Στο 38% έφτασε το ποσοστό των εξαγωγών στο σύνολο του ετήσιου κύκλου εργασιών της Κάμπος Χίου. «Όπως το 2014 και κάθε χρόνο που διεξήχθη έκθεση Gulfood από τότε και έπειτα, ο Κάμπος Χίου δίνει το παρών. Πέρα από τις ευρωπαϊκές εκθέσεις, η έκθεση του Ντουμπάι είναι η έκθεση με τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα παγκοσμίως. Έρχονται πελάτες από όλον τον κόσμο, από Χιλή ως Αυστραλία και από Καναδά έως Νότια Κορέα», σημείωσε ο Chief Commercial Officer της εταιρείας, Γιάννης Τράνταλης, μιλώντας στο FOODReporter.
Η αξία πωλήσεων αυξήθηκε πέρσι κατά 100% στις εξαγωγές, εξαιτίας της δυναμικής προσθήκης χωρών. Η Κάμπος Χίου εξάγει σε 18 χώρες, με τελευταία προσθήκη το Κουβέιτ, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023. Νωρίτερα τοποθετήθηκε σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Κουάλα Λουμπούρ και στη Σιγκαπούρη. Ο διανομέας στις δύο χώρες μέσα σε έξι μόλις μήνες ανέβηκε στην έβδομη θέση μεταξύ όλων των εισαγωγέων που συνεργάζεται η Κάμπος Χίου. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του 2023 ήταν ανεβασμένες κατά 11% σε αξία.
Ο Κάμπος Χίου δε λείπει από τις μεγάλες παγκόσμιες εκθέσεις τροφίμων και ποτών και τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου (05-08/03) η ομάδα θα ταξιδέψει και στην Ιαπωνία για τη FoodEx. Πέρσι, ο Κάμπος Χίου είχε, άλλωστε, βρεθεί στην έκθεση JFEx Japan International Food, όπου πέτυχε τρεις νέες συνεργασίες. Στις εξαγωγές, η λεμονάδα αναδεικνύεται ως το best-seller προϊόν. «Όλοι αρχικά προσελκύονται από την ποιότητα και τη φυσικότητα του μη συμπυκνωμένου χυμού, όταν όμως αποφασίζουν να εντάξουν και τη λεμονάδα στο portfolio τους, τότε τη βλέπουν να κυριαρχεί στο σύνολο πωλήσεων, ακόμη περισσότερο απ’ ό,τι νόμιζαν», επεσήμανε ο Chief Commercial Officer της εταιρείας.
Το ζήτημα της τεράστιας αύξησης στην πρώτη ύλη των φρούτων
Στην Ελλάδα, ο τριπλασιασμός της τιμής της πρώτης ύλης, ιδίως σε πορτοκάλι, φέρεται να έχει δημιουργήσει ζήτημα στην αγορά. «Όταν πουλάμε χυμούς η πρώτη ύλη των οποίων επιχειρησιακά αποτελεί το 80% και έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυξήσεις από 100% έως και 200%, προ πολλού στην αγορά έχουμε ξεπεράσει το επίπεδο τιμής επάνω από το οποίο πέφτει ο συνολικός όγκος κατανάλωσης. Είναι βέβαιο ότι θα δούμε στο άμεσα επόμενο διάστημα μια κάμψη όγκου, είναι ένας δύσκολος γρίφος», είπε ο κ. Τράνταλης και προέβλεψε ότι οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές θα παραμείνουν πιστοί στις μάρκες τους, αλλά είναι πιθανό να μειώσουν το συνολικό όγκο, ίσως και την απόλυτη τιμή κωδικών του κάθε brand που αγοράζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, επειδή το διαθέσιμο εισόδημά τους έχει μειωθεί. Ο κ. Τράνταλης εκτιμά ότι και το κοινωνικό αποτύπωμα που έχει δημιουργήσει ο Κάμπος Χίου, μέσα από τη στήριξη του Συλλόγου Άλμα Ζωής, έχει παίξει ρόλο στην επιλογή του brand από το καταναλωτικό κοινό.
Στα κόστη των προϊόντων, πλην του μη συμπυκνωμένου χυμού, που άρα περιέχουν ζάχαρη, ο κ. Τράνταλης έχει δει αποκλιμάκωση τιμής, που όμως εξακολουθεί να απέχει από τα μεγέθη του 2019 και του 2020. «Αποπληθωριστικές τάσεις» έχει παρατηρήσει και στο κόστος ενέργειας.
Σε ό,τι αφορά το φόρο ζάχαρης για τα φρουτοποτά, τα πράγματα παραμένουν στάσιμα στην Ελλάδα, υπό την έννοια ότι έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες οι προτεραιότητες θέσπισής του στη χώρα μας, αλλά, παρ’ όλα αυτά, σε διεθνές επίπεδο, λαμβάνονται σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες σε όλο και περισσότερες χώρες, με τη μορφή κρατικής εγγυοδοσίας προς παροχές υγείας. Η σειρά «Low!», προϊόντων της Κάμπος Χίου διπλασιάζει τις εν Ελλάδι πωλήσεις της στην Ελλάδα κάθε χρόνο, όμως ακόμη αποτελεί μικρό κομμάτι της αγοράς: «Χρειάζεται να το μάθει ο καταναλωτής, είναι όμως έτοιμος να το απορροφήσει επειδή έχει γεννηθεί η ανάγκη σε μεγάλο τμήμα του κοινού να προσέξει τη διατροφή του και να τρέφεται υγιεινά και με λιγότερες θερμίδες», είπε ο κ. Τράνταλης.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter