Σε αρνητική τροχιά παραμένουν και το 2012 τα οικονομικά αποτελέσματα της Καρφούρ Μαρινόπουλος, με τζίρο που κινείται πτωτικά σε ρυθμούς ταχύτερους απ’ ό,τι τα προηγούμενα έτη. Έτσι, η αλυσίδα επιμένει επενδυτικά στη μετατροπή των υπέρ μάρκετ σε Planet Stores.

Όπως επισήμως ανακοίνωσε ο όμιλος Carrefour, κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ο τζίρος του στην Ελλάδα μειώθηκε στα 521 εκατ. ευρώ από 625 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη που σημειώνεται παρά την επιμονή της εταιρείας εδώ και αρκετούς μήνες στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική, με την επιδίωξη να αποσπάσει μερίδιο πωλήσεων από τον ανταγωνισμό της.

Μήνα με τον μήνα η θέση της εταιρείας, που πλέον έχει ενσωματώσει πλήρως τα καταστήματα της Dia Hellas, επιδεινώνεται και το ερώτημα είναι πότε και κυρίως πώς θα ανακοπεί η πτωτική της τάση. Οι απώλειες τζίρου ύψους 16,5% στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς καταμαρτυρούν ότι ο leader του κλάδου αντιμετωπίζει ως αξεπέραστες τις επιπτώσεις της ύφεσης στην εγχώρια οικονομία, με βασικότερη τη συρρίκνωση της κατανάλωσης, που πλέον είναι εμφανής και στον κλάδο των αγαθών καθημερινής ανάγκης.

Το κλίμα στην εταιρεία βάρυνε τελευταία, πέρα από τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, και λόγω της εμπλοκής της στην υπόθεση του ΣΔΟΕ, με τις 22 εταιρείες που φέρονται να διακίνησαν προϊόντα με εικονικά τιμολόγια, ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο από τη μη καταβολή φόρων κατά 300 εκατ. ευρώ. Πάντως, η διοίκηση της Καρφούρ Μαρινόπουλος σε ανακοίνωσή της τόνισε ότι η διακίνηση των προϊόντων της έγινε με απόλυτα νόμιμες διαδικασίες.Στο μεταξύ, προκειμένου να ανακόψει την πτωτική πορεία των εσόδων της, η αλυσίδα λάνσαρε πρόσφατα τη σειρά προϊόντων Carrefour Discount.

Μέχρι σήμερα, πάντως, οι προσπάθειές της δεν φαίνεται να έχουν αποδώσει από άποψη αντιστροφής των τάσεων.Πέραν των ανωτέρω, η διοίκηση της Καρφούρ Μαρινόπουλος τους τελευταίους μήνες μεριμνά ιδιαίτερα και για τον περιορισμό των απωλειών του δικτύου των υπέρ μάρκετ που, λόγω του μίγματος των προϊόντων που διαθέτουν, έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση.

Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η αλυσίδα επιμένει επενδυτικά στη μετατροπή των υπέρ μάρκετ σε Planet Stores. Το σχετικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία δέκα Carrefour Planet σε διάστημα 24 μηνών. Ήδη το Carrefour Αλίμου μετατρέπεται σε Carrefour Planet, ενώ παράλληλα δρομολογείται το άνοιγμα νέων υπέρ μάρκετ κυρίως στην περιφέρεια – στην Αλεξανδρούπολη εγκαινιάσθηκε πρόσφατα μια τέτοια μονάδα. Η εν λόγω μονάδα διαθέτει χώρο πωλήσεων 4.000 τ.μ. σε ένα επίπεδο, με 14 ταμεία και 250 θέσεις χώρου στάθμευσης. Σημειώνεται ότι στο κατάστημα απασχολούνται περίπου 250 εργαζόμενοι.

Ποια είναι η διάρθρωση δικτύου
Σε ό,τι αφορά στη διάρθρωση του δικτύου πωλήσεων του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα, σημειώνεται ότι, βάσει και των τελευταίων επίσημων στοιχειών, ο όμιλος λειτουργεί 35 υπέρ μάρκετ Carrefour -εκ των οποίων 1 Carrefour Planet, 279 Carrefour Μαρινόπουλος, 253 Carrefour Express, 98 καταστήματα που φέρουν το brand Smile, καθώς και 94 με το σήμα OK! Αnytime.

Σε σύνολο το δίκτυο περιλαμβάνει 741 καταστήματα.Από την αρχή του χρόνου η Carrefour Μαρινόπουλος, πέραν του υπέρ μάρκετ  που λειτούργησε στην Αλεξανδρούπολη, εγκαινίασε και 1 σούπερ μάρκετ στη Ρόδο, καθώς και 2 σημεία ΟΚ! Anytime. Ο όμιλος, πέρα από την Ελλάδα, λειτουργεί στην Κύπρο συνολικά 7 υπέρ μάρκετ και 9 σούπερ μάρκετ, ενώ στη Βουλγαρία έχει ήδη θέσει σε λειτουργία 5 υπέρ μάρκετ και 3 σούπερ μάρκετ. Τέλος, παρουσία απέκτησε και στην Αλβανία, όπου σχετικά πρόσφατα εγκαινίασε το πρώτο υπέρ μάρκετ..