Σε συνεργασία με το πρόγραμμα ΕΙΤ Food RIS Consumer Engagement Labs που συντονίζει το Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ) σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα νέο προϊόν της ΚΟΝΒΑ: η τονοσαλάτα Trata με κινόα και φρούτα (ανανά και ροδάκινο).

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως κύριο στόχο την κάλυψη των αναγκών των ηλικιωμένων καταναλωτών στον τομέα των τροφίμων και των ποτών, και το προϊόν της ΚΟΝΒΑ σχεδιάστηκε το 2021 μέσω μίας διαδικασίας «συνδημιουργίας», που περιελάμβανε την ταυτοποίηση των καταναλωτικών προτιμήσεων και νέων προϊοντικών ιδεών από καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας, και κατόπιν η ΚΟΝΒΑ ανέλαβε να αναπτύξει το προϊόν.

Συνταγή από τη δεκαετία του 1950
Σύμφωνα με το EIT Food, η εταιρεία αποφάσισε να αναζητήσει έμπνευση στις παραδοσιακές συνταγές του παρελθόντος για να απαντήσει στις ανάγκες των καταναλωτών για υγιή, αλλά ενδιαφέροντα προϊόντα, αναβιώνοντας μια συνταγή από τη δεκαετία του 1950 που συνδυάζει ψάρι και γλυκά φρούτα και μπαχαρικά, προκειμένου να «ξυπνήσει» ευχάριστες μνήμες στους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, αλλά και να εκπλήξει ευχάριστα τις νεότερες γενιές.

Αν και συνήθως τα δημοφιλή προϊόντα της κατηγορίας της τονοσαλάτας είναι αλμυρά και πικάντικα, η τονοσαλάτα με κινόα και φρούτα έχει μια ισορροπημένη, αλλά σύνθετα γλυκιά γεύση, χάρη στο συνδυασμό του τόνου με ανανά και ροδάκινο.

Στο επίκεντρο οι ανάγκες και οι επιθυμίες των ηλικιωμένων καταναλωτών
«Οι καταναλωτές άνω των 65 θυμούντα συνδυασμούς γεύσεων που σήμερα δεν είναι διαθέσιμοι στην αγορά, όμως μπορούν να αποτελέσουν μία ενδιαφέρουσα πρόταση για τους καταναλωτές. Αναζητούν επίσης comfort foods που θα τους φέρουν όμορφες μνήμες από την παιδική τους ηλικία.

Η σαλάτα Trata με κινόα, τόνο, φρούτα και μυρωδικά προσφέρει αυτήν την εμπειρία, καλύπτοντας άμεσα τις νοσταλγικές μνήμες άλλοτε δημοφιλών σπιτικών φαγητών. Οι μεγαλύτεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας που θα προσθέσουν επιπλέον αξία στη διατροφή τους. Απολαμβάνουν επίσης προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους, ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.

Το ελληνικό προϊόν είναι κατάλληλο για άμεση κατανάλωση ως γεύμα από μόνο του, ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε συνδυασμό με διάφορα πιάτα, όπως ζυμαρικά, δημητριακά, λαχανικά ή όσπρια», αναφέρει το EIT Food.

Σημειώνει επίσης ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές προτιμούν προϊόντα που τους βοηθούν να ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη τροφίμων,, κι έτσι προτιμούν τις μικρότερες συσκευασίες τροφίμων, κάτι που επίσης καλύπτει το νέο προϊόν της ΚΟΝΒΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter