Η νορβηγική εκπτωτική αλυσίδα Kiwi αποφάσισε να μην τοποθετεί πλέον προϊόντα σοκολάτας και ζάχαρης στο χώρο των ταμείων της, ώστε να ωθήσει τους πελάτες της σε πιο υγιεινές επιλογές, σύμφωνα με το περιοδικό European Supermarket Magazine (ESM). Η εν λόγω πρωτοβουλία, που ήδη εφαρμόζεται στα 703 καταστήματα της αλυσίδας στη Νορβηγία, χαιρετίστηκε από τον Εθνική Ένωση για την Δημόσια Υγεία. Σχεδόν ο ένας στους τέσσερις Νορβηγούς ψωνίζει από τα καταστήματα Kiwi. Το μέτρο «Υγειέστερα Ταμεία» είναι ένα από τα σημαντικότερα μέτρα που μπορούν να ληφθούν, προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, επισημαίνει η Kiwi, επικαλούμενη διεθνείς εκθέσεις, όπως για παράδειγμα την έκθεση της UNICEF από το 2023, με τίτλο «Guidance Framework to Support Healthier Food Retail Environments for Children». Έρευνες της Εθνικής Ένωσης για την Δημόσια Υγεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές υποστηρίζουν την αφαίρεση των ζαχαρούχων προϊόντων από τον χώρο των ταμείων. Πάντως, η Kiwi δεν αλλάζει τη θέση του τμήματος των γλυκών μέσα στα καταστήματα, κυρίως στα μικρά καταστήματα, όπου μπορεί να θεωρηθεί ότι το τμήμα βρίσκεται αρκετά κοντά στα ταμεία. Η αλυσίδα, που έχει δεσμευτεί να προσφέρει ένα πιο υγιεινό καλάθι αγορών στους πελάτες της, επιδιώκει να μειώσει την πώληση των ζαχαρούχων προϊόντων κατά 10% έως το 2025, με έτος αναφοράς το 2020. Στο παρελθόν η εταιρεία εφάρμοσε αντικίνητρα στην προτίμηση τέτοιων προϊόντων, περιλαμβανομένης της μείωσης των τιμών των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη.