Μια τελευταία ελπίδα για φέτος ότι θα περιοριστεί ως τα τέλη του χρόνου ο ρυθμός πτώσης του τζίρου του ομίλου Καρφούρ Μαρινόπουλος διατηρούν τα στελέχη του, που είδαν στο 9μηνο τα έσοδα του δικτύου τους να καταγράφουν τη μεγαλύτερη μείωση που θυμούνται. Στο τέταρτο τρίμηνο του 2011 αισιοδοξούν ότι το ποσοστό μείωσής τους θα είναι μικρότερο του 8,4%, ήτοι του ποσοστού πτώσης του κύκλου εργασιών στο τρίτο τρίμηνο, που οδήγησε σε συνολικές απώλειες 9μήνου 7,3%.

Πρόκειται για εξέλιξη που σαφώς επιβαρύνει τη θέση του πολυεθνικού ομίλου έναντι του ανταγωνισμού του, στον οποίο εδώ και μεγάλο διάστημα «χαρίζει» μερίδια αγοράς.

Παράγοντες της διοίκησης της Καρφούρ Μαρινόπουλος, μιλώντας στο σελφ σέρβις δήλωσαν ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους ο δείκτης εσόδων θα βελτιωθεί, βεβαιότητα την οποία τους εμπνέει η επιστροφή του κ. Jerome Loubere στο τιμόνι του ομίλου (ο κ. Loubere, θυμίζουμε, με θητεία στον όμιλο από το 1998, διετέλεσε διευθύνων σύμβουλός του μεταξύ 2004 και 2008. Μέχρι τον Σεπτέμβριο φέτος, οπότε επανήλθε στη θέση του, ήταν γενικός διευθυντής του ομίλου Μαρινόπουλου).

Όπως εξηγούν, ήδη έχουν επέλθει αλλαγές στην πολιτική μάρκετινγκ και πωλήσεων της εταιρείας, ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις της και παρά το έντονα δυσμενές κλίμα στην οικονομία, να ενισχυθεί η πιστότητα και η επισκεψιμότητα των πελατών της.

Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν, τέλος, ότι η Καρφούρ Μαρινόπουλος δεν είναι η μόνη αλυσίδα της οργανωμένης λιανικής που χάνει τζίρο λόγω της κρίσης. Παραδέχονται, ωστόσο, ότι ο ρυθμός των απωλειών της είναι υψηλός και πρέπει πλέον άμεσα να αντιμετωπιστεί.

Όμως, μέχρι να συμβεί αυτό, τα στοιχεία 9μήνου θα καταμαρτυρούν τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκεται ο όμιλος Carrefour στην Ελλάδα, με τον τζίρο του (αθροιστικά της Καρφούρ Μαρινόπουλος και του δικτύου της Dia Hellas, που ενσωματώθηκε στον όμιλο) να μειώνεται στα 1,871 δισ. ευρώ, κατά 7,3% ως συνολικό μέγεθος και κατά 8% σε συγκρίσιμη βάση. Στο εξεταζόμενο διάστημα ο όμιλος από την επέκταση του δικτύου του με νέα σημεία πώλησης, κέρδισε ανάπτυξη 0,7%.

Στο τρίτο τρίμηνο του έτους οι απώλειες ήταν μεγαλύτερες. Διαμορφώθηκαν στο 8,4% σε σύνολο και σε 9,4% σε συγκρίσιμη βάση, με τα έσοδα να περιορίζονται στα 610 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο διάστημα από την επέκταση του δικτύου η αλυσίδα κέρδισε ανάπτυξη τάξεως μιας ποσοστιαίας μονάδας.

Τελευταίοι, αν δεν υπήρχαν… οι Τούρκοι
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο όμιλος στην ιστοσελίδα του, η Ελλάδα εμφάνισε υψηλές απώλειες τζίρου, λόγω του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντας στη χώρα, ενώ αναφορά γίνεται και στη μετατροπή, τον Σεπτέμβριο, του πρώτου υπέρ μάρκετ Carrefour σε Planet Store.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνολική θέση του ομίλου Carrefour στην Ευρώπη επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από την παρουσία του στην Ελλάδα, δεδομένου ότι τα συνολικά του έσοδα μειώθηκαν κατά 5,6% στο 9μηνο και στο τρίμηνο κατά 8,2%, όταν στην Ελλάδα οι απώλειες ήταν σαφώς μεγαλύτερες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου, η Ελλάδα εμφανίζεται με τη δεύτερη κατά σειρά χειρότερη επίδοση μεταξύ των θυγατρικών του, που εδρεύουν σε αγορές όπως της Βραζιλίας, της Αργεντινής, της Κολομβίας, της Κίνας, της Ταϊβάν, της Ινδονησίας, της Τουρκίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας και σε άλλες χώρες όπου ο όμιλος έχει παρουσία, αλλά με περιορισμένα μεγέθη. Η μόνη χώρα στην οποία ο γαλλικός όμιλος εμφανίζει υψηλότερες απώλειες απ’ ό,τι στην Ελλάδα, είναι η Τουρκία, όπου η πτώση του τζίρου στο 9μηνο ήταν 12,6%.

Ωστόσο, δεδομένου ότι στην Τουρκία ο όμιλος Carrefour εμφανίζει τζίρο κατά πολύ μικρότερο της χώρας μας, η συμμετοχή των ελληνικών επιδόσεων στην εξέλιξη των μεγεθών του, τουλάχιστον στην Ευρώπη, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική.