Αύξηση του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας Κρητικός στο συνολικό ετήσιο τζίρο προγραμματίζει για το επόμενο διάστημα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Άγγελο Κρητικό. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο 16% σε μερίδιο, κινούμενα ανοδικά σε σχέση με 2021 και 2022 και ο στόχος τριετίας είναι να ανέβουν πάνω από 20%.
Στο μοντέλο της, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει περίπου 180 καταστήματα που λειτουργούν με την ταμπέλα Κρητικός, με εμπορεύματα παρακαταθήκη που συμφωνείται να αγοράζονται αποκλειστικά και απευθείας από τη μητρική εταιρεία. Αυτό το μοντέλο βοηθά πολύ στην επίτευξη του στόχου για την αύξηση πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας. Αντίστοιχα, το κλασικό franchise μοντέλο καταστήματος καταλαμβάνει περίπου το 21% των συνολικών καταστημάτων Κρητικός.
Η ανάδειξη του πλάνου υποστήριξης των franchisees
Το πλάνο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για το υπόλοιπο 2024 επικεντρώνεται πλέον στην ανάδειξη των καταστημάτων της αλυσίδας που λειτουργούν με τη μορφή franchise και κάτω από άλλα brands οργανωμένου λιανεμπορίου (Ελληνικά markets, Αριάδνη), ή και τα Κρητικός topmarket και τα Κρητικός mini, τα οποία παρέμειναν τελικά δέκα τον αριθμό, σε ένα πλάνο που έχει «φρενάρει» λόγω της προτεραιότητας που δίνεται σε επενδύσεις logistics. Ο στόχος είναι όλα να ενταχθούν ομαλά στο δίκτυο με μεγαλύτερη ομογενοποίηση. «Όσα βρίσκονται σε περιοχές όπου κρίνουμε ότι βρίσκονται σε περιοχές όπου αξίζει περαιτέρω επένδυση και ο ίδιος ο συνεργάτης μπορεί να το υποστηρίξει, θα τα αναβαθμίσουμε», εξήγησε ο κ. Κρητικός.
Οι εξαγορές δεν βρίσκονται πλέον στα ραντάρ της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για φέτος και για την επόμενη χρονιά, επειδή η αλυσίδα επικεντρώνεται στην ανακαίνιση, την ομογενοποίηση των υπαρχόντων καταστημάτων και στην καλύτερη κεντρική διασύνδεση με αυτά.
Η αποκλιμάκωση τιμών προϊόντων και οι επιθυμίες του καταναλωτή
Η αποκλιμάκωση των τιμών των προϊόντων επιβεβαιώνεται και από την πολύ μικρή διαφορά ανάπτυξης πωλήσεων μεταξύ του υπολογισμού βάσει όγκου πωλήσεων και του αντίστοιχου βάσει αξίας. Στο μείγμα που αγοράζει ο καταναλωτής στα καταστήματα της αλυσίδας Κρητικός, ο προοδευτικός πληθωρισμός του πρώτου πενταμήνου 2024 ήταν κάτω από 1%. Αυτό δείχνει, σύμφωνα με τον Άγγελο Κρητικό και τη στροφή προς φθηνότερα ανταγωνιστικά προϊόντα και προς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Ο καταναλωτής δεδομένα έχει κατεβάσει τη συνολική αξία αγορών στο μέσο καλάθι του, έχει μειώσει και τα συνολικά χρήματα που ξοδεύει στο σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κρητικός. Αναφορικά με τις σύγχρονες συνήθειες και επιθυμίες του καταναλωτή, ο κ. Κρητικός τόνισε ότι «ο καταναλωτής έχει ανάγκη από πολλές διαφορετικές και “ψαγμένες” επιλογές σε όλες τις ηλικίες» και ότι αυτό ισχύει για κάθε τύπο καταναλωτή. «Μια σύγχρονη αγορά πρέπει να συνδυάζει πολύ καλή ποικιλία προϊόντων», συμπλήρωσε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter