Με την αρχιτεκτονική της υποστήριξης μικρότερων τοπικών δικτύων, που βρίσκονται στην ακτίνα της δράσης της, ενισχύει η πατραϊκή αλυσίδα Κρόνος την αναπτυξιακή της παρουσία στην Αχαΐα.

Ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει την οργάνωση ενός τοπικού ομίλου αγορών, υπό την ομπρέλα του οποίου τίθενται μικρά δίκτυα της περιοχής ή και μεμονωμένα καταστήματα, με την προοπτική των κοινών αγορών, την τροφοδοσία τους από τις κεντρικές αποθήκες της Κρόνος, ενώ για όσους το επιθυμούν, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και υποστήριξη σε θέματα οργάνωσης, διαμόρφωσης νέας εταιρικής ταυτότητας, καθώς και διάθεσης προϊόντων βάσει των προωθητικών ενεργειών ή των φυλλαδίων της αλυσίδας.

Πέρα από τις προαναφερόμενες συμφωνίες, η Κρόνος το τελευταίο διάστημα έχει εντείνει τις ενέργειες στήριξης των τοπικών παραγωγών, οργανώνοντας δεκαήμερα αφιερωμένα σε αχαϊκά προϊόντα. Η πρωτοβουλία της αυτή, που προϋποθέτει αύξηση των σχετικών κωδικών στα ράφια της, ενίσχυσε αισθητά τις πωλήσεις της κατά τις ημέρες των προωθητικών ενεργειών, σε προϊόντα όπως τα ποτά, τα κρασιά, τα αναψυκτικά, οι χυμοί, οι καφέδες κά, ενώ συσπείρωσε γύρω της πολλούς τοπικούς παραγωγούς, αλλά και τους ίδιους τους καταναλωτές, που, όπως δήλωσε διοικητικός παράγοντας της Κρόνος στο σελφ σέρβις, «αγκάλιασαν την προσπάθεια της εταιρείας».

Αύξηση τζίρου και κερδών
Τόσο οι εν λόγω πρωτοβουλίες, αλλά και η έκταση γενικότερα των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών όσο και η επιμονή της αλυσίδας στην πολιτική του σχετικού φυλλαδίου της, φαίνεται ότι λειτούργησαν θετικά στον τζίρο της, ο οποίος πλέον κινείται θετικά, σε μια αγορά από την οποία μερίδια αγοράς διεκδικούν πολλοί εκ των ισχυρών του κλάδου. Εξάλλου, ενισχυτικά στον τζίρο της εταιρείας λειτούργησε η τακτική παρουσία της στα τοπικά τηλεοπτικά δίκτυα και τις ραδιοσυχνότητες, αλλά και η χρήση της κάρτας πιστότητας, που πλέον έχει μεγάλη διείσδυση στους κατοίκους της Πάτρας.

Βάσει στοιχείων της αλυσίδας, το εννεάμηνο εκτιμάται ότι κλείνει γι’ αυτήν με αύξηση τζίρου στο σύνολο του δικτύου κατά 1%, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, και στα καταστήματα τα οποία δεν επλήγησαν από την άμεση παρουσία ανταγωνιστών με ανάπτυξη 3%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησής της, στα τέλη του έτους η Κρόνος θα παρουσιάσει κύκλο εργασιών κοντά στα 38 εκατ. ευρώ από 37 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ η κερδοφορία της αλυσίδας θα αυξηθεί στα 400.000 ευρώ, έναντι 300.000 ευρώ την περυσινή χρήση. Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη που παρουσιάζει φέτος η Κρόνος είναι οργανική, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός για τη φετινή χρονιά δεν προβλέπει τη λειτουργία νέων καταστημάτων, ενώ το 2013 το δίκτυό της ενισχύθηκε μόλις με ένα νέο σημείο πώλησης.

Οι προβλεπόμενες για το 2014 επενδύσεις της περιλαμβάνουν ανακαινίσεις δύο σούπερ μάρκετ και ενός μεγάλου καταστήματος, συνολικού κόστους γύρω στο 1 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη χονδρική, η Κρόνος δεν παρουσιάζει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ έμφαση δίνει στην προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που προμηθεύεται από τον ΕΛΟΜΑΣ. Πλέον, ο όμιλος αγορών στον οποίο ανήκει η Κρόνος, διαθέτει κωδικούς σε όλο το φάσμα των προϊοντικών κατηγοριών, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων παράγεται σε συνεργασία με εγχώριες βιομηχανικές μονάδες. Σύμφωνα με την Κρόνος, τα ιδιωτικά σήματα του ΕΛΟΜΑΣ έχουν τους τελευταίους μήνες αυξήσει σημαντικά τη συμμετοχή τους στο σύνολο των πωλήσεων της αλυσίδας.