Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης: Αύξησε κερδοφορία και ίδια κεφάλαια, παρά το «σκόπελο» μείωσης πωλήσεων στο Ιράκ

Κίνδυνο μείωσης της ζήτησης επισημαίνει η Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης για τα προϊόντα της στην οικονομική έκθεση αποτελεσμάτων του 2023, «λόγω της πρωτοφανούς ακρίβειας σε είδη πρώτης ανάγκης που σαρώνει τη χώρα» από τις αρχές του περασμένου έτους. Ως λόγος κινδύνου αναφέρεται η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτή, «που στράφηκε κυρίως σε προϊόντα πρώτης ανάγκης και μείωσε τις αγορές ειδών με ελαστική ζήτηση». Κατά τη χρήση 2023 η εταιρεία αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τα κοστολογικά στοιχεία της, σύμφωνα και με την κοινή πρακτική του συνόλου του επιχειρηματικού κόσμου, όπως αναφέρεται, «θεωρώντας ότι επέρχεται πιο σταθερή τιμαριθμική περίοδος» και με αφορμή την αισιοδοξία που επέφερε η αυξημένη ζήτηση των προϊόντων της στις αρχές της χρονιάς σε Ελλάδα και εξωτερικό, παρά την παρατεταμένη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία.

Τελικά, η εταιρεία προχώρησε κι εκείνη σε αναπροσαρμογές τιμών των προϊόντων της μέσα στο 2023. Οι πωλήσεις της επηρεάστηκαν σημαντικά από την επανενεργοποίηση νόμου στο Ιράκ, που απαγορεύει την παραγωγή, διακίνηση και χρήση αλκοόλ στην επικράτειά του, με εξαίρεση το βόρειο Ιράκ. Ο καθαρός κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 22,09 εκατ. ευρώ το 2023, με αύξηση 3,62%, σε σχέση με τα 21,32 εκατ. ευρώ του 2022. Το κόστος πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,32%, από 16,7 εκατ. ευρώ, σε 16,64 εκατ. ευρώ. Το μεικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 17,83%, στα 5,45 εκατ. ευρώ, έναντι 4,62 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων του 2023 αυξήθηκαν κατά 70,3%, από 1,68 εκατ. ευρώ, σε 2,85 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 74,86%, στα 2,74 εκατ. ευρώ, έναντι 1,57 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν το 2023 σε 2,06 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 70,55%, σε σχέση με τα 1,21 εκατ. ευρώ του 2022.

Αύξηση ιδίων κεφαλαίων, μείωση δανεισμού
Χάρη στην οικονομική χρήση 2023, τα ίδια κεφάλαια της Ποτοποιίας Οινοποιίας Θράκης αυξήθηκαν στα 9,92 εκατ. ευρώ, σε αύξηση 17,95%, από τα 8,41 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Στη χρήση 2023 μειώθηκε και ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας, κατά πλειονότητα μακροπρόθεσμος. Η μείωση αφορά ποσό €221.622,21 κατ’ απόλυτη τιμή και σε ποσοστό 36,27%, από €611.111,11 σε €389.488,90. Σημειώνεται ότι η Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ έχει υπαχθεί σε εν εξελίξει έλεγχο ορκωτών ελεγκτών – λογιστών έως και την περσινή χρήση. Η σχετική έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης προβλέπεται να χορηγηθεί σύντομα, μετά τη δημοσίευση των οικονομικών κατάστασεων, δίχως όμως ουσιώδη φορολογική και οικονομική επίδραση στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Leader: Στο -15% οι πωλήσεις το 2023

Μείωση πωλήσεων κατά 15% και υποδιπλασιασμό κερδών παρουσίασε το 2023 η εταιρεία διακίνησης γαλακτοκομικών προϊόντων Leader, πλειοψηφικό μερίδιο στην οποία κατέχει εδώ και λίγους μήνες η DECA Investments, με τη διοίκηση της εταιρείας πάντως να εκφράζει ικανοποίηση για τις επιδόσεις της περασμένης χρονιάς, δεδομένων και των ιδιαίτερων συνθηκών που διαμορφώθηκαν στην αγορά εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και των γεωπολιτικών εξελίξεων.

Ειδικότερα, το 2023 οι καθαρές πωλήσεις της Leader διαμορφώθηκαν στα 67,71 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 80,08 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μεικτά κέρδη μειώθηκαν από τα 13,27 εκατ. ευρώ στα 10,84 εκατ. ευρώ, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να περιορίζεται επίσης από το 16,6% στο 16%.. Το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε σε κέρδη 4,73 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 9,48 εκατ. το 2022, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους ήταν κέρδη ύψους 3,63 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 7,39 εκατ. ευρώ το 2022.

Για το 2024 η διοίκηση της Εταιρείας διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία, θέτοντας ως βασική προτεραιότητα τη διατήρηση του υγιούς πελατολογίου και τη συνέχιση των προσπαθειών οι πωλήσεις να βελτιωθούν με την προσθήκη νέων πελατών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«All Greek to You»: Ο Έλληνας καθηγητής που συστήνει στους Ιρλανδούς premium ελληνικά τρόφιμα

«All Greek to You» είναι το όνομα του εγχειρήματος που ετοιμάζει ο καθηγητής Χημείας Τροφίμων Γιάννης Ζαμπετάκης μαζί με άλλους επιστήμονες τροφίμων, με σκοπό την εισαγωγή στην αγορά της Ιρλανδίας ποιοτικών ελληνικών προϊόντων. Πρόκειται για μία ιδέα του κ. Ζαμπετάκη, ο οποίος στο παρελθόν ήταν αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όμως από το 2015 διδάσκει στο πανεπιστήμιο του Λίμερικ στην Ιρλανδία, ενώ στο παρελθόν είχε ζήσει και στην Αγγλία, κι έτσι έχει βιώσει το… σύνδρομο στέρησης ελληνικών γεύσεων που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι Έλληνες όταν βγαίνουν εκτός συνόρων. «Το όραμά μας είναι να καταστήσουμε διαθέσιμα τρόφιμα υψηλής ποιότητας από την Ελλάδα στους Ιρλανδούς καταναλωτές.

Με την εταιρεία μας εισάγουμε μη κοντόληκτα τρόφιμα από την Ελλάδα στην Ιρλανδία, ώστε να καταστήσουμε τις ελληνικές γεύσεις και τρόφιμα προσβάσιμα στους Ιρλανδούς καταναλωτές. Δίνουμε έμφαση σε κορυφαίας ποιότητας ελληνικά τρόφιμα από την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και από ελληνικά νησιά, όπως η Κρήτη, η Λέσβος και η Χίος», αναφέρεται στην ιστοσελίδα του «All Greek to You». Μία ιστοσελίδα που, όπως ανέφερε μιλώντας στο FOODReporter ο κ. Ζαμπετάκης, θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για την εταιρεία, καθώς θα περιλαμβάνει και ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ ήδη σε αυτήν αναρτώνται κείμενα που συνδυάζουν «επιστημονικότητα», εφαρμογές και συνταγές των τροφίμων που θα εισάγει η εταιρεία, εξηγώντας με απλό τρόπο, χωρίς πολύπλοκους επιστημονικούς όρους, τη διατροφική αξία των ελληνικών τροφίμων και το πώς μπορούν να «παντρευτούν» με την ιρλανδική δίαιτα και διατροφή.

Προετοιμάζει την πρώτη παραγγελία
Αυτήν τη στιγμή, όπως σημείωσε ο κ. Ζαμπετάκης, η εταιρεία έχει καταλήξει σε έναν μικρό σχετικά αριθμό προμηθευτών από την Ελλάδα, στους οποίους περιλαμβάνονται η Agrifarm, η οποία θα εξάγει στην Ιρλανδία φακές και φασόλια, και η Kelyfos, που θα προμηθεύει φιστίκια και πάστα φιστικιού. Το εγχείρημα, αυτή την στιγμή, είναι στην προετοιμασία της πρώτης παραγγελίας από Ελλάδα, ενώ ο κ. Ζαμπετάκης έχει ήδη εντοπίσει ένα κατάστημα στην πόλη Killaloe, όπου θα στηθεί η βάση της εταιρείας, ενώ ο ίδιος θα επισκέπτεται και local farmers markets (κάτι σαν τις δικές μας λαϊκές αγορές). H λειτουργία του καταστήματος αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μarinopoulos Coffee Company: Η επέκταση της συνεργασίας με την Starbucks και ο βραχνάς των δανείων

Με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση (και παρότι είχαν εγκριθεί από τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ήδη από τον Οκτώβριο του 2023) δημοσιεύθηκαν την Τρίτη 9 Ιουλίου οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Μarinopoulos Coffee Company, της εταιρείας που διαχειρίζεται την ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας καφέ Starbucks στην Ελλάδα. Όμως ακόμα και έτσι, την… είδηση την έβγαλαν: όπως γνωστοποιεί η διοίκηση της εταιρείας. Στις 30 Ιουνίου του 2023 υπεγράφη νέα, δεκαετής σύμβαση δικαιόχρησης με την αμερικανική Starbucks, η οποία εξασφαλίζει για μία δεκαετία την περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών και του δικτύου της εταιρείας της οικογένειας Μαρινόπουλου. Με τον τρόπο αυτό τελειώνει και το «θρίλερ» της αντιπροσώπευσης της Starbucks στην Ελλάδα, καθώς μετά τον Μάιο του 2022, όταν και έληξε η προηγούμενη σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών, η συνεργασία τους συνεχιζόταν μέσα από προσωρινές παρατάσεις, εντείνοντας τη φημολογία περί «σφήνας» από άλλους ενδιαφερόμενους.

Ωστόσο, εν τέλει η Μarinopoulos Coffee Company διατηρεί έως και τα μέσα του 2032 την αντιπροσώπευση που ξεκίνησε το 2002, με τι πρώτο κατάστημα Starbucks στην πλατεία Κοραή.

Η αύξηση του τζίρου και τα «κόκκινα» δάνεια
Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του 2022, οι πωλήσεις της Μarinopoulos Coffee Company ξεπέρασαν τα 20 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 14,63 εκατ. ευρώ το 2021, μία αύξηση κατά σχεδόν 40% που αποδίδεται στις δυσκολίες που είχε αντιμετωπίσει συνολικά ο κλάδος της εστίασης το 2021, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε στα ίδια υψηλά επίπεδα με το 2021, στο 69,4%. Ωστόσο, παρά τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας EBITDA από τα 2,93 εκατ. ευρώ στα 4,73 εκατ. ευρώ, το καθαρό αποτέλεσμα ήταν και πάλι ζημιογόνο για την εταιρεία, με συρρικνωμένες πάντως ζημίες μετά από φόρους ύψους 483.273 ευρώ, έναντι ζημιών κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ το 2021. Οι ζημίες αυτές φέρνουν τη συγκεντρωτική συνολική ζημία της εταιρείας πάνω από τα 74 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, ανοδική ήταν η πορεία των πωλήσεων και στο πρώτο επτάμηνο του 2023, ανακάμπτοντας πλήρως σε σχέση με τα προ κορονοϊού επίπεδα, ως απόρροια κυρίως των αυξημένων τουριστικών ροών στη χώρα μας, και πλέον οι προοπτικές της Μarinopoulos Coffee Company είναι θετικές, με επέκταση του δικτύου καταστημάτων – αλλά με μία παραδοχή: ότι θα υπάρξει λύση στο χρόνιο πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων που βαραίνουν την εταιρεία.

Σημειωτέον ότι το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας στα τέλη του 2022 είχε φτάσει τα 25,69 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένο κατά σχεδόν 2 εκατ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο. Πρόκειται για τρία μη εξυπηρετούμενα δάνεια: ένα ομολογιακό δάνειο με την Eurobank, με υπόλοιπο 13,19 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2022 και δύο τραπεζικές υπεραναλήψεις από Alpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς, με υπόλοιπο 7,25 εκατ. και 5,25 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στα τέλη του 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γκανάς ΑΕ: Επέκταση της μονάδας logistics στον Τύρναβο

Εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας το επενδυτικό σχέδιο της Γκανάς ΑΕ Μεταφορική, που αφορά την επέκταση της υφιστάμενης μονάδας υπηρεσιών logistics.

Η υπάρχουσα μονάδα της μεταφορικής εταιρείας λειτουργεί στη θέση Μπουκλούκια, στο 1ο χλμ. της οδού Τυρνάβου – Λάρισας, όπου βρίσκεται και η έδρα της επιχείρησης.

Το επενδυτικό σχέδιο, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ύψους €627.000, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΒΚ Τρόφιμα ΙΚΕ: Επένδυση 1 εκατ. ευρώ σε επεξεργασία ρίγανης

Συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος ύψους €999.800 έχει το επενδυτικό σχέδιο της ΙΒΚ Τρόφιμα ΙΚΕ, το οποίο εντάχθηκε στις διατάξεις του καθεστώτος ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η ΙΒΚ Τρόφιμα ΙΚΕ δραστηριοποιείται στην αφεψημάτων και βοτάνων και το σχετικό επενδυτικό σχέδιο που κατέθεσε αφορά τη δημιουργία νέας μονάδας, με σκοπό την επεξεργασία και τυποποίηση ρίγανης.

Η νέα μονάδα έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί στη θέση Ζουντουράδια του δήμου Ρήγα Φεραίου Μαγνησίας. Το 56% του συνολικού ενισχυόμενου κόστους του σχεδίου αφορά επιχορήγηση ύψους €559.888. Το επενδυτικό σχέδιο έχει προβλέψει 7 νέες θέσεις απασχόλησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα self-checkouts θα ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια έως το 2029

Το 2023, η παγκόσμια αγορά των self-checkouts σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, με την υιοθέτηση της τεχνολογίας να αυξάνεται σε αναπτυσσόμενες αγορές. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη “Global EPOS and Self-Checkout” της RBR Data Services, παραδόθηκαν πάνω από 217.000 τερματικά αυτοεξυπηρέτησης (self-checkouts) παγκοσμίως το 2023, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στις ΗΠΑ – η μεγαλύτερη αγορά των self-checkouts παγκοσμίως – η δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 5% χάρη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα πρατήρια καυσίμων το 2023. Στην Ευρώπη, αντίστοιχα, η αγορά είναι εξίσου ευοίωνη, με έργα αντικατάστασης σε μεγάλους βρετανικούς λιανοπωλητές τροφίμων. Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε σε Ρωσία και Γερμανία, με αλυσίδες όπως η Magnit και η dm-drogerie markt να εγκαθιστούν σημαντικό αριθμό νέων μονάδων self-checkouts.

Όσον αφορά στην ασιατική αγορά, η Κίνα επανήλθε στην ανάπτυξη μετά την άρση των lockdowns, ενώ πιλοτικές εφαρμογές συνεχίζονται και σε Φιλιππίνες και Ινδία. Η Κένυα είδε τις πρώτες εγκαταστάσεις αυτοεξυπηρέτησης στην αλυσίδα Carrefour, ενώ η Devoto Express εισήγαγε την εν λόγω τεχνολογία στην Ουρουγουάη. Σύμφωνα με τη μελέτη, μέχρι το 2029, ο αριθμός των self-checkouts αναμένεται να φτάσει τα δύο εκατομμύρια παγκοσμίως.

Vision-based technology για φρέσκα προϊόντα και απώλειες
Σχετικά με την τεχνολογία που είναι βασισμένη στην υπολογιστική όραση (vision-based technology), αυτή χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για την αναγνώριση φρέσκων προϊόντων και την πρόληψη απωλειών. Αυστραλιανές αλυσίδες, όπως η Kmart και η Woolworths, εισήγαγαν τερματικά με κάμερες για τις λανθασμένες σαρώσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Three Cents: Στον αέρα η νέα καμπάνια για το Aegean Tonic

Τα Three Cents premium mixers της Coca-Cola Τρία Έψιλον αναβιώνουν το αυθεντικό ελληνικό καλοκαίρι και μεταφέρουν το άρωμα του Αιγαίου με το νέο Three Cents Aegean Tonic. Με αρώματα φρέσκου αγγουριού, βασιλικού και δυόσμου, το Aegean Tonic δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία Gin & Tonic με μεσογειακή αύρα.

Το premium mixer, φτιαγμένο από φυσικά συστατικά και έντονη ανθράκωση, αναζωογονεί τα long drinks και τα signature cocktails.

Το Gin & Three Cents Aegean Tonic, ελαφρύ και αναζωογονητικό, έχει γίνει ήδη δημοφιλές στα ανερχόμενα bars και γαστρονομικούς προορισμούς. Αγαπημένο των bartenders, επανασυστήνεται ως το απόλυτο καλοκαιρινό long drink, προσφέροντας ένα “Gin with a twist” που αποπνέει τον ζωντανό χαρακτήρα του Αιγαίου.

Η καμπάνια “Join the New Wave of Gin & Tonic” αποτυπώνει το βαθύ μπλε της θάλασσας, αναδεικνύοντας τα φυσικά συστατικά και τις χαρακτηριστικές φυσαλίδες των Three Cents.

Περιλαμβάνει δυνατές επικοινωνιακές ενέργειες και εορταστικές εκδηλώσεις σε beach bars στην Τήνο, με live performances και DJ sets από το Street Outdoors Soundsystem.

Επιπλέον, τα Three Cents προσκαλούν 14 κορυφαίους bartenders από Ελλάδα και Κύπρο σε ένα τετραήμερο ταξίδι στην Τήνο.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει περιβαλλοντικές δράσεις, δημιουργικά cocktail workshops με το Aegean Tonic και τοπικά υλικά, καθώς και guest-shifts σε δημοφιλή bars του νησιού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παράταση προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

Παράταση έδωσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης στις δυο παρεμβάσεις της δράσης «Ερευνώ – Καινοτομώ» του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Ειδικότερα, για την Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις), ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η Τρίτη 30.07.2024 και ώρα 15:00, αντί της Τετάρτης 10.07.2024, ενώ για την Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς) η Δευτέρα 09.09.2024 και ώρα 15:00, αντί της Τετάρτης 17.07.2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελληνικό Τρόφιμο και Ποτό: Ηγείται της μεταποιητικής βιομηχανίας με 24,4% αξία παραγωγής

Σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου τροφίμων και ποτών στους κρίσιμους δείκτες ανάπτυξης, βάσει πρόσφατων μελετών του ΙΟΒΕ για τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ). Αναφορικά, η πρώτη μελέτη αναδεικνύει τον θετικό αντίκτυπο της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών στην ελληνική οικονομία, συντηρώντας 163.000 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ η δεύτερη μελέτη δείχνει ότι η εγχώρια παραγωγή τροφίμων διατηρεί ηπιότερο ρυθμό ανόδου τιμών σε σύγκριση με τα εισαγόμενα τρόφιμα από το 2020 έως σήμερα. Σημειώνεται ότι οι μελέτες βασίζονται σε στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat.

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία της χώρας με ποσοστό 24,4%. Επιπλέον, αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη στον τομέα της εγχώριας μεταποίησης, απασχολώντας το 40% των εργαζομένων, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίων. Επίσης, η βιομηχανία επενδύει σημαντικά στην έρευνα και την ανάπτυξη (R&D), με την ετήσια δαπάνη να αντιπροσωπεύει το 10,9% της συνολικής δαπάνης του τομέα, κατατάσσοντας την στην κορυφή της Ευρώπης.

Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση πληθωρισμού
Σημαντική είναι και η επίδοση της βιομηχανίας στις εξαγωγές, με αύξηση 12,6% το 2023 σε σχέση με το 2022, ξεπερνώντας τα 6,8 δισ. ευρώ. Αυτό αναδεικνύει την ποιότητα και τη διαφοροποίηση των εγχώριων μεταποιημένων τροφίμων και ποτών. Σχετικά με τον πληθωρισμό, η μελέτη του ΙΟΒΕ καταδεικνύει ότι οι τιμές των εγχώριων τυποποιημένων τροφίμων αυξήθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τα εισαγόμενα, απορροφώντας τις αυξήσεις κόστους πιο ομαλά για τον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, ο πληθωρισμός των τυποποιημένων εξαιρουμένου του ελαιόλαδου, τον Μάιο του 2024 ήταν -0,8%, δείχνοντας ότι έχει εισέλθει σε φάση σταδιακής αποκλιμάκωσης από τις αρχές του 2024 και μετά.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, Ιωάννης Γιώτης, δήλωσε σχετικά: «Οι πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών παραμένει σημαντικός πυλώνας για την ελληνική μεταποίηση και επένδυση υψηλής απόδοσης για τη χώρα». Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, τόνισε με τη σειρά του: «Ο ρόλος της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη του κλάδου της μεταποίησης, την αύξηση των εξαγωγών και τη διατήρηση χαμηλών τιμών στα τρόφιμα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter