Την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά, με τοποθέτηση των προϊόντων του κωδικολογίου της σε όλες τις μεγάλες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχει θέσει ως στόχο του δωδεκαμήνου 2024 η εταιρεία Κλιάφας, όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνόδευσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023.
Χώρες ενδιαφέροντος για εξαγωγές
Η εταιρεία, επιπλέον, συνεχίζει την τρέχουσα χρονιά τον εξαγωγικό προσανατολισμό της προς μεγάλες αγορές, κυρίως προς Γερμανία και χώρες των Βαλκανίων, όπου, συν τοις άλλοις, στρέφονται και οι άλλες εταιρείες του Ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα φυτικά προϊόντα και το νερό Δουμπιά. Στόχος για την Κλιάφας αποτελεί και η αγορά της Αυστραλίας, κυρίως για τα αναψυκτικά, τα οποία εν γένει γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη απ’ ό,τι οι χυμοί ραφιού, που ο Όμιλος παράγει και εμπορεύεται κάτω από το ίδιο brand, όπως είχε αποκαλύψει ο Chief Chief Executive Officer της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Στέλιος Σαράντης στη συγκυρία του ανοίγματος του νέου εργοστασίου χαλλουμιού στο Τσέρι Λευκωσίας.
Olympian Cola
Ο κ. Σαράντης δεν είχε αποκλείσει το λανσάρισμα νέων γεύσεων στα αναψυκτικά –«πιο… ψαγμένων», είχε χαρακτηριστικά αναφέρει- και πράγματι, αυτή η σκέψη φαίνεται να βρίσκεται στα σχέδια της Κλιάφας, αν κρίνει κανείς από την πρόσφατη κατοχύρωση του εμπορικού ονόματος και σήματος Olympian Cola.
Εξάλλου, τον Ιούλιο του 2023, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία, μέσω της διαφημιστικής εταιρείας McVictor & Hamilton, είχε κατοχυρώσει ένα ακόμη όνομα και σήμα αναψυκτικού cola, το Olympus Cola. Σημειώνεται εδώ ότι το προϊόν cola στο τρέχον κωδικολόγιο της Κλιάφας ονομάζεται Bibi Cola, όνομα που επίσης απαντάται σε δημοφιλές αναψυκτικών της ιταλικής και γαλλικής μικρής λιανικής αγοράς (fizzy αναψυκτικά).
Οι στόχοι αναδιοργάνωσης λειτουργιών και διαδικασιών
Άλλωστε, στους στόχους της Κλιάφας για το 2024 βρίσκεται η ανάπτυξη νέων κωδικών και συσκευασιών, με έμφαση σε διαφοροποίηση και καινοτομία, παράλληλα με ενέργειες προώθησης για τόνωση της αναγνωρισιμότητας. Η Κλιάφας προκρίνει ακόμη συστηματική εργασία για βελτίωση των προϊόντων και στρατηγικές αναδιοργάνωσης διαδικασιών παραγωγής, λειτουργίας και δικτύων διανομής για μείωση του κόστους.
Ο κύκλος εργασιών της Κλιάφας για το 2023 έφτασε τα 4,38 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 28%, σε σχέση με τα 3,42 εκατ. ευρώ του 2022. Το 2023 το EBITDA διαμορφώθηκε αρνητικό κατά 3,36 εκατ. ευρώ, οι μεικτές ζημιές ξεπέρασαν τα 1,8 εκατ. ευρώ καταγράφηκαν ζημιές προ φόρων ύψους 5,76 εκατ. ευρώ. Το 2023, στην Κλιάφας Μον. ΑΕ πραγματοποιήθηκαν συνολικά αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου ύψους 8,75 εκατ. ευρώ, που ανέβασαν το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο σε 20,51 εκατ. ευρώ, με ονομαστική αξία €100,00 ανά μετοχή. Οι επενδύσεις του 2023 στο εργοστάσιο των Τρικάλων άγγιξαν τα 1,9 εκατ. ευρώ, μαζί με τις προσθήκες παγίων.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter