Σημείο αναφοράς για τις Σέρρες, αλλά και ευρύτερα για την Βόρεια Ελλάδα, φιλοδοξεί να αποτελέσει το νέο Θεματικό Πάρκο & Μουσείο Παγωτού της Κρι-Κρι, το οποίο ξεκινά σήμερα επίσημα τη λειτουργία του, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η σερραϊκή επιχείρηση «ξεφεύγει» από το κομμάτι της παραγωγής προϊόντων και μπαίνει σε αυτό της ψυχαγωγίας.

Όπως ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι-Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, σκοπός της εταιρείας ήταν να προσφέρει στην τοπική κοινωνία κάτι πρωτοποριακό, που θα αποτελέσει πόλο έλξης για μαθητές και οικογένειες όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από τις γειτονικές χώρες, δίνοντας ώθηση στον τουρισμό. Το θεματικό πάρκο-μουσείο κατασκευάστηκε σε χώρο δίπλα στην παραγωγική μονάδα της Κρι-Κρι, σε συνεργασία με την εταιρεία Dreamworkers, η οποία έχει δημιουργήσει μεταξύ άλλων την Ονειρούπολη Δράμας και τον Μύλο των Ξωτικών στα Τρίκαλα, και απευθύνεται σε μαθητές όλων των ηλικιών.

Ανάπτυξη πωλήσεων με μειώσεις τιμών
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της Κρι-Κρι, ο κ. Τσινάβος τόνισε πως το 2023 οι πωλήσεις έκλεισαν στα 217 εκατομμύρια ευρώ, με ανάπτυξη πωλήσεων άνω του 20%, ενώ και για φέτος ο πήχης έχει τεθεί ψηλά, προσδοκώντας διψήφια ανάπτυξη, η οποία μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο θα έρθει όχι με αυξήσεις τιμών, αλλά με μειώσεις. Ήδη, στο πρώτο δίμηνο του 2024 ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 11%, στοιχείο που δείχνει ότι οι τιμές έχουν μειωθεί.

Από που έρχεται αυτή η ανάπτυξη; Σε μεγάλο βαθμό από το εξωτερικό, στο οποίο προσβλέπει ιδιαίτερα η Κρι-Κρι για να «μεγαλώσει» ακόμα περισσότερο. Ήδη οι εξαγωγές της εταιρείας σε 42 και πλέον χώρες αποτελούν πάνω από το 50% του συνολικού τζίρου της Κρι-Κρι, με βασικό «μοχλό» το γιαούρτι. Ιδιαίτερο βάρος θα πέσει στην κατηγορία του high protein γιαουρτιού, με την εισηγμένη να ποντάρει στον συνδυασμό της αυξημένης ζήτησης για προϊόντα με υψηλή πρωτεΐνη, και της μεγάλης αναγνωρισιμότητας του ελληνικού τύπου γιαουρτιού στο εξωτερικό.
Σημαντικό «όπλο» στη φαρέτρα της εταιρείας αποτελεί και το frozen yogurt, που ήδη είναι διαθέσιμο σε Ιταλία, Νότια Κορέα και Γερμανία, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει νέα συμβόλαια με τη μεγαλύτερη εταιρεία διανομών στη Νορβηγία και αρχίζει η επέκταση στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σιγκαπούρη και την Ταϊβάν.

Δικό της ένα στα δύο γιαούρτια στην Ελλάδα
Εντός των συνόρων, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τσινάβος, η Κρι-Κρι είναι η δεύτερη μάρκα στην κατηγορία του παγωτού, με μερίδιο 22,5%, και η κορυφαία παραγωγός γιαουρτιού στη χώρα, που μάλιστα παράγει ένα στα δύο γιαούρτια στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των private label, καθώς παράγει σχεδόν το σύνολο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα. Μάλιστα, το κομμάτι των PL γιαουρτιών έχει αναπτυχθεί ταχύτατα τα τελευταία χρόνια, λόγω και της κρίσης, φτάνοντας πλέον σε μερίδιο το 35,3%, όταν παλιότερα κινούνταν στο 10-15%.

Για να στηρίξει τη μελλοντική της ανάπτυξη, η γαλακτοβιομηχανία υλοποιεί φέτος και το 2025 επενδύσεις ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν το νέο θεματικό πάρκο παγωτού, επεκτάσεις στις μονάδες παγωτού και γαλακτοκομικών, νέα αποθήκη και νέο θάλαμο συντήρησης.

Όσο για το ενδεχόμενο κάποιας εξαγοράς, ο κ. Τσινάβος ήταν σαφής: «Γιατί να μπω στη διαδικασία να κάνω εξαγορά, όταν αναπτυσσόμαστε κάθε χρόνο σαν να έχουμε κάνει μια εξαγορά 35 εκατ. ευρώ;».

Σημειωτέον ότι εδώ και μία εβδομάδα περίπου η Κρι-Κρι έχει κάνει την είσοδό της και στην πολύ δημοφιλή το τελευταίο διάστημα κατηγορία της high protein πουτίγκας, σε γεύσεις σοκολάτα και βανίλια, υπό το brand Super Spoon.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter