Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος, Κρι Κρι

Επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ ετοιμάζει η Κρι Κρι για τα έτη 2025 έως 2027.

Οι περισσότερες από τις επενδύσεις έχουν να κάνουν με επέκταση χώρων και αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, που θα εγγυηθούν τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής, για διπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στις Σέρρες.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, σημείωσε ότι η Κρι Κρι στοχεύει σε διψήφια ανάπτυξη την επόμενη τριετία. Από το 2003 έως και πέρσι, η μέση ετήσια ανάπτυξη πωλήσεων (CAGR) της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας έφθανε το 13,2% και από το 2020 έως φέτος, η αξία εξαγωγών γνωρίζει CAGR κατά 24,2%. Οι εξαγωγές αναμένεται να καλύπτουν στο τέλος του 2024 το 53% του ετήσιου εταιρικού τζίρου και το 67% αυτών αφορά εξαγωγές γιαουρτιού.

Η Κρι Κρι, συνεπώς, για να πιάσει τους στόχους ανάπτυξης που έθεσε ο κ. Τσινάβος, θα πρέπει να «τρέχει» με παραπάνω από 15% στις εξαγωγές, καθώς η ελληνική αγορά, όπου η Κρι Κρι είναι ήδη No2 σε επώνυμο παγωτό και επώνυμο ελληνικό γιαούρτι, δεν είναι εφικτό να αναπτυχθεί πάνω από 5% ετησίως.

Ένα από τα δύο γιαούρτια που καταναλώνονται στην Ελλάδα έχει παραχθεί στο εργοστάσιο της Κρι Κρι, επειδή η εταιρεία παράγει το 100% του ελληνικού γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που διατίθεται στη χώρα (μερίδιο 25,8% κατ’ όγκο στο πρώτο εξάμηνο του 2024). Το branded γιαούρτι Κρι Κρι διαθέτει μερίδιο 15,4% σε αξία.

Νέα καινοτόμα προϊόντα ως «όπλα» αύξησης μεριδίων
Η ανάπτυξη μπορεί να προκύψει μέσα από την περαιτέρω διείσδυση και μεριδιακή ενίσχυση σε αγορές του εξωτερικού στην αγορά του γιαουρτιού που στο ευρωπαϊκό σύνολό της αντιπροσωπεύει περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ αξίας πωλήσεων. Για παράδειγμα, στη Γαλλία ακόμη δεν έχει προσπαθήσει καθόλου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Κρι Κρι αναπτύχθηκε στο πρώτο εξάμηνο με 42% στην αγορά του premium αυθεντικού ελληνικού γιαουρτιού, με το plain ελληνικό γιαούρτι να καταποντίζεται και το greek-style γιαούρτι να αφορά διακριτή πλέον κατηγορία χαμηλότερης ποιότητας.

Η είσοδος στο Ηνωμένο Βασίλειο αφορά PL προϊόν στις αλυσίδες Tesco, Morrisons, Sainsbury, Waitrose, αλλά και branded γιαούρτι. Το νέο High Protein Greek Yogurt αποτελεί σχετικό «Δούρειο Ίππο», με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (12%).

Επειδή η Κρι Κρι επιμένει στην παραγωγή των προϊόντων στην Ελλάδα, δεν προκρίνει για την ώρα είσοδο στην αγορά γιαουρτιού πέραν του Ατλαντικού, αλλά ανέπτυξε το καινοτόμο Kri Kri Greek Frozen Yogurt, προϊόν κατάψυξης με διάρκεια ζωής δύο ετών. Στο frozen yogurt η Κρι Κρι προσθέτει αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι κατά 60%, ως συγκριτικό πλεονέκτημα ποιότητας και μεσογειακής διατροφής. Η εταιρεία διαβλέπει την τεράστια ευκαιρία ανάπτυξης στο frozen yogurt, με εκμετάλλευση της τεχνογνωσίας της και στις δύο κατηγορίες (παγωτού και γιαουρτιού).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter