Στην κατάργηση των ποτηριών καφέ μιας χρήσεως και των πλαστικών ειδών σερβιρίσματος προχώρησε η Starbucks, στοχεύοντας αφ΄ενός στην μείωση του κόστους των ειδών αυτών ο αριθμός των οποίων εκτιμάται σε 7 δισ. τεμάχια ετησίως και αφ΄ετέρου να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, στο οποίο τα ποτήρια μιας χρήσεως και τα πλαστικά καπάκια συμμετέχουν κατά 40%.

Την απόφαση αυτή, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα ισχύσει σε όλες τις χώρες του κόσμου όπου δραστηριοποιείται, φυσικά και στην Ελλάδα, αντελήφθησαν πρώτα οι εργαζόμενοι στα κεντρικά της καταστήματα στο Σιάτλ, διαπιστώνοντας ότι το χαρτί μιας χρήσης και τα πλαστικά ποτήρια της αλυσίδας καφέ είχαν αντικατασταθεί από επαναχρησιμοποιήσιμα παρόμοια είδη.
Είναι μια αλλαγή που προσπαθεί να φέρει η εταιρεία στα υπόλοιπα καφέ της παγκοσμίως, ανέφερε η Amelia Landers, αντιπρόεδρος της εταιρείας και επικεφαλής του τομέα καινοτομίας προϊόντων.

Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, οι πελάτες Starbucks θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα δικά τους προσωπικά επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα για κάθε παραγγελία Starbucks στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Δύσκολη η αλλαγή συνηθειών
Σύμφωνα με την Amelia Landers, η εταιρεία έχει έναν ευρύτερο στόχο να μειώσει στο μισό τις εκπομπές αποβλήτων και άνθρακα από τις άμεσες δραστηριότητες έως το 2030, καθώς στοχεύει να γίνει θετική στους περιβαλλοντικούς πόρους. Παράλληλα, ως το 2025, η Starbucks θέλει όλοι οι πελάτες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα που παρέχονται από την εταιρεία ή σε αυτά που φέρνουν οι ίδιοι από το σπίτι.

Ωστόσο, αναφέρουν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, το να κάνεις τους πελάτες να εγκαταλείψουν τα κύπελλα μιας χρήσης έχει αποδειχθεί δύσκολο μέχρι στιγμής για την εταιρεία. Τα Starbucks είχαν θέσει ως στόχο από το 2008 το ένα τέταρτο των καταναλωτών να στραφούν στη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών κάτι που ως το 2015 δεν επετεύχθη.

Δοκιμές σε όλες τις ΗΠΑ
Σημειώνεται ότι η Starbucks προσφέρει έκπτωση 10 λεπτών σε κάθε παραγγελία για ένα επαναχρησιμοποιήσιμο φλιτζάνι ή κούπα από τη δεκαετία του 1980, αλλά λίγοι είναι οι πελάτες που αποδέχονται την προσφορά. Φέτος, η εταιρεία διεξάγει διαφορετικές δοκιμές σε όλες τις ΗΠΑ για να δει πώς ανταποκρίνονται οι πελάτες, κυρίως όσοι πίνουν καφέ, σε διαφορετικά οικονομικά κίνητρα και αποτρεπτικά μέτρα, όπως ένα τέλος 10 λεπτών για τα φλιτζάνια μιας χρήσης και μια έκπτωση 50 λεπτών για μια επαναχρησιμοποιήσιμη κούπα.

Η εταιρεία δοκιμάζει προγράμματα δανεισμού και επιστροφής στην Ιαπωνία, στη Σιγκαπούρη και στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τα προγράμματα αυτά, οι πελάτες πληρώνουν ένα ποσό της τάξεως του ενός δολαρίου, λαμβάνοντας το ποτήρι και το ποσόν αυτό τους επιστρέφεται όταν το επιστρέψουν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter