Οι Θεσσαλονικείς κλήθηκαν να επιλέξουν δύο είδη κρέατος που τους αρέσει να καταναλώνουν και ανέδειξαν πρώτο στην προτίμηση το μοσχαρίσιο (63%) και δεύτερο το κοτόπουλο (56,1%). Ακολουθεί το χοιρινό (37,3%), ενώ μικρό ποσοστό επιλέγει κατσίκι ή αρνί (2,5%) και γαλοπούλα (1,9%). Το κρέας στο σούπερ μάρκετ το εμπιστεύεται από αρκετά έως πολύ το 19,2%, ενώ το 77,9% λίγο ή καθόλου, ενώ ένα ποσοστό 2,9% δήλωσε ότι δεν γνωρίζει. Αντίθετα, το 83,7% εμπιστεύεται το κρέας που αγοράζει από το κρεοπωλείο της γειτονιάς, το 14,8% το εμπιστεύεται λίγο έως καθόλου και μόνο το 1,5% απάντησε ότι δεν γνωρίζει.

Το 76,8% των Θεσσαλονικέων πιστεύει ότι τα ελληνικά κρέατα είναι καλύτερα από τα εισαγόμενα, τα οποία θεωρεί καλύτερα το 14,3%. Η προτίμηση του ελληνικού κρέατος είναι μεγάλη, καθώς το 78,8% θα το πλήρωνε ακριβότερα απ’ ότι ένα εισαγόμενο. Το 17,2% δεν θα έδινε περισσότερα χρήματα για το ελληνικό κρέας, ενώ το 3,9% δεν απαντά. Οπως διαπιστώθηκε, όμως, από την έρευνα, μόλις το 22,2% μπορεί να διακρίνει ένα ελληνικό κρέας από ένα εισαγόμενο, ενώ το 77,3% έχει άγνοια. Οσον αφορά στις ποιότητες του μοσχαρίσιου κρέατος, το 74,4% δεν τις γνωρίζει και μόνο το 24,6% μπορεί να τις ξεχωρίσει.

Οχι στα συσκευασμένα

Μεγάλο ποσοστό καταναλωτών δεν αγοράζει ποτέ συσκευασμένο κρέας από επώνυμη εταιρεία (59,6%) ή από σούπερ μάρκετ (70,4%). Ετσι μόνο ένα 30% αγοράζει -και μάλιστα σπάνια- συσκευασμένο κρέας επώνυμης εταιρείας και με την ίδια συχνότητα αλλά από σούπερ μάρκετ το 25,6%.

Η ποιότητα είναι το κριτήριο με το οποίο αγοράζει κρέας το 93,4%, ενώ μόλις το 2,8% εξετάζει την τιμή του προϊόντος. Τέλος από τα γενικά συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι Θεσσαλονικείς καταναλωτές είναι σχολαστικοί στην αγορά κρέατος σε ποσοστό 64,4%, ενώ το ποσοστό των απαιτητικών γυναικών καταναλωτών κρέατος (67,9%) είναι μεγαλύτερο από αυτό των ανδρών (56,9%).