Στα 3 δισ. ευρώ υπολογίζεται η ετήσια αξία αγοράς κρέατος στην Ελλάδα για το 2023, σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων ισολογισμών των 30 μεγαλύτερων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, συνδυαστικά με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ.
Το 50% του κρέατος που καταναλώνεται στη χώρα μας είναι εισαγόμενο, με εξαίρεση τα πουλερικά. Από το εισαγόμενο κρέας, άνω του 90% είναι ευρωπαϊκό και περίπου το 60% είναι γαλλικής προελεύσεως.
Επάρκεια ανά είδος κρέατος
Η Ελλάδα διατηρεί τη μικρότερη επάρκεια στο μοσχαρίσιο κρέας, στο 15%, με το υπόλοιπο 85% να προέρχεται από εισαγωγές. Η μεγαλύτερη επάρκεια, ύψους 98%, απαντάται στο κοτόπουλο. Σύμφωνα με την έρευνα της Interview.com.gr, η συχνότερη εν Ελλάδι κατανάλωση κρέατος αφορά κοτόπουλο, κατά 39,4%, έπεται το μοσχάρι, κατά 28,3% και ακολουθεί τρίτο το χοιρινό κρέας, με ποσοστό 26,8%. Είναι αξιοσημείωτο ότι η κατανάλωση κοτόπουλου στη Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει μερίδιο 50,5% και εκτός Κρήτης, Θεσσαλονίκης και Αττικής ανεβαίνει ακόμη περισσότερο, στο 54,1%. Οι νέοι καταναλωτές, μεταξύ 18 και 35 ετών, τρώνε κοτόπουλο κατά 50,8%, μοσχάρι κατά 27% και ακόμη λιγότερο χοιρινό (17,8%).
Η μεγαλύτερη «βουτιά» επάρκειας έγινε στο αιγοπρόβειο: Περίπου 75%, ενώ το 2019 ήταν 96%. Το 69,9% των Ελλήνων βρίσκουν διαφορά μεταξύ εγχώριου και εισαγόμενου κρέατος, 79,1% στις εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Κρήτης περιοχές. Αλλά «αν υπήρχε βεβαιότητα ότι το μη εγχώριο κρέας θα ήταν ισάξιο ή και καλύτερο ποιοτικά από το ελληνικό», το 75,2% των Ελλήνων καταναλωτών θα το αγόραζε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter