«Αυτονομείται» η αλυσίδα λιανικής 24Shopen

Αυτόνομη πορεία, υπό την ίδια διοικητική ομάδα, θα ακολουθήσει η αλυσίδα λιανικής 24Shopen, η οποία διαθέτει 25 καταστήματα σε Αθήνα, Βόλο, Ιωάννινα, Ρόδο και Πύργο. Συγκεκριμένα, ο κλάδος λιανικής της εταιρείας «24shopen» θα αποσχιστεί από αυτήν και θα εισφερθεί σε νέα ανώνυμη εταιρεία, με την ίδια μετοχική σύνθεση. Όπως εξηγεί η διοίκηση της «24Shopen» στο σχέδιο σύμβασης μερικής διάσπασης της εταιρείας, με την κίνηση αυτή διαχωρίζεται η εμπορική δραστηριότητα του κλάδου λιανικής από τον έτερο κλάδο εμπορικής δραστηριότητας της εταιρείας, ήτοι αυτόν της χονδρικής πώλησης, ο οποίος θα παραμείνει στη διασπώμενη εταιρεία, επιδιώκοντας τον οργανωτικό διαχωρισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της διασπώμενης εταιρείας για τη βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, του ανθρώπινου δυναμικού και του πελατολογίου της και για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και την ανάδειξη μίας νέας προοπτικής. Όπως σημειώνεται επίσης, η διασπώμενη εταιρεία θα μεγιστοποιήσει την αξιοποίηση των υποδομών της, θα απελευθερώσει πόρους που θα επιτρέψουν επενδύσεις, εστιάζοντας στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, και η νέα εταιρεία που θα συσταθεί θα έχει ευελιξία στη διαδικασία λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων και θα λαμβάνει αυτόνομες αποφάσεις για τον κλάδο της λιανικής, οι οποίες δεν θα επηρεάζουν τη διασπώμενη εταιρεία. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην πολιτική της διοίκησης να έχουν οι δύο εταιρείες συγκεκριμένες και αυτόνομες δραστηριότητες, για την επίτευξη καλύτερων και μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Στα 1,9 εκατ. ευρώ η εκτιμώμενη αξία του κλάδου
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης του εισφερόμενου κλάδου λιανικής της «24Shopen», η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται σε 1,9 εκατομμύρια ευρώ, και αυτό θα είναι και το ύψος του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου της νεοσύστατης εταιρείας που θα την ενσωματώσει. Σε αυτό θα συμμετέχουν, με τα ίδια ποσοστά που κατέχουν στην υπάρχουσα εταιρεία, οι τρεις μέτοχοί της: οι Γιώργος Ισηγόνης (97,75%), Νίκος Ισηγόνης (1,125%) και Ζωή Σαμαντζή (1,125%).

21 καταστήματα στην Αττική
Η αλυσίδα 24Shopen ανήκει στον όμιλο Ισηγόνη, με έδρα το Μαρκόπουλο Αττικής, που περιλαμβάνει επίσης brands όπως Quality Catering, Lombardini Espresso, QuCafe και Alea in Style, παρέχοντας μία ευρεία γκάμα από υπηρεσίες για τον κλάδο τροφίμων και ποτών. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη αλυσίδα 24ωρων καταστημάτων οργανωμένης λιανικής, που δραστηριοποιείται από το 2009, έχοντας αναπτυχθεί περισσότερο στην Αθήνα, όπου βρίσκονται τα 21 από τα 25 σημεία πώλησής της. Μεμονωμένα βήματα ανάπτυξης έχει κάνει σε Ιωάννινα, Βόλο, Ρόδο, και πιο πρόσφατα στον Πύργο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μέλισσα-Κίκιζας, Παλίρροια, Θεόνη: Οι επενδύσεις που μπήκαν στο καθεστώς «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα»

«Μπαράζ» υπαγωγής επενδύσεων στο καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» του αναπτυξιακού νόμου σημειώνεται το τελευταίο διάστημα, μετά τον διπλασιασμό του προϋπολογισμού του πρώτου κύκλου του προγράμματος από τα 150 στα 300 εκατ. ευρώ. Ένας σημαντικός αριθμός εγκεκριμένων επενδύσεων αφορά σε εταιρείες από τον κλάδο των τροφίμων και των ποτών. Πρόκειται για εγκρίσεις αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στα τέλη 2022, άρα σε ορισμένες περιπτώσεις πρόκειται για επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρωθεί. Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζουν οι εξής επενδύσεις:

Μέλισσα Κίκιζας
Η επένδυση της Μέλισσα Κίκιζας αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής ζυμαρικών της εταιρείας στο Κιλελέρ και είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 12.601.580 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει συνολική ενίσχυση ύψους 5.000.000 ευρώ, με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής.

Παλίρροια
Η επένδυση της Παλίρροιας αφορά στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής έτοιμων γευμάτων της εταιρείας στην Εύβοια και είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 7.481.661,46 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, θα λάβει συνολική ενίσχυση ύψους 2.394.131,67 ευρώ, με μορφή φορολογικής απαλλαγής.

Θεόνη
Η επένδυση της Θεόνη αφορά στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού της στο Μουζάκι και είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 5.532.300 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει συνολική ενίσχυση ύψους 3.319.380 ευρώ, που αναλύεται σε 2.310.000 ευρώ επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης και 1.009.380 ευρώ φορολογική απαλλαγή.

Σδούκος ΑΕ
Η επένδυση της Σδούκος ΑΕ αφορά στη διαφοροποίηση της παραγωγής στην υφιστάμενη μονάδα επεξεργασίας τσαγιού και καφέ της εταιρείας στη ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων σε νέα προϊόντα (μπάρες και αλείμματα) και είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 2.749.655,19 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού, θα λάβει συνολική ενίσχυση 1.649.793,11 ευρώ, (1.038.918 ευρώ επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης, 610.875,11 ευρώ φορολογική απαλλαγή).

Ποτοποιία Ι. Βαρβαγιάννης
Η επένδυση της ποτοποιίας αφορά στην ίδρυση νέας μονάδας παραγωγής αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών στο Πλωμάρι Λέσβου και είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 1.010.490 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει συνολική ενίσχυση ύψους 606.294 ευρώ, με τη μορφή της επιχορήγησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

DRS: Ίσως φτάσει το 2026 η εφαρμογή του – Προτεραιότητα η ενημέρωση του κοινού για το τέλος εγγυοδοσίας

Απαισιόδοξη εμφανίζεται η αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών για την υιοθέτηση και πλήρη λειτουργία του συστήματος εγγειοδοτικής ανακύκλωσης συσκευασιών ποτών (Deposit Return Scheme, DRS) εντός του 2025. Στελέχη που γνωρίζουν καλά την αγορά αναφέρουν ότι «χρειάζεται ακόμη περισσότερος χρόνος».

Ήταν στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), όπου, σε κλειστή συνεδρίαση, ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλης Γραφάκος, είχε μιλήσει για εφαρμογή του συστήματος σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2025. Στην τελευταία επικοινωνία που είχε το FOODReporter με τον κ. Γραφάκο, εκείνος ανέφερε ως πιθανότερη ημερομηνία το τέλος του 2025, παρατείνοντας ακόμη περισσότερο την οριστική έναρξη λειτουργίας του συστήματος, αν και παραδέχτηκε ότι «χρειάζεται πολλά να γίνουν μέχρι τότε και ακριβής πρόβλεψη της ημερομηνίας εκκίνησης είναι το λιγότερο».

Στην αγορά επικρατεί ικανοποίηση για τη γνώση και τις κινήσεις της νέας διευθύνουσας σύμβουλου του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ), δρ. Αλεξάνδρας Τόγια. Ο υπό σύσταση φορέας θα λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΕΟΑΝ. Υπάρχουν ανοικτά ζητήματα ως προς τη μετοχική σύνθεση του νέου φορέα σε σχέση με τις εταιρείες που θα γίνουν οι τελικοί αποδέκτες των χρησιμοποιημένων φιαλών και άρα, αρμόδιες να επιστρέψουν τις φιάλες προς επανεπεξεργασία και δημιουργία υλικού rPET με αντίστροφη διαδικασία, έως τα flakes ρητίνης, προ της δημιουργίας προπλάσματος. Υπάρχει ανάγκη οι τελικοί αποδέκτες να επιβεβαιώνουν την ανακύκλωση κάθε συσκευασίας, ώστε να απελευθερώνονται οι επιστροφές εγγυοδοσίας ανά φιάλη στον τελικό καταναλωτή που θα φέρνει πίσω τις φιάλες, προς ανακύκλωση. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η ανταποδοτική ανακύκλωση που λειτουργεί ακολουθεί διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας και ανταμοιβής. Ταυτόχρονα, έχει ενεργές συμβάσεις με Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες, από την άλλη, μαζί και με τους δήμους, διεκδικούν μερίδιο και ρόλους και στο νέο φορέα.

Τα χρήματα που ο πολίτης θα παίρνει πίσω
Αυτό που ενδιαφέρει σε παρόντα χρόνο τους προμηθευτές και παραγωγούς εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών είναι να μην περάσει ως αύξηση στο ίδιο το προϊόν, το τέλος εγγυοδοσίας των €0,10 και €0,15 που θα προστεθεί ανά φιάλη και ούτε να υπάρξει πολιτική εκμετάλλευση αυτού του ζητήματος, όπως θα μπορούσε να συμβεί πριν την υπουργική διάψευση της εφαρμογής του DRS. Σ’ αυτό το πλαίσιο γίνονται οι όποιες επαφές με την πολιτική ηγεσία, εκείνες τουλάχιστον που δεν έχουν να κάνουν με τεχνικά ζητήματα.

Οι εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να επωμιστούν και μερίδιο της ενημέρωσης του κοινού, αλλά ομόθυμα θεωρούν ότι αυτό αποτελεί έργο που έχει υποχρέωση πρωτίστως να επιτελέσει η Πολιτεία: Πρέπει να γίνει σαφές, θεωρούν, ότι πρόκειται για χρήματα που ο πολίτης θα παίρνει πίσω.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η επένδυση 4 εκατ. ευρώ στο Κτήμα Πόρτο Καρράς

Κοντά στα 4 εκατ. ευρώ αναμένεται να φθάσει το έργο αποκατάστασης του οινοποιείου του Κτήματος Πόρτο Καρράς στη Σιθωνία Χαλκιδικής. Το παραπάνω αποτελεί τον κυρίαρχο στόχο του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Κτήματος Πόρτο Καρράς, Σεργκέι Σμιρνόφ. Η αποκατάσταση του εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο 2025.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει επιβεβαιωθεί τεχνικά πως υπάρχει δυνατότητα αποκατάστασης των παλαιών εγκαταστάσεων έως και στο 90% τους. Ταυτόχρονα, σχεδιάζεται η συνολική αποκατάσταση των βιολογικών αμπελώνων, που θα ολοκληρωθεί εντός 2026, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο. Στόχος είναι η παραγωγή άνω του 1 εκατ. φιαλών ετησίως συνολικά.

Το Κτήμα Πόρτο Καρράς σκοπεύει να διατηρήσει τις βασικές του ποικιλίες: Μαλαγουζιά, Λημνιό, Cabernet, Sauvignon. Ο κ. Σμιρνόφ φιλοδοξεί να προχωρήσει το Κτήμα σε νέες φυτεύσεις εντός 2025 για οίνους Syrah, Ασύρτικο, Ξινόμαυρο. Αναμένεται χωροταξικός σχεδιασμός για δημιουργία εγκαταστάσεων οινοτουρισμού, που βρίσκονται στα πλάνα για το 2027. Το Domaine Porto Carras κυκλοφορεί επί του παρόντος 12 από τις 28 ετικέτες του, με τις Château Porto Carras και Porto Carras Πορφυρογέννητος να παραμένουν αμετάβλητες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

TÜV Austria Hellas: Εγκαινίασε τα νέα της γραφεία στο Ηράκλειο

Η TÜV Austria Hellas εγκαινίασε τις νέες της εγκαταστάσεις στο Ηράκλειο Κρήτης, την Τετάρτη 19 Ιουνίου. Στα νέα και σύγχρονα γραφεία της στην οδό Μενελάου Παρλαμά 3, το Παράρτημα της TÜV Austria Hellas, με μια ομάδα άνω των 55 έμπειρων στελεχών εργαζομένων και συνεργατών της, εκ των οποίων οι 40 μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης, συνεχίζει να βρίσκεται με συνέπεια και επαγγελματισμό δίπλα στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις της Κρήτης.

Το νέο παράρτημα της TÜV Austria Hellas ξεκινά τη λειτουργία του σε σύγχρονους γραφειακούς χώρους που πληρούν τις αυστηρότερες απαιτήσεις βιωσιμότητας και ποιότητας εργασιακού περιβάλλοντος, σε μια χρονιά ορόσημο για την εταιρεία, καθώς φέτος η TÜV Austria Hellas συμπληρώνει 30 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην Ελλάδα. Ενισχύοντας την παρουσία της στην Κρήτη, μια περιοχή της Ελλάδας με έντονη και πολύπλευρη επιχειρηματικότητα σε νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως ο Τουρισμός και ο Πρωτογενής Τομέας, η εταιρεία επιδιώκει και δεσμεύεται να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του συνόλου των κρητικών επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, η TÜV Austria Hellas επενδύει και στον χώρο της καινοτομίας με αξιόπιστα και αποτελεσματικά βήματα, όπως πορεύεται διαχρονικά μέχρι σήμερα. Στην Κρήτη, η ολιστική κάλυψη του χαρτοφυλακίου της εταιρείας σηματοδοτείται από τα εγκαίνια των νέων της εγκαταστάσεων στο Ηράκλειο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ισπανία: Μηδενικός ΦΠΑ στο ελαιόλαδο μετά την εκτίναξη των τιμών

Η ισπανική κυβέρνηση σχεδιάζει να μηδενίσει τον ΦΠΑ στο ελαιόλαδο από τον Ιούλιο 2024, έπειτα από την τριπλάσια αύξηση των χονδρικών τιμών λόγω ξηρασίας στην Ανδαλουσία, όπως ανακοίνωσε το ισπανικό Υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές του European Supermarket Magazine, οι τιμές του ελαιόλαδου εκτοξεύθηκαν πέρυσι σε επίπεδα – ρεκόρ λόγω της πτώσης της παραγωγής εξαιτίας της διετούς ξηρασίας στην Ανδαλουσία, που παράγει το 40% της παγκόσμιας παραγωγής.

Οι τιμές έχουν υποχωρήσει λίγο φέτος, αλλά παραμένουν κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σημειώνεται ότι οι αυξημένες τιμές του ελαιόλαδου έχουν επηρεάσει την καθημερινή ζωή των Ισπανών, καθώς αποτελεί βασικό στοιχείο της κουζίνας τους. Τα μπουκάλια ενός λίτρου εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου πωλούνταν μέχρι και 14,5 ευρώ σε ορισμένα σούπερ μάρκετ στα τέλη του 2023, οδηγώντας σε μέτρα ασφάλειας όπως αυτά για αλκοολούχα ποτά.

Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Ισπανία ενθαρρύνουν για την επόμενη σεζόν ελιάς, με αποτέλεσμα να αναμένεται μείωση τιμών στις αρχές του επόμενου έτους. Η κυβέρνηση θα κατηγοριοποιήσει το ελαιόλαδο ως βασικό είδος διατροφής με μειωμένο ΦΠΑ 4% όταν οι συνθήκες επανέλθουν στο φυσιολογικό, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα για τη διάρκεια του μηδενικού συντελεστή. Το μέτρο αυτό πρόκειται να εγκριθεί στις 25 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια του επόμενου υπουργικού συμβουλίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τοπικές γεύσεις και «πολυπολιτισμικότητα» ενισχύουν την καινοτομία στο gin

Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κατηγορία του gin σε ορισμένες αγορές παγκοσμίως, εκείνη συνεχίζει να εξελίσσεται και να καινοτομεί, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα του IWSR. Ειδικότερα, παρά την πτώση του premium τμήματος σε βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, η κατηγορία αναμένεται να αποδώσει θετικά όσον αφορά στην κατανάλωση και τις πωλήσεις σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιαπωνία και η Ινδία. Για να προωθήσουν νέα προϊόντα, οι μάρκες αντλούν έμπνευση από τοπικές γεύσεις και πολιτισμούς, προσδίδοντας στα προϊόντα τους μια αίσθηση «τοπικής» νοσταλγίας και υπενθύμισης.

Πράγματι, σύμφωνα με τη μελέτη του IWSR, πολλές πρόσφατες καινοτομίες στο gin αξιοποιούν μοναδικές τοπικές γεύσεις. Για παράδειγμα, η Sakura Bloom Edition από την Beam Suntory χρησιμοποιεί άνθη Sakura, ενώ το Sasshu Gin της Hamada Syuzou Distillers ενσωματώνει στοιχεία από κερασιά και παραδοσιακά ιαπωνικά βότανα. Η κορεάτικη μάρκα Buja παράγει gin με 15 τοπικά βότανα, ενώ η ηθοποιός Margot Robbie παρουσίασε το Papa Salt Coastal Gin, εμπνευσμένο από την αυστραλιανή ακτογραμμή και με αυστραλιανά βότανα, όπως κελύφη στρειδιών και ιβίσκο. Οι παραγωγοί αντλούν, επίσης, έμπνευση από την τοπική ιστορία. Το ιταλικό gin Arama χρησιμοποιεί ραδίκιο από το Treviso, εμπνευσμένο από παραδοσιακές εγχύσεις.

Ορισμένοι παραγωγοί ενσωματώνουν παραπροϊόντα από άλλες κατηγορίες ποτών. Το The Aberturret Gin της Glenturret περιέχει νέο απόσταγμα του αποστακτηρίου και τοπικά βότανα, ενώ το G’Vine δημιουργεί τα αποστάγματά του από αλκοόλ σταφυλιού. Το νέο Bitter Orange Gin της αυστραλιανής μάρκας Ink χρησιμοποιεί εσπεριδοειδή που διασώζονται από την απόσταξη. To IWSR σημειώνει ότι η καινοτομία στο gin δημιουργεί ενθουσιασμό στους καταναλωτές και εκλεπτυσμό στην κατηγορία, αναδεικνύοντας τοπικές γεύσεις και πολιτισμούς που προσδίδουν μοναδικότητα στα προϊόντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι σηματοδοτούν για την ανακύκλωση τα γραφεία της Tomra στην Ελλάδα

Στις Αχαρνές Αττικής βρίσκονται τα γραφεία και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της Tomra Collection Greece, όπου πραγματοποίηθηκαν εγκαίνια την περασμένη εβδομάδα. Στόχος της ελληνικής θυγατρικής του Ομίλου, ο οποίος είναι εισηγμένος στο Χρηματιστήριο του Όσλο, είναι η προώθηση καινοτόμων λύσεων για συλλογή και αξιοποίηση χρησιμοποιημένων συσκευασιών ποτών, εντός και του σχεδιαζόμενου πλαισίου για το σύστημα εγγυοδοτικής ανακύκλωσης στη χώρα μας (Deposit Return Scheme, DRS), το οποίο, πάντως, παραμένει ακόμα «ορφανό» από φορέα.

Σύμφωνα με την Tomra, «η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντική πρόκληση εμπρός στην ανάγκη εξάλειψης του φαινομένου της ταφής πλαστικών στις χωματερές». Η ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα πλαστικά μίας χρήσης στο εθνικό δίκαιο δεσμεύει την Ελλάδα στην υιοθέτηση του DRS.

Η τεχνολογία και εμπειρία δεκαετιών της Tomra στην ανακύκλωση συσκευασιών ποτών, έχουν οδηγήσει σε συλλογή πλαστικών φιαλών έως και 98% στη Νορβηγία. Επιχειρησιακά αποφασίστηκε θυγατρική του Ομίλου να πάρει τη σκυτάλη από την επίσημο αντιπρόσωπο, Alpe-Tech, ώστε να δημιουργήσει κόμβο υποστήριξης αυτόματων μηχανημάτων RVMs (Reverse Vending Machines) και αντίστοιχων ψηφιακών υπηρεσιών. Η ανακύκλωση μέσω RVMs επιτρέπει τη βέλτιστη συλλογή και ταξινόμηση των ανακυκλώσιμων υλικών, δίχως επιμόλυνση και τη μετατροπή σε νέες φιάλες και κουτάκια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ecotrophelia 2024: Οι καινοτομίες που διακρίθηκαν

Ολοκληρώθηκε ο 14ος Εθνικός Διαγωνισμός Ecotrophelia 2024, που διοργάνωσε και υποστήριξε για ακόμη μία χρονιά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ). Στην τελετή Βράβευσης, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου, το 1ο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών / Τμήμα Χημείας, για το προϊόν LegumiNutty (ζυμούμενες αλοιφές-spread ρεβιθιού με ορό γάλακτος, πλούσιες σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες).

Η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ecotrophelia, που θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο φθινόπωρο στο Παρίσι.

Το 2ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης / Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων & του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας Γεωτεχνικών Επιστημών / Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, για το προϊόν Chickpeasy (βάση για πίτσα με ρεβίθια, εμπλουτισμένη με πρωτεΐνες, πλούσια σε φυτικές ίνες, χωρίς γλουτένη).

Το 3ο βραβείο απέσπασε η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων / Τμήμα Χημείας & του Πανεπιστημίου Αιγαίου / Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, για το προϊόν Crispeens (vegan σνακ χωρίς γλουτένη, φτιαγμένο από άγρια βρώσιμα χόρτα).

Το βραβείο Καλύτερης Παρουσίασης απονεμήθηκε στην ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών / Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, για το προϊόν Mitos (έτοιμο για ψήσιμο, κατεψυγμένο, υγιεινό σνακ με σταμναγκάθι, ΠΟΠ ξυνομυζήθρα Κρήτης και χαρούπι).

Τέλος, το Βραβείο Καλύτερου Πλάνου Μάρκετινγκ & Εμπορίας κατέκτησε η ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης / Τμήμα Χημικών Μηχανικών, για το προϊόν Peelicious (άλειμμα φρούτων, από φλούδες πορτοκαλιού, μήλου και λεμονιού).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Carrefour: Φέρνει στη Γαλλία το βραζιλιάνικο concept Atacadão

Το πρώτο της κατάστημα στη Γαλλία υπό την επωνυμία Atacadão άνοιξε πριν από λίγες μέρες η Carrefour, δοκιμάζοντας ένα νέο, υβριδικό μοντέλο σούπερ μάρκετ που συναντά ιδιαίτερη επιτυχία στη Βραζιλία.

Η Atacadão είναι μία αλυσίδα που απευθύνεται τόσο σε απλούς καταναλωτές, όσο και σε επαγγελματίες, με βασικά της χαρακτηριστικά τις χαμηλότερες τιμές και τις εκπτώσεις με βάση το πόσα τεμάχια αγοράζει κανείς: όσο περισσότερα τεμάχια, τόσο χαμηλότερη η τιμή. Δημιουργήθηκε το 1962 στη Βραζιλία και εξαγοράστηκε από τον όμιλο Carrefour το 2007, έναντι 825 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ πριν φτάσει στη Γαλλία είχε ήδη επεκταθεί σε Κολομβία, Αργεντινή και Μαρόκο.

Το πρώτο κατάστημα Atacadão επί γαλλικού εδάφους άνοιξε σε προάστιο βόρεια του Παρισιού, σε σημείο όπου μέχρι πρότινος βρισκόταν κατάστημα της Carrefour με επιφάνεια 10.000 τετραγωνικών μέτρων. Στους διαδρόμους του μπορεί να βρει κανείς έως και 20.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και 3.000 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour, με έμφαση κυρίως στα τρόφιμα. Για να μπορεί να προσφέρει χαμηλές τιμές, η Atacadão δεν τυπώνει διαφημιστικά φυλλάδια, τα προϊόντα παραδίδονται στο κατάστημα κατευθείαν από τους προμηθευτές και πωλούνται μέσα από τις παλέτες.

Η Carrefour αναμένει την ανταπόκριση των Γάλλων στο νέο concept, και βάσει αυτής θα κρίνει αν θα το επεκτείνει και σε άλλες περιοχές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter