Η αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης του καφέ, την οποία επέβαλαν τα lockdown και η παύση της λειτουργίας της αγοράς ho.re.ca., έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις των προϊόντων της κατηγορίας μέσω των σούπερ μάρκετ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 8,4% σε όγκο το 2020. Εντυπωσιακά ευνοημένη από αυτή την εξέλιξη είναι η διάθεση του καφέ εσπρέσο από το λιανεμπορικό ράφι, αν και παραμένει ακόμα μικρή η συμμετοχή του στο σύνολο των πωλήσεων της κατηγορίας. Το βέβαιο είναι ότι η αγορά του καφέ αποδεικνύεται ανθεκτικότατη στη συγκυρία των κρίσεων, αλλά όχι χωρίς τη βοήθεια των προωθήσεων, η οποία φαίνεται πως στο εξής εκ των πραγμάτων θα αυξηθεί περαιτέρω. Διότι ούτε η απόλαυση των premium γεύσεων, που κερδίζουν τον καταναλωτή, ούτε η διαφοροποίηση μέσω των προϊοντικών καινοτομιών και της συγκινησιακής επικοινωνίας μπορούν να «διασκεδάσουν» τη μείωση του καταναλωτικού εισοδήματος…

Οι πωλήσεις του καφέ πέρυσι μέσω των σούπερ μάρκετ, όπως ήταν αναμενόμενο, παρουσίασαν μεγάλη άνοδο, η οποία μάλιστα σε ορισμένες κατηγορίες του προϊόντος υπήρξε εντυπωσιακή. Ειδικότερα, ο κ. Απόστολος Μπαλατσός, μάρκετινγκ μάνατζερ της Cafetex, σημειώνει ότι «το 2020 η συνολική διάθεση καφέ από τα σούπερ μάρκετ παρουσίασε αύξηση 8,4% σε όγκο, βάσει των στοιχείων της IRI, ως συνέπεια της αύξησης της κατ’ οίκον κατανάλωσης, λόγω του lockdown και των περιοριστικών μέτρων στη λειτουργία της μαζικής εστίασης για την αντιμετώπιση της πανδημίας». Στην περίπτωση του εσπρέσο η άνοδος ήταν εκρηκτική, 37,7% σε όγκο αι 38,6% σε αξία πωλήσεων. Εξαιρετικά ωφελήθηκε και το μικρό μερίδιο αγοράς των εσπρέσο ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 49,3% σε όγκο και 81,5% σε αξία. Πάντως, ο επώνυμος ελληνικός καφές εξακολουθεί να έχει τα πρωτεία στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αν και η άνοδος των πωλήσεών του ήταν σαφώς μικρότερη, 3,9% σε όγκο και 1,8% σε αξία. Ακόμα μικρότερη ανάπτυξη είχε ο ελληνικός καφές ιδιωτικής ετικέτας και μόνο σε όγκο (1,8%), καθώς οι πωλήσεις του σε αξία έπεσαν κατά 5,8%. Ο στιγμιαίος καφές παρουσίασε μικρή άνοδο 1,8 σε όγκο και 0,3% σε αξία πωλήσεων, αλλά οι ιδιωτικές ετικέτες του προϊόντος αναπτύχθηκαν αξιοσημείωτα, τουλάχιστον σε όγκο (7,6%), διότι σε αξία διατηρήθηκαν στο επίπεδο του 2019 (οριακή πτώση -0,1%). Οι πωλήσεις του επώνυμου καφέ φίλτρου εμφάνισαν επίσης σημαντική ανάπτυξη 9,5% σε όγκο και 5,9% σε αξία, η οποία δεν επιβεβαιώθηκε στις ιδιωτικές ετικέτες του προϊόντος, που αύξησαν μεν τις πωλήσεις τους σε όγκο κατά 4,2%, αλλά σε αξία μειώθηκαν κατά 2,8% σε σχέση με το 2019.

Προωθήσεις και premium γεύσεις σε πρώτη ζήτηση
«Το 2020 ήταν μια πολύ ιδιαίτερη και απρόβλεπτη χρονιά. Το ξέσπασμα της Covid-19 επηρέασε σημαντικά την ευρύτερη κατηγορία του καφέ, όπως και όλα τα FMCG», λέει ο κ. Χρήστος Αλεβίζος, BEO Coffees Greece της Nestlé Ελλάς, επισημαίνοντας αφενός την είσοδο και νέων εταιρειών στην κατηγορία και αφετέρου την περαιτέρω εδραίωση εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά του καφέ, κατόπιν της εισόδου τους και σε νέα κανάλια διάθεσης για ευνόητους λόγους. Η Nestlé, όπως σημειώνει, αυτό το πέτυχε «με τη διάθεση και την περαιτέρω εδραίωση της μάρκας Starbucks στο σούπερ μάρκετ, προσφέροντας ένα ευρύ προϊοντικό χαρτοφυλάκιο στις πλέον αναπτυσσόμενες κατηγορίες των καψουλών για μηχανές Nespresso και Nescafé Dolce Gusto, του φίλτρου και των κόκκων καφέ». Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, σημειώνει πως «ο καφές συνεχίζει να είναι μια καθημερινή συνήθεια με τοπικό χαρακτήρα και γι’ αυτό πολλές εταιρείες θέλουν να μεταφέρουν την παραγωγή τους εδώ. Εμείς το πετύχαμε λανσάροντας στη λιανική στα τέλη του 2019 το Buondi Craft, που παράγεται στο εργοστάσιο μας στα Οινόφυτα. Μέσα από την τεχνογνωσία και τις εξελιγμένες τεχνολογικές δυνατότητες της μονάδας τοπικής παραγωγής, καταφέραμε να δημιουργήσουμε προϊόντα, που απαντούν στις γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για κατηγορίες του λιανικού εμπορίου, όπως αυτή του αλεσμένου και καβουρδισμένου espresso, στην οποία δεν είχαμε αποτύπωμα μέχρι πρότινος».

Η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων «οδήγησε στη μετατόπιση της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, δημιουργώντας υπέρμετρη κινητικότητα στα ράφια του modern trade. Σίγουρα με την εξομάλυνση της λειτουργίας του ho.rε.ca η κατάσταση θα εξισορροπηθεί. Αναμένουμε να δούμε την μορφή της νέας ανονικότητας. Πάντως, δεν θα είναι η ίδια, όπως τη γνωρίσαμε όλοι μας», λέει ο κ. Δημήτρης Κουμπούρας, Κey Account Manager Retail της Kafea Terra. Διαπιστώνει επίσης ότι «αξιοσημείωτα αυξήθηκαν οι υπηρεσίες coffee on the go & delivery. Οι εκτιμήσεις και οι μετρήσεις δείχνουν μια τάση εδραίωσης αυτού του άξονα εξυπηρέτησης των καταναλωτών, οι επιχειρηματίες του οποίου έχουν εξαιρετικά εξελίξει την ποιότητα των υπηρεσιών τους και τον βαθμό ικανοποίησης των καταναλωτών».

Από την πλευρά του ο κ. Στέφανος Λοΐζος, Marketing & Trade Marketing Manager της Beverage World, θεωρεί ότι στην αγορά πλέον «υπάρχει αυξημένη οικονομική πόλωση, κάτι που βιώσαμε στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και που επανάφερε η πανδημία, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δύο τάσεων: Αφενός της αύξησης της ευαισθησίας του καταναλωτή στις τιμές και τις προσφορές και αφετέρου της ανόδου του premiumization. Και οι δυο τάσεις έχουν επηρεάσει την αγορά του καφέ. Έτσι, από τη μια πλευρά παρατηρείται μια αύξηση των προωθητικών ενεργειών και μεγαλύτερη ζήτηση των προσφορών και από την άλλη πλευρά, πιο premium μάρκες ή πιο premium γραμμές της ίδιας μάρκας. Μια άλλη σημαντική εξέλιξη είναι η κατακόρυφη αύξηση του ενδιαφέροντος για τη βιωσιμότητα στην αγορά του καφέ. Αυτό δεν αφορά μόνο τον καταναλωτή, που αναζητά τις ευσυνείδητες προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και όλες τις εταιρείες του κλάδου μας, που οφείλουν να προστατεύουν και τις καλλιέργειες του καφέ και τους καλλιεργητές του, σε μια εποχή που η ζήτησή του αυξάνεται ραγδαία. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες που ανταποκρίνονται, παράγοντας προϊόντα πιστοποιημένης βιωσιμότητας για το περιβάλλον, τον παραγωγό και τον καταναλωτή και με βιολογικά χαρμάνια, φαίνεται πως βγαίνουν κερδισμένες».

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις
«Η πανδημία και τα lockdown επέβαλλαν αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, ενώ ώθησαν τις επιχειρήσεις να στραφούν σε νέες στρατηγικές κατευθύνσεις. Η αναστατωμένη πραγματικότητα όλων μας και οι σχετικές μελέτες δείχνουν πόσο η αγοραστική συμπεριφορά του κοινού συνυφαίνεται με τη διαρκώς μεταβαλλόμενη ψυχολογία, τις «λογικές» και τις functional ανάγκες», λέει η κ. Νιόβη Καλλέργη, Chief Marketing Officer της Kafea Terra. Όπως σημειώνει, «στην αυγή της νέας δεκαετίας σκιαγραφείται ένας πολύπλοκος συνδυασμός παραγόντων, που επιδρούν στον καταναλωτή και χρειάζεται να τον μελετήσουμε και να τον κατανοήσουμε καλά, αν θέλουμε να πετύχουμε. Η στρατηγική ανάπτυξης σχεδιάζεται πιο πολύ από ποτέ με κέντρο τον πελάτη, την προσωπική εμπειρία και τη συναισθηματική σχέση του με το προϊόν και τη μάρκα. «Έξυπνα», λειτουργικά προϊόντα, καινοτόμα λανσαρίσματα με συναίσθημα και ανθρωποκεντρική διάσταση, με εντιμότητα και σεβασμό για το περιβάλλον είναι σημαντικές παράμετροι για ένα επιτυχημένο brand, που προσβλέπει στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, μέσα από μια ουσιαστική γι’ αυτόν εμπειρία απόλαυσης του προϊόντος».

Στην αυξανόμενη ευαισθησία των καταναλωτών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, αναφέρεται και ο κ. Αλεβίζος, τονίζοντας ότι για τη Nestlé η βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητα που διέπει συνολικά τη λειτουργία της: «Σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες μας, έχουμε δεσμευθεί για 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2025 και εργαζόμαστε συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ πρόσφατα παρουσιάσαμε τον οδικό μας χάρτη για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Παράλληλα, αναπτύσσουμε και υποστηρίζουμε σημαντικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης και την ενημέρωση των καταναλωτών σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον».

Σε ό,τι αφορά τις νέες νέων καταναλωτικές τάσεις, δεν μπορεί παρά να επισημάνουμε την αυξημένη ζήτηση καφέ εσπρέσο, ειδικά για τις κάψουλες. Παράλληλα, το καταναλωτικό ενδιαφέρον φαίνεται πως έχει μετατοπιστεί σε premium και διαφοροποιημένα προϊόντα καφέ. Για τον κ. Αλεβίζο πράγματι «η κατανάλωση καφέ σε κάψουλες είναι σίγουρα η σημαντικότερη καινοτομία, αφού έδωσε τη δυνατότητα στον καταναλωτή να απολαμβάνει τον καφέ της επιλογής του στο σπίτι του. Το μέγεθος της καινοτομίας αντικατοπτρίζεται πλήρως στην εκτεταμένη και ταχύτατη ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας, στην οποία δραστηριοποιούμαστε ιδιαίτερα δυναμικά με τις μάρκες Nespresso, Nescafé Dolce Gusto και Starbucks».

Ο κ. Μπαλατσός τονίζει ότι πολλές επιχειρήσεις, ανταποκρινόμενες στις προαναφερόμενες τάσεις, «μπήκαν πλέον και στην αγορά των καψουλών espresso, ενώ εμπλούτισαν τις συλλογές τους με premium κωδικούς, όπως 100% Arabica, μονοποικιλιακούς καφέδες, καθώς και νέα αρωματικά variants. Ενδεικτικά ως μάρκα Coffeeway λανσάραμε premium κάψουλες αρωματικού espresso, δημιουργώντας ένα νέο market segment. Οι εν λόγω τάσεις σίγουρα ενισχύθηκαν από το lockdown, δεδομένου ότι οι καταναλωτές στράφηκαν σε premium μάρκες και προϊόντα οικιακής κατανάλωσης καφέ, προκειμένου να εξακολουθήσουν να προσφέρουν στον εαυτό τους την απόλαυση ένας καλού καφέ». Επίσης, τονίζει τη μεγάλη σημασία που είχε το άνοιγμα της αγοράς της κάψουλας εσπρέσο και στο σούπερ μάρκετ. «Λόγω της ευκολίας πρόσβασης και της πιο προσιτής τιμής, που έφερε η τοποθέτησή τους στην οργανωμένη λιανική, το ευρύ κοινό έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα τη ραγδαία ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ωστόσο, με δεδομένο ότι η συμμετοχή των καψουλών espresso στο συνολικό όγκο της αγοράς του καφέ είναι εκ των πραγμάτων μικρή, ο αντίκτυπος στην συνολική κατανάλωση είναι σχετικά περιορισμένος», παρατηρεί.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η αύξηση της ζήτησης καφέ χωρίς καφεΐνη, επισημαίνει ο κ. Λοΐζος, σημειώνοντας ότι «o καταναλωτής βάζει σε προτεραιότητα την υγεία του περισσότερο από ποτέ, όπως πιστοποιεί η ανάπτυξη του κινήματος ευεξίας (wellness movement). Οι τάσεις υπέρ των μη αλκοολούχων ροφημάτων και της αναζήτησης προϊόντων χωρίς ζάχαρη επηρεάζουν θετικά την κατανάλωση του καφέ όλες τις ώρες της ημέρας. Σημαντικό κριτήριο για τον καταναλωτή είναι η διαδικασία της αποκαφεϊνοποίησης, όμως δεν θέλει να στερείται την ποιότητα και τη γεύση του αυθεντικού καφέ». Ο κ. Λοΐζος σημειώνει ότι, καθώς οι καταναλωτές είναι πλέον γνώστες της προέλευσης ακόμη και της διαδικασίας παραγωγής του, «αναζητούν την εμπειρία της καφετέριας, στα σπίτια τους, όπου διαπιστώνουμε πως ακολουθούν τη σχετική «ιεροτελεστία», με την άλεση κόκκων και με ημι-επαγγελματικά μηχανήματα espresso, κάνοντας τη στιγμή του καφέ ξεχωριστή γι’ αυτούς. Πλέον δεν μιλάμε για ex-periences αλλά για in-speriences. Στο πλαίσιο αυτό, ο καταναλωτής βρίσκει πλέον στο ράφι μια ευρεία γκάμα κόκκων αλεσμένου καφέ, ακόμη και καψουλών με διαφορετικά χαρμάνια, εντάσεις, αρώματα, προέλευση, βιολογικούς και μη, ακόμη και καφέδες βιώσιμης διαδικασίας παραγωγής».

Ασαφείς ακόμα οι προοπτικές
«Η αγορά του καφέ ξεχωρίζει για τη δυναμική και την ανθεκτικότητά της. Είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη και με μεγάλες ελαστικότητες, ενώ αξιοποιεί όλα τα κανάλια πώλησης, έτσι ώστε μπορεί να ανακάμπτει ακόμα και σε πρωτοφανείς συγκυρίες, όπως της πανδημίας», λέει η κ. Καλλέργη, κατά την άποψη της οποίας η πανδημία θα μας απασχολεί για καιρό, ενώ επισημαίνει ότι στο πλαίσιό της οι τομείς που βρέθηκαν σε πλεονεκτική θέση είναι το οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, η κατηγορία του espresso το 2020 είχε ανάπτυξη άνω του 30%, και το e-Commerce. Σε ό,τι αφορά τη μαζική εστίαση, κατά την άποψή της μέλλεται η διαμόρφωση μιας νέας τυπολογίας χώρων κατανάλωσης του καφέ, «με πιο μικρά, πιο hommy λειτουργικά καταστήματα, ευέλικτα, mobile και φιλικά», ενώ εκφράζει την πεποίθηση ότι στην μετά covid εποχή η ελληνική αγορά του καφέ «θα είναι και πάλι πολύ ενδιαφέρουσα και ελκυστική, με καινοτομίες και υψηλές αξίες».

Ο κ. Μπαλατσός επισημαίνει ότι, βάσει των στοιχείων της IRI, η ποσότητα του καφέ που πωλείται ετησίως από τα σούπερ μάρκετ «μένει ανεπηρέαστη από την επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, γεγονός που δηλώνει τη σημασία του καφέ για τον Έλληνα καταναλωτή». Πιστεύει ότι, εφόσον εξακολουθεί να μας ταλαιπωρεί η πανδημία, η αυξητική τάση της κατ’ οίκον κατανάλωσης θα συνεχιστεί, όπως και η μετατόπιση της ζήτησης σε πιο «μοντέρνες» κατηγορίες καφέ, όπως οι κάψουλες espresso, και σε πιο premium προϊόντα.

Ο κ. Λοΐζος σημειώνει ότι η κλιματική αλλαγή είναι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την παραγωγή του καφέ, με επιπτώσεις τόσο στην ποιότητα όσο και στη διαθεσιμότητα του προϊόντος. Σημαντικές καινοτομίες κατά της κλιματικής αλλαγής είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των συστημάτων άρδευσης, η μείωση των εκπομπών αερίων που σχετίζονται με την παραγωγή του καφέ και η δημιουργία λύσεων για τη διαχείριση της κλιματικής αλλαγής. Εκ μέρους της εταιρείας, τονίζει ο κ. Λοΐζος, γίνονται προσπάθειες για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των καλλιεργητών καφέ στις χώρες παραγωγής του, ένα σημαντικό έργο που ξεκίνησε η Lavazza το 2004 με τη λειτουργία του ιδρύματος Gioseppe & Pericle Lavazza».

Ο κ. Αλεβίζος διαπιστώνει πως «η νέα χρονιά ξεκίνησε δύσκολα εξαιτίας της πανδημίας και των συνεχών lockdown σε όλη την Ελλάδα. Οι συνθήκες επί του παρόντος δείχνουν ότι θα συνεχιστεί η αυξητική κατανάλωση του καφέ στο σπίτι, συνθήκη η οποία ευνοείται από την κλειστή εστίαση…». Σημειώνει επίσης: «Tο οικονομικό περιβάλλον είναι αρκετά ασταθές και αβέβαιο, ωστόσο εκτιμώ ότι οι θετικές εξελίξεις στο λιανικό εμπόριο μπορεί να επεκταθούν και στην αγορά εκτός σπιτιού. Σε αυτό θα συμβάλλουν η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία, οι οποίες επιδιώκουν να προσφέρουν την αυθεντικότητα, την εξατομίκευση και την ποιότητα που ζητούν οι καταναλωτές».

Δυναμικες και ολιστικες οι προωθησεις
Όπως σημειώνει ο κ. Χρ. Αλεβίζος (Nestlé), «οι προωθητικές ενέργειες που συνδέονται με τα προϊόντα της εταιρείας έχουν τρεις πυλώνες: Την έκπτωση στην τιμή, τo επιπλέον δωρεάν προϊόν και την προσφορά αξεσουάρ, που σχετίζονται με την προετοιμασία και την κατανάλωση του καφέ. Στόχος μας είναι να ικανοποιούμε τον καταναλωτή και στην εμπειρία απόλαυσης του καφέ και στην «ιεροτελεστία» παρασκευής του και σε ό,τι αφορά την ευαισθησία του στην τιμή». Ο κ. Δημ. Κουμπούρας (Kafea Terra) σχολιάζει ότι «η συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή έχει πλέον ζυμωθεί στις συνεχείς και διαρκείς τακτικές προώθησης, έτσι αισθάνεται πως η μάρκα τον πλησιάζει με ενδιαφέρον και ενσυναίσθηση. Αναμφίβολα αυτή η φιλοσοφία θα μας συνοδεύσει, για να συντροφεύει τους καταναλωτές που μας επιλέγουν και να αναπτύσσει σχέσεις πιστότητας, εμπιστοσύνης και επιβράβευσης. Τα τμήματα Retail & Trade Marketing της Kafea Terra σχεδιάζουν και ακολουθούν ολιστικό πλέγμα ενεργειών προώθησης των κωδικών μας price-off κατά περιόδους, on pack ενέργειες, γευσιγνωσίες και έντυπη κι ασφαλώς digital επικοινωνία. Θεωρούμε πως η 360 μοιρών προσέγγιση (omnichannel approach) επιτελεί την καλύτερη δυνατή αφήγηση της προσωπικότητας της μάρκας μας». Ο κ. Απ. Μπαλατσός εξηγεί ότι οι πρωθητικές ενέργειες της Cafetex «αποσκοπούν στο να επικοινωνούν την ανώτερη ποιότητα του καφέ μας, ενισχύοντας έτσι την τοποθέτηση της μάρκας Coffeeway στο premium segment της αγοράς και την ουσιαστική διαφοροποίησή της από τον ανταγωνισμό». Προσθέτει ότι η εταιρεία επενδύει σε στοχευμένη digital επικοινωνία, σε συνδυασμό με προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, «προκειμένου να δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία αφενός να γνωρίσουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων μας, αφετέρου να αρθούν οι όποιοι ενδοιασμοί τους, όταν αγοράζουν για πρώτη φορά ένα premium προϊόν». Πάντως, επισημαίνει ότι η μεγάλου βαθμού επένδυση στις προωθητικές ενέργειες μπορεί μεν βραχυπρόθεσμα να αυξάνει τα μερίδια των προμηθευτών και των λιανεμπόρων, «αλλά μακροπρόθεσμα εκπαιδεύει τον καταναλωτή να θεωρεί τον καφέ ως είδος του οποίου το μοναδικό χαρακτηριστικό αξίας είναι η χαμηλότερη τιμή στο ράφι, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την εικόνα των brands και την κερδοφορία.

Αντιθέτως η επένδυση στην καινοτομία και την ποιότητα, με την εισαγωγή νέων διαφοροποιημένων κωδικών ακόμα και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αποτελεί τον δρόμο της ανάπτυξης και των πωλήσεων και της κατηγορίας συνολικά». «Σαν ηγέτης στην κατηγορία του αλεσμένου espresso η Lavazza, θέλει να είναι πάντα δίπλα στους καταναλωτές», σημειώνει ο κ. Στεφ. Λοΐζος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει προγραμματίσει μια σειρά από προωθητικές ενέργειες για όλη την χρονιά, με έμφαση στις γιορτές και τις άλλες σημαντικές περιόδους για τον Έλληνα καταναλωτή. Ταυτόχρονα, επενδύει στο premiumization, με νέους καινοτόμους κωδικούς μέσα στη χρονιά. Εξάλλου, ο κ. Λοΐζος σημειώνει ότι αποτελεσματικότερες προωθητικές ενέργειες είναι συνήθως οι ολιστικές (ή 360 μοιρών), «που βρίσκονται σε όλα τα touchpoints του καταναλωτή, από την online εμπειρία του μέχρι τη διαδρομή του μέσα στα καταστήματα λιανικής». Σημειώνουμε ότι η επικοινωνιακή πλατφόρμα της Lavazza λέγεται «More Than Italian» και αποβλέπει στην ανάδειξη της ποικιλίας και της απόλαυσης του καφέ της σε όλες τις στιγμές κατανάλωσης.

Νέα λανσαρίσματα
Η Nestlé λανσάρει νέα προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες καφέ, όπως τα πρώτα Vegan Latte Cappuccino mixes στην εγχώρια αγορά, που ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για plant-based προϊόντα, τον Λουμίδη Παπαγάλο Μονοποικιλιακό από 100% arabica κόκκους καφέ, τον Nescafé Black Roast με πιο έντονη γεύση καφέ, τον Nescafé Dolce Gusto Cold brew, για τους λάτρεις ενός πιο ήπιου κρύου καφέ, το Starbucks filter, μια νέα πρόταση στην κατηγορία του καφέ φίλτρου, καθώς και της μοναδικής προέλευσης κάψουλες Starbucks Colombia και Sumatra για μηχανές Nespresso, τις seasonal & limited edition Nescafé Gold Cappuccino και Starbucks κάψουλες για μηχανές Nespresso και Nescafé Dolce Gusto, καθώς και τους Starbucks κόκκους καφέ για αυτόματες μηχανές Espresso.
Η Lavazza λάνσαρε νέους κωδικούς Lavazza Qualita Rossa Beans 250gr και Qualita Rossa double pack, προσφέροντας υψηλής ποιότητας καφέ σε οικονομική συσκευασία, όπως και τον premium κωδικό Lavazza Qualita Oro Mountain Grown από την καλύτερη ποικιλία 100% Arabica, καλλιεργούμενη στα 2.000 μέτρα. Επίσης, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την ανανεωμένη σειρά βιολογικού οργανικού καφέ Tierra φίλτρου for Amazonia, for Africa, for Planet με τα καλύτερα χαρμάνια, προσεκτικά επιλεγμένα σε συνεργασία με την ΜΚΟ Rainforest Alliance. Η εταιρεία ετοιμάζει νέα λανσαρίσματα μέσα στη χρονιά, τα οποία θα ανακοινώσει σύντομα.
Η Kafea Terra την τελευταία τριετία έκανε καινοτόμα λανσαρίσματα στον καφέ Dimello Espresso και Dimello Filtre, με κλασσικά και μονοποικιλιακά χαρμάνια σε φρέσκες και λειτουργικές συσκευασίες. Επίσης, έχει λανσάρει κάψουλες Dimello συμβατού τύπου.