Καρπούς φαίνεται πως αποδίδει η επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθεί η αχαϊκή αλυσίδα Κρόνος εδώ και αρκετούς μήνες, όπως άλλωστε και το επενδυτικό της πρόγραμμα, που προβλέπει την αδιάκοπη επέκταση του δικτύου της.

Αν και το γενικότερο κλίμα στην οικονομία δεν ευνοεί την επιχειρηματικότητα, η Κρόνος καταφέρνει να αναπτύσσεται με αξιοσημείωτα υψηλούς ρυθμούς, εξασφαλίζοντας μάλιστα στο τέλος κάθε χρήσης θετικό καθαρό αποτέλεσμα. Ήδη, κατά τη φετινή χρονιά καταγράφεται άνοδος των πωλήσεών της κατά 5% σε συγκρίσιμα στοιχεία (στο οκτάμηνο) και σε σύνολο –με τα νέα καταστήματα– κατά 11%. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησής της, το τρέχον 12μηνο θα κλείσει για την εταιρεία με συνολική άνοδο εσόδων περίπου κατά 15%.

Σημειώνουμε ότι η επίδοση αυτή σημειώνεται σε μια τοπική αγορά που κινείται πτωτικά περίπου κατά 2,5-3 ποσοστιαίες μονάδες.
Όπως δήλωσαν στο σελφ σέρβις παράγοντες της εταιρείας, η απόφαση της Κρόνος να προχωρήσει πρώτη στον κλάδο, πέρυσι τον Ιούνιο, σε μειώσεις τιμών σε 1.000 βασικούς κωδικούς αγαθών, οι οποίοι μάλιστα έχουν συμμετοχή 12% στο τζίρο της εταιρείας, αρχικά, όπως ήταν αναμενόμενο, πίεσε τα έσοδά της. Όμως, στη συνέχεια άρχισε να αποδίδει και πλέον σήμερα εισφέρει στην αλυσίδα σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τις επιδόσεις της ενισχύουν, βέβαια, οι επενδύσεις της για τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

Φέτος, το επενδυτικό πρόγραμμα της Κρόνος προέβλεπε τη οργάνωση και λειτουργία συνολικά πέντε νέων καταστημάτων. Τα πρώτα τρία ήδη λειτουργούν, βρίσκονται στην Πάτρα και αποτελούν προϊόν εξαγοράς καταστημάτων της Dia, μέσω της διαδόχου ιδιοκτήτριάς τους, Καρφούρ Μαρινόπουλος. Ένα ακόμη κατάστημα επρόκειτο να εγκαινιαστεί στις 19 Σεπτεμβρίου στις Καμάρες Αιγίου. Το πέμπτο για φέτος νέο σημείο πώλησης της εταιρείας θα εδρεύει στο Αγρίνιο και θα είναι cash & carry.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης για την εξαγορά των τριών Dia (πρόκειται ουσιαστικά για τον εξοπλισμό των καταστημάτων), όπως και για τη λειτουργία των επιπλέον δύο νέων καταστημάτων Κρόνος, σύμφωνα με παράγοντες της εταιρείας, ανήλθε περίπου στα 1,5 εκατ. ευρώ. Σχετικά με τη συμφωνία που πέτυχε η εταιρεία με την Καρφούρ Μαρινόπουλος, επισημάνθηκε πως σε αυτή δεν περιελήφθη ειδική πρόνοια για το προσωπικό των τριών καταστημάτων, αφού «η διαχείριση του θέματος ανήκε εξ αρχής στην Καρφούρ Μαρινόπουλος», τονίστηκε σχετικά. Σε ό,τι αφορά το καθαρό προ φόρων αποτέλεσμα της τρέχουσας χρήσης, η διοίκηση της Κρόνος εκτιμά ότι θα κυμανθεί μεταξύ του 1,3% και 1,5% του τζίρου της. Σημειώνουμε ότι το 2011 έκλεισε για την αλυσίδα με αύξηση του κύκλου εργασιών στα 34,06 εκατ. ευρώ, δηλαδή με αύξηση 0,5% έναντι του 2010, και με καθαρή κερδοφορία κοντά στα 400.000 ευρώ.

Θετικό κλίμα σχέσεων με τους προμηθευτές
Παράγοντες της Κρόνος, σχολιάζοντας τις σχέσεις που αναπτύσσει η εταιρεία με τους προμηθευτές της, τονίζουν ότι, αν και το οικονομικό περιβάλλον της συνεχιζόμενης ύφεσης είναι αρνητικό και οι εντάσεις γενικότερα στην αγορά αυξάνουν, η αλυσίδα καταφέρνει να συντηρεί το θετικό κλίμα σχέσεων με τις προμηθεύτριες εταιρείες, οι οποίες, άλλωστε, σε αρκετές περιπτώσεις συμβάλλουν ενεργά στα προωθητικά της προγράμματα, ώστε να γίνονται ακόμα πιο ελκυστικά στους καταναλωτές. Μιλώντας γενικότερα για τις αλλαγές που έχουν επέλθει στις συναλλακτικές σχέσεις μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορίου, επισημαίνουν ότι οι προμηθευτές όσο περνά ο χρόνος, ενώ η αγορά εισέρχεται βαθύτερα στην κρίση, ασκούν όλο και μεγαλύτερες πιέσεις για ταχύτερες πληρωμές, προκειμένου να βελτιώνουν τη ρευστότητά τους και να περιορίζουν τις επισφαλείς συναλλαγές τους, οι οποίες πλέον έχουν αυξηθεί σημαντικά κυρίως στον τομέα της χονδρικής.