Ελαφρά αυξητικές τάσεις χαρακτηρίζουν την αγορά του συσκευασμένου κρουασάν τα τελευταία χρόνια. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται, όπως επισημαίνεται από στελέχη εταιρειών, σε νέες υποκατηγορίες.rnrnrnrnΟι πωλήσεις της κατηγορίας έχουν αγγίξει υψηλά επίπεδα και έχουν προσεγγίσει μεγέθη πωλήσεων που πραγματοποιούν κατηγορίες όπως η σοκολάτα, τα μπισκότα και τα πατατάκια.
Ελαφρά αυξητικές τάσεις χαρακτηρίζουν την αγορά του συσκευασμένου κρουασάν τα τελευταία χρόνια. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται, όπως επισημαίνεται από στελέχη εταιρειών, σε νέες υποκατηγορίες. Οι πωλήσεις της κατηγορίας έχουν αγγίξει υψηλά επίπεδα και έχουν προσεγγίσει μεγέθη πωλήσεων που πραγματοποιούν κατηγορίες όπως η σοκολάτα, τα μπισκότα και τα πατατάκια.
Ο άμεσος ανταγωνιστής του συσκευασμένου κρουασάν είναι εκείνο που πωλείται σε χύμα μορφή, από φούρνους, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μάρκετ ή άλλα σημεία πώλησης. Συγκεκριμένα στοιχεία για το μέγεθος αυτής της αγοράς δεν υπάρχουν. Έμμεσοι ανταγωνιστές του προϊόντος είναι μια σειρά άλλων που ανήκουν στην ευρύτερη «οικογένεια» των σνακ όπως η σοκολάτα, το μπισκότο, το παγωτό, ακόμη και τα μη αλκοολούχα ποτά. Οι βασικότεροι όμως έμμεσοι ανταγωνιστές του συσκευασμένου κρουασάν είναι η σοκολάτα και το παγωτό.
Το συσκευασμένο κρουασάν αποτελεί για τον καταναλωτή ένα μικρό, εύκολο και γρήγορο κολατσιό για όλες τις ώρες, συνδυάζει φαγητό με γλυκό, είναι οικονομικό και χορταστικό και επιπλέον είναι προσιτό παντού και διατίθεται σε σταθερή ποιότητα.
Οι καταναλωτικές τάσεις επηρεάζονται ιδιαίτερα από τη διανομή/τοποθέτηση του προϊόντος διότι ο αγοραστής του συσκευασμένου κρουασάν, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, αγοράζει το προϊόν κυρίως με γνώμονα την ευκολία να το βρει παρά με γνώμονα τη μάρκα. Άλλωστε, επειδή το βασικό καταναλωτικό κοινό του κρουασάν βρίσκεται πολλές ώρες εκτός σπιτιού, αναζητά το προϊόν κυρίως στα ανοικτά σημεία πώλησης (περίπτερα και καταστήματα ψιλικών). Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, ο μέσος όρος κατανάλωσης του προϊόντος είναι δύο κρουασάν την εβδομάδα.
Η διείσδυση της κατηγορίας στην ελληνική αγορά είναι 26,6%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΒΓΑ, με έμφαση στο ηλικιακό group των 15-17 ετών (51%). Οι κύριοι καταναλωτές του προϊόντος είναι αγόρια και κορίτσια 12-17 ετών.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι οι καταναλωτικές συνήθειες επηρεάζονται επίσης από τον σύγχρονο τρόπο ζωής και τους γρήγορους ρυθμούς που επιβάλλουν το snacking, τη διαφήμιση του προϊόντος και τις καιρικές συνθήκες, καθώς κατά τη θερινή περίοδο παρατηρείται μείωση των πωλήσεων του κρουασάν.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν παρουσία στην κατηγορία και το μερίδιό τους εκτιμάται ότι έχει σταθεροποιηθεί σε περίπου 5%.
Πίνακας 1: Πωλήσεις κρουασάν στο σύνολο των καταστημάτων
|
2002 |
1/2002-8/2002 |
1/2003-8/2003 |
|
Σε όγκο (χιλιάδες κιλά) |
9.868 |
5.873 |
6.566 |
|
Κρουασάν |
7.942 |
4.749 |
5.396 |
|
Τσουρεκάκια |
612 |
370 |
410 |
|
Ζύμες |
1.249 |
731 |
709 |
|
Μίνι κέικ |
64 |
24 |
51 |
|
|
2002 |
1/2002-8/2002 |
1/2003-8/2003 |
|
Σε αξία (ευρώ) |
56.601.323 |
33.681.660 |
38.826.647 |
|
Κρουασάν |
43.326.149 |
26.076.569 |
30.178.453 |
|
Τσουρεκάκια |
3.277.672 |
1.978.268 |
2.284.745 |
|
Ζύμες |
9.700.451 |
5.531.948 |
6.103.678 |
|
Μίνι κέικ |
297.050 |
94.876 |
259.772 |
Πηγή: INFORMATION RESOURCES HELLAS
Πίνακας2: Μερίδιο (%) της κάθε υποκατηγορίας στις συνολικές πωλήσεις
Σε όγκο (%) |
2002 |
1/2002-8/2002 |
1/2003-8/2003 |
Κρουασάν |
80,5 |
80,9 |
82,2 |
Τσουρεκάκια |
6,2 |
6,3 |
6,2 |
Ζύμες |
12,7 |
12,4 |
10,8 |
Μίνι κέικ |
0,7 |
0,4 |
0,8 |
Σε αξία (%) |
2002 |
1/2002-8/2002 |
1/2003-8/2003 |
Κρουασάν |
76,5 |
77,4 |
77,7 |
Τσουρεκάκια |
5,8 |
5,9 |
5,9 |
Ζύμες |
17,1 |
16,4 |
15,7 |
Μίνι κέικ |
0,5 |
0,3 |
0,7 |
Πηγή: INFORMATION RESOURCES HELLAS
Πλαίσιο: Διψήφιους ρυθμούς αύξησης κατέγραψαν οι πωλήσεις της κατηγορίας των κρουασάν συνολικά, που παρουσίασαν αύξηση ύψους 11,7% σε όγκο και 15,2% σε αξία την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2003 σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Με εξαίρεση τις ζύμες, οι πωλήσεις της οποίας υποχώρησαν σε όγκο, οι πωλήσεις των υπόλοιπων υποκατηγοριών κινήθηκαν ανοδικά. Η κύρια αύξηση παρατηρείται στην υποκατηγορία των μίνι κέικ, υποκατηγορία που καταλαμβάνει όμως μικρό μερίδιο στο σύνολο των πωλήσεων σε όγκο (0,8% την περίοδο 1-8/2003).
ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΡΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
CHIPITA INTERNATIONAL SA
Η CHIPITA διακινεί μια εκτεταμένη σειρά προϊόντων στην κάθε κατηγορία croissant και διαφόρων προϊόντων ζύμης. Ειδικότερα, διαθέτει στην αγορά τα εξής προϊόντα:
7 Days: η κυρίαρχη μάρκα που περιλαμβάνει το ατομικό 7 Days, το 7 Days Mini Croissant, το Choco 7 Days (ατομικό croissant με επικάλυψη σοκολάτας), το 7 Days τσουρεκάκι, το 7 Days Strudel, το 7 Days mini Strudel.
Molto: ατομικό κρουασάν. Στις αρχές του 2003 λανσαρίστηκε στη σειρά το Molto Way.
Recor / Platoon: δύο προϊόντα στην αγορά του φθηνού croissant.
Chipicao και Mini Chipicao: παιδικό croissant που επεκτάθηκε στις αρχές του 2003 και σε mini croissant.
ΕΒΓΑ ΑΒΕΕ
Η ήδη υπάρχουσα σειρά κρουασάν με την επωνυμία Folie που διαθέτει η εταιρεία επανέρχεται ανανεωμένη με πιο αφράτη ζύμη και πλουσιότερη γέμιση, πιο μοντέρνες και νεανικές συσκευασίες, νέο λογότυπο και έντονα χρώματα. Παράλληλα δημιουργήθηκε νέα σειρά από πρακτικά multipacks σε χάρτινο κουτί με προσφορές για όλη την οικογένεια (Folie Πραλίνα 4+2, Praleda 4+2, Folie Τσουρέκι 5+1, Folie Cartoon 5+1). Τέλος, η γκάμα των προϊόντων εμπλουτίζεται με δύο νέα προϊόντα
- Folie Cherry Jelly με κομμάτια κερασιού στη ζύμη και γέμιση μαρμελάδας κεράσι.
- Folie Caramel Choco Melt με κομμάτια καραμέλας στη ζύμη και συνδυασμό γέμισης κρέμας σοκολάτας και κρέμας καραμέλας.
BINGO AE
H εταιρεία διαθέτει στην αγορά τα εξής προϊόντα: το ατομικό κρουασάν Champion Croissant σε τρεις γεύσεις: Πραλίνα, Κεράσι και Βερίκοκο), το Mini Champion Croissant σε δύο γεύσεις: Πραλίνα και Σαμπάνια, και το παιδικό Croissant Youpi.