Οι νέες καταναλωτικές τάσεις και προτιμήσεις δημιουργούν ανάγκες συνεχούς διαφοροποίησης της βιομηχανίας εμφιάλωσης. Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, ένας από τους πρωταγωνιστές του κλάδου, κατανοεί πλήρως την εν λόγω πρόκληση. Από το επαναλανσάρισμα των κωδικών τσαγιού μέχρι την εξέταση της εισόδου σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, όπως τα νερά με γεύσεις, η εταιρεία αποσκοπεί στην ενίσχυση της θέσης της εγχωρίως και διεθνώς. Ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικήs Βιομηχανίαs Εμφιαλώσεων, μιλά για τις στρατηγικές επενδύσεις της εταιρείας στον τομέα των νέων τεχνολογιών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, με στόχο τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητάς της.

H ενσωμάτωση της ρομποτικής και της αυτοματοποίησης στις παραγωγικές διαδικασίες της εταιρείας δεν είναι μόνο μία κίνηση προς την εξοικονόμηση πόρων, αλλά μία συνειδητή προσπάθεια για την εξασφάλιση υψηλότερης ποιότητας προϊόντων. Ωστόσο, οι καινοτομίες της δεν περιορίζονται στην παραγωγή. Με επενδύσεις σε προηγμένα συστήματα logistics, αντιλαμβάνεται πλήρως τη σημασία της ταχύτητας και της ακρίβειας στην παράδοση. Παράλληλα, η στρατηγική της για διαφοροποίηση γίνεται σαφής μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊοντικών κατηγοριών, όπως τα νερά με γεύσεις, ενώ η συνεχής αναβάθμιση των προϊόντων της υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στην ανταγωνιστικότητα και την ικανοποίηση των καταναλωτών.

σελφ σέρβις: Τι σας ώθησε να επαναλανσάρετε τους κωδικούς τσαγιού και ποιες είναι οι κύριες αλλαγές που τους κάνατε σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή τους; Ποια είναι η στρατηγική σας για την επικοινωνία και την προώθησή τους; Θα τα τοποθετήσετε στην οργανωμένη λιανική;

Κωνσταντίνος Σεπετάς: Η απόφαση για το επαναλανσάρισμά τους βασίστηκε στην αυξημένη τους ζήτηση, καθώς και στην ανάγκη ανανέωσης της κατηγορίας με προϊόντα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις καταναλωτικές προτιμήσεις. Οι κύριες αλλαγές αφορούν την τελειοποίηση των συνταγών και την εξέλιξη της συσκευασίας, ώστε η εμφάνισή της να είναι πιο ελκυστική και φιλοπεριβαλλοντική. Εξάλλου, ξεχωρίσαμε και τη δυναμική που παρουσιάζει η κατηγορία, εντοπίζοντας την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για φυσικά, υγιεινά προϊόντα.
Η εταιρεία μας σκοπεύει να τοποθετήσει τα προϊόντα αυτά και στην οργανωμένη λιανική, στοχεύοντας στην ευρεία διανομή, τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η παρουσία τους στα ράφια της οργανωμένης λιανικής θα ενισχύσει την αναγνωρισιμότητά τους και την προσβασιμότητα των νέων κωδικών, υποστηρίζοντας τη συνολική ανάπτυξη της κατηγορίας. Η επικοινωνιακή στρατηγική θα περιλαμβάνει πολυκαναλικές καμπάνιες, που θα αναδείξουν τα προϊόντα, ενισχύοντας την αναγνωσιμότητα τους.

Επιχειρηματικό πλάνο για νερό με γεύσεις

σ. σ.: Εξετάζετε τη δυνατότητα εισαγωγής νέων καινοτόμων προϊόντων στις κατηγορίες που δραστηριοποιείστε; Αν ναι, ποιοι είναι οι βασικοί άξονες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που εστιάζετε;

Κ. Σ.: Ναι, η εταιρεία εξετάζει τη δυνατότητα εισαγωγής νέων καινοτόμων προϊόντων, με ιδιαίτερη έμφαση στην κατηγορία των νερών με γεύσεις. Η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας, καθώς μας επιτρέπει να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και να ανταποκρινόμαστε στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Η προσέγγισή μας είναι συνδυαστική: Βασίζεται σε εσωτερικές ομάδες R&D, συνεργασίες με ερευνητές, καθώς και στην ενσωμάτωση τάσεων από διεθνείς αγορές. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα που ενισχύουν την ταυτότητά μας ως πρωτοπόρου στην ποιότητα, τη φυσικότητα και τη βιωσιμότητα. Η δέσμευσή μας για συνεχή ανανέωση και εξέλιξη αποτελεί το θεμέλιο της επιτυχίας μας και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντί μας.

Επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής

σ. σ.: Ποια είναι τα σχέδιά σας σχετικά με επενδύσεις που θα ενισχύσουν την παραγωγή και τη διανομή των προϊόντων σας;

Κ. Σ.: Στα σχέδιά μας περιλαμβάνονται σημαντικές επενδύσεις, όπως η αναβάθμιση των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων με νέες τεχνολογίες, που θα αυξήσουν την αποδοτικότητά μας, μειώνοντας το ενεργειακό μας αποτύπωμα. Παράλληλα, επενδύουμε σε σύγχρονα συστήματα logistics για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, διασφαλίζοντας πιο γρήγορη και αποδοτική διανομή των προϊόντων μας σε κάθε γωνιά της χώρας. Αυτές οι επενδύσεις είναι καίριες για τη διατήρηση της ποιότητας και τη στήριξη της αναπτυξιακής μας στρατηγικής. Οι επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής και στη διανομή αποτελούν κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη και ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά.

Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε τη μέγιστη ποιότητα, αποδοτικότητα και περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Παράλληλα, ανταποκρινόμαστε στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και της αγοράς. Ειδικότερα, επενδύουμε σε προηγμένα συστήματα αυτοματοποίησης και ρομποτικής στις διαδικασίες παραγωγής, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης και της ακρίβειας. Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες που μειώνουν τις ενεργειακές απαιτήσεις και εφαρμόζουμε ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, όπως χρήση ΑΠΕ στις εγκαταστάσεις μας. Δημιουργούμε νέους κόμβους διανομής σε στρατηγικά σημεία, για να εξυπηρετούμε πιο αποτελεσματικά την οργανωμένη λιανική και την αγορά ho.re.ca. Ενσωματώνουμε τεχνολογίες real-time tracking για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της ακρίβειας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού.

Η επενδυτική μας στρατηγική συνοδεύεται από μια μακροπρόθεσμη δέσμευση για τη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, την αξιοποίηση ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων για βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και την ανάδειξη της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ως πρωτοπόρου εταιρείας στην ποιότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα.

Κριτήρια συνεργασίας με το οργανωμένο λιανεμπόριο

σ. σ.: Ποια είναι τα κριτήρια που καθορίζουν τη συνεργασία σας με αλυσίδες σούπερ μάρκετ και πώς διαφοροποιείται η προσέγγισή σας ανάλογα με το μέγεθος της αλυσίδας;

Κ. Σ.: Η συνεργασία μας καθορίζεται από διάφορα κριτήρια, όπως η γεωγραφική κάλυψη, το προφίλ των πελατών, η δυνατότητα προωθητικών ενεργειών και, φυσικά, δεν παραβλέπουμε τους οικονομικούς όρους. Στις μεγάλες αλυσίδες η στρατηγική περιλαμβάνει μαζικές παραγγελίες, πανελλαδικές προσφορές και προβολή σε κεντρικά σημεία των καταστημάτων. Αντίθετα, στις μικρότερες αλυσίδες η προσέγγισή μας είναι πιο ευέλικτη, με έμφαση στις τοπικές ανάγκες και την υποστήριξη μέσω τοπικών δράσεων. Ανεξαρτήτως του μεγέθους κάθε αλυσίδας με την οποία συνεργαζόμαστε, διατηρούμε σταθερή την ποιότητα και την εικόνα των προϊόντων μας, ενώ επενδύουμε στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Συνεργαζόμαστε με μεγάλους ή μικρότερους partners που μοιράζονται τις ίδιες αξίες με εμάς, καθώς η προτεραιότητά μας είναι η διαφάνεια σε κάθε συνεργασία και έναντι των καταναλωτών. Στόχος μας είναι να βρισκόμαστε δίπλα στους συνεργάτες μας, με σεβασμό στις ανάγκες τους. Επενδύουμε στα logistics, δημιουργώντας κόμβους που επιτρέπουν τον άριστο χειρισμό των δρομολογήσεων και αποστολών. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στη δημιουργία μακροχρόνιων συνεργασιών, που προάγουν την ποιότητα και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τα προϊόντα μας.

σ. σ.: Προσανατολίζεστε στα private label προϊόντα; Αν ναι, τι ποσοστό επί του συνολικού σας τζίρου καταλαμβάνουν οι πωλήσεις των pl;

Κ. Σ.: Τα private label προϊόντα υπάρχουν ως μέρος του portfolio της επιχείρησης, αλλά δεν αποτελούν βασικό κομμάτι της στρατηγικής και του πλάνου των επενδύσεων της. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των branded προϊόντων της, δημιουργώντας μία ισχυρή ταυτότητα. Άλλωστε, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων έχει καταφέρει να καθιερωθεί στην αγορά με τα επώνυμα προϊόντα μας, όπως το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, διατηρώντας τη φήμη μας για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Ωστόσο, αναγνωρίζοντας τις διαφορετικές ανάγκες της αγοράς, έχουμε δραστηριοποιηθεί στην παραγωγή private label προϊόντων. Κάτι τέτοιο προσφέρει ευελιξία και πολύτιμες συνεργασίες, που προσθέτουν αξία στην εταιρεία μας.

Η δύναμη των δεδομένων και η στρατηγική της τιμολόγησης

σ. σ.: Πώς διαχειρίζεστε την τιμολογιακή πολιτική σας σε ένα περιβάλλον, όπου οι καταναλωτές αναζητούν τη βέλτιστη σχέση ποιότητας/τιμής;

Κ. Σ.: Η τιμολογιακή μας πολιτική βασίζεται στη φιλοσοφία της παροχής προϊόντων υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές, διατηρώντας πάντα τη βέλτιστη σχέση ποιότητας/τιμής. Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι καταναλωτές αναζητούν αξία, δίνουμε έμφαση στη διαφάνεια και την αξιοπιστία. Η χρονιά που μόλις τελείωσε είχε αρκετές προκλήσεις. Από την πλευρά μας, με τη σταθερότητα που μας χαρακτηρίζει, καταβάλαμε τα μέγιστα, ώστε το κόστος παραγωγής να μην επηρεάζει ιδιαίτερα την τιμή στο ράφι.

σ. σ.: Ποια είναι η στρατηγική σας σχετικά με την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ανάλυσης δεδομένων λιανικής;

Κ. Σ.: Στον τομέα της λιανικής επενδύουμε σε τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων, προκειμένου να κατανοούμε καλύτερα τις προτιμήσεις των καταναλωτών, να προβλέπουμε τη ζήτηση και να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας με ακρίβεια. Η ψηφιοποίηση μάς επιτρέπει να λαμβάνουμε γρήγορες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και προσαρμοστικότητα στις αλλαγές της αγοράς. Έτσι ενισχύεται η αποδοτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και μας επιτρέπεται να αξιοποιούμε στο μέγιστο τα δεδομένα που λαμβάνουμε. Αξιοποιούμε αυτοματοποιημένα εργαλεία διαχείρισης αποθεμάτων, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) και predictive analytics, σχεδιάζουμε πιο αποδοτικά δρομολόγια διανομής, μειώνοντας το κόστος και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Η στρατηγική μας βασίζεται στη σύνδεση της τεχνολογίας με την επιχειρησιακή μας αποστολή, δηλαδή τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή, την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα. Με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων ενδυναμώνουμε την ανταγωνιστικότητά μας και διασφαλίζουμε την ανάπτυξή μας.

Προτεραιότητα στην ελληνική αγορά

σ. σ.: Υπάρχουν σχέδια για επέκταση του φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος σε νέες αγορές του εξωτερικού;

Κ. Σ.: Η εταιρεία σχεδιάζει την επέκτασή της σε νέες αγορές του εξωτερικού, ωστόσο τη δεδομένη στιγμή ο στόχος μας είναι να καλύπτουμε κάθε σημείο της χώρας. Εστιάζουμε σε αγορές που η ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας σε value τιμές είναι αυξανόμενη. Στρατηγικά θα ενισχύσουμε την εξαγωγική μας δραστηριότητα, αναπτύσσοντας το δίκτυο διανομής μας και προσαρμόζοντας τα προϊόντα μας στις τοπικές ανάγκες, πάντα με βάση τις αξίες της ποιότητας και της βιωσιμότητας.

σ. σ.: Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος έχει κατακτήσει ηγετική θέση στην κατηγορία του. Ποιες στρατηγικές αξιοποιείτε για να ενισχύσετε τη θέση σας στις κατηγορίες του κρύου τσαγιού και των αναψυκτικών;

Κ. Σ.: Η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική που βασίζεται στη διαφοροποίηση και την προσήλωση στην ποιότητα, για να ενισχύει τη θέση της παντού. Χρησιμοποιούμε το φυσικό μεταλλικό νερό μας ως βάση για όλα τα προϊόντα μας, κάτι που αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μοναδικό στοιχείο για την εταιρεία μας. Παράλληλα, επενδύουμε στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών για πιο υγιεινές και παράλληλα γευστικές επιλογές. Για παράδειγμα, λανσάρουμε προϊόντα χωρίς ζάχαρη ή με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, προκειμένου να καλύπτουμε την αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά και ισορροπημένα ροφήματα. Η δέσμευσή μας να συνδυάζουμε τη γεύση με την υγιεινή προσέγγιση μάς επιτρέπει να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε αυτές τις κατηγορίες, διατηρώντας πάντα την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.
Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος έχει πράγματι κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, χάρη στην ποιότητά του και την προσήλωσή μας στη βιωσιμότητα. Κάθε νέο προϊόν φέρει τη δέσμευσή μας για τη βιωσιμότητα, από τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας μέχρι τις πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον.

σ. σ.: Σε ποιον κλάδο και σε ποιες διεθνείς αγορές θα έχουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων τα προϊόντα σας;

Κ. Σ.: Βλέπουμε μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και σε συγκεκριμένα καταναλωτικά κανάλια. Τα οργανωμένα δίκτυα λιανικής και οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δυναμική. Ειδικότερα το e-commerce προσφέρει ευκαιρίες για απευθείας σύνδεση με τον καταναλωτή και ευελιξία στις επιλογές του. Αυτά τα κανάλια, σε συνδυασμό με τις στρατηγικές συνεργασίες, είναι οι βασικοί πυλώνες της ανάπτυξής μας.
Σχεδιάζουμε στρατηγικές για να αξιοποιήσουμε προϊοντικά τις τάσεις της αγοράς, όπως η αυξημένη ζήτηση προϊόντων υγιεινής διατροφής, η σημασία της βιωσιμότητας και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση και την καινοτομία. Με το βλέμμα στραμμένο στις ανάγκες των καταναλωτών, είμαστε έτοιμοι να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να εξερευνήσουμε νέες προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική και διεθνή αγορά.