Κινήσεις στρατηγικής στη σκακιέρα του κλάδου επιχειρεί σε δύο διαφορετικές κατευθύνσεις η Πέντε: Της ανάπτυξης του δικτύου της, μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, και της σύστασης επιχειρηματικού σχήματος στη λογική του ομιλικού διαπραγματευτή κεντρικών συμφωνιών με τους προμηθευτές. Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη κατεύθυνση, κατά πληροφορίες η Πέντε πιθανώς δεν θα αρκεστεί στο πεδίο των κοινών διαπραγματεύσεων, αλλά θα επεκταθεί στον τομέα, ίσως, της διανομής, αν όχι και σε ανώτερο επίπεδο. Πάντως, δεν είναι γνωστές οι βαθύτερες προθέσεις της.

Kατά τις ίδιες πληροφορίες, η όποια συμφωνία στρατηγικού χαρακτήρα δεν πρέπει να αναμένεται πριν το ερχόμενο φθινόπωρο, δεδομένων και των εμποδίων που δημιουργεί στις διαπραγματεύσεις η κρίση στη δημόσια υγεία. Σε ό,τι αφορά τα σχέδια επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων Γαλαξίας, μέσω εξαγορών, είναι πλέον ξεκάθαρη η πρόθεση της Πέντε να αναπτυχθεί με γρήγορους ρυθμούς στη δυτική Ελλάδα, όπου σήμερα έχει παρουσία μόνο στα Ιωάννινα. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, οι επόμενες κινήσεις της αναμένονται στη βορειοδυτική Ελλάδα και στη δυτική Στερεά Ελλάδα ή και νοτιότερα. Σίγουρη θεωρείται η προτεραιότητά της να αποκτήσει παρουσία στην Άρτα και το Αγρίνιο.

Στο μεταξύ, η εταιρεία συνεχίζει την επέκτασή της με νέα καταστήματα, έχοντας ήδη εγκαινιάσει ένα νέο σούπερ μάρκετ στις 9 Απριλίου στο Μενίδι και ένα δεύτερο στις 24 του ίδιου μήνα στο Λαύριο. Έπονται ένα ιδιόκτητο κατάστημα στην Πελοπόννησο, ακόμη δύο στην Καλαμάτα και πιθανότατα άλλα δύο, επίσης στην Πελοπόννησο. Ταυτόχρονα, δρομολογείται η ίδρυση ενός πολύ μεγάλου καταστήματος σε κτίριο που θα συστεγαστεί και άλλη γνωστή εμπορική επιχείρηση, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών. Εξαιρουμένης αυτής της επένδυσης, όπως και της όποιας πιθανής εξαγοράς τοπικής αλυσίδας, φέτος η Πέντε θα επενδύσει συνολικά περί τα 20 εκατ. ευρώ.

Η πορεία των πωλήσεων
Αμυντικά κινείται φέτος η Πέντε, με τις πωλήσεις της να καταγράφουν μικρές απώλειες σε σχέση με το 2020, χρονιά κατά την οποία στο σύνολό της η οργανωμένη λιανική πέτυχε ιστορικά υψηλές πωλήσεις, λόγω της πανδημίας.

Πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι το πρώτο τρίμηνο του 2021 έκλεισε για την εταιρεία με πτώση τζίρου 1,85% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αν και βάσει των αρχικών προβλέψεων της διοίκησής της, οι απώλειες εσόδων αναμένονταν κατά πολύ μεγαλύτερες. Όμως, όπως τονίζεται, το γεγονός ότι οι περισσότεροι από τους νέους πελάτες της εταιρείας το 2020 παρέμειναν πιστοί στο δίκτυο των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, μετρίασε τις πιέσεις στα έσοδα της, όπως εξάλλου κι η επέκταση του δικτύου της με νέα σούπερ μάρκετ. Στήριξη στις πωλήσεις, όπως εκτιμάται, έδωσε και το νέο μίγμα προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων Γαλαξίας, οι νέοι κωδικοί προϊόντων και τα νέα private label προϊόντα, αλλά και οι προωθητικές ενέργειες της εταιρείας.

Σημειώνουμε ότι η Πέντε μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί e-shop, καθώς συνδέει την είσοδό της στις ψηφιακές πωλήσεις με τη προαναφερόμενη συμφωνία για τη οργάνωση ομίλου αγορών. Η εταιρεία, επομένως, αποτέλεσε εξαίρεση μεταξύ των μεγάλων του ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά το κίνητρο δημιουργίας ψηφιακού καναλιού πωλήσεων σε συνθήκες πανδημίας. Υποβοήθηση είχε μόνο από τις τηλεφωνικές παραγγελίες ή τις παραγγελίες μέσω e-mails, που δεν είχαν, πάντως, την ένταση που εμφάνισαν οι πωλήσεις των κλαδικών e-shops.