Ανατιμήσεις σε πουλερικά, χοιρινό, χυμούς

Ανατιμήσεις έρχονται στην αγορά του χοιρινού κρέατος και των πουλερικών, όπως πληροφορείται το FOODReporter. Η κίνηση των τιμών των τελικών προϊόντων, κρεατοσκευασμάτων και άλλων, με αιχμή τα προϊόντα γύρου κοτόπουλου και γύρου χοιρινού που απευθύνονται στην αγορά της εστίασης, αναμένεται να πάρει την ανιούσα, εξαιτίας της αντίστοιχης ανόδου των τιμών των πρώτων υλών. Μιλάμε δηλαδή για αυξημένα κοστολόγια αναφορικά με τα φρέσκα κοτόπουλα, ελληνικής προέλευσης ή προέλευσης εξωτερικού.

Το ίδιο ισχύει και για τους χοίρους, με το χοιρινό κρέας που αφορά παρασκευή γύρων να προέρχεται κατά κύριο λόγο από το εξωτερικό. Είναι επόμενο η ανατίμηση να φτάσει έως και το τελικό σημείο, δηλαδή το ψητοπωλείο ή την ταβέρνα. Αλλά και σε επίπεδο οργανωμένου λιανεμπορίου χονδρικής, αναμένεται να ακολουθήσουν σχετικές ανατιμήσεις που θα γίνουν ορατές στις τιμές των κρεοπωλείων εντός των σούπερ μάρκετ.

«Αγκάθι» η τιμή του πορτοκαλιού
Στα σούπερ μάρκετ, αναμένεται ανατίμηση, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο τέλος του μήνα και στους φρέσκους χυμούς ψυγείου σε επίπεδα οριζόντιας αύξησης της τάξης του 10% έως 13% σε όλους τους κωδικούς που αφορούν χυμό πορτοκαλιού. Παρά το γεγονός ότι οι δραστηριοποιούμενες εταιρείες έχουν διατηρήσει έως σήμερα πολιτικές συγκράτησης των ανατιμήσεων που έχουν δεχτεί, η τιμή του πορτοκαλιού -αλλά και της χυμοποιημένης πρώτης ύλης πορτοκαλιού- δεν φαίνεται να υποχωρεί, με συνέπεια να εκμηδενίζει ή να καθιστά αρνητικό το περιθώριο κέρδους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Alfa Pastry: Στον αναπτυξιακό νόµο επένδυση 10 εκατ. ευρώ

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόµου, και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα των άρθρων 72 έως 77 (έτους 2022), εντάχθηκε ένα επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας alfa – Κουκουτάρης, µε απόφαση του αναπληρωτή προϊσταμένου της γενικής διεύθυνσης αναπτυξιακών νόμων και άμεσων ξένων επενδύσεων, Σωτήρη Αθανασίου.

Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προϊόντων ζύμης (πίτες και παρόμοια είδη) της εταιρείας στην Κοζάνη, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 9.999.976,36 ευρώ.

Για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει φορολογική απαλλαγή ύψους 4.999.988,18 ευρώ, που ισοδυναμεί με το 50% του συνόλου της επένδυσης. Η επένδυση της Alfa Pastry προβλέπεται ότι θα δημιουργήσει συνολικά 72 νέες θέσεις απασχόλησης: 22 θέσεις για πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ, 22 θέσεις για πτυχιούχους ΙΕΚ και δημοσίων ΙΕΚ και 28 θέσεις για λοιπούς εργαζομένους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lariplast AEBE: Σε λειτουργία η επένδυση παραγωγής πλαστικών 1,5 εκατ. ευρώ

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε η υπάρχουσα μονάδα παραγωγής πλαστικών της Lariplast AEBE, η οποία επεκτάθηκε, βάσει του επενδυτικού σχεδίου που είχε καταθέσει η εταιρεία το 2019.

Η Lariplast αποτελεί εταιρεία που κατά κόρον εστιάζει στην παραγωγή συσκευασιών για τρόφιμα και ποτά από πλαστικό και χαρτί, με πάνω από 50 χρόνια εμπειρίας κατασκευής. Η επένδυση είχε οριστικοποιημένο ενισχυόμενο κόστος ύψους €1.532.190, με συνολική ισχύ των μηχανημάτων αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας στα 3.280,90 KW.

Η εταιρεία τελικά δεν έκανε χρήση τραπεζικού δανεισμού για την ολοκλήρωση της επένδυσης. Στις 7 Ιουνίου 2024, η Περιφέρεια Θεσσαλίας έκανε δεκτή την καταβολή της επιχορήγησης, ύψους €536.266,50 (35% του συνολικού κόστους).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ: Επέκταση δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής παξιμαδιών στα Χανιά

Δόθηκε το «πράσινο φως» στην επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής παξιμαδιών της Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ στον Πλάτανο Κισσάμου Χανίων, έπειτα από απόφαση του Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρου Αρναουτάκη.

Συγκεκριμένα, πιστοποιείται η ολοκλήρωση και η οριστικοποίηση του κόστους και η έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης της επιχείρησης Το Μάννα Τσατσαρωνάκης, η οποία αφορά στην εν λόγω επέκταση, σύμφωνα με την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της 12ης Ιουνίου 2024. Επισημαίνεται ότι το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος ανέρχεται στα 1.667.218,74 ευρώ και η συνολική ενίσχυση με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής διαμορφώνεται στα 583.526,56 ευρώ.

Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η συνολική δυναμικότητα ανήλθε σε 70.040,00 κιλά/ ημέρα και η συνολική ισχύς ανήλθε σε 248,88 kw.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

efood: Προσωρινή διακοπή στις παραδόσεις παραγγελιών λόγω των υψηλών θερμοκρασιών

«Η ασφάλεια των διανομέων αποτελεί επιδίωξη και αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας της υπηρεσίας μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η efood σε ανακοίνωσή της στα επίσημα της social media χθες, στις 13 Ιουνίου 2024.

Η εταιρεία δεν επέτρεψε στους διανομείς της να παραδώσουν παραγγελίες λόγω καύσωνα και σημείωσε το εξής: «Οι ημέρες που διανύουμε είναι πολύ ζεστές και με προτεραιότητα την ασφάλεια όλων παρακολουθούμε τις εξελίξεις των καιρικών συνθηκών, ώστε να λάβουμε όσο πιο άμεσα τα κατάλληλα μέτρα. Αυτή τη στιγμή, λόγω υψηλών θερμοκρασιών δεν πραγματοποιούνται παραδόσεις από τον στόλο του efood, προληπτικά κατά τόπους και για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Παραμένει, ωστόσο, διαθέσιμη η παραλαβή των παραγγελιών, από καταστήματα που πραγματοποιούν delivery με δικά τους μέσα ή με takeaway. Σε συνεργασία με Δήμους ανά την Ελλάδα, έχουμε συγκεντρώσει για τους διανομείς μας ένα δίκτυο από κλιματιζόμενους χώρους στους οποίους μπορούν να έχουν πρόσβαση ανά πάσα στιγμή».

Παρόλα αυτά, ήταν κανονικά διαθέσιμη η παραλαβή των παραγγελιών από καταστήματα που πραγματοποιούν delivery με ιδία μέσα ή takeaway. Στις περιοχές όπου δεν υπήρχε δυνατότητα παραγγελιών με παράδοση delivery της efood, οι χρήστες της εφαρμογής λάμβαναν pop-up σχετικό μήνυμα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Mondelēz International και Lotus Bakeries ενώνουν τις δυνάμεις τους

H Mondelēz International και η Lotus Bakeries ανακοίνωσαν χθες 13 Ιουνίου τη στρατηγική τους συνεργασία στην Ινδία με στόχο την επέκταση και την ανάπτυξη της μάρκας μπισκότων Lotus Biscoff.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε και η παραγωγή νέων προϊόντων σοκολάτας, συνδυάζοντας τη καραμελωμένη, τραγανή γεύση και υφή Biscoff με τις εμβληματικές Cadbury, Milka της Mondelēz και άλλες βασικές μάρκες σοκολάτας στην Ευρώπη, με δυνατότητα παγκόσμιας επέκτασης. Αναφορικά, αυτή η συνεργασία προσφέρει νέες ευκαιρίες και στις δύο εταιρείες για την επιτάχυνση των αναπτυξιακών τους πλάνων στις ελκυστικές κατηγορίες μπισκότου και σοκολάτας, με πιθανές επιλογές επέκτασης σε πρόσθετες αγορές ή/και επιμέρους τμήματα.

Μέσα από αυτή την συνεργασία, η Mondelēz θα αξιοποιήσει το εκτεταμένο δίκτυο διανομής και παρουσίας της στην τοπική αγορά για την παραγωγή, εμπορία, διανομή και πώληση των Biscoff μπισκότων στην Ινδία. Η Lotus Bakeries έχει στόχο να πετύχει σημαντική προβολή και αύξηση πωλήσεων σε αυτήν την αγορά υψηλών δυνατοτήτων, ενώ η Mondelēz θα βασιστεί στην ήδη ισχυρή παρουσία της στη χονδρική και λιανική προκειμένου να διευρύνει τις επιλογές που προσφέρει στην κατηγορία των μπισκότων της και σε premium χώρους υψηλής ζήτησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εστίασης που διακρίθηκαν στα Loyalty Awards

Καινοτόμα έργα και πρωτοβουλίες επιβράβευσης πελατών διακρίθηκαν στα Loyalty Awards που απονεμήθηκαν την Τρίτη 11 Ιουνίου από την Boussias Events, με την παρουσία 200 εκπροσώπων εταιρειών, ακαδημαϊκών και θεσμικών φορέων. Ανάμεσα στις εταιρείες που ξεχώρισαν ήταν αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εστίασης.

Μεταξύ αυτών, η Lidl Ελλάς, η οποία μοιράστηκε με τη ΔΕΗ (λόγω ισοβαθμίας) το μεγάλο βραβείο του Loyalty Brand of the year, ενώ η αλυσίδα απέσπασε και ένα Platinum βραβείο για την καλύτερη χρήση μάρκετινγκ και επικοινωνίας στην καμπάνια «Lidl Plus Χριστουγεννιάτικος Διαγωνισμός 2023».

H Lidl Ελλάς απέσπασε εξάλλου για το πρόγραμμα πιστότητας πελατών Lidl Plus συνολικά 5 Gold βραβεία (στις κατηγορίες Best Long Term Initiative, Best Marketing Campaign, Best Use of Advocates & Influencers, Best Use of Data/Customer Analytics και Best In-house Loyalty Team), 6 Silver βραβεία (στις κατηγορίες Best in Retail, Best CSR Initiative, Best Use of Social Media, Best Use of Gamification, Best Use of CRM και Best Use of Loyalty Management Software) και 2 Bronze βραβεία (στις κατηγορίες Best Short Term Initiative και Best Use of Mobile). Αρκετές διακρίσεις συγκέντρωσε και η Metro AEBE για τις πρωτοβουλίες της Metro Cash & Carry.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία απέσπασε 2 Gold βραβεία στις κατηγορίες Best in E-commerce και Best Use of Mobile, 2 Silver βραβεία στις κατηγορίες Best Short Term Initiative και Best B2B Initiative, και 2 Bronze βραβεία στις κατηγορίες Best in Omnichannel και Best Use of Data/Customer Analytics.

Στα βραβεία διακρίθηκε και η Μασούτης, με ένα Gold βραβείο για την καλύτερη χρήση CRM, ένα Silver βραβείο για την καλύτερη χρήση data/customer analytics και ένα Bronze βραβείο για την καλύτερη χρήση mobile.

Τρία βραβεία απέσπασε και η Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας): ένα Gold για την καλύτερη πρωτοβουλία CSR, ένα Silver για την καλύτερη καμπάνια μάρκετινγκ, και ένα bronze στην κατηγορία Best New Product / Service Loyalty Initiative.

Ο κλάδος της εστίασης
Από τον κλάδο της εστίασης, σημαντική διάκριση έλαβε o όμιλος Goodys-Everest, που απέσπασε Platinum βραβείο για την καλύτερη χρήση τεχνολογίας στο «Goody’s Burger House: All Star Club».

Επιπλέον, ο όμιλος απέσπασε 2 Gold βραβεία στις κατηγορίες Best in Omnichannel και Best Use of Gamification, 4 Silver βραβεία στις κατηγορίες Best in Food & Beverage, Best Short Term Initiative, Best Long Term Initiative και Best Use of AI/ML Tool, και 3 Bronze βραβεία στις κατηγορίες Best in Food & Beverage, Best in E-commerce και Best Long Term Initiative.

Στους διακριθέντες της βραδιάς ήταν και η TGI Friday’s, με ένα Gold βραβείο στην κατηγορία Best in Food & Beverage και ένα Silver βραβείο στην κατηγορία Best Use of Digital Onboarding.

Τέλος, από τον κλάδο τροφίμων και ποτών διακρίθηκε και η Pernod Ricard για το Jameson J-Club Loyalty & CRM Program, σε συνεργασία με τη Warply.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γαλλία: Ανησυχία των παραγωγών κονιάκ για τους δασμούς της ΕΕ

Τη βαθιά ανησυχία τους εξέφρασαν οι Γάλλοι παραγωγοί κονιάκ μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με πηγές του Reuters.

Η εν λόγω κίνηση έχει κλιμακώσει τις εμπορικές εντάσεις, προκαλώντας ανησυχίες για πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο.

Αναλυτικότερα, την Τετάρτη, 12 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.
Σύμφωνα με το Reuters, σε απάντηση, η Κίνα είχε ήδη ξεκινήσει μια άντι-ντάμπινγκ (αθέμιτου ανταγωνισμού) έρευνα για τις εισαγωγές ευρωπαϊκού brandy τον Ιανουάριο 2024, κίνηση που ερμηνεύεται ως αντίδραση στη διευρυνόμενη εμπορική διαμάχη μεταξύ Πεκίνου και Βρυξελλών.

Σημειώνεται ότι η Γαλλία κυριαρχεί στις ευρωπαϊκές εξαγωγές brandy προς την Κίνα, με μεγάλες εταιρείες όπως η Pernod Ricard και η Remy Cointreau να αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από την ασιατική αγορά. Οι πιθανές συνέπειες αυτής της εμπορικής διαμάχης προκαλούν μεγάλη ανησυχία στον κλάδο.

Οι υψηλοί κινεζικοί δασμοί στο ευρωπαϊκό brandy δύνανται να αφήσουν «ξεκρέμαστες» τις γαλλικές εταιρείες με τεράστιες ποσότητες κονιάκ, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ήπειρος ΑΕΒΕ: Λάνσαρε νέες συσκευασίες, με 15% λιγότερο πλαστικό

Η εταιρεία τυροκομικών Ήπειρος προχώρησε σε αντικατάσταση των συσκευασιών φέτας και λευκών τυριών σε άλμη 400 γραμμαρίων, περιορίζοντας τη χρήση πλαστικού.
Οι νέες πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας και της δέσμευσης για μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος, επιτυγχάνουν μείωση πλαστικού κατά 15%.

Παράλληλα, έχουν νέο βελτιστοποιημένο σχήμα, το οποίο εξασφαλίζει μείωση της απορριπτόμενης άλμης κατά 34% και των ατμοσφαιρικών ρύπων κατά 3,6%, συγκριτικά με τις προηγούμενες συσκευασίες των ίδιων προϊόντων, βάσει μελέτης ανάλυσης κύκλου ζωής (Life Cycle Assessment, LCA). Οι νέες συσκευασίες είναι ήδη διαθέσιμες στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι βασικοί άξονες της ESG στρατηγικής που έχει θέσει η εταιρεία για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνουν δραστικό περιορισμό αποβλήτων και χρήσης πλαστικού, μείωση εκπομπών άνθρακα και κατανάλωσης νερού.

«Στην Ήπειρος ΑΕΒΕ, έχουμε πλέον εισέλθει σε μια νέα εποχή που κύριο μέλημά της έχει την παραγωγή τυροκομικών προϊόντων κορυφαίας ποιότητας και γεύσης με όσο το δυνατόν μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε. Προχωράμε βήμα-βήμα προς τον στόχο για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», δήλωσε ο διευθυντής παραγωγικών μονάδων της εταιρείας, Νίκος Τσιλιμπέρδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

O/purist: Έδωσε το παρών στο Athens Cocktail Festival

Στο Athens Cocktail Festival, είχε και φέτος πρωταγωνιστικό ρόλο το O/purist, το πρώτο τσίπουρο νέας εποχής, αποτέλεσμα του οράματος δέκα διακεκριμένων Ελλήνων bartenders να παράγουν ένα εκλεχτό απόσταγμα για τη bar σκηνή, που θα γίνει η βάση για τη δημιουργία εξαιρετικών signature cocktails.

To Athens Cocktail Festival κορυφώθηκε στις 7 και 8 Ιουνίου στην πιο φαντασμαγορική βεράντα με την ομορφότερη θέα στην Αθήνα στον Φάρο, του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Στο φεστιβάλ βρέθηκαν περισσότερα από 20 bars τα οποία σέρβιραν πάνω από 40 cocktails. Στο bar του O/purist οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν δύο μοναδικές και πολύ ιδιαίτερες συνταγές cocktail με ελληνικό χαρακτήρα, το O/purist Star μια παραλλαγή του classic pornstar martini και το O/purist Swizzle ένα άκρως δροσιστικό και φρουτώδες cocktail εμπνευσμένο από τον brand ambassador, Κώστα Ματιάτο.

Έγινε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και φιλοξένησε περισσότερους από 2.500 επισκέπτες. Στο πλαίσιο του Festival το O/purist συμμετείχε σε τρία events με διεθνείς καλεσμένους από τα 50’s World Best Bars σε σημαντικά bar της πόλης: το Baba Au Rum, το Avra του ξενοδοχείου Four Seasons Hotels and Resorts και το Alquimico Bar.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter