Alfa Pastry: Άλμα εσόδων και κερδών κατά τη χρήση 2023

Σημαντική οικονομική ανάπτυξη παρουσίασε η Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ (Alfa Pastry) κατά το έτος 2023, με τον καθαρό κύκλο εργασιών να φτάνει τα 63.817.297,57 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 15,24% από τα 55.380.393,10 ευρώ το 2022, σύμφωνα με την ετήσια χρηματοοικονομική της έκθεση για την οικονομική χρήση 2023.

Τα διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν ελαφρώς, φτάνοντας τα 2.623.650,29 ευρώ από τα 2.488.934,37 ευρώ του προηγούμενου έτους, ενώ τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης ανήλθαν σε 14.540.683,93 ευρώ, σε σύγκριση με τα 11.406.137,54 ευρώ το 2022. Παρά την αύξηση των λειτουργικών εξόδων, τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν στα 75.584,35 ευρώ από τα 357.618,14 ευρώ το 2022. Τα χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν σε 28.569,03 ευρώ, μειωμένα από τα 104.625,74 ευρώ του 2022, ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν στα 425.083,14 ευρώ από τα 95.778,46 ευρώ το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά, τα καθαρά κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 7.576.393,63 ευρώ από τα 5.823.327,52 ευρώ το 2022.

Όσον αφορά στα ίδια κεφάλαια, εκείνα ανήλθαν σε 48.044.161,65 ευρώ, έναντι των 41.980.089,86 ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Αναφορικά, το 2023, η Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ ενίσχυσε την ηγετική της θέση στην αγορά κατεψυγμένων ζυμών. Η σειρά «Mini Rollitos» συνέχισε επιτυχημένα, ενώ το επαναλανσάρισμα των σειρών alfa Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης και Κασσιάτα Ζαγορίου ενίσχυσε την αγορά οικογενειακών πιτών. Η ανάπτυξη του καναλιού HoReCa και η αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας υπήρξαν βασικοί πυλώνες ανάπτυξης.

Έμφαση σε εξαγωγές, HORECA και νέες κατηγορίες το 2024
Για το 2024, η εταιρεία αναμένεται να επενδύσει σε νέες κατηγορίες προϊόντων και να επεκτείνει τις εξαγωγές της. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο κανάλι HoReCa.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Zaro’s: Το ράλι της κερδοφορίας το 2023 και το νέο «Eternal Water»

Βελτιωμένα ήταν το 2023 τα οικονομικά αποτελέσματα της Βότομος ΑΕ (νερά Zaro’s), χάρη κυρίως στον συνδυασμό της αύξησης των πωλήσεων και της αντίστοιχης μείωση του κόστους παραγωγής, εξαιτίας της αποκλιμάκωσης των τιμών των πρώτων υλών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών ύψους 18,45 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 17,13 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 8% περίπου. Τα μεικτά κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν, από τα 1,85 εκατ. ευρώ στα 3,61 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα αυξήθηκε και το μεικτό περιθώριο κέρδους, από το 10,8% στο 19,6%, αλλά και τα κέρδη EBITDA, από τα 1,71 εκατ. ευρώ στα 3,46 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 937.560 ευρώ, έναντι 535.640 ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 552.107 ευρώ, έναντι 414.365 ευρώ το 2022. Σημειωτέον ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της κρητικής επιχείρησης προέρχεται από τις εγχώριες πωλήσεις, οι οποίες πέρυσι αυξήθηκαν κατά περίπου 1 εκατομμύριο σε αξία και έφτασαν τα 16,52 εκατ. ευρώ. Οι ενδοκοινοτικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 1,64 εκατ. ευρώ, έναντι 1,42 εκατ. το 2022, ενώ οι πωλήσεις σε τρίτες χώρες έφτασαν τα 283.632 ευρώ (2022: 151.116 ευρώ). Παράλληλα, η εταιρεία συνέχισε και στην χρήση 2023 τις επενδύσεις σε μηχανήματα παραγωγής με σκοπό την βελτίωση της παραγωγικότητας και της ποιότητας των προϊόντων της. Επιπλέον, προχώρησε και στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού 700kw, συμβάλλοντας στην μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος.

Οι στόχοι για το 2024
Η διοίκηση της Zaro’s εντοπίζει ανοδικές προοπτικές στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, καθώς ο κλάδος χαρακτηρίζεται ταχέως αναπτυσσόμενος και τα τελευταία χρόνια λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής ευνοεί την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού. Η πορεία του κλάδου, βέβαια, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν αλλά και τις ενδεχόμενες κυβερνητικές παρεμβάσεις στα πλαίσια προστασίας του περιβάλλοντος (ανακύκλωση φιαλιδίων κλπ).

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, πάντως, η διοίκηση της εταιρείας παρατηρεί πως η παγκόσμια οικονομία εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης συνέπεια των πληθωριστικών πιέσεων, των γεωπολιτικών εντάσεων και της περιοριστικής νομισματικής πολιτικής, που ενδέχεται να επηρεάσουν τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας φέτος. Στόχος της διοίκησης για το 2024 είναι η διασφάλιση είσπραξης πωλήσεων και ο περιορισμός επισφαλειών, η αύξηση του κύκλου εργασιών και η μείωση των λειτουργικών δαπανών, με απώτερο στόχο την συνέχιση της κερδοφορίας και την βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας.

«Eternal Water»
Εν τω μεταξύ, η Zaro’s ετοιμάζεται για το λανσάρισμα του «Eternal Water». Πρόκειται για νέο προϊόν ανθρακούχου νερού με γεύση γκρέιπφρουτ και yuzu, χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Desserta Hellas εξαγοράζει τη Δωρική ΑΕ από τη Μινέρβα

H Desserta Hellas προχωρά στην εξαγορά της Τυροκομεία Δωρική AE από την Μινέρβα, μία συμφωνία που είχε ανακοινωθεί επίσημα την περασμένη Παρασκευή σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα, όπου συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι και από τις δύο εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι η Δωρική ΑΕ ιδρύθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες, «κληρονομώντας» το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του κλάδου παραγωγής φέτας και λευκού τυριού της Μινέρβα. Να σημειωθεί ότι η μάρκα «Χωριό», συμπεριλαμβανομένων των τυροκομικών προϊόντων, παραμένουν στην ιδιοκτησία της Μινέρβα και, στο πλαίσιο της συμφωνίας, θα εξακολουθούν να παράγονται στο εργοστάσιο. Στρατηγικό στόχο της διοίκησης της Desserta Hellas για τη Δωρική αποτελεί η εδραίωση στις αγορές του εξωτερικού και η ανάπτυξη της γκάμας των ελληνικών τυροκομικών προϊόντων, προσφέροντας υψηλή ποιότητα στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.

Έκλεισε η… εκκρεμότητα της φέτας
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Desserta Hellas, Αθανάσιος Πλατανιάς: «Σήμερα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία μας με τον καλύτερο τρόπο. Ένα κεφάλαιο δυναμικής εξωστρέφειας σε επίπεδο παραγωγής και διείσδυσης σε νέες αγορές εκτός Ελλάδος. Είμαστε περήφανοι και μαζί με τον στρατηγικό μας εταίρο, Berglandmilch e-Gen, θα εργαστούμε σκληρά, ώστε να δικαιωθεί η πολιτική ανάπτυξης που έχουμε σχεδιάσει».

Στην τεχνογνωσία, αλλά και στην εμπειρία στον κλάδο των τυροκομικών και των διεθνών αγορών, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Berglandmilch και μετόχου εταιρείας στη Desserta Hellas, Josef Braunshofer: «Στην Berglandmilch είχαμε μία ευρεία γκάμα τυροκομικών, αλλά όχι φέτα. Σήμερα, έκλεισε αυτή η εκκρεμότητα. Πετύχαμε να προσθέσουμε ένα εργοστάσιο που παράγει εξαιρετικής ποιότητας φέτα. Είμαστε εδώ μαζί με το στρατηγικό μας εταίρο Desserta Hellas προσφέροντας το ισχυρό δίκτυο πωλήσεων μας σε όλη την Ευρώπη και τις καλές πρακτικές που θα βοηθήσουν το μετασχηματισμό του εργοστασίου, αλλά και τους παραγωγούς γάλακτος. Είμαστε παραγωγοί, όπως εσείς. Πιστεύουμε, επενδύουμε, στηρίζουμε τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές επιλογές μας».

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Μινέρβα Α.Ε., Κατερίνα Βλάχου, αναφέρει: «Ευχαριστούμε τους συναδέλφους στο εργοστάσιο των Ιωαννίνων για την εξαιρετική συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο νέο κεφάλαιο που ξεκινάει και είμαστε σίγουροι ότι ανοίγονται νέοι δρόμοι ανάπτυξης μέσω του δικτύου και της εμπειρίας της Desserta Hellas και της Bergalndmilch στον κλάδο των τυροκομικών».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Φλέβα χρυσού» τα νοσοκομεία για την Αφοί Κομπατσιάρη – Αμάλθεια

Ισχυρή αύξηση οικονομικών μεγεθών εμφάνισε το 2023 η εταιρεία μαζικής εστίασης Αφοί Κομπατσιάρη – Αμάλθεια, η οποία βλέπει τη σίτιση ασθενών και την εκμετάλλευση εστιατορίων σε νοσοκομεία ως τον πλέον ανερχόμενο τομέα του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Αφοί Κομπατσιάρη – Αμάλθεια, το 2023 ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 55,57 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 43,03 εκατ. ευρώ το 2022. Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των μεικτών κερδών, από τα 14,91 εκατ. ευρώ στα 23,15 εκατ. ευρώ, χάρη στην οποία το μεικτό περιθώριο κέρδους εκτοξεύθηκε από το 34,7% στο 41,7%. Όσο για τα καθαρά κέρδη της εταιρείας, αυτά ήταν σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με τα μόλις 20.038 ευρώ (προ και μετά από φόρους) του 2022, φτάνοντας τα 4,28 εκατ. ευρώ προ φόρων και τα 3,22 εκατ. ευρώ μετά από φόρους.

Όπως εξηγεί η διοίκηση της εταιρείας, το 2023 η Αφοί Κομπατσιάρη – Αμάλθεια συνέχισε την εκμετάλλευση φοιτητικών και σπουδαστικών εστιατορίων, τη λειτουργία των κυλικείων της και την εκμετάλλευση εστιατορίων και τη σίτιση ασθενών και εφημερευόντων ιατρών σε νοσοκομεία. Συνέχισε επίσης την παροχή πάνω από 30.000 σχολικών γευμάτων ημερησίως σε διάφορους νομούς ανά την Ελλάδα και την παροχή γευμάτων σε αιτούντες άσυλο στη βόρεια Ελλάδα. Τον Σεπτέμβριο του 2022 έγινε αύξηση του ημερήσιου σιτηρεσίου για τους φοιτητές και στη χρήση 2023 πραγματοποιήθηκε αύξηση τιμών και στα υπόλοιπα έργα σίτισης, ως αντιστάθμισμα στις πληθωριστικές τάσεις. Επιπρόσθετα, το 2023 αυξήθηκαν οι εισροές μεταναστών και οι συνεργασίες ιδιωτικού τομέα, συμβάλλοντας θετικά στην αύξηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Γενικά, η επιστροφή στην κανονικότητα, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 και η πλήρης άρση των μέτρων στο 2023, επέφερε σημαντική αύξηση των εσόδων και σηματοδότησε την επιστροφή σε κερδοφόρα αποτελέσματα.

Όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, «η σίτιση ασθενών και η εκμετάλλευση εστιατορίων σε νοσοκομεία κρίνονται ως ο πλέον ανερχόμενος τομέας του κλάδου μας, ενώ η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της εταιρείας μας σε νοσηλευτικά ιδρύματα μας εδραιώνει στο χώρο ως την πλέον αξιόπιστη εταιρεία».

Οι βασικοί στόχοι για το 2024
Βασικοί στόχοι της εταιρείας για το 2024 είναι η επέκταση στην αγορά σίτισης σε βιομηχανίες, η δημιουργική αξιοποίηση της κουζίνας έτοιμου φαγητού και δυναμικότερη εμφάνισή της στις αγορές εξωτερικού, η συνέχιση των προσπαθειών για τη σίτιση των Ενόπλων Δυνάμεων και τη σίτιση ασθενών και ιατρών στα νοσοκομεία, τη βελτίωση υποδομών και την παρακολούθηση της εξέλιξης σχετικά με την τροφοδοσία εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και του κλάδου γενικότερα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ρομπότ καθαρισμού σε σούπερ μάρκετ της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Η ASBIS Robotic Solutions (AROS), κορυφαία εταιρεία στα ρομποτικά συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία της με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μία από τις πλέον αναγνωρισμένες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ελλάδα.

Αυτή η συνεργασία περιλαμβάνει την εγκατάσταση αυτόνομων συνεργατικών ρομπότ καθαρισμού της AROS σε ένα από τα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Κρητικός, θέτοντας νέα πρότυπα στον καθαρισμό των καταστημάτων λιανικής.

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός είναι από τις πρώτες εταιρείες λιανικής τροφίμων στην Ελλάδα που υιοθετεί αυτή την καινοτομία.

Τα ρομποτικά συστήματα της AROS είναι εξοπλισμένα με ΑΙ και αλγόριθμους βαθιάς μάθησης, επιτρέποντας την εκτέλεση εργασιών καθαρισμού με υψηλή ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, ελαχιστοποιώντας την ανθρώπινη παρέμβαση. Προσφέρουν απομακρυσμένο χειρισμό μέσω εφαρμογής, λειτουργώντας με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε περιβάλλοντα λιανικής με έντονη ανθρώπινη δραστηριότητα. Τα οφέλη περιλαμβάνουν μείωση κατά 25%-30% της κατανάλωσης νερού και καθαριστικών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χρήστος Αργυρού: Στόχος η ανάπτυξη κατά 10% το 2024 για τη Β. Σ. Καρούλιας

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Β. Σ. Καρούλιας, Χρήστος Αργυρού, μίλησε στο FOODReporter για τις σύγχρονες προκλήσεις της εταιρείας, τοποθετήθηκε για το στόχο ανάπτυξης κατά 10% το 2024 και για τη σημασία της πληρότητας του χαρτοφυλακίου.

Πώς κινήθηκε η ανάπτυξη πωλήσεων της εταιρείας στο πρώτο πεντάμηνο του 2024; Το οργανωμένο λιανεμπόριο ή ο κλάδος Ho.Re.Ca. έδειξε μεγαλύτερη δυναμική;

Η Β. Σ. Καρούλιας ακολουθεί οικονομική χρήση από Απρίλιο έως Μάρτιο.

Το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν σημαντικό για το αποτέλεσμα της οικονομικής χρήσης, αλλά και για το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς που είναι σημαντικότατη για τα brands μας. Τα στοιχεία στο σύνολο της αγοράς έδειξαν κάμψη για το πρώτο διάστημα του 2024 σε πολλές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών. Ο κλάδος του λιανεμπορίου είχε παρόμοια συμπεριφορά με του χονδρεμπορίου, με μεγαλύτερη κάμψη στα premium spirits. Παρά τις τάσεις, η εταιρεία πέτυχε τους στόχους της εξαιτίας οργανικής ανάπτυξης των μαρκών στο χαρτοφυλάκιό της, αλλά και λόγω προσθήκης νέων σημάτων, κινούμενη ανοδικά κατά 10% στο σύνολο, για το οικονομικό έτος 2023/24.

Ποιος είναι ο στόχος κύκλου εργασιών για το 2024;

Το 2024 αποτελεί χρονιά με προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό οικονομικό περιβάλλον, θέτουμε ρεαλιστικούς, αλλά, συνάμα, φιλόδοξους στόχους για οργανική ανάπτυξη πωλήσεων των προϊόντων μας και της συνολικής μας κερδοφορίας. Ο στρατηγικός στόχος παραμένει το portfolio μας να είναι διευρυμένο, ώστε να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες, με ολοκληρωμένη σειρά ποιοτικών προϊόντων για όλες τις στιγμές τις ημέρας και πώληση σε όλα τα κανάλια της αγοράς. Όλα τα παραπάνω αποτελούν το βασικό «μοχλό» ανάπτυξης της Β. Σ. Καρούλιας. Ως εκ τούτου, έχουμε προϋπολογίσει για το οικονομικό έτος 2024/25 ανάπτυξη της εταιρείας στο 10%.

Ο στόχος αύξησης πωλήσεων σχεδιάζεται στρατηγικά να επιτευχθεί μέσα από μεγαλύτερους όγκους ανά σημείο, μέσα από προσφορά περισσότερων brands ή μέσα από ανοίγματα νέων σημείων;

Στο χαρτοφυλάκιό μας έχουμε τη στρατηγική να διαθέτουμε, με υπεύθυνο τρόπο, ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, οίνου, μπύρας, καφέ, αναψυκτικών, ροφημάτων, που να διακρίνονται για την ποιότητά τους και να χαρίζουν απόλαυση σε όλες τις στιγμές της ημέρας, σε κάθε τύπο καταστήματος εστίασης.

Το μόνο χαρακτηριστικό του καλού συνεργάτη για εμάς είναι να τον διακρίνει ο σεβασμός για τους πελάτες και τους συνεργάτες του. Έτσι, θα επιλέγει για την επιχείρησή του ποιοτικά προϊόντα και θα ψάχνει πάντα αυτό που ζητούν οι καταναλωτές που τον επιλέγουν.

Η διανομή μας είναι εκτενής για τις μάρκες που έχουν αντίστοιχο positioning και πιο επιλεκτική για τις περισσότερο premium μάρκες. Aντίστοιχα, εκπονούμε επιχειρηματικά σχέδια που στοχεύουν σε διαφορετικά είδη σημείων Ho.Re.Ca., ανάλογα με τους στόχους και τη δυναμική των προϊόντων. Επομένως, κάποια από αυτά έχουν λογική αύξησης όγκων, με ενέργειες που στοχεύουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση ή και μετατροπή σε αξία, που αφορούν κυρίως τα εδραιωμένα brands. Κάποια άλλα επικεντρώνονται στην αύξηση διανομής σε νέα σημεία και στο «χτίσιμο» μεριδίων και αναγνωρισιμότητας από μικρότερη βάση.

Βοηθά ο τουρισμός την ανάπτυξη πωλήσεων; Υπάρχει ο προβληματισμός για την μικρή κατά μέσο όρο απόδειξη που κάνουν οι τουρίστες σε bars και εστιατόρια. Πώς εκτιμήσατε το αντίστοιχο impact για το 2023;

Είναι ευχής έργο που η Ελλάδα είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός και μέσα στους 20 κορυφαίους στον κόσμο, χάρη στον πλούσιο πολιτισμό και την ιστορία της, αλλά και χάρη στο υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών που διαθέτει πλέον στον κλάδο Ho.Re.Ca. Το 2023, παρά τις πολύ καλές προβλέψεις, τα στοιχεία της αγοράς έδειξαν τελικά, χαμηλότερες των προσδοκώμενων πωλήσεις για αρκετές κατηγορίες.

Η κάμψη αυτή οφείλεται εν μέρει σε περιορισμό των εξόδων από τους τουρίστες σε εστιατόρια και bars. Παρατηρούμε μία βασική αλλαγή στο προφίλ των ταξιδιωτών σε σχέση με περασμένα έτη: Τουρίστες από εθνικότητες που στο παρελθόν ήταν σημαντικοί καταναλωτές μας δεν βρίσκονται πλέον στη χώρα και έχουν αντικατασταθεί με άλλους, που έχουν διαφορετικές συνήθειες και δυνατότητες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Makios Logistics απορροφά τη Streem Global

Στην απορρόφηση της Streem Global προχωρά η Makios Logistics. Σύμφωνα με το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης, σκοπός της κίνησης αυτής είναι η δημιουργία μιας σημαντικού μεγέθους εταιρείας στον κλάδο των logistics, με παρουσία στην νοτιοανατολική Ευρώπη, η οποία μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον έντονο ανταγωνισμό και να προσφέρει ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών και σε πελάτες με διεθνή δραστηριότητα και παρουσία. Η συγχώνευση αναμένεται να οδηγήσει στην επίτευξη συνεργειών μεταξύ των εταιρειών, στη διεύρυνση του φάσματος των προσφερόμενων υπηρεσιών, και στη μείωση των νομικών και διαχειριστικών, νομικών και λοιπών εξόδων των εταιρειών.

Και οι δύο εταιρείες ελέγχονται από την HIG Capital, και συγκεκριμένα από τις εταιρείες του ομίλου Tempus 78 (κατέχει το 96,15% της Makios Logistics) και Tempus 77 (κατέχει το 91,22% της Streem Global). Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, η Tempus 78 θα κατέχει το 54,76% της ενοποιημένης εταιρείας και η Tempus 77 το 39,27% (συνολικό ποσοστό 94,03%), ενώ μικρότερα ποσοστά θα διατηρήσουν οι Κωνσταντίνος Γεωργίου (3,78%) και Ψυκτική (2,19%).

Η Streem Global αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας Contrade AE, η οποία απορρόφησε τις εταιρείες Streem Global, Γιούνιτ Ελλάς και Unit Shipping, ενώ τον περασμένο Μάϊο ενδυνάμωσε το δίκτυό της στη Σερβία μέσα από την εξαγορά της Nami, κορυφαίας εταιρείας στην αγορά 3PL της Σερβίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Διευκρίνιση για δημοσίευμα του FOODReporter

Σημειώνεται ότι το έργο της μεταφοράς και διανομής της μπύρας «Φλύα», την οποία παράγει η Ζυθοποιία Αναστασίου και εμφιαλώνει η Ζυθοποιία Πηνειού δεν το έχει αναλάβει η Κ. Δ. Μπακαλάρος ΑΕ Εμπορίας Ποτών, Αναψυκτικών και Ζύθου που έχει έδρα το Ρίο Αχαΐας, όπως εκ παραδρομής αναφέρθηκε στο αντίστοιχο θέμα του χθεσινού FOODReporter, αλλά πρόκειται για έργο που έχει ανατεθεί στην Μπακαλάρος Δ. Μον. ΙΚΕ, με διακριτικό τίτλο «Unibräu Beer Supplies» και έδρα τα Σπάτα Αττικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ISM Middle East 2024: Καινοτομίες στα γλυκά σνακ τον προσεχή Σεπτέμβριο

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τη μεγαλύτερη έκθεση σοκολατοειδών, ζαχαρωδών και γλυκών σνακ της Μέσης Ανατολής. Πρόκειται για την ISM Middle East 2024, που θα διεξαχθεί μεταξύ 24 και 26 Σεπτεμβρίου στο World Trade Centre του Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων από την ομώνυμη διαχειρίστρια εταιρεία.

Από την αρχή της καθιέρωσής της, η έκθεση ISM Middle East αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για διανομείς, εξαγωγείς, εισαγωγείς, λιανεμπόρους, χονδρεμπόρους, μεταπωλητές λιανικής και κλάδου Ho.Re.Ca., επαγγελματίες τροφίμου και ποτού και αντίστοιχους συμβούλους, που ενδιαφέρονται για την παγκόσμια υποαγορά των confectionery προϊόντων.

Η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί μία εκ των οδηγών της εφαρμογής καινοτομίας τροφίμων, με απαίτηση συχνά από τους ίδιους τους καταναλωτές, που διαμορφώνουν νέες συνήθειες. Μία από τις καινοτομίες της φετινής έκθεσης αποτελεί η εντονότερη συμπερίληψη γλυκών σνακ με λιγότερη σοκολάτα, που εντάσσονται σε διαφορετικά σημεία στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Παρουσιάζονται προς λανσάρισμα σε εθνικές αγορές που αγαπούν την κατανάλωση ζάχαρης.

Ακόμη, η ISM Middle East 2024 θα αποτελέσει το εκθεσιακό ντεμπούτο για εθνικά περίπτερα χωρών (Αλβανία, Βιετνάμ, Γαλλία, Δανία, Ισημερινός, Λιθουανία, Ρουμανία) στην ειδική αγορά confectionery προϊόντων μπροστά στο κοινό αγοραστών και ιδιοκτητών υπηρεσιών τροφίμων της Μέσης Ανατολής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΦΕΤ: Ανακαλείται καπνιστό χέλι με παθογόνο μικροοργανισμό

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Ηπείρου, κατά τη διενέργεια ελέγχων στο πλαίσιο του Προγράμματος «Επίσημος Έλεγχος για την Παρακολούθηση Μικροβιολογικών Κριτηρίων Ασφάλειας Τροφίμων» για το έτος 2024, προέβη σε δειγματοληψία καπνιστού χελιού. Το προϊόν φέρει την εμπορική ονομασία «Χέλι Καπνιστό Φιλέτο», με αριθμό παρτίδας 1117324146 και ημερομηνία λήξεως 29/08/2024, και παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα από την Επιχείρηση Β. Γείτονας & ΣΙΑ ΕΕ, με έδρα το Ψαθοτόπι Άρτας.

Μετά την εξέταση από το Κτηνιατρικό Εργαστήριο Ιωαννίνων, διαπιστώθηκε στο δείγμα η παρουσία του παθογόνου μικροοργανισμού Listeria monocytogenes. Η Listeria είναι επικίνδυνη, ιδιαίτερα για ευπαθείς ομάδες όπως οι έγκυες, οι ηλικιωμένοι και οι ανοσοκατεσταλμένοι, προκαλώντας σοβαρές λοιμώξεις.

Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Οι καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί το συγκεκριμένο προϊόν καλούνται από το ΕΦΕΤ να μην το καταναλώσουν και να το επιστρέψουν στο σημείο αγοράς για αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων.

Η ασφάλεια των τροφίμων είναι υψίστης σημασίας και ο ΕΦΕΤ συνεχίζει να παρακολουθεί και να διασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων στην αγορά, προστατεύοντας τους καταναλωτές από πιθανούς κινδύνους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter