόρμητες αγορές. Η έρευνα προβλέπει πως η δαπάνη για αγορές μέσω mobile συσκευών θα αυξηθεί έως το 2023 κατά 88,3%! Η πρόβλεψη αυτή ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση του βρετανικού online λιανέμπορου Shop Direct, σύμφωνα με την οποία οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου αυξήθηκαν κατά 12,7% και πλέον αντιπροσωπεύουν ποσοστό 79% του συνόλου των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο των εορτών, και συγκεκριμένα σε διάστημα 7 εβδομάδων, έως τις 28 Δεκεμβρίου.

Η στροφή των καταναλωτών στη χρήση εφαρμογών κυρίως από το κινητό τους τηλέφωνο δημιουργεί ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού στον κλάδο και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την πιστότητα των πελατών. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της GlobalData, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις και κυρίως όσες απευθύνονται σε νεανικό κοινό, θα πρέπει να βεβαιωθούν πως η δική τους εφαρμογή είναι πολύ καλύτερη από την αντίστοιχη του ανταγωνισμού. Η παρουσία και χρήση της εφαρμογής τους στο κινητό του υπάρχοντος -ή του δυνητικού- πελάτη, αποτελεί βασικό όχημα για τη διασφάλιση της πιστότητάς του.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, οι πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας εξακολουθούν να ανησυχούν για την ασφάλεια της χρήσης των κινητών τους συσκευών με σκοπό την πραγματοποίηση αγορών εκτός σπιτιού. Συνολικά σε ποσοστό 62,3% οι καταναλωτές άνω των 65 ετών δηλώνουν ότι η πραγματοποίηση αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου δεν τους παρέχει ασφάλεια σε ό,τι αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα. Αυτή η διαπίστωση οδήγησε τους αναλυτές να προτρέψουν τους λιανέμπορους να αναζητήσουν τρόπους για να αρθούν αυτές οι επιφυλάξεις, ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.