Ανάστροφη πορεία μεγεθών καλείται να ακολουθήσει φέτος η Καρφούρ-Μαρινόπουλος, της οποίας η διοίκηση είδε το 2010 να κλείνει με ζημιές, έναντι των οριακών κερδών του 2009, καθώς και με μειωμένο τζίρο. Από τα στοιχεία του ισολογισμού της εταιρείας, που δημοσιεύθηκαν τις παραμονές του Δεκαπενταύγουστου, προκύπτει ότι η περυσινή χρήση έκλεισε για τον leader του κλάδου με πτώση πωλήσεων 3% στα 1,875 δισ. ευρώ, έναντι 1,934 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Στο ίδιο διάστημα η εταιρεία εμφάνισε ζημιές μετά φόρων, οι οποίες έφθασαν τα 73.477 εκατ. ευρώ από κέρδη 320.413 ευρώ που είχε το 2009. Αρνητικό κατά 85.742 εκατ. ευρώ ήταν και το αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων, από κέρδη 18.735 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει η εταιρεία έναν χρόνο πριν. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές 84.848 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 6.208 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ ζημιογόνα 48.761 εκατ. ευρώ ήταν και τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, από κέρδη 55.457 εκατ. ευρώ που είχε η εταιρεία κατά το προηγούμενο 12μηνο.

Σε ό,τι αφορά την Dia Hellas, που όπως είναι γνωστό έχει ήδη απορροφηθεί από την Καρφούρ-Μαρινόπουλος, το 2010 εμφάνισε νέες αυξημένες ζημιές και, όπως ήταν αναμενόμενο, μειωμένο τζίρο. Πιο συγκεκριμένα, από τον ισολογισμό της εταιρείας, που επίσης δημοσιεύθηκε στα μέσα του Αυγούστου, προκύπτει ότι ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 14,7% στα 318.632 εκατ. ευρώ, έναντι 373.792 εκατ. ευρώ το 2009. Στο ίδιο διάστημα τα καθαρά αποτελέσματά της ήταν αρνητικά κατά 31.819 εκατ. ευρώ, έναντι επίσης ζημιών 9.454 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2009.

Σχέδια ανάκτησης του χαμένου εδάφους
Η Καρφούρ-Μαρινόπουλος αναζητά τώρα τη «μαγική συνταγή» που θα την ωθήσει και πάλι σε ανάπτυξη, σε μια περίοδο, ωστόσο, κατά την οποία ο εμπορικός τζίρος είναι γενικότερα πτωτικός, λόγω της οικονομικής ύφεσης, και κατά συνέπεια της μείωσης της ζήτησης, η οποία εδώ και μήνες πλήττει και την αγορά τροφίμων.

Μια από τις ελπίδες της εταιρείας να παρουσιάσει –αν όχι φέτος, τουλάχιστον το 2012– ανάπτυξη, είναι τα καταστήματα του δικτύου της Dia Hellas, που με βάση τον επιτελικό προγραμματισμό του ομίλου θα έχουν μετατραπεί στο σύνολό τους ως τα τέλη του έτους σε σούπερ μάρκετ ή convenience stores Carrefour.
Επισημαίνεται, πάντως, ότι πολλά από τα 381 καταστήματα που διέθετε η Dia Hellas πριν την απορρόφησή της δεν θα ενταχθούν στο «άρμα» της Καρφούρ-Μαρινόπουλος, καθότι ορισμένα από τα εταιρικά Dia γειτνιάζουν με σούπερ μάρκετ Carrefour-Μαρινόπουλος και θα κλείσουν (ορισμένα ήδη δεν λειτουργούν). Στην πλειονότητά τους, όπως τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες, τα franchise δεν θα ανανεώσουν τις συμβάσεις τους με τον νέο πάροχο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η Καρφούρ-Μαρινόπουλος θα βρεθεί ενισχυμένη από την επέκταση του δικτύου της, μέσω της Dia Hellas, και όπως αναφέρουν στελέχη της, κάθε κατάστημα Dia μετά τη μετεξέλιξή του σε Carrefour εμφανίζει πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2011 ο γαλλικός όμιλος Carrefour ανακοίνωσε για την Ελλάδα μείωση τζίρου κατά 6,8% και για τα δύο δίκτυα (Καρφούρ-Μαρινόπουλος και Dia). Η αξία του περιορίσθηκε στα 1,261 δισ. ευρώ, έναντι 1,354 δισ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.

Πάντως, η Καρφούρ-Μαρινόπουλος, έχοντας προσφάτως αποκτήσει νέα ηγεσία και στελεχιακό δυναμικό, φέρεται αποφασισμένη να ανακτήσει το χαμένο κατά τα τελευταία χρόνια έδαφος και, στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως δεν αποκλείει ακόμη και το ενδεχόμενο εξαγορών.