Η εταιρία KISKOT TRADING ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με την εισαγωγή, τον ποιοτικό έλεγχο, τη συσκευασία και τη διάθεση προφυλακτικών. Τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν πλέον αντικείμενο του ιατροτεχνολογικού κλάδου, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών που ισχύουν στις μέρες μας.
Η εταιρία KISKOT TRADING ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με την εισαγωγή, τον ποιοτικό έλεγχο, τη συσκευασία και τη διάθεση προφυλακτικών. Τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν πλέον αντικείμενο του ιατροτεχνολογικού κλάδου, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών που ισχύουν στις μέρες μας.
Στην ελληνική αγορά η εταιρεία κυκλοφορεί τη γνωστή σειρά προφυλακτικών again σε έξι τύπους: again special και again against με ραβδώσεις, again against με κουκίδες, again against normal, again against με κρέμα διαρκείας και again long love.
Μέσα στο 2001 σκοπεύει να παρουσιάσει στην ελληνική αγορά ένα νέο προϊόν, το οποίο έχει ήδη εμφανιστεί σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής και βρήκε ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Όπως μας εξήγησε ο κ. Μάρκος Μαρκόπουλος, γενικός διευθυντής της Kiskot Trading, πρόκειται για ανδρικό προφυλακτικό που διαθέτει μία τελείως διαφορετική κατασκευή και εμφάνιση από το συνηθισμένο προφυλακτικό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, τέτοια που το καθιστά περισσότερο εξυπηρετικό για το χρήστη. Η εταιρία που το παράγει έχει ήδη πλησιάσει την KISKOT και επιδιώκει να συνεργαστεί μαζί της στο κομμάτι της ελληνικής αγοράς, προσδοκώντας για το συγκεκριμένο προϊόν να πάρει την ίδια θέση που κατέκτησε και στο εξωτερικό.
Συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας
Η εταιρεία Kiskot Trading που ασχολείται με τα προφυλακτικά από το 1962, τα τελευταία 15 χρόνια έχει εστιάσει περισσότερο στο κομμάτι της ποιότητας και των προδιαγραφών. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μαρκόπουλος, είναι η πρώτη εταιρεία που εφήρμοσε τους διεθνείς κανόνες και στάνταρ στην ποιότητα των προφυλακτικών στην Ελλάδα. Διαθέτει ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου προφυλακτικών, αναγνωρισμένο από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς ως προς την ποιότητα και την πρωτοπορία του. Το εργαστήριο διαθέτει πλήρη μηχανολογικό εξοπλισμό και είναι επανδρωμένο με καταρτισμένο στον ποιοτικό έλεγχο των προφυλακτικών προσωπικό. Επίσης, είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία που συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις και τα συνέδρια του Διεθνούς Οργανισμού ISO στο εξωτερικό. ενώ παράλληλα φροντίζει να πραγματοποιείται ανάλογη ετήσια εκδήλωση και στην Ελλάδα έχοντας αναλάβει την κεντρική χορηγία. Στο πλαίσιο αυτό πέρυσι το Μάιο διοργανώθηκε το 17ο συνέδριο του ISO/TC 157 σε ξενοδοχείο της Αθήνας στο οποίο συμμετείχαν 35 χώρες και 86 σύνεδροι, προερχόμενοι από εργοστάσια παραγωγής προφυλακτικών, διεθνείς οργανισμούς που ασχολούνται με το θέμα της μηχανικής αντισύλληψης καθώς και από κρατικούς φορείς τόσο της Ελλάδας όσο και διαφόρων άλλων χωρών. Είναι επίσης η μοναδική εταιρία που εκπροσωπεί την Ελλάδα στις συνεδριάσεις της CEN (ευρωπαϊκή επιτροπή που ασχολείται με τις προδιαγραφές για τις ευρωπαϊκές αγορές).
Τα προφυλακτικά στα σούπερ μάρκετ
Το σούπερ μάρκετ σαν κανάλι διανομής της κατηγορίας των προφυλακτικών, δεν έχει κατορθώσει να πάρει δυναμική θέση. Έχει τη δεύτερη θέση στη διανομή, καλύπτοντας περίπου το 25% της αγοράς προφυλακτικών σε όγκο πωλήσεων και σε τζίρο. Το 65% της αγοράς καλύπτεται από το περίπτερο και το υπόλοιπο από το φαρμακείο.
Όπως μας διευκρινίζει ο κ. Μαρκόπουλος, το σούπερ μάρκετ ως κανάλι διανομής απευθύνεται περισσότερο στους οικογενειάρχες καταναλωτές, καθώς επίσης στους φοιτητές, που μένουν μακριά από το σπίτι τους και μοιραία έχουν την ευθύνη για τις προσωπικές τους αγορές, ενώ οι "ελεύθεροι" προτιμούν το περίπτερο.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς των προφυλακτικών στα σούπερ μάρκετ, ο κ. Μαρκόπουλος εκφράζει επιφυλάξεις για το κατά πόσο αυτό θα εκδηλωθεί στο μέλλον, επισημαίνοντας τη στάση του ανθρώπου "της τελευταίας στιγμής" που χαρακτηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή και η οποία πάντα θα βρίσκει έδαφος σε προϊόντα όπως το προφυλακτικό.
Οι σχέσεις της Kiskot Trading με τα σούπερ μάρκετ δεν καλλιεργήθηκαν μέχρι σήμερα σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, με εξαίρεση ορισμένες αλυσίδες, καθώς τέτοιου είδους συνεργασίες δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στα σχέδια της εταιρίας. Σήμερα όμως, έχοντας πλέον δρομολογήσει σειρά ενεργειών, η εταιρεία βλέπει με ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη αγορά και ήδη έχει ξεκινήσει επαφές με τα αρμόδια τμήματα των σούπερ μάρκετ. Η KISKOT προσδοκά μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει κλείσει συμφωνίες με μία σειρά μεγάλων αλυσίδων, με σκοπό να εισέλθει πιο δυναμικά σ' αυτή την αγορά.
Σε ότι αφορά στον περισσότερο ενδεδειγμένο χώρο και τρόπο τοποθέτησης των προφυλακτικών στα σούπερ μάρκετ, ο κ. Μαρκόπουλος υπογραμμίζει ότι ο φυσικός χώρος τοποθέτησής τους είναι κανονικά εκείνος των παραφαρμακευτικών και καλλυντικών προϊόντων. Επισημαίνει όμως ότι το προφυλακτικό είναι ένα προϊόν που μπορεί πολύ εύκολα να κλαπεί λόγω της μικρής του συσκευασίας. Παράλληλα, ο καταναλωτής που διέπραξε την κλοπή, επικαλείται με ευκολία το επιχείρημα της αμηχανίας που τον οδήγησε στο να τοποθετήσει το προφυλακτικό στην τσέπη του με σκοπό να το εμφανίσει στο ταμείο αλλά "το ξέχασε". Από δειγματοληπτικές έρευνες που πραγματοποίησε η εταιρία, διαπιστώθηκε ότι στους 10 καταναλωτές που τοποθετούν το προφυλακτικό στην τσέπη τους, μόνο οι 2 το εμφανίζουν στο ταμείο. Η έξαρση κλοπών, είναι ένας παράγοντας που καθιστά επιφυλακτικούς τους υπευθύνους αγορών των σούπερ μάρκετ απέναντι στο προφυλακτικό. Στις περιπτώσεις αυτές η εταιρία προτείνει την τοποθέτηση των προφυλακτικών σε χώρους άμεσα ελεγχόμενους, όπως είναι τα ταμεία των σούπερ μάρκετ.
Σε ότι αφορά αυτό καθαυτό το ράφι, ο κ. Μαρκόπουλος επισημαίνει ότι η τοποθέτηση γίνεται με βάση όλα τα brand name της κάθε εταιρίας ξεχωριστά, χωρίς να υπάρχει κατηγοριοποίηση ανάλογα με τον τύπο του προφυλακτικού.
Προωθητικές ενέργειες
Μέσα στους χώρους των σούπερ μάρκετ δεν γίνονται προωθητικές ενέργειες με πρωτοβουλία της Kiskot, καθώς το προφυλακτικό είναι ένα προϊόν που χρήζει λεπτότητας και διακριτικότητας. Ωστόσο, η εταιρία ανταποκρίνεται κάθε φορά που κάποια αλυσίδα με την οποία συνεργάζεται της ζητήσει να συνδράμει σε εκδηλώσεις, είτε με το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, είτε σε ημέρες όπως η γιορτή της γυναίκας, των ερωτευμένων, η Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS κλπ.
Γενικώς, σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο, οι τάσεις στην αγορά των σούπερ μάρκετ για το προφυλακτικό είναι σταθερά ανοδικέ,ς αν και με αργούς ρυθμούς. Ο κόσμος είναι πλέον πολύ πιο ενημερωμένος σε θέματα όπως το AIDS και η αντισύλληψη, ενώ παράλληλα οι νέες γενιές δεν έχουν τα ίδια ταμπού με τις προηγούμενες.