Σε κερδοφορία προσβλέπει φέτος η Αφοί Βερόπουλοι, έχοντας καταφέρει παρά τις δυσκολίες της περιόδου να βελτιώσει την εικόνα των βασικών μεγεθών της, αλλά και να μειώσει σημαντικά τα λειτουργικά της κόστη. Παράλληλα, επιδεικνύει επενδυτική αυτοσυγκράτηση.

Η εταιρεία έχει εστιάσει την προσοχή της  και στη μείωση των δανείων της, ώστε να περιορίσει το κόστος του χρήματος. Το 2011 ο δανεισμός της έφθανε τα 120 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα μειωθεί στα 108 εκατ. ευρώ. Στελέχη της αλυσίδας, με τα οποία συνομίλησε το σελφ σέρβις, δήλωσαν ότι φέτος οι παραγγελίες «τρέχουν» παράλληλα με τις πωλήσεις, ενώ αυξημένο καταγράφεται το μικτό κέρδος παρά το γεγονός μάλιστα ότι τα έσοδα είναι μειωμένα για τη μητρική εταιρεία.

Οι ζημιές, εξάλλου, του 2011 προήλθαν από τη μείωση των αποθεμάτων. Ο τζίρος πέρυσι έτρεξε με ρυθμό -3% και τα αποθέματα με -18%. Πρόκειται για ελιγμό ο οποίος επέτρεψε στην εταιρεία να αντιμετωπίσει επιτυχώς και τα προβλήματα ρευστότητας. Φέτος εκτιμάται ότι η χρήση θα κλείσει με πτώση τζίρου κατά 7,3%, χωρίς βέβαια τα έσοδα της αλυσίδας να ενισχύονται από νέα καταστήματα. Το πρώτο τετράμηνο του έτους δείχνει ότι η εταιρεία κινείται εντός των προβλέψεών της.

Ωστόσο, ανοδικά κινείται η Χαλκιαδάκης, επίσης χωρίς την υποστήριξη νέων καταστημάτων, ενώ με θετικούς ρυθμούς εξελίσσονται οι βαλκανικές πωλήσεις του ομίλου, με 10% στη Σερβία και με 12% στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, σε δύο αγορές όπου, όπως και στην Ελλάδα, τα μεγέθη είναι απόλυτα συγκρίσιμα, αφού ο όμιλος δεν προχώρησε φέτος στη λειτουργία νέων καταστημάτων.

Ως προς τον ενοποιημένο τζίρο του, εκτιμάται ότι φέτος θα κλείσει ελαφρώς πτωτικά. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις του ομίλου στο εξωτερικό, δεν υπάρχει πρόβλεψη ίδρυσης νέου καταστήματος, όμως η Αφοί Βερόπουλοι σχεδιάζει την κατασκευή ενός νέου καταστήματος στην εγχώρια αγορά, για το οποίο αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες η έκδοση της άδειας οικοδομής. Πρόκειται για μια μονάδα έκτασης 2.000τμ, στο οποίο θα λειτουργεί αποθηκευτικός χώρος 500τμ.

Το κατάστημα εκτιμάται ότι θα εγκαινιαστεί λίγο πριν από το Πάσχα του 2013. Παράλληλα, η αλυσίδα σχεδιάζει φέτος την ανακαίνιση τριών-τεσσάρων παλαιότερων μονάδων της, έργο για το οποίο θα διαθέσει κάτι λιγότερο από 1 εκατ. ευρώ. Αυτοσυγκράτηση, έλεγχοι, διαφήμιση  Στο μεταξύ, στρατηγικά η Αφοί Βερόπουλοι ρίχνει φέτος όλο το βάρος της στις συμφωνίες με τους προμηθευτές της, όπως και στη σωστή επιλογή μίγματος για τα προϊόντα στο ράφι. «Οι εποχές που το τμήμα αγορών δούλευε στον «αυτόματο πιλότο» πέρασαν.

Πλέον όλες οι συμφωνίες περνούν από κόσκινο και κάθε προωθητική ενέργεια ελέγχεται για την απόδοσή της, ενώ περιλαμβάνει σαφώς λιγότερα προϊόντα απ΄ ότι στο παρελθόν», δηλώνει κορυφαίος παράγοντας της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η Αφοί Βερόπουλοι προσέχει πλέον πολύ ποιους κωδικούς τοποθετεί στο ράφι, περιορίζει τα στοκ και δίνει μεγάλη έμφαση στην προβολή της, επιμένοντας ιδιαίτερα στην τηλεοπτική διαφήμιση, στην οποία επενδύει φέτος τα διπλάσια, σε σχέση με πέρυσι.

«Στην πράξη αποδείχθηκε ότι εφαρμόζοντας την κλασική συνταγή των σούπερ μάρκετ είμαστε πιο κερδισμένοι, από το να κινούμαστε πολύ επιθετικά», τονίζει ο ίδιος παράγοντας, επισημαίνοντας ότι η Αφοί Βερόπουλοι, όσο το πολιτικό και οικονομικό κλίμα παραμένει ρευστό και η χώρα τελεί υπό συνθήκες ύφεσης θα ακολουθεί πολιτική της αυτοσυγκράτησης.