Την επιφυλακτικότητα των λιανεμπόρων για το μέτρο της τιμολόγησης επί των καθαρών τιμών στο ράφι εκ μέρους των προμηθευτών επαναφέρουν νέες πηγές που μίλησαν στο FOODReporter.
Υπάρχουν φόβοι ότι το μέτρο που αποφάσισε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα οδηγήσει τελικά σε αύξηση των τιμών στο ράφι, επειδή από τη μεικτή τιμή, η οποία περιλαμβάνει το περιθώριο κέρδους του λιανέμπορου και επίσης, από τις παροχές βάσει προωθητικών ενεργειών εξαρτάται εν πολλοίς η κερδοφορία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανά προϊόν για το οποίο υπάρχει ενεργή συμφωνία τοποθέτησης στο ράφι.
Από πλευράς προμηθευτών, πληροφορίες αναφέρουν ότι το βάρος έχει πέσει στους διευθυντές πωλήσεων, που φαίνεται να παίρνουν τη μεγάλη απόφαση να «θυσιάσουν» τη δική τους κερδοφορία, δίνοντας χαμηλότερες καθαρές τιμές από τις αναμενόμενες.
Αυτή η στρατηγική, που συνεκτιμάται ως η πρώτη αντίδραση ενός εκ των δύο κυρίων μερών, δηλαδή των προμηθευτών, αναμένεται να αρχίσει να ακολουθείται από αρκετές εταιρείες, αντιγράφοντας για τις μεγαλύτερες αλυσίδες ό,τι κάνουν για αρκετές μικρότερες.
Οι τιμές βασικού τιμοκαταλόγου περιορισμένης καθαρής κερδοφορίας για τους προμηθευτές θα συνοδευτούν με μικρότερο χρονικό βάθος ή μικρότερο βάθος έκπτωσης των προωθητικών ενεργειών, ώστε να περιορίζεται η σχετική… θυσία. «Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται και ο στόχος για λιγότερες προσφορές στα ράφια και τιμές που θα αναχαιτίσουν τον πληθωρισμό στα τρόφιμα», δήλωσε με νόημα άλλος παράγοντας που εξετάζει συνολικότερα την αγορά.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter