Η δεύτερη μεγαλύτερη ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η Jumbo, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τις προωθητικές προσφορές νωπού κρέατος κι έτσι από τα τέλη Μαΐου θα γίνει επισήμως το πρώτο σούπερ μάρκετ της Ολλανδίας, που τερματίζει τις εκπτώσεις κι άλλες προσφορές στο φρέσκο μοσχαρίσιο κρέας, το χοιρινό και το κοτόπουλο. «Η κίνηση αυτή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, κ. Ton van Veen, «είναι ένα σημαντικό βήμα της συμβολής μας στη μετάβαση από την πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης στα τρόφιμα κυρίως φυτικής προέλευσης… Δεν πήραμε αυτή την απόφαση εν μία νυκτί». Η σχετική πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της εταιρείας να πωλεί 60% πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης και 40% ζωικής πρωτεΐνης μέχρι το 2030. Ως ενδιάμεσο βήμα μέχρι την επίτευξη αυτού του στόχου η Jumbo σκοπεύει να πουλά κατά 50% προϊόντα plant-based και κατά 50% ζωικής πρωτεΐνης ως το 2025. Η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο βοηθά τους πελάτες της να στρέφονται στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις των υποκατάστατων κρέατος στα καταστήματά της αυξήθηκαν κατά 15%, αφού μείωσε τις τιμές των υποκατάστατων κρέατος ιδιωτικής ετικέτας, ώστε να διασφαλίσει ότι το κόστος ευθυγραμμίζεται με τις συγκρίσιμες παραλλαγές κρέατος.