Το επόμενο βήμα της στην αγορά των vegan προϊόντων ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει η κονσερβοποιία Κύκνος, με τη σειρά «Just Vegan by Kyknos», για την οποία η ελληνική εταιρεία κατέθεσε στις αρχές του μήνα δήλωση σήματος, η οποία έγινε δεκτή την Πέμπτη 22 Ιουνίου. Στο εν λόγω σήμα, όπως συνηθίζεται για vegan προϊόντα, κυριαρχεί το πράσινο χρώμα, ενώ το λογότυπο της Κύκνος συνοδεύουν δύο φύλλα, επίσης ένα σύνηθες εικαστικό για προϊόντα φυτικής προέλευσης.
Αν και δεν είναι σαφές τι είδους προϊόντα θα περιλαμβάνει η νέα σειρά, καθώς το εύρος των προϊόντων τα οποία καλύπτει το συγκεκριμένο σήμα είναι μεγάλο σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, θα θυμίσουμε ότι η Κύκνος έχει ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα στα vegan προϊόντα, λανσάροντας μία Vegan Mayo Sauce χωρίς αυγό στις αρχές του 2023. Το λανσάρισμα εκείνο ήταν πρωτοποριακό για την Κύκνος, καθώς πέρα από τη Vegan Mayo Sauce η εταιρεία είχε λανσάρει ακόμα πέντε κωδικούς από μαγιονέζες και μουστάρδες, μπαίνοντας σε μία νέα κατηγορία τροφίμων. Η δημιουργία της σειράς «Just Vegan by Kyknos» υποδεικνύει ότι η κονσερβοποιία θα συνεχίσει να καινοτομεί, επεκτεινόμενη και σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, αφού τα κύρια προϊόντα της, τα προϊόντα ντομάτας, είναι ούτως ή άλλως ως επί το πλείστον από τη φύση τους κατάλληλα για vegan διατροφή.
Άνοιγμα στα plant-based προϊόντα
Το άνοιγμα της Kyknos στα plant-based προϊόντα έρχεται να ακολουθήσει μια ισχυρή τάση της εποχής, η οποία μοιάζει να κερδίζει έδαφος. Κι αν ο βιγκανισμός, η αποφυγή δηλαδή κάθε τροφής ζωικής προέλευσης, μοιάζει κάπως ακραίος στους περισσότερους, πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν μία πιο μετριοπαθή στάση, περιορίζοντας κατά το δυνατόν την κατανάλωση κρέατος και δοκιμάζοντας υποκατάστατα ζωικών προϊόντων, όπως γαλακτοκομικών – οι λεγόμενοι flexitarians. Τα plant-based προϊόντα απευθύνονται λοιπόν και σε αυτούς, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ειδικά στην Ελλάδα υπάρχουν και αυτοί που νηστεύουν τακτικά για θρησκευτικούς λόγους, για τους οποίους επίσης τα προϊόντα αυτά αποτελούν μία καλή εναλλακτική λύση.
Ανοδική η τάση στην ελληνική αγορά
Στελέχη της αγοράς των plant-based προϊόντων που μίλησαν στο FOODReporter επιβεβαίωσαν ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τέτοια προϊόντα ολοένα ενισχύεται και όλο και περισσότεροι πειραματίζονται με αυτά – και, επειδή η γεύση τους είναι πλέον πολύ βελτιωμένη σε σχέση με αρκετά χρόνια πριν, συχνά υιοθετούν αυτήν τη νέα συνήθεια ως μόνιμο τρόπο ζωής, θεωρώντας πως πρόκειται για προϊόντα που είναι πιο υγιεινά, αλλά και πιο φιλικά στο περιβάλλον. Σε αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο και το γεγονός ότι, λόγω της διείσδυσης πολλών παικτών στην αγορά, τα plant-based δεν είναι πια niche προϊόντα, αλλά έχουν παρουσία στο ράφι, έχουν δηλαδή μεγαλύτερη «ορατότητα» στο κοινό.
Ειδικά ως προς τα περιβαλλοντικά θέματα, οι νεότερες ηλικίες δείχνουν να είναι πιο ευαισθητοποιημένες και αυτός είναι και ένας ακόμα λόγος που οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως τα plant-based προϊόντα δεν είναι απλά μια τάση που κάποια στιγμή θα «ξεφουσκώσει», αλλά ένα ισχυρό ρεύμα που όποιος δεν θα το ακολουθήσει, θα μείνει πίσω.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter