Όμιλος Καρούλιας: Το «κλειδί» της επιτυχίας στην αγορά του καφέ και ο διευρυμένος ρόλος της IMA Beverages

Ο καφές αποτελεί στρατηγικό επιχειρησιακό τομέα για τη Β. Σ. Καρούλιας και η εταιρεία τον ενέταξε στις δραστηριότητές της πριν από 13 έτη. «Πρώτα παρατηρήσαμε την ανάπτυξη της κατηγορίας και μετρήσαμε τις δυνατότητές της. Η κίνηση στην οποία προχωρήσαμε μπορούμε να πούμε πως εμπορικά έχει πετύχει, μιας και και κάθε χρόνο εμφανίζει θετικά αποτελέσματα», είπε στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Β. Σ. Καρούλιας, Χρήστος Αργυρού. Τόσο ο καφές Cortese, που αποτελεί επαγγελματικό -Β2Β- προϊόν, όσο και ο Dallmayr, που είναι καφές φίλτρου, στοχεύουν σε διαφορετικές χρήσεις και καταναλωτικά κοινά και ουσιαστικά αλληλοσυμπληρώνουν το χαρτοφυλάκιο του καφέ για την εταιρεία και αμφότεροι είχαν θετικά αποτελέσματα, βάσει των στόχων τους, όπως αναφέρει η Β. Σ. Καρούλιας. «Δεν λανσάρουμε μάρκες με στόχο να “κανιβαλίσει” η μια την άλλη, αλλά επιδιώκουμε να συμπληρώσει και να ενδυναμώσει κάθε μία το συνολικό χαρτοφυλάκιο, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις στο πελατολόγιό μας», υπογράμμισε ο κ. Αργυρού και περιέγραψε τη συνταγή επιτυχίας:

«Η επιτυχία μας οφείλεται στην εμπορική στρατηγική μας να αυξήσουμε τους αποκλειστικούς συνεργάτες, να πάμε σε νέους -εξειδικευμένους στον καφέ- συνεργάτες και επιπλέον, να απλωθούμε σε περισσότερες πόλεις».

«Σημαντικό διαφοροποιό πλεονέκτημα μας είναι ότι οι τεχνικοί μας είναι και barista και εκπαιδευτές (trainers) συγχρόνως, οπότε τα συνεργαζόμενα με εμάς σημεία δεν χρειάζεται να καλούν διαφορετικούς ανθρώπους για το εκπαιδευτικό κομμάτι και έτσι, εξοικονομούν χρόνο και ενέργεια. Ένας και μόνο εκπρόσωπος αναλαμβάνει όλο το κομμάτι του after-sales service. Αυτό λειτουργεί υπέρ μας στην αγορά και είχε καλά αποτελέσματα την τελευταία διετία, εφόσον σημειώνουμε ανάπτυξη της τάξης του 25% για κάθε έτος», εξήγησε ο κ. Αργυρού.

Η διεύρυνση στο τρόφιμο
Σε ό,τι αφορά την ΙΜΑ Beverages ΑΕ, η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου του Ομίλου με προϊόντα τροφίμου, κυρίως ξηρού φορτίου, αποτελεί στρατηγική επιλογή και απόφαση. Πέραν της εδραιωμένης συνεργασίας με τα προϊόντα της εταιρείας Καλαμάτα Παπαδημητρίου, η ΙΜΑ πρόσφατα ανέλαβε την αποκλειστική διανομή και προώθηση των ελληνικών μπαρών υγείας Sesamis Natural Bars, οι οποίες έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους στα ράφια επιλεγμένων αλυσίδων λιανικής. «Σύντομα, στο χαρτοφυλάκιο της ΙΜΑ θα προστεθούν νέες συνεργασίες με στόχο να προσφέρουμε υγιεινές, νόστιμες και προσιτές σε τιμές, επιλογές προϊόντων με έμφαση στα κανάλια της «ζεστής» αγοράς, τόσο στη σύγχρονη λιανική, όσο και σε convenience σημεία», επισήμανε ο κ. Αργυρού και συμπλήρωσε: «Η Β. Σ. Καρούλιας εξελίσσεται και ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς και τις επιλογές του καταναλωτή. Για το λόγο αυτό, πρόσφατα δημιουργήσαμε εξειδικευμένη ομάδα πωλήσεων για το κανάλι του Convenience Trade, ώστε να υπηρετήσουμε τη στρατηγική μας απόφαση, αλλά και για να αξιοποιήσουμε τις συνέργειες και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για το σύνολο των προϊόντων του Ομίλου».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μείωση τιμών σε 12 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων στα ελληνικά σουπερμάρκετ

Σημαντική επιβράδυνση της αύξησης των τιμών καταγράφει η στοχευμένη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η οποία επικεντρώνεται αποκλειστικά για το κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η περίοδος Ιουνίου 2023 – Ιουνίου 2024 παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές στις τιμές των προϊόντων. Η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ τον Ιούνιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός είναι αρνητικός κατά -1,92%, έναντι -1,25% τον Μάιο.

Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην αποκλιμάκωση των τιμών και στη θετική επίδραση της εποχικότητας λόγω καλοκαιριού.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στις κατηγορίες φρέσκων φρούτων και λαχανικών
Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στις κατηγορίες φρέσκων φρούτων και λαχανικών (-10,66%), απορρυπαντικών και ειδών καθαρισμού (-6,13%), χαρτικών, καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής (-5,05%), τροφών και ειδών για κατοικίδια (-4,91%), καθώς και αυγών και βουτύρων (-4,33%).

Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά επωφελήθηκαν από τις καλύτερες καιρικές συνθήκες συγκριτικά με το 2023.

Οι μειώσεις στις υπόλοιπες κατηγορίες οφείλονται στην ομαλοποίηση της αγοράς μετά την πανδημία και στη μείωση των τιμών παραγωγού.

+6,46% στις τιμές των ορεκτικών και άλλων σερβιριζόμενων
Παράλληλα, καταγράφηκαν αυξήσεις τιμών σε κατηγορίες όπως τα ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη (+6,46%), τα φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+5,02%), τα μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+4,25%), τα τρόφιμα παντοπωλείου (+3,51%) και τα οινοπνευματώδη ποτά (+2,77%).

Οι αυξήσεις στις παραπάνω κατηγορίες αποδίδονται στις διεθνείς τιμές πρώτων υλών, στη ζάχαρη και στο κακάο, καθώς και σε άλλα κόστη παραγωγής. Συμπερασματικά, οι 12 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ καταγράφουν μείωση.

Κυβερνητικές παρεμβάσεις συγκρατούν τις τιμές των προϊόντων
Οι λόγοι για τη συγκράτηση των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ είναι πολλαπλοί.

Ειδικότερα, οι καλύτερες καιρικές συνθήκες τον Μάιο 2024 σε σχέση με το 2023 συνέβαλαν στη μείωση του κόστους των φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Παράλληλα, η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και η σταθεροποίηση των τιμών οφείλονται στους μεγάλους όγκους προϊόντων που διακινούν τα σουπερμάρκετ και στις οικονομίες κλίμακας.

Κυβερνητικές παρεμβάσεις, όπως η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων, αυξημένες προσφορές και εκπτώσεις, καθώς και η μείωση των διεθνών δεικτών τιμών πρώτων υλών τροφίμων, όπως καταγράφεται από τον FAO (Food Price Index), συνέβαλαν επίσης στη συγκράτηση των τιμών.

Η υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων επέτρεψε πιο γρήγορες αναπληρώσεις και μειώσεις τιμών, ενώ η αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προσέφερε στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές σε χαμηλότερες τιμές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε ολλανδικά «χέρια» τα σταφύλια της Greek Grape Company

Τις εμπορικές δραστηριότητες της ελληνικής εταιρείας παραγωγής σταφυλιών Greek Grape Company (GGC) ανέλαβε από την 1η Ιουλίου ο ολλανδικός όμιλος Olympic Food Group, επιδιώκοντας με αυτήν την κίνηση να ενισχύσει την τεχνογνωσία του στο κομμάτι των σταφυλιών. Ουσιαστικά, η Olympic Food Group αποκτά τον έλεγχο του μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής σταφυλιών της ελληνικής επιχείρησης στη Χαλκιδική, τα οποία θα πωλούνται μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Olympic Fruit. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ολλανδικού ομίλου, Lennart van den Heuvel, «τα σταφύλια είναι πολύ σημαντικά μέσα στο εύρος δραστηριοτήτων της Olympic Fruit. Είναι ένα από τα προϊόντα στα οποία εξειδικευόμαστε εδώ και χρόνια, και επομένως είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με αυτό το βήμα. Το να είμαστε τόσο κοντά στην καλλιέργεια μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε πιο αποτελεσματικά την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα για τους πελάτες μας. Επιπλέον, η συνεργασία με την Greek Grape Company δίνει μία θετική αίσθηση».

To «κενό» στην ευρωπαϊκή αγορά
Η Greek Grape Company ιδρύθηκε το 2017 από τον Γιώργο Σαλιάρη – Φασσέα, έναν άνθρωπο με μακρά εμπειρία στην interactive επικοινωνία και την online διαφήμιση (πρόσφατα μάλιστα ανέλαβε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Στρατηγικής, Τεχνολογίας και Ανάπτυξης του Alter Ego), που μέσω της εταιρείας αυτής θέλησε να καλύψει το «κενό» που υπάρχει τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο στα ράφια των ευρωπαϊκών σούπερ μάρκετ από την έλλειψη διαθεσιμότητας σταφυλιών χωρίς κουκούτσια. Μία έλλειψη που, σύμφωνα με την εταιρεία, μόνο η Ελλάδα μπορεί να καλύψει στην Ευρώπη. Η GGC παράγει διάφορες ποικιλίες λευκών και κόκκινων σταφυλιών στις εγκαταστάσεις της στον Άγιο Παύλο Χαλκιδικής, τα οποία είναι διαθέσιμα στην αγορά μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, ενώ συνεργάζεται και με Έλληνες παραγωγούς από την Καβάλα.

Όπως δήλωσε ο ίδιος ο ιδρυτής της Greek Grape Company, η εταιρεία διαθέτει τον πρώτο αμπελώνα που πιστοποιείται με όρους βιωσιμότητας, ενώ αξιολογήθηκε ως ο κορυφαίος ποιοτικά προμηθευτής μεγάλης βρετανικής αλυσίδας με την οποία συνεργάζεται. «Είμαι ενθουσιασμένος που συνεργαζόμαστε με μία καινοτόμα εταιρεία στην Ολλανδία που κατανοεί τα χωράφια, είναι πρακτική στις λειτουργίες της και έχει παρόμοια στάνταρ ποιότητας με μας», πρόσθεσε. Η Olympic Fruit εισάγει φρούτα από όλο τον κόσμο στην Ολλανδία, έχοντας ως πελάτες πολλούς λιανεμπόρους και χονδρεμπόρους στη βορειοδυτική Ευρώπη, ενώ πέρα από τις εγκαταστάσεις της Greek Grape Company, έχει υπό τον έλεγχό της παραγωγικές εγκαταστάσεις τη Δοϊράνη της Βόρειας Μακεδονίας, όπου παράγονται κεράσια, βερίκοκα, δαμάσκηνα και μήλα, και στο Σέντερμπεργκ της Νοτίου Αφρικής, όπου παράγονται σταφύλια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στήριξη επενδύσεων για μεταποίηση γεωργικών προϊόντων

Ξεκινά εντός του Ιουλίου 2024 η δράση στήριξης για επενδύσεις σε μεταποίηση, εμπορία και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων. Δικαιούχοι είναι μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες σχεδιάζουν να μεταποιούν και να επεξεργάζονται γεωργικά προϊόντα ως πρώτη ύλη, βάσει του παραρτήματος I της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς την παραγωγή τελικών προϊόντων. Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κυμαίνεται μεταξύ €400.001 έως και 5 εκατ. ευρώ, με ανώτατο ποσοστό επιχορήγησης 75%.

Τα ποσοστά επιδότησης διαφοροποιούνται ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή: 65% σε Περιφέρειες Ιονίου, Κρήτης και σε μικρά νησιά του Αιγαίου, 50% στις Περιφέρειες Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και 40% στην Περιφέρεια Αττικής. Παρέχεται επιπλέον 10% για επενδυτικές δαπάνες με στόχους μείωση κατανάλωσης ενέργειας, ύδατος, εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωση χρήσης αποβλήτων.

Η πρώτη ύλη και τα τελικά προϊόντα δύναται να ανήκουν σε τομείς, όπως κρέας, γάλα, αυγά, μέλι, ζωοτροφές, δημητριακά, ελαιούχα προϊόντα, οπωροκηπευτικά, οίνος, ξύδι, φαρμακευτικά φυτά, αρωματικά φυτά και άνθη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι πωλήσεις στην εποχή της Τεχνητής Νοηµοσύνης

Στο συνέδριο «Sales in Action» την Πέµπτη 11 Ιουλίου στο αµφιθέατρο OTEAcademy, ο Dominic Millioud, Managing Director στην ελβετική EAT.ch, µέλος της µεγαλύτερης takeaway πλατφόρµας στον κόσµο Just Eat, έρχεται στην Αθήνα για να αναλύσει πώς η Τεχνητή Νοηµοσύνη εκτόξευσε τις Πωλήσεις της εταιρείας από µηδέν σε 1 δισεκατοµµύριο ευρώ µέσα σε 10 χρόνια.
Επίσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου, θα πραγµατοποιηθεί πάνελ διαλόγου σχετικά µε τις Πωλήσεις στην εποχή της Τεχνητής Νοηµοσύνης, µε τη συµµετοχή των: Βαγγέλης Καλαµπόκας (Chief Operating Officer, West Group), Γιάννης Παλούκης (Διευθυντής Πωλήσεων Λιανεµπορίου, Provil), Δήµητρα Παππά (Sales Operations Manager South Central Europe, Mondelez), Δηµήτρης Συνοδινός (Commercial Director, Κόνβα Α.Ε.) και Λία Φαραντάκη (Head of Direct Retail Commerce, Ayvens).

Το πάνελ συντονίζει η Δηµοσιογράφος Λήδα Δεληγιάννη (Self Service Magazine & Events Coordinator, BOUSSIAS Media).

Για συνεχή 8η χρονιά υπό την αιγίδα του ΙΠΕ
Το «Sales in Action», το πρακτικότερο networking event για της Πωλήσεις, πραγµατοποιείται για συνεχή 8η χρονιά υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος. Επιπλέον, ισχύει έκπτωση 10% για τα µέλη ΙΠΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συναντήσεις Θεοδωρικάκου, με τον πληθωρισμό τροφίμων στο επίκεντρο

«Με το γκάζι πατημένο», ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με όλους τους φορείς ενδιαφέροντος του Υπουργείου του. Συμφώνησε με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) στη συνέχιση των προσπαθειών για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων και προσιτές τιμές προς τους καταναλωτές. Στη συνάντηση με την Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), επεσήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας και της κοινωνικής συνοχής.

Σταθερά σημειώνει ότι πολιτική της κυβέρνησης είναι «η ενίσχυση του εισοδήματος των πολλών» και του Υπουργείου του η υλοποίηση του «νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας». Δήλωσε ότι θα στηριχθεί η αποτελεσματικότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ταυτόχρονα με την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, με ενίσχυση του προσωπικού της ΔΙΜΕΑ με 30 νέα στελέχη και μέσω των νομοθετικών ρυθμίσεων για αύξηση προστίμων σχετικά με τις παραβάσεις του ανταγωνισμού και των διατάξεων της αγοράς. Οι έλεγχοι θα γίνονται με βάση το παρατηρητήριο τιμών αγορών και πώλησης σε 100 βασικά προϊόντα καθημερινής διαβίωσης. Συναντήθηκε και με το Συνήγορο του Καταναλωτή.

Ο κ. Θεοδωρικάκος εκτίμησε ότι τους τρέχοντες μήνες «ο πληθωρισμός θα κινηθεί πέριξ του μηδενός», βασιζόμενος σε προκαταρκτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και σε δείκτες τιμών από τα σούπερ μάρκετ, αλλά «αυτό δεν αρκεί στην κυβέρνηση». Υπεραμύνθηκε, πάντως, της πολιτικής μη μείωσης του ΦΠΑ: «Στην Ισπανία, όπου μειώθηκε o ΦΠΑ, ο πληθωρισμός τροφίμων αυξήθηκε, καθώς πήγε στα κέρδη των επιχειρήσεων». «Η ακρίβεια μαστίζει την ελληνική οικογένεια, οι πολίτες βλέπουν συνεχώς τις τιμές στα σούπερ μάρκετ να ανεβαίνουν, το πολιτικό κόστος αποτυπώθηκε στο αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών», πρόσθεσε, αλλά υπεραμύνθηκε της πολιτικής επέκτασης των έκτακτων μέτρων στην αγορά και έδωσε βαρύτητα στην ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών στην πλατφόρμα e-katanalotis, για περισσότερα από 3.000 προϊόντα.

Ανασυγκρότηση της ελληνικής βιομηχανίας με στόχο τις επενδύσεις
Στη συνάντηση με το νέο πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), Σπύρο Θεοδωρόπουλο, συζητήθηκε η νέα Εθνική Στρατηγική για την ανασυγκρότηση της ελληνικής βιομηχανίας, με στόχο βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων -και καλύτερα αμειβόμενων- θέσεων εργασίας. Στην επίσκεψή του στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας, εξήρε την πλατφόρμα ενημέρωσης δράσεων χρηματοδότησης και τη δημιουργία εργαλείου ενημέρωσης για τις επιχειρήσεις, κόστους 1,5 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Το νέο πληροφοριακό σύστημα του Οικονομικού Επιμελητηρίου παρέχει εξειδικευμένη πληροφόρηση για άμεση πρόσβαση στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία προς τις επιχειρήσεις. Στο 28ο Συνέδριο του Economist «Government Roundtable», ο κ. Θεοδωρικάκος ανέδειξε τη βιώσιμη ανάπτυξη και την «πράσινη» μετάβαση ως κύρια προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο ΟΚΑΑ στο 3ο Συνέδριο Ιχθυοκαλλιέργειας

Συνεπής στο στρατηγικό της σχέδιο, η Διοίκηση του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ, συμμετείχε στο 3ο Συνέδριο Ιχθυοκαλλιέργειας 2004 με θέμα «Προσδιορίζοντας ένα ανθεκτικό μέλλον» που διοργανώθηκε από την εταιρεία ΑΜΒΙΟ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 28 & 29 Ιουνίου 2024.

Η προώθηση του ελληνικού πρωτογενούς τομέα, οι καινοτόμες δράσεις και η εξωστρέφεια, αλλά και η ανάδειξη του ρόλου του Οργανισμού ως Εμπορικού Συμβούλου προς τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις εγκαταστάσεις τους, ήταν το θέμα της συμμετοχής του CEO Αποστόλου Αποστολάκου σε συζήτηση με θέμα «Διεθνείς τάσεις της αγοράς για τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας».

«Ενώ η χώρα μας θεωρείται σημαντικός καταναλωτής ψαριών, βρισκόμαστε κοντά στο παγκόσμιο μέσο όρο που είναι 20 kg κατά κεφαλήν κατανάλωση ψαριών ετησίως, όταν άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ισλανδία καταναλώνουν περίπου 65 kg κατά κεφαλή ανά έτος» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Αποστολάκος.

«Αυτή η κατάταξη κάνει διακριτή την ευκαιρία που ο κλάδος έχει τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Στο εσωτερικό με στοχευμένες ενέργειες προώθησης στα σημεία πώλησης αλλά και ανάδειξης του προϊόντος στο κανάλι της μαζικής εστίασης. Στο εξωτερικό μέσω της δημιουργίας ισχυρού δικτύου γρήγορων Logistics, ώστε το προϊόν να διαμοιράζεται στις αγορές του εξωτερικού σε άμεσο χρόνο διασφαλίζοντας την υψηλή φρεσκότητα τους».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στο 8,2% ο εμπροσθοβαρής δανεισμός της EMFI ΑΕ

Μέσα στο πλαίσιο του γενικότερου «νοικοκυρέματος», όπως αποτυπώνεται στους στόχους του 2024 που καταγράφηκαν στην πιο πρόσφατη έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων της EMFI («περαιτέρω μείωση χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων»), η εταιρεία είδε το 2023 το συντελεστή EBITDA να μειώνεται κατά 1,57%. Πιο συγκεκριμένα, το EBITDA υποχώρησε στα 1,19 εκατ. ευρώ, έναντι 1,21 το 2022, παρά την αύξηση του μεικτού κέρδους της EMFI ΑΕ κατά 7,18% στο περσινό δωδεκάμηνο, από 6,45 εκατ. ευρώ το 2022, σε 6,91 εκατ. ευρώ πέρσι.

Το 2023, η EMFI εμφάνισε αυξημένα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα κατά 62,48% και αντίστοιχα, μεγαλύτερες ζημίες προ φόρων, ύψους 4,75 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 3,58 εκατ. ευρώ το 2022. Η εταιρεία εμφάνισε αυξημένα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης: 8,43 εκατ. ευρώ έναντι 8,05 εκατ. ευρώ το 2022). Σημειώνεται ότι επί των παγίων περιουσιακών στοιχείων της EMFI, έχουν προηγουμένως εγγραφεί προσημειώσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ, για την εξασφάλιση τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος είναι εμπροσθοβαρής μόνο κατά το 8,2% του.

Πιο αναλυτικά, δάνεια ύψους 2,68 εκατ. ευρώ έχουν εγγραφεί στον ισολογισμό του 2023 ως βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Αντίστοιχα, 29,97 εκατ. ευρώ έχουν εγγραφεί ως μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις. Σε κάθε περίπτωση, ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της EMFI έχει μειωθεί κατά 16,68% σε σχέση με πέρσι (35,97 εκατ. ευρώ ο αντίστοιχος δανεισμός του 2022), ενώ ο βραχυπρόθεσμος έχει αυξηθεί κατά 34%, από τα 2 εκατ. ευρώ στα 2,68 εκατ. ευρώ.

Μόνο στη χρήση 2023, η EMFI αποπλήρωσε δόσεις δανείων ύψους 10,31 εκατ. ευρώ, μαζί με χρεωστικούς τόκους και τόκους δανείων προηγούμενης χρήσης που εξοφλήθηκαν εντός 2023. Ωστόσο, η εταιρεία ευνοήθηκε από τη μείωση του κόστους πωληθέντων της περσινής χρονιάς, κατά 22,93%, από τα 31,58 εκατ. ευρώ του 2022, σε 24,34 εκατ. ευρώ, εν μέρει και λόγω της εξομάλυνσης του μεταφορικού κόστους και κόστους ενέργειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μπύρα Χίου: Στον αναπτυξιακό νόμο επένδυση 1 εκατ. ευρώ

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα (έτους 2022), εντάχθηκε επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας «Μπύρα Χίου ΙΚΕ» (Χιώτικη Μπύρα).

Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής μπύρας της εταιρείας στο χωριό Βαβύλοι της Χίου, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 1.000.100 ευρώ.

Για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει συνολική ενίσχυση ύψους 600.060 ευρώ, με τη μορφή της επιχορήγησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Summer Fancy Food Show 2024: Η πιο εντυπωσιακή παρουσία της Ελλάδας έως τώρα

Το τριήμερο 23-25 Ιουνίου 2024, η Great Exhibitions πρωτοστάτησε στη Summer Fancy Food Show στη Νέα Υόρκη, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Specialty Food Association για Ελλάδα και Κύπρο. Με τη συμμετοχή 40+ ελληνικών εταιρειών και τριών Περιφερειών, η παρουσία της Ελλάδας ήταν η μεγαλύτερη και εντυπωσιακότερη έως τώρα.

Τα περίπτερα της Great Exhibitions, υπό το Brand “Truly Greece”, προσέλκυσαν χιλιάδες επισκέπτες και δημιούργησαν πολλές εμπορικές συμφωνίες. Η νέα ξύλινη κατασκευή των περιπτέρων, συνδυασμένη με τα χρώματα και την κουλτούρα της Ελλάδας, τράβηξε την προσοχή των επαγγελματιών του κλάδου.

Παράλληλες δράσεις όπως η πρόσκληση 1.000 αγοραστών και τα σεμινάρια από τους Bob Burke και Emily Anne Page συνέβαλαν στην επιτυχία της συμμετοχής. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν εταιρείες όπως BIO Olives, Agrovim, και Georgoudis, καθώς και οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο Managing Director της Great Exhibitions, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, δήλωσε: «Η φετινή Summer Fancy Food Show επιβεβαίωσε τη δυναμική της ως η σημαντικότερη εμπορική έκθεση στη Βόρεια Αμερική. Το 100% των εκθετών είναι παραπάνω από ικανοποιημένοι». Το επόμενο ραντεβού τον Ιανουάριο 2025 στο Las Vegas για την Winter Fancy Food Show.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter