Οκτώ στους δέκα Θεσσαλονικείς δηλώνουν ότι θα δαπανούσαν περισσότερα προκειμένου να είναι σίγουροι για την εντοπιότητα (ελληνικότητα) του κρέατος που ψωνίζουν και ότι εμπιστεύονται "πολύ" ή "αρκετά" το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους, σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ, που τα εμπιστεύονται "λίγο" ή "καθόλου". Αυτά έδειξε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

rn

 

Ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό κρέας, το οποίο αγοράζουν κυρίως από παραδοσιακά κρεοπωλεία και είναι πρόθυμοι να το πληρώσουν ακριβότερα αρκεί να είναι εντόπιο, δίνουν οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Interview σε δείγμα 625 ατόμων για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, οκτώ στους δέκα Θεσσαλονικείς (78,8%) θα δαπανούσαν περισσότερα για να είναι σίγουροι ότι το κρέας που προμηθεύονται είναι ελληνικό, ενώ περισσότεροι από εννέα στους δέκα (93,4%) δηλώνουν ότι ψωνίζουν κρέας με βασικό κριτήριο την ποιότητα και όχι την τιμή. Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι κατά το 76,8% οι Θεσσαλονικείς πιστεύουν ότι τα ελληνικά κρέατα είναι καλύτερα από τα εισαγόμενα, αν και κατά το 77,3% ομολογούν ότι δεν γνωρίζουν πώς να διακρίνουν τη γεωγραφική προέλευση του σφαγίου, ενώ κατά το 83,7% δήλωσαν ότι εμπιστεύονται “πολύ” ή “αρκετά” το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους. Αντίθετα, κατά το 77,9% δήλωσαν ότι εμπιστεύονται “λίγο” ή “καθόλου” το κρέας που αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, κατά το 96% οι καταναλωτές δήλωσαν ότι αγοράζουν “σπάνια” (25,6%) ή “ποτέ” (70,4%) συσκευασμένο κρέας από τα σούπερ μάρκετ, ενώ μόλις κατά το 10,3% απάντησαν ότι προμηθεύονται “πολύ συχνά” τέτοια προϊόντα από αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Απαντώντας σχετικά με τους λόγους που επιλέγουν τον κρεοπώλη της γειτονιάς τους, οι Θεσσαλονικείς απάντησαν -μεταξύ άλλων- ότι του έχουν προσωπική εμπιστοσύνη (47,8%) και πως είναι σίγουροι ότι από εκεί αγοράζουν ποιοτικό προϊόν (39,8%).

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι πολίτες του νομού Θεσσαλονίκης, ανεβάζοντας τον “πήχη” των απαιτήσεών τους, δήλωσαν σε ποσοστό 71,8% ότι, αν είχαν τη δυνατότητα, θα προτιμούσαν να αγοράζουν κρέας από κρεοπωλεία με πιστοποιημένο σύστημα ποιότητας, τα οποία θα μπορούσαν να αναγνωρίζουν από κάποιο ειδικό αναρτημένο σήμα.