Να λοιπόν που μια ακόμη ελληνική επενδυτική ιδιωτική πρωτοβουλία, αυτή τη φορά σ’ αυτό το όμορφο ακριτικό νησί του βορειοανατολικού Αιγαίου, τη Χίο, βρίσκει σιγά - σιγά τον δρόμο της προς την καταξίωση και την εδραίωση στην ελληνική αγορά.
Η εταιρεία «Χυμοί Χίου ΑΕ» ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2009 με κύριο στόχο να σταματήσει τον μαρασμό της αγροτικής παραγωγής του Κάμπου της Χίου, την «καρδιά» και σημείο αναφοράς για τους κατοίκους του ακριτικού νησιού.
Τα περίφημα εσπεριδοειδή είχαν χάσει την αίγλη τους εξαιτίας της έλλειψης επιχειρηματικής πρακτικής από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Εσπεριδοκαλλιεργητών Χίου (ΑΣΕΧ), ο οποίος μέχρι τότε μεταποιούσε τα τοπικά εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, μανταρίνι Χίου, λεμόνι) σε αναψυκτικά.
Την κατάσταση αυτή ήρθε να αλλάξει η ίδρυση της Χυμοί Χίου, ύστερα από τη συμφωνία που επετεύχθη με τον ΑΣΕΧ. Παρά το γεγονός πως την περίοδο εκείνη η παγκόσμια οικονομική κρίση άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στην Ελλάδα, η εταιρεία έθεσε άμεσα σε εφαρμογή ένα αρκετά φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο.
Το πρώτο σκέλος του αφορούσε στον εκσυγχρονισμό του Εργοστασίου Χυμών της περιοχής, το οποίο αρχικά, πριν περιέλθει στην ιδιοκτησία των αγροτών του Κάμπου, ανήκε στη γνωστή οικογένεια εφοπλιστών Χανδρή. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, που εναρμονίζονται πλήρως στην ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της περιοχής, περιλαμβάνουν δύο χωριστά συγκροτήματα, εκείνα της εκχύμωσης
και της εμφιάλωσης.
Τοποθετήθηκαν τελευταίας τεχνολογίας μηχανές εκχύμωσης και συσκευασίας (Tetra Pak Gemina Aseptic) -οι πιο σύγχρονες στην Ελλάδα- ώστε να παραχθούν προϊόντα με την καλύτερη δυνατή γεύση, τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνες και άρωμα και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής χωρίς συντηρητικά και χρωστικές ουσίες.
Το δεύτερο σκέλος, αφορούσε στη συμφωνία με όσο το δυνατόν περισσότερους αγρότες του Κάμπου για την απορρόφηση του συνόλου της παραγωγής τους σε εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές. Σκοπός ήταν να πεισθούν να επανεπεδύσουν στη γη τους, να μεγαλώσουν την παραγωγή τους και να εκσυγχρονίσουν τις διαδικασίες της.
Σήμερα, οι περισσότεροι εσπεριδοκαλλιεργητές του νησιού είναι συμβεβλημένοι με τη Χυμοί Χίου ΑΕ και αποτελούν πολύτιμους συνεργάτες της. Σε μία από τις κατηγορίες προϊόντων που έχουν υποστεί μεγάλη μείωση όγκων (-15,1% το 2011 βάσει Scan track Nielsen), τo νέο brand της κατηγορίας, «Κάμπος Χίου», έκανε την εμφάνισή του στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ όλης της Ελλάδας.
Τα προϊόντα «Κάμπος Χίου», με μια μικρή αλλά πολύ προσεγμένη τηλεοπτική καμπάνια, έφτασαν να κατακτήσουν πανελλαδικό μερίδιο αγοράς 6,8% στους χυμούς και 9,6% στα φρουτοποτά και να καταλάβουν ξεκάθαρα την 3η θέση και στις 2 αυτές κατηγορίες.
Το εντυπωσιακό, όμως, για μια πρωτοεμφανιζόμενη μάρκα είναι το μερίδιο που κατέγραψε ο «Κάμπος Χίου» μέσα στις αίθουσες στις οποίες βρίσκεται, όπου φαίνεται ότι το μερίδιο της μάρκας στους χυμούς έφτασε μέχρι και 24,7%, ενώ στα φρουτοποτά στο 35,7%!
Στους χυμούς -και πιο συγκεκριμένα στο μανταρίνι-, ο «Κάμπος Χίου», εκμεταλλευόμενος τη γεύση και το άρωμα του Χιώτικου Μανταρινιού, κατάφερε να πετύχει ένα μερίδιο της τάξης του 27% καταλαμβάνοντας την 2η θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Η χιώτικη βιομηχανία λάνσαρε περί τα μέσα του 2011 δύο νέους κωδικούς, τον 100% Φυσικό Χυμό 3 Εσπεριδοειδή (Πορτοκάλι, Σαγκουίνι, Γκρέιπφρουτ), και το Φρουτοποτό Λεμόνι, που όπως φαίνεται αποτελεί πλέον τη μοναδική επιλογή του καταναλωτή, απολαμβάνοντας ένα … καθεστωτικό μερίδιο που έφτασε μέχρι και το 84,3% γκρεμίζοντας brands με πολυετή παρουσία στην αγορά.
Να, λοιπόν, που μια ακόμη ελληνική επενδυτική ιδιωτική πρωτοβουλία, αυτή τη φορά σ’ αυτό το όμορφο νησί του Β. Ανατολικού Αιγαίου, τη Χίο, βρίσκει σιγά-σιγά τον δρόμο της προς την καταξίωση και την εδραίωση στην ελληνική αγορά. Μακάρι κι άλλοι Έλληνες επιχειρηματίες να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο και να επενδύσουν στην ελληνική ύπαιθρο, που το έχει τόσο πολύ ανάγκη.