Ενισχυμένος ο καταναλωτής στο Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών λιανικής

Στην υιοθέτηση και ανάπτυξη αντικειμενικού και αμερόληπτου Συστήματος Διαχείρισης Αναφορών και Καταγγελιών στο πεδίο εποπτείας της προστασίας του καταναλωτή προχωρά το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η νομοθετική πρωτοβουλία αφορά τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΔΑΠΚ). Η διαχείριση αναφορών και καταγγελιών θα περιλαμβάνει διοικητικό έλεγχο, βάσει αξιολόγησης κινδύνου που προκαλείται στα οικονομικά συμφέροντα του καταναλωτή.

Ακολουθεί αξιολόγηση Α’ Επιπέδου, όπου η καταγγελία απορρίπτεται εφόσον η καταγγελλόμενη εταιρεία έχει ελεγχθεί ξανά πρόσφατα για το ίδιο αντικείμενο, δίχως να διαπιστωθεί παράβαση ή εφόσον εκκρεμεί κλήση του προμηθευτή για προηγούμενη ακρόαση που αφορά το ίδιο ζήτημα. Μετέπειτα, στην αξιολόγηση Β’ Επιπέδου, ακολουθεί βαθμολόγηση της καταγγελλόμενης εμπορικής πρακτικής. Σε αυτό, συνυπολογίζεται ο βαθμός ενόχλησης του καταναλωτή ως προς την προσβολή της προσωπικότητάς του, την ταλαιπωρία ή την παρενόχλησή του, μέσω εφαρμογής επιθετικών εμπορικών, αθέμιτων, απατηλών ή άλλων πρακτικών, βάσει και κύκλου εργασιών.

Ευρύτερο το περιεχόμενο παρέμβασης και αρωγής αρμόδιων Αρχών
H ΓΔΑΠΚ επιβάλλει κυρώσεις σε βάρος των προμηθευτών για παραβάσεις της νομοθεσίας προστασίας καταναλωτή. Δεν επιλαμβάνεται της επίλυσης της ατομικής διαφοράς του καταναλωτή με τον προμηθευτή. Οι καταγγελίες και αναφορές περιλαμβάνουν φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, τηλεφωνικές αγορές, πωλήσεις λιανικής εκτός καταστημάτων για ζητήματα καταχρηστικών όρων συναλλαγών συμβάσεων, εγγυήσεων, αθέμιτων εμπορικών πρακτικών προμηθευτών, παροχή υπηρεσιών προς καταναλωτές, εμπορία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Η ΓΔΑΠΚ καλείται να προστατεύσει τους καταναλωτές για ζητήματα καταναλωτικής πίστης, συστημάτων πληρωμών, οικονομικών δραστηριοτήτων ενημέρωσης οφειλετών, συμβάσεων χρονομεριστικής μίσθωσης και άπτονται της εθνικής, είτε της κοινοτικής νομοθεσίας. Η έντυπη ή ηλεκτρονική καταγγελία επιβάλλεται να συνοδεύεται από αποδεικτικά στοιχεία.

Σε περίπτωση αναφοράς, η ΓΔΑΠΚ διατηρεί το δικαίωμα αυτεπάγγελτου ελέγχου. Σε περίπτωση πληροφορίας που δεν συνιστά καταγγελία ή αναφορά, νομιμοποιείται η παρακολούθηση ΜΜΕ ή Μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από προσωπική εμπειρία, ή με αρωγή τρίτης εποπτικής Αρχής. Πολιτική της ΓΔΑΠΚ αποτελεί και «η συγκέντρωση και αξιοποίηση σημαντικών πληροφοριών για τα προβλήματα, τις προκλήσεις και τις τάσεις της αγοράς». Οι ανώνυμες καταγγελίες συνίσταται να υποβάλλονται μέσω: kataggelies.mindev.gov.gr. Από τη δυνατότητα καταγγελίας εξαιρούνται οι B2B συναλλαγές μέσω τιμολογίων. Η νέα υπουργική απόφαση καταργεί εκείνη του Ιουλίου 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca Cola Τρία Έψιλον: Δικαιώθηκε η 24/7 στρατηγική σε χρονιά μετασχηματισμού

Τη στρατηγική 24/7 που ακολουθεί εντονότερα από πέρσι η Coca Cola 3Ε φαίνεται να δικαιώνει η αύξηση όγκου πωλήσεων του 2023, κατά 6,12%, από τα 112,7 εκατομμύρια κιβώτια στα 119,6.
Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική ανάπτυξη και δημιουργία αξίας στην αγορά, ώστε οι καταναλωτές να λαμβάνουν το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη συσκευασία και τιμή από το κατάλληλο κανάλι διανομής, σε κάθε ευκαιρία κατανάλωσης. Η 24/7 στρατηγική επιτρέπει στην Coca Cola 3E βέλτιστη τελική τιμή και αντίστοιχη συσκευασία στις συνέργειες με τους πελάτες της, με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων.

Το 2023, η εταιρεία συμπλήρωσε την πρώτη οικονομική χρήση της συνεργασίας με την AB InBev, η οποία περιλαμβάνει πωλήσεις, διανομή, trade marketing και αλληλοσυμπληρούμενο χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Το Μάρτιο 2023 προστέθηκαν στο portfolio της Coca Cola 3Ε και τα προϊόντα Three Cents.

Η ίδια χρήση περιλαμβάνει και τη χρήση μη αποσπώμενων καπακιών στις αντίστοιχες συσκευασίες προϊόντων. Οι συνολικές αγορές συμπυκνωμένης πρώτης ύλης από την The Coca-Cola Company για εμφιάλωση ανήλθαν σε 128,5 εκατ. ευρώ, έναντι 101,1 εκατ. ευρώ το 2022.

Οι συμβάσεις εμφιαλώσεως ανανεώθηκαν στην περσινή χρήση για δέκα ακόμη χρόνια, έως και 31/12/2033.

Η Frigoglass AE έπαψε πέρσι να αποτελεί συνδεδεμένο μέρος της Coca Cola Τρία Έψιλον, εξαιτίας της αναδιάρθρωσης των οφειλών της. Μέχρι και τον Απρίλιο 2023, η Coca Cola 3Ε είχε πραγματοποιήσει αγορές ύψους 4,8 εκατ. ευρώ από τη Frigoglass ΑΕ μέσα στη χρονιά: 3,1 εκατ. ευρώ ψυγεία, γυάλινα μπουκάλια, πώματα και 1,7 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες συντήρησης.

Αύξηση καθαρών πωλήσεων, μείωση υποχρεώσεων
Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 19,1%, από τα 158,9 εκατ. ευρώ του 2022 στα 128,5 εκατ. ευρώ το 2023. Αυξήθηκαν κατά 17,9% οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις, από 23,5 εκατ. ευρώ σε 27,7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, μειώθηκαν οι εμπορικές απαιτήσεις, κατά 35,4%, από 36,2 εκατ. ευρώ, σε 23,4 εκατ. ευρώ.

Οι καθαρές πωλήσεις της Coca Cola 3E διαμορφώθηκαν σε 669,4 εκατ. ευρώ για το 2023, έναντι 573,6 εκατ. ευρώ του 2022 (αύξηση 16,7%). Αφαιρεθέντος του υψηλότερου πέρσι κατά 13,5% κόστους πωληθέντων των 446,2 εκατ. ευρώ, τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,7%, από τα 180,5 εκατ. ευρώ σε 223,2 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 61 εκατ. ευρώ, έναντι 39,4 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση 54,8%) και τα κέρδη μετά φόρων τα 43,9 εκατ. ευρώ, έναντι 26,6 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση 65%).

Τα χρηματικά διαθέσιμα εντός δωδεκαμήνου 2023 αυξήθηκαν κατά 37,6 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στις 31 Δεκεμβρίου στα 66,8 εκατ. ευρώ.

Η Coca Cola 3Ε διατηρεί μηδενικό εταιρικό δανεισμό. Διακρίνεται για την πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης, όπως διαφαίνεται και στο δείκτη Dow Jones Sustainability Index του Χρηματιστηρίου Νέας Υόρκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Θεόνη: Νέος Chief Operating Officer ο Δημοσθένης Αναστασίου

Την επιστροφή του στην εταιρεία εμφιαλώσεων Θεόνη, με αναβαθμισμένο ρόλο, ανακοίνωσε ο Δημοσθένης Αναστασίου. Ο κ. Αναστασίου προέρχεται από το χώρο της φροντίδας υγείας. Τον Αύγουστο του 2021 είχε αναλάβει επιχειρησιακός διευθυντής στη Θεόνη ΑΕ, θεωρούμενος ως άτυπο «No. 2», πίσω από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Δημήτρη Τσέλιο.

Συμμετείχε για 1,5 χρόνο και στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, όπου πληροφορίες του FOODReporter αναφέρουν ότι θα επιστρέψει. Τον περσινό Ιούνιο, είχε προσληφθεί ως επικεφαλής των κλινικών και κέντρων αποκατάστασης του Gatenios Healthcare Group.

Με τη λήξη του ετήσιου συμβολαίου του, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, ο κ. Αναστασίου επέστρεψε στη Θεόνη ΑΕ, ως Chief Operating Officer, μια θέση που δεν υπήρχε στο οργανόγραμμα του AHB Group μέχρι πρότινος.

Kotronis Packaging: Προχωρά σε επένδυση ύψους 6,4 εκατ. ευρώ

Σε νέα επένδυση ύψους 6.404.969,52 ευρώ προχωρά η εταιρεία Πλαστικά – Κ. Κοτρώνης ΑΒΕΕ (Kotronis Packaging), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 14η Ιουνίου 2024. Ειδικότερα, εγκρίθηκε η υπαγωγή του επενδύτικού σχεδίου της εταιρείας στο καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα».

Η εν λόγω επένδυση αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής πλαστικών ειδών της Kotronis Packaging, με έδρα τη δημοτική ενότητα Ευπαλίου, της περιφερειακής ενότητας Φωκίδας. Οι νέες θέσης εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από την υλοποίηση της επένδυσης (σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας – ΕΜΕ) ανέρχονται σε 26 ΕΜΕ.

Αναφορικά, η εταιρεία Πλαστικά – Κ. Κοτρώνης ΑΒΕΕ λειτουργεί από το 1971 και δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο της κατασκευής πλαστικών δοχείων και πωμάτων κατάλληλων για συσκευασίες τροφίμων. Όσον αφορά στην εξαγωγική της δραστηριότητα, διαρκώς ενισχύει τη θέση της στο εξωτερικό κυρίως σε χώρες όπως: Γερμανία, Γαλλία, ΗΒ, Σουηδία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, ΗΠΑ, Καναδάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι πραγματικοί influencers είναι… μέσα στα καταστήματα

Για τις συνήθειες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, με βάση στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) μίλησε ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Δρ. Λευτέρης Κιοσές, στην παρουσίαση που έκανε στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients. Ο κ. Κιοσές ξεκίνησε την παρουσίασή του αναφερόμενος στο πρόβλημα του πληθωρισμού και το πώς αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, πλήττοντας την πιστότητά τους σε συγκεκριμένα brands (κάτι που αποτυπώνεται τόσο στην ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας, όσο και στο γεγονός ότι πλέον οι οκτώ στους δέκα καταναλωτές αναφέρουν ότι ψωνίζουν από δύο ή περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ), με αποτέλεσμα να είναι πλέον εύκολο να πάρεις, αλλά και να χάσεις έναν πελάτη. Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά, αυτό που συμβαίνει σήμερα στο μυαλό του καταναλωτή μοιάζει με το ηχητικό σήμα συναγερμού του 112: «Ο καταναλωτής είναι μονίμως στην τσίτα, και δικαίως, γιατί συμβαίνουν συνέχεια πράγματα. Ο ένας στους τρεις καταναλωτές είναι θυμωμένος, και είναι λογικό, κυρίως λόγω της ακρίβειας. Ο καταναλωτής νιώθει ότι του παίρνουν κάτι που είχε».

H νέα ισορροπία ανάμεσα σε eating in και dining out
Πάντως, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά την αύξηση των τιμών, οι όγκοι πωλήσεων δεν έχουν μειωθεί, επομένως η κατανάλωση παραμένει σταθερή. Πώς εξηγείται αυτό; Αφενός, από την αντικατάσταση επώνυμων προϊόντων με φθηνότερα ιδιωτικής ετικέτας, που αποκτούν περισσότερο σεβασμό και γίνονται πιο επιθυμητά. Αφετέρου, από τη μείωση άλλων δαπανών, όπως οι έξοδοι σε εστιατόρια, ώστε οι καταναλωτές να μπορέσουν να διατηρήσουν σταθερό το επίπεδο ζωής τους, κόβοντας από τη διασκέδασή τους.

H κατάσταση μάλιστα φαίνεται πως έχει δημιουργήσει μία νέα ισορροπία ανάμεσα στο φαγητό εντός και εκτός σπιτιού: οι καταναλωτές αντικαθιστούν τις εξόδους στα εστιατόρια με το φαγητό στο σπίτι, είτε μαγειρεύοντας είτε επιλέγοντας την ευκολία των έτοιμων γευμάτων, ενώ αυξάνονται τα «υβριδικά» γεύματα, που συνδυάζουν τα φρέσκα τρόφιμα με έτοιμες λύσεις που εξοικονομούν χρόνο. Ενδιαφέρουσα τάση είναι η αναζήτηση της πολυτέλειας των social media στα οικιακά γεύματα: οι καταναλωτές βλέπουν πράγματα που τους αρέσουν στο TikTok και σε άλλα μέσα και θέλουν αφενός να τα φτιάξουν οι ίδιοι, αφετέρου να δημιουργήσουν δικά τους πιάτα που εν συνεχεία θα μοιραστούν στα μ’εσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι προσφορές υπό απειλή
Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές επιχειρούν να γλιτώσουν λεφτά είναι το «κυνήγι» των προσφορών. Εδώ η καταναλωτική συμπεριφορά είναι κάπως αντιφατική: οι περισσότεροι δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές, όμως οι προσφορές είναι ο δεύτερος παράγοντας βάσει του οποίου επιλέγουν προϊόντα, μετά την τιμή. Άρα, οι προσφορές εξακολουθούν να έχουν «πέραση» στο κοινό – άλλωστε, όταν μιλάμε για προσφορές δεν εννοούμε μόνο προωθητικές ενέργειες τύπου «2+1 δώρο», αλλά και κινήσεις όπως «τυρόπιτα+δώρο το νερό». Πάντως, κατά τον κ. Κιοσέ, η νέα πολύ αυστηρότερη νομοθεσία για τις προσφορές μάλλον θα επηρεάσει τα πάντα, ωστόσο οι προσφορές θα παραμείνουν ένα βασικό εργαλείο για τους καταναλωτές.

Οι πραγματικοί influencers είναι μέσα στα καταστήματα
Ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ αναφέρθηκε και στο ζήτημα των influencers και κατά πόσον επηρεάζουν πραγματικά τις καταναλωτικές προτιμήσεις. Το συμπέρασμα στο οποίο οδηγούν οι απαντήσεις των καταναλωτών είναι ότι οι πραγματικοί «influencers» είναι τι προσωπικό των καταστημάτων. Κι αυτό γιατί στην ερώτηση «πόσο εμπιστεύεστε τις συμβουλές των παρακάτω σε σχέση με τις αγορές σας από το σούπερ μάρκετ;», οι bloggers-youtubers συγκεντρώνουν το χαμηλότερο ποσοστό εμπιστοσύνης (μόλις 23%), οι ομάδες διατροφής στα social media συγκεντρώνουν ποσοστό 28% και οι τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής ποσοστό 34%, όμως το προσωπικό των καταστημάτων το εμπιστεύεται το 53% των καταναλωτών. Άρα, συνόψισε ο κ. Κιοσές, απευθυνόμενος στο κοινό του συνεδρίου, «εδώ έχουμε μία σημαντική ευκαιρία: αυτός που επηρεάζει τον καταναλωτή ως προς το τι θα αγοράσει βρίσκεται μέσα στα καταστήματά σας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το ψηφιακό μάρκετινγκ στον θαυμαστό κόσμο του TikTok

Το ψηφιακό μέλλον στον χώρο της αρτοποιίας και τις δυνατότητες που υπάρχουν για digital marketing παρουσίασε στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients, ο Πάνος Αλεφραγκής, Digital Marketing Strategist. Αρχικά, ο κ. Αλεφραγκής στάθηκε στο πώς έχει εξελιχθεί η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, διεισδύοντας πλέον ακόμα και στις μεγαλύτερες ηλικίες, με το κινητό να είναι πια η κύρια συσκευή μέσα από την οποία συνδέονται οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο, έχοντας πια ξεπεράσει τον υπολογιστή.

Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη έχουν διαδραματίσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια το TikTok, που είναι μακράν η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, έχοντας φτάσει στην Ελλάδα να έχει κοντά στα 4 εκατομμύρια χρήστες. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του TikTok είναι ότι σε αυτό τα πάντα είναι μετρήσιμα, κι έτσι αποτελεί ιδανικό μέσο για προωθητικές καμπάνιες, καθώς αφενός δίνει τη δυνατότητα στόχευσης ενός κοινού με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αφετέρου δίνει χρήσιμα δεδομένα για το reach και την επιτυχία της καμπάνιας.

Το προφίλ των foodies του TikTok
Ο Πάνος Αλεφραγκής παρουσίασε στοιχεία από το TikTok τα οποία αφορούν σε μία συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της πλατφόρμας: τους foodies, εκείνους δηλαδή που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για φαγητό, συνταγές και παρόμοιο περιεχόμενο. Oι χρήστες αυτοί τείνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την υγεία τους, την εμφάνισή τους, τη διατροφή τους, την άσκηση, ενώ είναι και πιο συνειδητοποιημένοι ως προς την προστασία του περιβάλλοντος σε σχέση με τον μέσο χρήστη του Διαδικτύου.

Επίσης, τρώνε σε εστιατόρια πιο συχνά από τον μέσο χρήση του Διαδικτύου, ενώ δείχνουν μια προτίμηση στα σνακ, τον καφέ, τα τυριά και τη σοκολάτα, μεταξύ άλλων προϊόντων. Αυτό που τόνισε ο κ. Αλεφραγκής είναι ότι η κατηγορία του φαγητού, μαζί με αυτήν της προσωπικής φροντίδας, είναι που παρουσιάζει τεράστιες αποδόσεις σε αυτούς που επενδύουν σε πληρωμένη διαφήμιση στο TikTok. Το ερώτημα, βέβαια, είναι πώς προσεγγίζει κανείς αυτό το μέσο που αρκετές εταιρείες ακόμα αποφεύγουν, καθώς δε γνωρίζουν τη λειτουργία του.

Ο ομιλητής παρουσίασε τους τρόπους με τους οποίους ένας εξωτερικός συνεργάτης μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να στοχεύσουν το κατάλληλο κοινό, ενώ υπογράμμισε πως το σημαντικότερο στα social media είναι η συνέπεια, να υπάρχει δηλαδή τακτικά περιεχόμενο και να μην εγκαταλείπεται στην τύχη του ο λογαριασμός. Ο ίδιος στάθηκε στο θέμα των influencers, κάνοντας διαχωρισμό ανάμεσα στους «mega-influencers», αυτούς δηλαδή που έχουν εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους, και στους «micro» και «nano-influencers», που έχουν 5.000 – 20.000 και 1.000 – 4.999 ακολούθους αντίστοιχα. Οι mega-influencers, όπως παρατήρησε, μπορεί να διαφημίζουν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα, ενώ εκείνοι με λιγότερους followers είναι συνήθως πιο εξειδικευμένοι και συνίστανται περισσότερο για τις ανάγκες μίας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Προβληματισμός για την υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Το «παρών» στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients, έδωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας, Μιχάλης Μούσιος, ο οποίος πραγματοποίησε παρέμβαση αναφορικά με το θέμα της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Είχε προηγηθεί η παρουσίαση της οικονομολόγου Ράνιας Αποστολοπούλου, μέλους της ομάδας της Epsilon Net, που υπενθύμισε πως η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι ήδη υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής που απασχολούν εργαζομένους, ενώ από την 1η Ιουλίου θα υπάρχουν και κυρώσεις για όσες δεν την εφαρμόσουν, εφόσον δεν υπάρξει κάποια παράταση, που αν και φημολογείται ότι μπορεί να υπάρξει, μέχρι στιγμής δεν είναι τίποτα σίγουρο.

«Δεν υπάρχει καμία πληροφορία ότι θα έχουμε παράταση, μακάρι να έχουμε, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι.

Πώς να είμαστε όμως έτοιμοι όταν οι λογιστές δεν είναι ενήμεροι; Οι περισσότεροι δεν ξέρουν, σας μιλάω εγώ που έχω οργανωμένο λογιστήριο», ανέφερε στην παρέμβασή του ο κ. Μούσιος, που εν συνεχεία προανήγγειλε άμεση παρέμβαση στη νέα υπουργό Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, για το ζήτημα της αδυναμίας των λογιστών να καλύψουν τις ανάγκες που δημιουργεί η υιοθέτηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

 

Foodon: Δημιουργώντας νέες ευκαιρίες μέσω της εκπαίδευσης στη μαγειρική και του social dining

Με το σύνθημα «Τροφή για νέα αρχή», η ΜΚΟ Foodon επιδιώκει μέσα από τις δράσεις της να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες μέσω της εκπαίδευσης στη μαγειρική και του “social dining”. «Στην Ελλάδα, κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας στην εστίαση μένουν κενές, ενώ η ανεργία, και ιδιαίτερα στους νέους, παραμένει υψηλή. Παράλληλα, άτομα από οικονομικά ευάλωτες ομάδες που ονειρεύονται να ασχοληθούν με τη μαγειρική, δεν έχουν τα χρήματα να πάνε σε ιδιωτικές σχολές», ανέφερε στο FOODReporter ο ιδρυτής και εμπνευστής της Foodon, Αργύρης Ζαννιάς. Η Fοοdon είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός μέσω του οποίου έχει δημιουργηθεί η Foodon Academy, ήτοι η πρώτη και μοναδική Ακαδημία μαγειρικής χωρίς δίδακτρα στην Ελλάδα, που απευθύνεται σε οικονομικά ευάλωτες ομάδες. «Στους αποφοίτους παρέχονται ευκαιρίες πρακτικής άσκησης στο εστιατόριο της Foodon και διασύνδεση με την αγορά εργασίας για άμεση απορρόφηση», σχολίασε ο κ. Ζαννιάς. Σημειώνεται ότι η δράση της Ακαδημίας ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2023, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Λάτση, επιτρέποντας σε 12 μαθητές να λάβουν εκπαίδευση στις βασικές γνώσεις μαγειρικής για 20 ημέρες με πλήρη υποτροφία.

Τους υποστήριξαν 14 καταξιωμένοι σεφ, όπως οι Χρόνης Δαμαλάς, Γωγώ Δελογιάννη, Νίκος Θωμάς, Πάνος Ιωαννίδης, Λευτέρης Λαζάρου, Μιχάλης Νουρλόγλου, Γιώργος Παπακώστας και Χριστόφορος Πέσκιας. «Οκτώ μαθητές μας βρήκαν εργασία το πρώτο μήνα», επεσήμανε στο FOODReporter ο εμπνευστής της Foodon. Η δράση της Ακαδημίας συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο του 2024, με την υποστήριξη του Ιδρύματος “A Promise To Animals” της Εριέττας Κούρκουλου – Λάτση και επέτρεψε σε εννέα μαθητές να λάβουν εκπαίδευση στις vegan βασικές γνώσεις μαγειρικής για 20 ημέρες με πλήρη υποτροφία. «Όντας παιδί μονογονεϊκής οικογένειας, πέρασα δύσκολη παιδική και εφηβική ηλικία με αρκετές στερήσεις και έντονο κοινωνικό αποκλεισμό. Μεγάλωνα, ουσιαστικά, κάτω από τα όρια της φτώχειας. Σκέφτηκα λοιπόν, να δημιουργήσω μια κοινότητα που μέσα από το φαγητό θα δίνει την ελπίδα και την ευκαιρία σε ευάλωτες ομάδες να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαννιάς, σημειώνοντας: «Γνωστή παροιμία λέει: “Δώσε σε κάποιον ένα ψάρι και θα ζήσει μια μέρα, μάθε του να ψαρεύει και θα ζήσει μια ζωή”. Εμείς αλλάξαμε τη φράση σε: “Δώσε σε κάποιον ένα πιάτο φαγητό και θα ζήσει μια μέρα, μάθε του να μαγειρεύει και θα ζήσει μια ζωή”, και την κάναμε μανιφέστο μας».

Το social dining ως βασικό όχημα για την άντληση πόρων
H Foodon, πέραν από την Foodon Academy, έχει καθιερώσει το εγχείρημα των social dinings, όπου άνθρωποι από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες, αρχικά άγνωστοι μεταξύ τους, συμμετέχουν για δύο ώρες σε κοινά τραπέζια και κάθε φορά ένας καταξιωμένος σεφ μαγειρεύει για αυτούς. «Τα social dining της Foodon πραγματοποιούνται στο εστιατόριο του οργανισμού στην Αθήνα, που στεγάζεται στον 7ο όροφο του Μητροπολιτικού Κολλεγίου με θέα την Ακρόπολη και το ιστορικό κέντρο», συμπλήρωσε ο Αργύρης Ζαννιάς. Στο εστιατόριο της Foodon, φέτος έχουν φιλοξενηθεί 12 social dinings με συνολικά 376 καλεσμένους, εκ των οποίων οι 276 από ευάλωτες ομάδες.

Η Foodon χρειάζεται υποστήριξη από ιδιώτες και εταιρείες, καθώς δεν διαθέτει ιδίους πόρους. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνεισφέρουν είτε χρηματοδοτώντας έναν εκπαιδευτικό κύκλο, υιοθετώντας έναν μαθητή ή ολόκληρο τον κύκλο μαθημάτων, είτε χρηματοδοτώντας ένα εβδομαδιαίο social dining. Το social dining είναι βασικό όχημα για την άντληση πόρων, καθώς οι συμμετέχοντες πληρώνουν για τη δική τους συμμετοχή, αλλά και ενός ωφελούμενου. «Μάλιστα, οι εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν ένα dining με την συμμετοχή του προσωπικού τους, σαν μέρος της internal CSR δράσης τους, αλλά και για “team bonding”», είπε.

Το επόμενο βήμα της Foodon
«Τα επόμενα βήματά μας προσανατολίζονται γύρω από την ανεύρεση χορηγών που θα χρηματοδοτήσουν το νέο εκπαιδευτικό κύκλο μαθημάτων. Σφοδρή μας επιθυμία είναι να αποκτήσουμε άμεσα το δικό μας χώρο, τόσο για την πραγματοποίηση των μαθημάτων, όσο και για το εστιατόριο και τη διοργάνωση events. Στόχος μας είναι να βρούμε συνεργάτες που είτε μπορούν να μας διαθέσουν κάποιο χώρο, είτε να μας καλύψουν το ενοίκιο ή να μας παρέχουν τον εξοπλισμό της Foodon Academy», σημείωσε ο κ. Ζαννιάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κίνα: Άντι-ντάμπινκ έρευνα για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την ΕΕ

Η Κίνα ξεκίνησε «άντι-ντάμπινγκ» έρευνα για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος και των υποπροϊόντων του από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοχεύοντας κυρίως την Ισπανία, την Ολλανδία και τη Δανία, όπως ανακοινώθηκε. Η εν λόγω κίνηση έρχεται ως «αντίποινα» για την απόφαση της ΕΕ να επιβάλει αντισταθμιστικούς δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.

Υπενθυμίζουμε ότι η Κίνα είχε ήδη ξεκινήσει άντι-ντάμπινγκ έρευνα για τις εισαγωγές ευρωπαϊκού brandy τον Ιανουάριο, προκαλώντας έντονη ανησυχία στους Γάλλους παραγωγούς κονιάκ (σελ. 5). Ειδικότερα, η έρευνα για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος που ανακοινώθηκε από το υπουργείο εμπορίου της Κίνας, θα επικεντρωθεί στο χοιρινό κρέας που προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση, όπως φρέσκες, ψυχρές και κατεψυγμένες κοπές.

Η έρευνα ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου 2024 και προκλήθηκε έπειτα από καταγγελία της Κινεζικής Ένωσης Ζωικής Παραγωγής στις 6 Ιουνίου, εκ μέρους της εγχώριας βιομηχανίας χοιρινού κρέατος. Σύμφωνα με το Reuters, η Ισπανία, η οποία αποτελεί κύριο προμηθευτή χοιρινού κρέατος στην Κίνα, ανακοίνωσε μέσω της ομάδας παραγωγών της, Interporc, ότι θα συνεργαστεί πλήρως με τις κινεζικές αρχές. Επιπλέον, η Interporc δήλωσε ότι η ΕΕ και η Κίνα έχουν αρκετό χρόνο να καταλήξουν σε συμφωνίες, ενώ οι Ευρωπαίοι παραγωγοί χοιρινού κρέατος μπορούν να συνεχίσουν τις εξαγωγές τους χωρίς δασμούς κατά τη διάρκεια της έρευνας.

Το υπουργείο Εμπορίου ανέφερε ότι η έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 17 Ιουνίου 2025, με τη δυνατότητα παράτασης για άλλους έξι μήνες. Το Reuters σημειώνει ότι έχει ήδη ακολουθήσει αίτημα και για εξέταση των ευρωπαϊκών εισαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΣΕΚΛΑ: Συνεχίζεται ο καθημερινός εφοδιασμός της νησιωτικής Ελλάδας

Οι επιχειρήσεις, μέλη του Συνδέσμου Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών και οι εργαζόμενοι της αγοράς συνεχίζουν με εντατικούς ρυθμούς και κάτω από καιρικές συνθήκες αντίξοες, να εφοδιάζουν σε καθημερινή βάση τα νησιά και τις τουριστικές περιοχές.

Οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, η Εύβοια, η Πελοπόννησος και οι υπόλοιπες τουριστικές περιοχές εμπιστεύονται τις επιχειρήσεις, μέλη του ΣΕΚΛΑ για τον καθημερινό τους εφοδιασμό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter