Η μοντέρνα «στροφή» του παραδοσιακού φούρνου

Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αρτοποιών, αλλά και το πώς απαντά σε αυτές για να προσαρμοστεί και να εξελιχθεί, καταγράφει έρευνα της εταιρείας The Uncut που παρουσίασε o Γιάννης Καραλής, Research Insights & Data Strategy, στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients.

Από τις απαντήσεις που έδωσαν σχεδόν 900 άνθρωποι του κλάδου προκύπτει ότι, κατά την εκτίμησή τους, η αρτοποιία σήμερα βάλλεται από παντού:

  • από τις νέες διατροφικές συνήθειες που δεν ευνοούν την κατανάλωση ψωμιού (ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες),
  • από τις πωλήσεις ψωμιού στα σούπερ μάρκετ, τα οποία οι φούρνοι δεν μπορούν να συναγωνιστούν ως προς τις τιμές, αλλά και την ευκολία,
  • από την απροθυμία της νέας γενιάς να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση, λόγω των δυσκολιών του επαγγέλματος, και από τη δυσκολία εύρεσης προσωπικού,
  • από την αναγκαστική έμφαση στο «εδώ και τώρα», που δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε μακροπρόθεσμα σχέδια,
  • και φυσικά από την αύξηση στα έξοδα λειτουργίας τους και τη μείωση της κερδοφορίας τους.

Η νέα, μοντέρνα ταυτότητα του σύγχρονου αρτοποιείου
Αντιδρώντας στις εξελίξεις αυτές, ο κλασικός φούρνος αλλάζει: επεκτείνεται σε νέες κατηγορίες, όπως ο καφές, το παγωτό, τα σάντουιτς, αλλά ακόμα και το φαγητό, ενώ παρατηρείται και μια στροφή προς το ζαχαροπλαστείο, που για κάποιους έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Ανοίγει νέα κανάλια, κάνοντας στροφή στη χονδρική και στην προμήθεια εστιατορίων, ξενοδοχείων και σούπερ μάρκετ. Ποντάρει σε προϊόντα-«κράχτες» που μπορούν να τον διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό, αντλώντας έμπνευση από την τοπική κουλτούρα. Επενδύει στην ποιότητα και την αυθεντικότητα, με φυσικά, γνήσια υλικά και έμφαση στα φρέσκα, υγιεινά, χειροποίητα προϊόντα.

Μπαίνει σε πλατφόρμες delivery, προσεγγίζοντας έτσι ένα ευρύτερο κοινό. Με άλλα λόγια, χωρίς να χάνει την ταυτότητα του φούρνου, το σύγχρονο αρτοποιείο αποκτά μία νέα, πιο μοντέρνα ταυτότητα.

Το 68% των αρτοποιών προμηθεύονται μόνο άλευρα, όχι μείγματα
Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της έρευνας της The Uncut που αφορούν στη χρήση μειγμάτων στα ελληνικά αρτοποιεία. Σε πανελλαδικό επίπεδο, ποσοστό 68% των αρτοποιών αναφέρουν ότι δεν προμηθεύονται καθόλου μείγματα, παρά μόνο άλευρα, με το ποσοστό αυτό να φτάνει μάλιστα στη Στερεά Ελλάδα το 86%. Ωστόσο, καταγράφεται η τάση τα μεγάλα καταστήματα που παρέχουν εστίαση να προμηθεύονται περισσότερο μείγματα από τα μικρότερα καταστήματα, επιλέγοντάς τα κατά κύριο λόγο για τη σταθερότητά που προσφέρουν στο αποτέλεσμα, για την ευκολία στη χρήση τους και για τη συντόμευση χρόνου που τους δίνουν.

Πάντως, αρκετοί είναι οι αρτοποιοί που θεωρούν πως τα μείγματα φέρουν μία εγγενή τυποποίηση που αντιβαίνει στην έννοια του σπιτικού και του χειροποίητου και προτιμούν τα άλευρα.

Σημειωτέον ότι τα καταστήματα στο σύνολό τους καταναλώνουν περίπου 25% περισσότερο σκληρό σιτάρι απ’ ό,τι μαλακό, μία εικόνα που διαφοροποιείται μόνο στα ζαχαροπλαστεία.

Οι τάσεις με την υψηλότερη ζήτηση
Η τάση με την υψηλότερη ζήτηση σήμερα, σύμφωνα με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων, είναι το ψωμί με προζύμι και τα προϊόντα αργής ωρίμανσης (48%), ακολουθούμενα από τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη (34%). Αρκετά χαμηλότερα βρίσκονται τάσεις όπως τα ειδικά ψωμιά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (21%), τα προϊόντα καθαρής ετικέτας (13%), τα προϊόντα χωρίς γλουτένη (13%), το ψωμί Ζέας (7%) και τα προϊόντα που απευθύνονται στους vegans (6%).

Οι μελλοντικές τάσεις της αγοράς που συγκεντρώνουν τις υψηλότερες προσδοκίες είναι η έμφαση στο παραδοσιακό και στο χειροποίητο, αλλά και στην ποικιλία, αν και την ίδια στιγμή η τάση για παραγωγή υπερβολικού αριθμού κωδικών καταγράφεται ως εμπόδιο για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Μικρότερα ποσοστά συγκεντρώνουν οι επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και μηχανήματα (20%), η έμφαση στον καφέ και το brunch (11%), η παραγωγή προϊόντων κατάψυξης (8%) και η ένταξη έτοιμου φαγητού (6%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το «στοίχημα» της ανάκαμψης όγκου πωλήσεων παγωτού στο σούπερ μάρκετ

Πτωτικά κινήθηκαν οι όγκοι πωλήσεων παγωτού από το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2023, σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Circana.

Οι 22.972 τόνοι που πωλήθηκαν το 2022 έγιναν 21.623 τόνοι για το 2023, κάτι που μεταφράζεται σε πτώση κατά 5,88%. Από τον συνολικό όγκο πωλήσεων του 2023, το 64,16% πραγματοποιήθηκε εντός καλοκαιρινών μηνών (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο 2023), όπου η συνολική κατανάλωση παγωτών ξεπέρασε τους 13.873 τόνους.

Οι 682 τόνοι αφορούσαν παγωτά ατομικών συσκευασιών (4,9%).

Οι ατομικές συσκευασίες και η ιδιωτική ετικέτα
Τα ατομικά παγωτά έπεσαν στο 4,7% σε μερίδιο συνόλου στο πρώτο τετράμηνο 2024, έναντι 5% στο πρώτο τετράμηνο του 2023, όταν είχαν ξεπεράσει τους 100 τόνους πωλήσεων. Φέτος δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τους 110 τόνους (108,7). Τα ατομικά παγωτά αρχίζουν να εξετάζονται από τους αγοραστές, ως προς την τιμή τους ανά κιλό, κάτι που δημιουργεί σκεπτικιστικό κοινό ως προς την τελική αγορά, με μερίδιο που έχει «λιμνάσει» την τελευταία τριετία.

Οι όγκοι πωλήσεων Ιανουαρίου και Απριλίου 2024 στο σύνολο του 2023, θα αφορούσαν μόλις το 9,2% του συνόλου. Θα πρέπει να περιμένουμε το καλοκαίρι του 2024 για να μιλήσουμε με ασφάλεια για ανάκαμψη όγκων. Για να επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, το φετινό καλοκαίρι θα πρέπει να πωληθούν περισσότεροι από 14.000 τόνοι παγωτού. Το παγωτό ιδιωτικής ετικέτας συμμετείχε κατά 60,7% στον όγκο του 2023, όμως στο φετινό πρώτο τετράμηνο ανέβηκε στο 67,6%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Έρευνα EY: Το ελληνικό λιανεμπόριο χρειάζεται ώθηση προς ESG στρατηγικές

To 33% των επιχειρήσεων-μελών του ECR Hellas που συμμετείχαν στην έρευνα της Ernst & Young (EY) δήλωσαν ότι τα κίνητρα της ενσωμάτωσης αρχών ESG αφορούσαν την επιχειρηματική ανθεκτικότητά τους.

Ακολούθησε, με 15%, η ευαισθητοποίηση, επιμόρφωση και επιβράβευση καταναλωτών. Στην έρευνα της ΕΥ συμμετείχαν 42 εταιρείες-μέλη του ECR Hellas, από τους κλάδους λιανεμπορίου, καταναλωτικών αγαθών (non-food), τροφίμων και ποτών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνο το 33% των επιχειρήσεων έχει ενσωματώσει αρχές ESG πέραν των νομικών υποχρεώσεων, ενώ το 40% των εταιρειών λιανεμπορίου δεν έχουν ενσωματώσει ακόμη βασικές αρχές ESG. Εξάλλου, η ενημέρωση για θέματα ESG των στελεχών στο λιανεμπόριο είναι επαρκής μόνο κατά το 10%, λίγη στο 80% των στελεχών και καθόλου σε ακόμη 10%. Τα στελέχη εταιρειών τροφίμων και ποτών δήλωσαν πολύ ενημερωμένα κατά 54%. Ανά μέγεθος εταιρείας, το 48% των στελεχών μεγάλων επιχειρήσεων δήλωσαν πολύ ενημερωμένα, περισσότερο και από εκείνα των μεσαίων (43%) και των μικρών (20%).

Προσδοκίες και κίνητρα
Από την έρευνα προκύπτουν προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών: Το 70% των εργαζομένων λαμβάνουν υπόψη κοινωνικά κριτήρια κατά την επιλογή της εργασίας τους. Το 84% των καταναλωτών θεωρούν σημαντική τη βιωσιμότητα όταν πραγματοποιούν αγορά. Το 87% των πολιτών συμφωνούν ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη -και όχι οι μέτοχοι- είναι πιο σημαντικά για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας. Επιπλέον, το 90% των επενδυτών δίνουν σημασία στις επιδόσεις ESG ως προς τη λήψη αποφάσεων. Άλλωστε, τα στελέχη πρωταρχικά θεωρούν ότι οι προκλήσεις ενσωμάτωσης αρχών ESG αφορούν κεφαλαιακές δαπάνες (21%) και λειτουργικές δαπάνες (14%). Ακολουθούν οι έλλειψη γνώσης και αντίληψης της επιχειρηματικής αξίας και η απόδοση των επενδύσεων ESG σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, πλάι στην ανεπαρκή γνώση του ρυθμιστικού πλαισίου.

Οι κυριότερες στρατηγικές ESG – Τι ισχύει με το 17% που δεν τις αναγνώρισε
Το 17% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η εταιρεία του δεν έχει ακόμη ενσωματώσει θεματικές ESG. Από την ΕΥ έκριναν ότι αυτό δηλώθηκε επειδή οι σχετικές δράσεις δεν έχουν εταιρικά καταχωρηθεί ως στρατηγικές ESG.

Οι ενδεικτικές περιοχές εστίασης ESG αναφορικά με το περιβάλλον είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, απανθρακοποίηση, ενεργειακή αποδοτικότητα, διαχείριση αποβλήτων, διατήρηση βιοποικιλότητας, εξοικονόμηση νερού, η ανακύκλωση πόρων και η αποτροπή αποψίλωσης δασών.

Ως προς τα κοινωνικά ζητήματα, προκρίνονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ίσες εργασιακές ευκαιρίες, ποικιλομορφία εργαζομένων, φιλανθρωπία, καταπολέμηση παιδικής εργασίας, υγεία, ασφάλεια και η σχέση με τις τοπικές κοινότητες. Σε θέματα διακυβέρνησης, προκρίνεται η επιχειρηματική ηθική και διαφάνεια, η ποικιλομορφία και δομή των εταιρειών, πάταξη της διαφθοράς, δικαιώματα μετόχων, στελεχιακές αμοιβές, δωρέες, φορολογική στρατηγική και συμμόρφωση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αλκοόλ: Πίεση από φόρους και κανονιστικά εμπόδια

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), Χάρης Μαυράκης, στο πλαίσιο ημερίδας του ΣΕΑΟΠ τη Δευτέρα 17 Ιουνίου, έθιξε τις κυριότερες λειτουργικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στην ΕΕ, αναφέροντας τον διοικητικό φόρτο λόγω κανονιστικών εμποδίων (55%), τις καθυστερήσεις πληρωμών (21%), τα προβλήματα πρόσβασης σε χρηματοδότηση (21%) και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού ή έμπειρων στελεχών (17%). Ο ίδιος επεσήμανε ότι το 83,5% του συνόλου των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι μικρομεσαίες, οι οποίες παράγουν το 57% της προστιθέμενης αξίας (34,8 δισ.).

Ανάγκη για επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου
Συνεχίζοντας, ο ίδιος ανέφερε ότι μία από τις κυριότερες προτάσεις για την υποστήριξη των ΜμΕ σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση. Επίσης, υπογραμμίστηκε η ανάγκη για άμεση βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, παράλληλα με τον περιορισμό του διοικητικού φόρτου, τη βελτίωση της πρόσβασης στην αγορά και την εξασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού.

Ο κ. Μαυράκης υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη επικαιροποίησης του νομοθετικού πλαισίου παραγωγής και διακίνησης αλκοολούχων ποτών, αναφέροντας ότι δικαίως το θέμα με τη λειτουργία του Lotify (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ταυτοποίησης Αλκοολούχων Ποτών) βρίσκεται σε αναβολή και σημείωσε την ανάγκη για συνεχή συνεργασία με την ΑΑΔΕ για την αποφυγή εκ των υστέρων διορθώσεων. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε, επιπλέον, στο δυσανάλογο επιβαρυντικό ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη λιανική τιμή των αλκοολούχων ποτών, ιδίως σε περίοδο υψηλού πληθωρισμού, με την Ελλάδα να κατέχει τον υψηλότερο ΕΦΚ εντός της ΕΕ σε μονάδες αγοραστικής δύναμης για το 2022. Αξίζει να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο, την πρόταση του ΣΕΑΟΠ για τη σταδιακή προσαρμογή του ΕΦΚ αλκοολούχων ποτών στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δηλαδή 1.800 ευρώ ανά 100 λίτρα αιθυλικής αλκοόλης, μέσα σε τρία χρόνια. Πρόκειται να αποδυναμώσει τη φοροδιαφυγή και το παράνομο εμπόριο αλκοόλ, ενώ θα αποτελέσει ένα ισχυρό στήριγμα για την υγιή επιχειρηματικότητα.

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου, Παναγιώτης Κουκουλομάτης, αναφέρθηκε στην πρόσφατη κατάσχεση 90.000 λίτρων παράνομης ρακής στην Κρήτη, τονίζοντας τη σημασία άμεσης ευαισθητοποίησης των σχετικών υπηρεσιών σε τέτοια ζητήματα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Βαλμάς: Εκσυγχρονίζει το τυροκομείο της με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης

Με στήριξη από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα υλοποιήσει επένδυση στο εργοστάσιό της στην Παλαιοχώρα Χαλκιδικής η τυροκομία Βαλμάς. Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας που αφορά στον εκσυγχρονισμού του τυροκομείου της επιχείρησης εντάχθηκε στο υποέργο «Εκσυγχρονισμός του πρωτογενούς τομέα» της δράσης «Οικονομικός μετασχηματισμός αγροτικού τομέα» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.278.077,68 (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), εκ των οποίων το 50% (639.038,85 ευρώ) θα καλυφθεί με δημόσια δαπάνη και το άλλο 50% με ιδιωτική συμμετοχή της επιχείρησης.

Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης που προβλέπεται για την υλοποίηση της επένδυσης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου και του εξοπλισμού εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί την λειτουργία της μονάδας, και σε δράσεις για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Μπορούμε» – Γρηγόρης: Στη μάχη κατά της σπατάλης τροφίμων

Καθώς η σπατάλη τροφίμων αποτελεί ένα πρόβλημα που απασχολεί ιδιαίτερα τον κλάδο της αρτοποιίας, η θεματική αυτή δεν θα μπορούσε να λείπει από το συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients και το οποίο περιελάμβανε δύο παρουσιάσεις σχετικά με το θέμα αυτό.

Η πρώτη παρουσίαση ήταν αυτή του Αλέξανδρου Θεοδωρίδη, συνιδρυτή και διαχειριστή της ΜΚΟ «Μπορούμε», ο οποίος παρουσίασε το πώς μια ομάδα από… «τρελούς», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να φέρει στο προσκήνιο το θέμα της σπατάλης τροφίμων στην Ελλάδα, λειτουργώντας ως «γέφυρα» ανάμεσα σε εταιρείες εστίασης, τροφίμων και άλλες εταιρείες, και σε κοινωφελείς φορείς, κοινωνικές δομές δήλων και συσσίτια, ώστε τυχόν περισσευούμενα φαγητά να κατευθυνθούν προς ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη, και όχι στα σκουπίδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Θεοδωρίδης, το «Μπορούμε» έχει προσφέρει πάνω από 85 εκατομμύρια μερίδες φαγητού από το 2012, μετρώντας πλέον πάνω από 3.000 δωρητές τροφίμων και πάνω από 650 ωφελούμενους κοινωνικούς φορείς.

Βέβαια, όπως σχολίασε ο κ. Θεοδωρίδης, για να αλλάξει η κατάσταση πρέπει να αλλάξει και η νοοτροπία των καταναλωτών: Δεν είναι λογικό ένας αρτοποιός να υποχρεώνεται μέχρι τις 9 το βράδυ να έχει στο κατάστημά του π.χ. τυρόπιτες, που είναι βέβαιο ότι δεν θα πωληθούν, επειδή οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι ακόμα και αργά το βράδυ να βλέπουν γεμάτες τις προθήκες των καταστημάτων…

Η δεύτερη παρουσίαση έγινε από τις Ευτυχία Δανάκου, Communication & Customer Experience Manager, και Μαργαρίτα Λεβαντή, Compliance, Processes and Training Director, στην εταιρεία Γρηγόρης, οι οποίες παρουσίασαν τις πρωτοβουλίες της αλυσίδας κατά της σπατάλης τροφίμων.

Όπως ανέφεραν, χάρη στην εκπαίδευση του προσωπικού, τη σωστή διαχείριση αποθεμάτων και παραγγελιών, τη δημιουργία «ζωνών ώρας» μέσα στη μέρα, τις σωστές αποθηκευτικές πρακτικές και άλλες πρωτοβουλίες γοι την πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων, στα περισσότερα καταστήματα της αλυσίδας δεν περισσεύουν στο τέλος της ημέρας παρά μόνο 6-7 μερίδες φαγητού, οι οποίες με τη σειρά τους διατίθενται σε συνεργαζόμενους φορείς, όπως το «Μπορούμε», εκκλησίες και κοινωνικά παντοπωλεία.

Σημειωτέον ότι, για την επίτευξη των στόχων κατά της σπατάλης τροφίμων, η Γρηγόρης έχει επτά επιθεωρητές που κάνουν απροειδοποίητους ελέγχους σε καταστήματα της αλυσίδας, αξιολογούν το πώς λειτουργεί το κάθε κατάστημα και το βαθμολογούν, δίνοντας τη δυνατότητα επιβράβευσης αν η βαθμολογία του είναι καλή.

Την τελευταία πενταετία η αλυσίδα έχει «σώσει» σχεδόν 365.000 μερίδες φαγητού που πήγαν στο «Μπορούμε» και στο «Μαζί για το Παιδί», ενώ συμπεριλαμβανομένων και των μερίδων που δίνει το κάθε κατάστημα σε συνεργαζόμενους φορείς (περίπου 2.500 το χρόνο από κάθε κατάστημα, υπολογίζεται ότι έχουν διατεθεί συνολικά περίπου 1.000.000 μερίδες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα πλεονεκτήματα της τεχνικής αργής ωρίμανσης

Για την τεχνική αργής ωρίμανσης και για το πώς αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στα παραδοσιακά αρτοσκευάσματα μίλησε ο τεχνολόγος τροφίμων Μιχάλης Ορεστίδης στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024.

Ο κ. Ορεστίδης παρουσίασε τα μυστικά της διαδικασίας αργής ωρίμανσης, αναλύοντας παράγοντες όπως η θερμοκρασία, ο χρόνος ωρίμανσης και η ποιότητα των αλεύρων, και τα πλεονεκτήματα της διαδικασίας, όπως η παρασκευή προϊόντων διαφοροποιημένων από τον ανταγωνισμό, αλλά και με ανώτερα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, η παραγωγή ψωμιού υψηλότερης διατροφικής αξίας, με τη συνεργασία αργής ωρίμανσης και προζυμιού, και η δυνατότητα για πιο ελκυστικό ωράριο εργασίας στους φούρνους, που διευκολύνει και την εύρεση προσωπικού.

Όπως εξήγησε, τα προϊόντα που παράγονται με την τεχνική αργής ωρίμανσης απευθύνονται στις νέες καταναλωτικές τάσεις που έχουν διαμορφωθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, τάσεις οι οποίες δείχνουν ότι οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές θέλουν ψωμία που δεν είναι μόνο γευστικά, αλλά και υγιεινά.

Άλλωστε, η αργή ωρίμανση «κολλάει» και με την τάση της «καθαρής ετικέτας», καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο διαφάνεια και απλότητα, ως αποτέλεσμα της ευαισθητοποίησής τους για τον αντίκτυπο των διατροφικών επιλογών τους στην υγεία τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πρώτο κατάστημα στην Ισπανία για την Coffee Island

Μία νέα αγορά, αυτήν της Ισπανίας, άνοιξε πρόσφατα η ελληνική αλυσίδα καφέ Coffee Island, εγκαινιάζοντας το πρώτο της κατάστημα στην Ισπανία.

Συγκεκριμένα, το νέο κατάστημα της Coffee Island βρίσκεται στη Μαδρίτη, στο εμπορικό κέντρο Plaza Norte 2 Centro, ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δημοφιλή εμπορικά κέντρα της ισπανικής πρωτεύουσας.

Εν τω μεταξύ, μία άλλη, πιο μακρινή αγορά που άνοιξε αυτές τις μέρες η Coffee Island είναι αυτή του Χονγκ Κονγκ, με τον Παναγιώτη Κωνσταντινόπουλο, Product, Marketing και e-commerce Director της αλυσίδας, να δηλώνει πρόσφατα στο FOODReporter ότι «υπάρχει ενδιαφέρον και συζητήσεις για περισσότερες χώρες».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Amita: Ανανεωμένες συσκευασίες και νέα καμπάνια

Η Amita της Coca-Cola Τρία Έψιλον ανανεώνεται και επανασυστήνεται στο κοινό μέσα από ολοκαίνουριες συσκευασίες, με έμπνευση τη φύση και επίκεντρο την αγάπη και τη φροντίδα που μας προσφέρει η επαφή μαζί της.

Η νέα εποχή της Amita αξιοποιεί τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας στην Ελλάδα, η οποία αναδεικνύει την αποξένωσή μας από το φυσικό περιβάλλον, καθώς περνάμε το 83% της ζωής μας σε εσωτερικούς χώρους.

Όμως, όπως έρχεται να μας υπενθυμίσει η Amita, η σχέση μας με τη φύση είναι βασικός παράγοντας για τη διατήρηση της ψυχικής μας υγείας και ευεξίας.

Η νέα καμπάνια επιδιώκει να αναδείξει την Amita ως τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον καθένα από εμάς και το υπέροχο φυσικό περιβάλλον, και να μας παρακινήσει να αυξήσουμε το ποσοστό του χρόνου που περνάμε στη φύση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Intercomm Foods: Με το μυαλό στο βιωσιμότερο μέλλον της πράσινης ελιάς Χαλκιδικής

Εσπερίδα με θέμα τη σύμπραξη του μεταποιητικού τομέα και της πρωτογενούς παραγωγής είχε διοργανώσει στις 23 Μαΐου η Intercomm Foods, με σκοπό να εξασφαλίσει βιωσιμότερο μέλλον για τη βιομηχανία της πράσινης ελιάς της Χαλκιδικής.

Η εσπερίδα, η οποία περιέλαβε θεματικές για την καλλιέργεια και ανάπτυξη του ελληνικού προϊόντος Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) είχε λάβει χώρα στο ξενοδοχείο Pomegranate, στα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής.

Στελέχη και συνεργάτες της Intercomm Foods ΑΕ, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην περιοχή έδωσαν το «παρών». Το ίδιο έπραξαν και αρκετοί παραγωγοί από τις περιοχές Χαλκιδικής και Καβάλας, ώστε να αξιοποιήσουν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ανταλλάξουν σκέψεις, απόψεις αλλά και προτάσεις για ένα ελπιδοφόρο και βιώσιμο μέλλον της ΠΟΠ πράσινης ελιάς Χαλκιδικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter