Κτήμα Σεμέλη: Οι κινήσεις που φέρνουν αύξηση πωλήσεων και το 2024

Αύξηση πωλήσεων και μικρή κερδοφορία, έναντι ζημιών το προηγούμενο έτος, κατέγραψε το 2023 το Κτήμα Σεμέλη, η διοίκηση του οποίου βλέπει για το τρέχον έτος σημαντική περαιτέρω αύξηση πωλήσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις για το 2023, η περασμένη χρονιά έκλεισε για το Κτήμα Σεμέλη με κύκλο εργασιών ύψους 5,94 εκατ. ευρώ, έναντι 4,87 εκατ. ευρώ το 2022, μία αύξηση που «πέρασε» και στα μικτά κέρδη, τα οποία αυξήθηκαν σχεδόν κατά 1 εκατομμύριο ευρώ μέσα σε έναν χρόνο: από τα 2,07 εκατ. ευρώ στα 3,03 εκατ. ευρώ. Και παρά την αύξηση των εξόδων διάθεσης (από τα 1,67 εκατ. ευρώ στα 2,02 εκατ. ευρώ) και των εξόδων διοίκησης (από τα 557.920 ευρώ στα 757.025 ευρώ), το αποτέλεσμα προ φόρων της εταιρείας διαμορφώθηκε σε κέρδη 10.224 ευρώ, έναντι ζημιών 293.828 ευρώ το 2022, και το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους σε κέρδη 8.624 ευρώ, έναντι ζημιών 295.428 ευρώ το 2022. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα κέρδη EBITDA της επιχείρησης σχεδόν διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 700.000 ευρώ το 2023, έναντι 388.572 ευρώ το 2022.

Αισιοδοξία παρά τις προκλήσεις
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, το 2023 ήταν μια πολύ δύσκολη και απαιτητική χρονιά για τον ελληνικό αμπελώνα εν γένει, με παραπάνω από εμφανείς τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής. Παρότι στην Ελλάδα συνολικά υπήρξε πέρυσι αύξηση φυτεύσεων κατά 0,9% (ήτοι πλέον ο ελληνικός αμπελώνας εκπροσωπεί το 1,3% του παγκόσμιου αμπελώνα), ο συνδυασμός των έντονων βροχοπτώσεων κατά τη διάρκεια της βλαστικής περιόδου, με τις θερμές και ξηρές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οδήγησε σε μια πολύ μεγάλη μείωση της παραγωγής κατά 34,4%. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του κόστους των σταφυλιών, και κατά συνέπεια των προϊόντων, καθώς και την κατά πολύ μικρότερη ποσότητα διάθεσης.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου (OIV), και το 2024 ο κλάδος θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει, αλλά ηπιότερα, τα ίδια προβλήματα. Υπό το πρίσμα της εξελισσόμενης κατάστασης, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως, μετά τα μέτρα που έχει ήδη υλοποιήσει για τη στήριξη της ρευστότητάς της, τη σταδιακή ενεργειακή αυτονομία της, τη βιώσιμη ανάπτυξη της, αλλά και την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά, το 2024 αφενός δεν θα επηρεαστεί η παραγωγική της δυνατότητα και η χρηματοοικονομική της κατάσταση, αφετέρου θα σημειώσει σημαντική αύξηση πωλήσεων, τόσο στην εσωτερική όσο και στην αγορά του εξωτερικού. Η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει εκτός από την αύξηση της διανομής και τη περαιτέρω ενίσχυση των υπαρχόντων προϊόντων, και από το λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η εκτόξευση των τιμών δεν… κόβει την όρεξη των Βρετανών για ελληνικό ελαιόλαδο

Η κατακόρυφη αύξηση των τιμών του ελαιολάδου δε φαίνεται να επηρέασε αρνητικά τις ελληνικές εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Λονδίνου. Συγκεκριμένα, το 2023 το Ηνωμένο Βασίλειο πραγματοποίησε εισαγωγές ελληνικού ελαιολάδου αξίας 16 εκατ. λιρών, έναντι 9,5 εκατ. λιρών το 2022 (+70%), με το σύνολο σχεδόν των πωλήσεων να αφορά σε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Επιπλέον, το 2023 οι ελληνικές εξαγωγές εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδόν διπλασίασαν την αξία τους (+85%), ανερχόμενες σε 15,3 εκατ. λίρες, έναντι 8,3 εκατ. λιρών το 2022, σημειώνοντας παράλληλα αύξηση και στην εξαγόμενη ποσότητα (+30%).

Η τάση αυτή δείχνει να συνεχίζεται και το 2024: σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Βρετανικής Στατιστικής Υπηρεσίας Εσόδων και Τελωνείων (HMRC), που αφορούν στο πρώτο τετράμηνο του 2024, οι εισαγωγές ελληνικού ελαιολάδου ανήλθαν σε αξία στις 6,8 εκατ. λίρες, έναντι 3,8 εκατ. λιρών την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (αύξηση κατά 76%), ενώ και οι εισαγόμενες ποσότητες κατέγραψαν αύξηση κατά 10% (774 τόνοι έναντι 701 την αντίστοιχη περίοδο του 2023). Σχεδόν στο σύνολο τους φορούν σε εξαιρετικά παρθένο (6,2 εκατ. λίρες), ωστόσο ιδιαίτερα εντυπωσιακή αύξηση (155-340%) κατέγραψαν οι εισαγωγές παρθένου και άλλων ελαιολάδων και λαδιών ελιάς. Πάντως, καθώς το ελληνικό ελαιόλαδο συνεχίζει να πωλείται χύδην, να αναμιγνύεται με λάδι άλλης προέλευσης και να συσκευάζεται σε μεγάλες ελαιοπαραγωγούς και έμπειρες εξαγωγικά χώρες όπως η Ιταλία, η παρουσία του στη βρετανική αγορά μέσω άλλων επωνυμιών δεν μπορεί να καταγραφεί.

Θετικές οι προοπτικές για το ελαιόλαδο
Πώς εξηγείται η ανοδική αυτή τάση, την ώρα που οι τιμές του ελαιολάδου έχουν εκτοξευτεί στα ύψη; Όπως εξηγεί το Γραφείο ΟΕΥ Λονδίνου, δεδομένου ότι το ελαιόλαδο δεν αποτελεί, παραδοσιακά, μέρος της συνήθους διατροφής του μέσου Βρετανού καταναλωτή, το αγοραστικό κοινό του εν λόγω προϊόντος ανήκει πιθανότατα στα εισοδηματικά στρώματα που έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την κρίση του κόστους ζωής, και άρα έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει κάτι παραπάνω γι’ αυτό. Σημαντικό στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελαιολάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι η γήρανση του πληθυσμού και η στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή, που αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση προϊόντων υγείας και ευεξίας, καθώς και προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. Κατά τ’ άλλα, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Λονδίνου, εκτιμάται ότι τα ελαιόλαδα ιδιωτικής ετικέτας θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στην αγορά, με προτίμηση για μεγαλύτερες, πιο οικονομικές συσκευασίες, ενώ για τα επώνυμα προϊόντα εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου που απευθύνονται σε υψηλότερα εισοδήματα (delicatessen), όπου ο παράγοντας υγιεινής διατροφής εξακολουθεί να είναι πρωταρχικός, προτιμητέες θα είναι συσκευασίες που προσφέρουν εύκολο τρόπο δοσομέτρησης και ελέγχου της πρόσληψης θερμίδων (συσκευασίες σε σπρέι κ.α.), συνήθως μικρότερης χωρητικότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το 1/5 των Ελλήνων θα αντικαθιστούσε το κρέας που ήδη καταναλώνει με καλλιεργημένο κρέας

Το 44% των Ελλήνων είναι πρόθυμο να δοκιμάσει καλλιεργημένο κρέας, εάν αυτό ήταν διαθέσιμο, και ένα 17% θα αντικαθιστούσε κάποια ποσότητα από το κρέας που ήδη καταναλώνει με καλλιεργημένο κρέας, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη από το YouGov και ανατέθηκε από το ΜΚΟ think tank Good Food Institute Europe. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, παραπάνω από τους μισούς συμμετέχοντες συμφωνούν ότι εάν το καλλιεργημένο κρέας – ένας νέος τρόπος παραγωγής κρέατος χωρίς εκτρεφόμενα ζώα- εγκριθεί από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για την ασφάλεια των τροφίμων, θα πρέπει να διατίθεται προς πώληση στην χώρα. Το 52% θεωρεί ότι θα πρέπει να παράγεται εγχώρια, ώστε να ωφεληθεί η ελληνική οικονομία. Με την Ελλάδα να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές κρέατος για να καλυφθεί η ζήτηση, το προϊόν θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της αυτάρκειας της χώρας και στη δημιουργία μιας εγχώριας βιομηχανίας καλλιεργημένου κρέατος.

Το 76% πιστεύει ότι η έγκριση καλλιέργειας κρέατος θα πρέπει να παρθεί ανεξάρτητα από τα εμπορικά συμφέροντα
Ο Δρ. Ιωάννης Γιαβάσης, Επικεφαλής του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, του Εργαστηρίου Μικροβιολογίας και Βιοτεχνολογίας Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ελλάδα, δήλωσε: «Το καλλιεργημένο κρέας παράγεται σε ένα ελεγχόμενο και καθαρό περιβάλλον το οποίο επιτρέπει την ενίσχυση και τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας, καθώς και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και της χρήσης αντιβιοτικών. Προτού ένα προϊόν καλλιεργημένου κρέατος λάβει έγκριση προς πώληση στην ΕΕ, θα πρέπει να υποβληθεί σε ενδελεχή τεχνική και επιστημονική αξιολόγηση της ασφάλειας και της διατροφικής του αξίας από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA)». Το καλλιεργημένο κρέας είναι ακόμα μια νέα ιδέα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 23% να δηλώνει ότι έχει ακούσει για αυτόν τον νέο τρόπο παραγωγής κρέατος, ενώ το 12% γνωρίζει πολλά επί αυτού. Το 76% πιστεύει ότι η απόφαση για έγκριση δραστηριοτήτων καλλιέργειας κρέατος θα πρέπει να παρθεί ανεξάρτητα από τα εμπορικά συμφέροντα που μπορεί να προκύπτουν. Το 35% υποστηρίζει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα έπρεπε να επενδύσουν περισσότερο στην έρευνα και την ανάπτυξη του κλάδου και το 45% συμφωνεί ότι οι αρχές θα έπρεπε να βοηθήσουν τους κτηνοτρόφους να επωφεληθούν από τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτός ο ανερχόμενος κλάδος. Η Δρ. Ειρήνη Θεοδοσίου, Επίκουρη Καθηγήτρια Χημικής και Βιοχημικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Aston και μέλος του Cellular Agriculture Greece, εξήγησε: «Με τη παγκόσμια ζήτηση κρέατος να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% έως το 2050, η εύρεση συμπληρωματικών τρόπων για την παραγωγή πρωτεΐνης με βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο είναι σημαίνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την Ευρώπη προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα και την επισιτιστική ασφάλεια». Με πάνω από 50 νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής Food Novelties) προσηλωμένες στην προώθηση του τομέα, το καλλιεργημένο κρέας έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για πρωτεΐνη. Έρευνες υποδηλώνουν ότι το καλλιεργημένο κρέας μπορεί να απαιτεί σημαντικά λιγότερους πόρους και να προκαλεί λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τη συμβατική κτηνοτροφία.

Το 47% σχεδιάζει να καταναλώνει λιγότερο ή καθόλου κρέας
Η έρευνα διερεύνησε την αντίληψη των Ελλήνων απέναντι στο συμβατικό κρέας. Το 79% θεωρεί ότι η ποσότητα κρέατος που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλή, και το 47% σχεδιάζει να καταναλώνει λιγότερο ή καθόλου κρέας. Ο Alex Mayers, CEO του Good Food Institute Europe δήλωσε: «Επενδύοντας στην ανάπτυξη του καλλιεργημένου κρέατος, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στην Ελλάδα μπορούν όχι μόνο να αναπτύξουν περαιτέρω την εγχώρια βιομηχανία τροφίμων, αλλά και να συμβάλουν στην παγκόσμια μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων, αξιοποιώντας την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και το καινοτόμο πνεύμα για να ηγηθούν σε αυτόν το νέο κλάδο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Π. Αδαμαντιάδης: Από την Kasidis Φάρμα Ελασσόνας στην Μπρακόπουλος

Νέο πόστο για τον Πάνο Αδαμαντιάδη, ο οποίος πρόσφατα αποχώρησε από την Kasidis Φάρμα Ελασσόνας και ανέλαβε καθήκοντα εμπορικού διευθυντή στην εταιρεία Ελληνικοί Φούρνοι Μπρακόπουλος, επιστρέφοντας έτσι σε μία κατηγορία που γνωρίζει πολύ καλά, αυτήν της ζύμης – στον «αγαπημένο» του κλάδο, όπως παραδέχεται ο ίδιος, έχοντας περάσει στο παρελθόν μεταξύ άλλων από την Alfa Pastry.

«Μετά από ώριμη σκέψη, αποδέχθηκα μια πρόταση συνεργασίας από αυτές που δύσκολα μπορείς να αρνηθείς και επιστρέφω ξανά στον αγαπημένο μου κλάδο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πάνος Αδαμαντιάδης σε ανάρτησή του στο LinkedIn, ευχαριστώντας παράλληλα την οικογένεια Κασίδη για την πεντάμηνη συνεργασία μαζί της.

Ειδικότερα, μιλώντας στο FOODReporter, ο κ. Αδαμαντιάδης τόνισε πως η Ελληνικοί Φούρνοι Μπρακόπουλος, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται κατά 95% στο κανάλι Horeca και πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο ύψους 20 εκατ. ευρώ περίπου, πλέον βλέπει πιο «ζεστά» το λιανεμπόριο και ήδη έχει λανσάρει τρεις επώνυμους κωδικούς στην αλυσίδα Bazaar, προσδοκώντας ανάπτυξη μέσω του καναλιού του σούπερ μάρκετ με νέες συνεργασίες και νέους κωδικούς που έρχονται.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Προβλέπεται σταδιακή ανάκαμψη της κατανάλωσης στην Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες

Η καταναλωτική δαπάνη στην Ευρώπη αναμένεται να ανακάμψει σταδιακά τους επόμενους 12 μήνες, καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται, σύμφωνα με νέα έκθεση της Moody’s που δημοσίευσε το European Supermarket Magazine.

Σημειώνεται ότι η χαμηλότερη αύξηση του πληθωρισμού θα οδηγήσει σε σταδιακή αύξηση του πραγματικού εισοδήματος, ανακουφίζοντας μερικώς τις πιέσεις που δέχονται τα νοικοκυριά, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα. Επιπλέον, η Moody’s αναφέρει ότι οι συνθήκες στην αγορά εργασίας αναμένεται να παραμείνουν «σφιχτές» στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, ενισχύοντας το καταναλωτικό κλίμα. Από τον Απρίλιο του 2024, η ανεργία στη ζώνη του ευρώ έπεσε σε ιστορικό χαμηλό και, ενώ αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς, θα παραμείνει κάτω από τον μέσο όρο για το υπόλοιπο του 2024.

Αυτοί οι παράγοντες είναι πιθανό να οδηγήσουν το καταναλωτικό κλίμα στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο να ανακάμψει σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, υποδηλώνοντας ότι η «χειρότερη περίοδος μπορεί να έχει περάσει» για τους καταναλωτές. Η έρευνα σημειώνει, ωστόσο, ότι ο ρυθμός της ανάκαμψης παραμένει χαμηλός, επειδή οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί για την οικονομική τους κατάσταση, με τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες να παραμένουν. Ακόμη και όταν η δαπάνη ανακάμπτει, οι καταναλωτές είναι πιθανό να είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί στις αγοραστικές τους συνήθειες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συμφωνία-ορόσημο στη Δανία για φόρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Η Δανία έγινε χθες η πρώτη χώρα στον κόσμο που ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει από το 2030 σε επιβολή φόρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στους κτηνοτρόφους, στο πλαίσιο των προσπαθειών της κυβέρνησης της χώρας ώστε να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2030 κατά 70% σε σχέση με το 1990.

Μάλιστα, δεν πρόκειται για κάποια μονομερή απόφαση της κυβέρνησης, αλλά για έναν ευρύ συμβιβασμό με κτηνοτρόφους, επιχειρήσεις, συνδικαλιστικές ενώσεις και περιβαλλοντικές ομάδες που προέκυψε κατόπιν διαλόγου. Η συμφωνία προβλέπει την επιβολή φόρου ύψους 300 κορωνών (περίπου 40 ευρώ) ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, που το 2035 θα αυξηθεί σε 750 κορώνες (περίπου 100 ευρώ). Θα υπάρξουν κρατικές επιχορηγήσεις για να υποστηρίξουν την προσαρμογή του κλάδου στα νέα δεδομένα.

Η επιβάρυνση αυτή, σύμφωνα με την υπουργό Οικονομικών της χώρας Stephanie Lose, θα έφερνε μία μικρή μόνο αύξηση της τάξεως των 0,27 ευρώ ανά κιλό στην τιμή λιανικής πώλησης του μοσχαρίσιου κιμά. Οι Δανοί κτηνοτρόφοι είχαν αρχικά εκφράσει ενστάσεις για την πρωτοβουλία αυτή, φοβούμενοι ότι θα οδηγούσε σε μείωση της παραγωγής και χαμένες θέσεις εργασίας, όμως η τελική συμφωνία, που πρόκειται να περάσει από το κοινοβούλιο προς έγκριση, τους βρίσκει ικανοποιημένους για το μέλλον τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολλανδία: Πώς μπορούν οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων να σπάσουν το φράγμα του ανταγωνισμού

Στην ολλανδική αγορά υπάρχει μεγάλος αριθμός προϊόντων κάθε είδους, με συνέπεια ο ανταγωνισμός να είναι υψηλός για κάθε προϊόν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Χάγης, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά προϊόντα οφείλεται κυρίως στα χαρακτηριστικά της ολλανδικής αγοράς: ολιγομονοπωλιακός έλεγχος, ανταγωνισμός, διατροφικές συνήθειες.

Η ολλανδική αγορά πρέπει να προσεγγίζεται από τις ελληνικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο μιας γενικότερης πολιτικής με επίκεντρο κάποια άλλη ευρωπαϊκή αγορά, καθώς το κόστος εισόδου στην αγορά είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με το αναμενόμενο όφελος. Με δεδομένο το μεγάλο μέγεθος των επιχειρήσεων στην αγορά τροφίμων, κύρια απαίτηση είναι η διαχρονικά σταθερή παράδοση μεγάλων ποσοτήτων, συγκεκριμένης (σταθερής) ποιότητας. Υπάρχουν δυνατότητες αύξησης των ελληνικών εξαγωγών προϊόντων όπως φρούτων, ελαιολάδου, κρασιών, τα οποία είναι προϊόντα διεθνώς ανταγωνιστικά.

Απαιτείται αυστηρή τυποποίηση των προϊόντων, επαρκείς ποσότητες, σταθερή παράδοση καθ’ όλη την διάρκεια του έτους και ανταγωνιστικές τιμές. Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ, υπάρχουν περιθώρια αύξησης των εξαγωγών οίνου. Πρέπει να γίνει προσπάθεια ενίσχυσης των χαμηλών σχετικά εξαγωγών ελληνικών κρασιών στην ολλανδική αγορά, με έμφαση στις εκδηλώσεις γευσιγνωσίας. Σημαντική κρίνεται και η διεύρυνση του μεριδίου ελληνικών ιχθυηρών στην ολλανδική αγορά (μείωση εξαγωγών κατά 19,9% το 2023), όπως και σε αγροδιατροφικά προϊόντα (επιτραπέζιες ελιές, σκληρά τυριά, κ.ά.).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ενισχύοντας την ισότητα στον χώρο εργασίας

Η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της δομής και της λειτουργίας της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία γιόρτασε για μια ακόμη χρονιά τον ευρωπαϊκό μήνα διαφορετικότητας και τον μήνα υπερηφάνειας, υλοποιώντας μια σειρά από δράσεις που προωθούν την ποικιλομορφία και την ενσωμάτωση. Πραγματοποιώντας ενημερωτικά webinars σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της HR Psychology – Today, οι άνθρωποι της ΑΒ Βασιλόπουλος είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το ευρύ φάσμα της νευροδιαφορετικότητας, τα μοναδικά οφέλη που υπάρχουν στην πρόσληψη ατόμων με νευρο-αναπτυξιακές διαφορές και τη σημασία της αποδοχής και της εξάλειψης των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων.

Επιπρόσθετα, θα πραγματοποιηθεί eLearning για τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας και την αποφυγή λέξεων, στις οποίες μπορεί να αποδοθεί χαρακτήρας προκατάληψης, διάκρισης ή απαξίωσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter