Η εφαρμογή του DRS θα φτάσει έως τον Οκτώβριο του 2025

Η προχθεσινή διάψευση περί εφαρμογής του συστήματος επιστροφής εγγυοδοσίας συσκευασιών (Deposit Return Scheme, DRS) από την 1η Ιουλίου 2024 καθησύχασε προσωρινά την αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών που μέχρι πρότινος βρισκόταν σε πλήρη αναταραχή. Αν και φειδωλά γραμμένη, εμπεριείχε την… προοικονομία εξαίρεσης των γυάλινων μπουκαλιών από το πλαίσιο εφαρμογής του DRS: Αναφέρθηκε μόνο σε «πλαστικά και αλουμινένια μπουκάλια». Στο DRS δεν θα περιλαμβάνονται ούτε το γάλα, ούτε το κρασί.

Το ζήτημα που απασχολεί είναι ότι ο νέος νόμος ώστε να προχωρήσουν όσα είχαν συμφωνηθεί το Φεβρουάριο στη σύσκεψη του Μαξίμου. Ο νέος νόμος θα καθορίσει τη συμμετοχή των λιανεμπόρων, η οποία είναι δόκιμη, αλλά δεν προβλέπεται μέχρι σήμερα. Πληροφορίες ανέφεραν στο FOODReporter ότι θα προβλεφθεί και συμμετοχή συνδέσμων εταιρειών στο νέο φορέα, άρα και η δυνατότητα στους λιανέμπορους να συμμετέχουν -ως τελικοί πωλητές και παράλληλα, αποδέκτες reverse logistics- μέσω της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ). Η συμμετοχή της «ζεστής αγοράς» νερών και αναψυκτικών υπολογίζεται στο 45%, οπότε οι retailers δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν.

Ίσως δοθεί «πάτημα» συμμετοχής σε ΣΕΦΥΜΕΝ ή και ΕΠΟΕΣ, που επιβεβαιώνεται ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Ο νέος νόμος δεν θα αφήνει δυνατότητα για πολλαπλά συστήματα DRS. Ακόμη, θα διατυπωθεί με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια η κατάληξη του τέλους εγγυοδοσίας για τις μη επιστρεφόμενες φιάλες.

Ο ισχύον νόμος προβλέπει ευθύνη του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) για το ζήτημα, αλλά είναι ειλημμένη απόφαση η διοχέτευση των χρημάτων που δεν θα επιστρέφονται στα ταμεία του νέου φορέα διαχείρισης DRS που θα συσταθεί, ώστε να καλύπτουν λειτουργικά έξοδα. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται και το ποσοστό συμμετοχής των δήμων στο μετοχικό κεφάλαιο του υπό σύσταση φορέα. Το προτεινόμενο έως 49% που ισχύει είναι υψηλό. Από την πλευρά των παραγωγών, υπάρχει ο αντίλογος της ευελιξίας δράσης για ένα αντικείμενο που έχει συγκεκριμένους κοινοτικούς στόχους (77% στο τέλος του 2025, ενώ βρισκόμαστε στο 37,5%), η ευθύνη τυχόν μη επίτευξης των οποίων θα βαρύνει τους ίδιους.

Ως πιθανότερο σενάριο προκρίνεται η αντιπροσωπευτική συμμετοχή των δήμων μέσω Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ). Συνεπώς, ακούγεται εξαιρετικά ρεαλιστική η πρόβλεψη του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλη Γραφάκου ότι το DRS αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 2025.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πρακτορείο Άργος: Στη διανομή τροφίμων μέσω της θυγατρικής Interkiosk

Σε αναδιοργάνωση του δικτύου του και του στόλου ιδιόκτητων και συνεργαζόμενων φορτηγών προχωρά το πρακτορείο διανομής Τύπου και μεταφορών, Άργος, προκειμένου να συστηματικοποιήσει και να ενισχύσει το κανάλι διανομής τροφίμων, ειδικά προς τη μικρή λιανική. Όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, το Άργος σκοπεύει να ενισχύσει το συγκεκριμένο δίκτυο διανομών, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Άργος ΝΕΤ ΑΕ, με τον διακριτικό τίτλο Interkiosk, η οποία αποτελεί κατά 100% θυγατρική της Άργος ΑΕ.

Η ενίσχυση του χαρτοφυλάκιου προϊόντων που θα διανέμει η Άργος ΝΕΤ (Interkiosk), χρησιμοποιώντας μεταφορικά μέσα, προσωπικό (και συνεργαζόμενους ιδιώτες) και στόλο της Άργος ΑΕ, αφορά, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αφενός το βραχίονα της χονδρικής πώλησης και αφετέρου πωλήσεις σε καταστήματα μικρής λιανικής κάτω από τη σκέπη της υπηρεσίας «My Daily Spot», που αποτελεί την οπτική και στρατηγική της Interkiosk στην παρουσίαση για τη σύναψη συμφωνιών, άρα και την εξασφάλιση περισσότερων τελικών σημείων μικρής λιανικής. Στηριζόμενη στην εμπειρία του Ομίλου, με φρέσκια και σύγχρονη οπτική, η Interkiosk φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια αλυσίδα καταστημάτων μικρής λιανικής που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Η στρατηγική πίσω από την ανάπτυξη στο κανάλι των τροφίμων.

Όπως έμαθε το FOODReporter, αρχικά επρόκειτο για μια ανεξάρτητη ιδέα που προοριζόταν να λειτουργήσει συμπληρωματικά και να δημιουργήσει σχετικές οικονομίες κλίμακας και μετέπειτα, καθιερώθηκε ως επιπρόσθετο κανάλι υπηρεσιών. Η ανάληψη της ανάπτυξης του συγκεκριμένου βραχίονα από τη θυγατρική Άργος ΝΕΤ φέρεται να είναι μια απόφαση που ελήφθη ακόμη αργότερα.

Μέχρι στιγμής, στο κανάλι της χονδρικής πώλησης προϊόντων, η Άργος ΝΕΤ (Interkiosk) δεν έχει συμπεριλάβει προϊόντα τροφίμων, αν και βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνική εισαγωγική εταιρεία που ειδικεύεται σε ζαχαρώδη προϊόντα. Στο κομμάτι της λιανικής πώλησης σε καταστήματα ψιλικών, η Interkiosk διατηρεί συμφωνίες διανομής τροφίμων σε περιορισμένο χαρακτήρα με Starbucks, ION, PepsiCo Hellas και με τα σνακ Takis Fuego, που εισάγει η NGT (Nutrition Global Trading) Μον. ΙΚΕ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΣΕΒΓΑΠ: Κέρδισε τη «μάχη της φέτας» στη Χιλή

Μία «δύσκολη και άνιση» μάχη κέρδισε την Τρίτη 11 Ιουνίου ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) στη Χιλή για την αναγνώριση της φέτας.

Συγκεκριμένα, όπως γνωστοποίησε ο ΣΕΒΓΑΠ, ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Χιλής έκανε δεκτή την ένσταση και την επιχειρηματολογία του συνδέσμου κατά του trademark που είχε τον όρο “feta”, το οποίο είχε υποβάλει η Κοινοπραξία για Κοινές Oνομασίες της Αμερικής (CCFN).

Πρόκειται για τη δεύτερη μάχη που κερδίζει ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε αυτό τον αμερικανικών συμφερόντων κολοσσό (η προηγουμένη ήταν στην Σιγκαπούρη), με τον ΣΕΒΓΑΠ να διαμηνύει πως δεν θα διστάσει να δώσει τη μάχη αυτή και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο ΣΕΒΓΑΠ στην ανακοίνωσή του: «Ο πόλεμος για την κατοχύρωση της Φέτας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μεγάλος, δύσκολος και μακρής. Για να τον κερδίσουμε χρειάζεται να δώσουμε πολλές τέτοιες μάχες σε κάθε μέρος του κόσμου, συνήθως με τον ίδιο αδίστακτο και ασύμμετρο εχθρό μας, με όποιο τρόπο κι αν μεταμφιέζεται. Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, κάθε φορά με μεγαλύτερο πάθος και πίστη για την προστασία αυτής της μοναδικής εθνικής μας κληρονομιάς αντιμετωπίζοντας ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ σταθεί εμπόδιο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στα χέρια της Southbridge Advisors το «τιμόνι» του Βιολογικού Χωριού

Μικρή αύξηση τζίρου και συρρίκνωση των ζημιών πέτυχε το 2023 η αλυσίδα βιολογικών προϊόντων Βιολογικό Χωριό, εν μέρει χάρη στη μείωση των εξόδων διάθεσης σε σχέση με το 2022 και τη συγκράτηση του κόστους πωλήσεων στα ίδια επίπεδα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2023 έκλεισε για το Βιολογικό Χωριό με κύκλο εργασιών συνολικού ύψους 20,55 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 19,11 εκατ. ευρώ το 2022 (+7,5%), ενώ χάρη στη συγκράτηση του κόστους πωλήσεων, η αύξηση του μεικτού κέρδους ήταν ακόμα μεγαλύτερη σε ποσοστιαία βάση (+21,1%), από τα 5,92 εκατ. ευρώ στα 7,17 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας σημαντικά το περιθώριο μεικτού κέρδους από το 31% στο 34,9%.

Η μείωση των εξόδων διάθεσης και των εξόδων διοίκησης κατά 640.000 ευρώ αθροιστικά σε σχέση με το 2022 βοήθησε επίσης ώστε να συρρικνωθούν σημαντικά οι ζημίες της εταιρείας, που διαμορφώθηκαν στα 1,28 εκατ. ευρώ προ φόρων, έναντι ζημιών 3,30 εκατ. το 2022, και στα 1,15 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, έναντι ζημιών 2,63 εκατ. ευρώ το 2022. Εξάλλου, σημαντικά περιορίστηκαν και οι ζημίες EBITDA, από τα 2 εκατομμύρια ευρώ σε κάτω από μισό εκατομμύριο ευρώ. Όσον αφορά στο τρέχον έτος, η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει στην ετήσια οικονομική της έκθεση ότι ο στόχος της είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων και η αύξηση των πωλήσεων και της παραγόμενης κερδοφορίας.

Εκτός από τα νέα καταστήματα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος του Βιολογικού Χωριού, προκειμένου η εταιρεία να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και αποτελεσματικότητά της. Επίσης, η διοίκηση της αλυσίδας παρακολουθεί τις σημαντικές εξελίξεις σε γεωπολιτικό επίπεδο, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν το γενικό οικονομικό κλίμα και επακολούθως το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας.

Ανατροπές στο νέο ΔΣ
Εν τω μεταξύ, αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προέκυψαν από την προχθεσινή τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, με το επενδυτικό fund Southbridge Advisors, που το 2021 ανακοίνωσε την επένδυσή του στο Βιολογικό Χωριό μέσω του SouthBridge Europe Mezzanine II, να παίρνει ουσιαστικά το «τιμόνι» της αλυσίδας. Συγκεκριμένα, στη γενική συνέλευση αποφασίστηκε η «αναβάθμιση» του Παντελεήμονα Ψαλλίδα (έμπειρο στέλεχος του Southbridge Advisors) από μέλος του ΔΣ σε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, με τον μέχρι πρότινος πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Βιολογικού Χωριού, Δημήτρη Κρομμύδα, να ακολουθεί την αντίστροφη πορεία και να συμμετέχει στο νέο ΔΣ ως απλό μέλος.

Όμως αναβαθμισμένο ρόλο στο νέο ΔΣ έχει και ο Γιώργος Μαυρίδης, partner του Southbridge Advisors, που πλέον αναλαμβάνει καθήκοντα αντιπροέδρου, αντικαθιστώντας τον Βάιο Μεριχωβίτη, ο οποίος δε βρίσκεται στο νέο ΔΣ. Προερχόμενα από τη Southbridge Advisors είναι και τα δύο άλλα νέα μέλη του ΔΣ, Εύη Ανδριανού και Κίμων Σαϊτάκης, ενώ εκτός του νέου ΔΣ είναι το μέχρι πρότινος μέλος Γιώργος Κοτόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φρεσκούλης: Λανσάρει νέα σαλάτα – γεύμα Cobb

Στη σημερινή εποχή με τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας, η εύρεση χρόνου για την προετοιμασία υγιεινών γευμάτων μπορεί να είναι δύσκολη. Η σειρά σαλάτες – γεύματα του Φρεσκούλη, βοηθά τους καταναλωτές να αυξήσουν τη συχνότητα κατανάλωσης γευμάτων σαλάτας.

Προκειμένου να προσφέρει ποικιλία στους καταναλωτές, ο Φρεσκούλης εμπλουτίζει τη συγκεκριμένη σειρά με ακόμη έναν νόστιμο κωδικό, την σαλάτα Cobb. Αναφορικά, η σαλάτα Cobb είναι μια παγκοσμίως γνωστή αμερικάνικη σαλάτα, ιδιαιτέρως πληθωρική σε συστατικά. Φήμες λένε, πως η Cobb Salad γεννήθηκε το 1937 στο εστιατόριο Brown Derby του Λος Άντζελες από τον Bobb Cobb, ιδιοκτήτης του εστιατορίου, όταν στο τέλος μιας κουραστικής μέρας κι ενώ δεν είχε φάει όλη μέρα, ψάχνοντας στην κουζίνα, βρήκε αβοκάντο, ντομάτες, μπέικον σέλινο, τα άπλωσε πάνω σε μια πιατέλα με μαρούλια, κι έφτιαξε μια σαλάτα.

Η εκδοχή του Φρεσκούλη, στην πρακτική συσκευασία είναι 280 γραμμάριων και περιέχει κοτόπουλο, αυγό βραστό, τοματίνια, τυρί γκοργκοντζόλα, dressing με μπέικον, και στην βάση iceberg και μαρούλι. Πρόκειται για μια πολύ χορταστική, πλούσια σε γεύση σαλάτα, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, η οποία προσφέρει ακόμη μια επιλογή για όσους επιθυμούν ένα εύκολο, γρήγορο και υγιεινό γεύμα χωρίς να συμβιβάζονται στη γεύση.

Είναι διαθέσιμη στα ψυγεία των super market με τα έτοιμα γεύματα, σε mini market, μανάβικα, online markets, delicatessen.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οίκος Angostura: Πώς συνέβαλε το ιστορικό ρούμι στη θεμελίωση της «κουλτούρας των cocktails»

«Η κατηγορία του ρουμιού είναι μια από τις πλέον ανοδικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών τα τελευταία χρόνια, τάση την οποία ακολουθούν και τα προϊόντα της Angostura, όχι απλά επαναφέροντας τους όγκους τους σε pro – covid επίπεδα, αλλά ακόμα και τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις σε πάνω από μια ετικέτες της οικογένειας Angostura», ανέφερε χαρακτηριστικά στο FOODReporter η Κλαίρη Χαρόγιαννη, Head of Marketing & Trade Marketing της Beverage World.

Angostura Bitters: Το απαραίτητο εργαλείο των high-end bars
«O Οίκος Angostura έχει συμβάλει σημαντικά στη θεμελίωση αυτού που όλοι σήμερα ξέρουμε ως “κουλτούρα των cocktails”. Καθώς αυτή εξελίσσεται, έτσι και η Angostura συνεχίζει να εξελίσσεται μαζί της», σημείωσε στο FOODReporter ο επί σειρά ετών Global Brand Ambassador του Οίκου Angostura, Daniyel Jones, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων του Οίκου. «Όταν επισκεφτεί ο καταναλωτής οποιοδήποτε high-end bar θα δει ότι οι συνταγές των πλέον κλασσικών cocktail όπως Old Fashioned, Manhattan, Champagne Cocktail, 1930’s Dry Martini, Mai Tai κ.ά., “απαιτούν” Angostura Bitters. Για να είμαστε ειλικρινείς, σήμερα δεν υπάρχει bar που να σερβίρει cocktail και να μην έχει στην κάβα του Angostura Bitters. Τόσο οι επαγγελματίες του χώρου, όσο και οι καταναλωτές εμπιστεύονται την τεχνογνωσία του Οίκου», σχολίασε ο κ. Jones. Αναφορικά, η προσθήκη του Οίκου Angostura στο portfolio της Beverage World χρονολογείται το 2016, με την πιο πρόσφατη προσθήκη στην ποικιλία της Angostura να πραγματοποιείται τον προηγούμενο χρόνο με το Angostura Tamboo, σκούρο spiced ρούμι. «Άμεσα δεν υπάρχει πλάνο για κάποια επιπλέον προσθήκη στο κωδικολόγιο της μάρκας, αλλά υπάρχουν άλλες αλλαγές που αναμένονται να παρουσιαστούν στην αγορά τον επόμενο χρόνο και σχετίζονται με την εμφάνιση των προϊόντων», επεσήμανε η κυρία Χαρόγιαννη.

Η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανοδική πορεία των cocktails
Στην ερώτηση του FOODReporter για την αυξανόμενη δημοτικότητα των cocktails σήμερα, ο Global Brand Ambassador του Οίκου απάντησε: «Σήμερα, τα cocktails αποτελούν μέρος και της γαστρονομικής κουλτούρας. Κατά συνέπεια, κινούνται και εξελίσσονται παράλληλα. Οι σεφ και οι bartenders συνδυάζουν τις γνώσεις τους για να δημιουργήσουν νέες συνταγές, οι οποίες αλληλοσυμπληρώνονται. Έτσι, έχουμε μπροστά μας μια “συγχώνευση”, ένα fusion της κουζίνας και του bar που έχει φέρει μια νέα διάσταση στο πώς αντιλαμβανόμαστε τα cocktails. Πλέον η δημιουργία μιας «εμπειρίας ποτού» είναι αυτό που βρίσκεται στο προσκήνιο του σχεδιασμού. Αυτή είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανοδική πορεία που εμφανίζουν τα cocktails».
Όσον αφορά στις τάσεις κατανάλωσης ρουμιού για την καλοκαιρινή περίοδο, ο κ. Jones υπογράμμισε ότι τα πιo “fun” cocktails με ρούμι θα έχουν την τιμητική τους. «Οι επιλογές με χαμηλό ή καθόλου αλκοόλ θα συνεχίσουν, επίσης, να είναι δημοφιλείς, ειδικά μεταξύ των νέων και της Gen – Ζ. Ανάμεσα στα αγαπημένα μου ποτά αυτού του στυλ είναι τα αρωματισμένα της σειράς bitters, όπως τα LLB (Lemon Lime & Bitters), ένας αφρώδης συνδυασμός λεμονάδας με Angostura Aromatic Bitters ή ανθρακούχο νερό με Angostura Orange bitters και ο συνδυασμός παγωμένου καφέ με Angostura Cocoa Bitters, που είναι μια εξαιρετική επιλογή για τους λάτρεις και του καφέ και του low-alcohol», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά στην ειδοποιό διαφορά των προϊόντων του Οίκου Angostura που τα κάνει να ξεχωρίζουν σε μια ανταγωνιστική αγορά, ο Daniyel Jones ανέφερε ότι η εκλεπτυσμένη γεύση και η κληρονομιά σε συνδυασμό με την ιστορικότητα και την κουλτούρα που κρύβονται πίσω από το εκλεκτό ρούμι, είναι μερικά από τα «συστατικά» που θα κερδίσουν έναν λάτρη ρουμιού. «Το 2012, ο Οίκος κυκλοφόρησε το πιο ακριβό ρούμι στον κόσμο, το Legacy by Angostura, ένα χαρμάνι από επτά παλαιωμένα ρούμια, με το νεότερο να είναι 17 ετών και συλλεκτική φιάλη από πολυτελή μπουτίκ του Λονδίνου. Η τιμή εκκίνησης ήταν 25.000 ευρώ ανά φιάλη. Αυτό το επίπεδο δεξιοτεχνίας αποτελεί μέρος του χαρακτήρα μας. Οποιοδήποτε από τα ρούμια από το σημερινό χαρτοφυλάκιό μας αντικατοπτρίζει το πάθος των ειδικών μας και τον πλούτο της κουλτούρας μας», προσέθεσε ο ίδιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Carlsberg: Ανανέωση της συνεργασίας με την ποδοσφαιρική ομάδα της Liverpool

Η μπύρα Carlsberg παγκοσμίως προχώρησε στην ανανέωση της συνεργασίας και υποστήριξής της στην ποδοσφαιρική ομάδα της Liverpool, επεκτείνοντάς την για 10 χρόνια ακόμη, έως το 2034.

Η υπογραφή αυτής της συμφωνίας σηματοδοτεί συνολικά 42 χρόνια συνεργασίας. Έτσι, και στην Ελλάδα, γιορτάζονται τα 42 χρόνια Carlsberg X LFC με ένα συλλεκτικό limited edition προωθητικό πακέτο (promo box) που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για την ελληνική αγορά, όντας «ντυμένο» στα χρώματα της Carlsberg και της LFC.

Η limited edition συσκευασία θα είναι διαθέσιμη από αρχές Ιουνίου σε επιλεγμένα super market.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lidl Ελλάς: Συνεχίζει την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Η Lidl Ελλάς παρατείνει την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Η Διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε την παράταση του συγκεκριμένου μέτρου και μετά το πέρας του θεσμοθετημένου από την Κυβέρνηση εξαμήνου, θέλοντας να προσφέρει λύσεις για όλες και όλους με προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, σε σταθερά χαμηλές τιμές.

«Προχωράμε σε σημαντικές υποστηρικτικές δράσεις πέρα από τις θεσμικές πρωτοβουλίες της πολιτείας. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε με κάθε τρόπο το “Καλάθι του Νοικοκυριού” και παρατείνουμε την πρωτοβουλία “Μόνιμη Μείωση Τιμής” του Υπουργείου Ανάπτυξης, τόσο σε επώνυμα, όσο και σε ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, συμβάλλοντας ενεργά στην καταπολέμηση της ακρίβειας», δήλωσε ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του ΔΣ της Lidl Ελλάς.

Μείωση τιμής το λιγότερο κατά 5% σε επώνυμα και PL προϊόντα
Η επέκταση του μέτρου αφορά τη μείωση τιμής το λιγότερο κατά 5% σε τουλάχιστον 80 προϊόντα, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Από τον Μάιο του 2023 και πριν τεθεί σε εφαρμογή η πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωσης Τιμής» του Υπουργείου Ανάπτυξης, η Lidl Ελλάς προέβη σε μειώσεις τιμών, διαθέτοντας περισσότερα από 330 προϊόντα με μόνιμα χαμηλή τιμή έως και μείον 37%. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες που εκπονεί εσωτερικά και σε τακτική βάση σε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης, προκύπτει πως η Lidl Ελλάς είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παγκόσμια πρωτιά: Διανομές Wolt με μηδενικούς ρύπους στα Τρίκαλα

Τα Τρίκαλα αποτελούν την πρώτη πόλη παγκοσμίως, όπου η Wolt ξεκινά δραστηριότητα με διανομές μηδενικών ρύπων, μέσω στόλου των συνεργατών διανομέων της με ηλεκτρικά μηχανάκια και ποδήλατα. Στόχος είναι το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με διατήρηση των εκπομπών ρύπων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, παράλληλα με την επέκταση της πλατφόρμας στην πόλη και κεντρικό άξονα τη βιώσιμη μετακίνηση.

Οι ηλεκτρικές μηχανές του στόλου φορτίζονται σε ειδικό χώρο φόρτισης, στο κέντρο των Τρικάλων.

Διανύθηκαν 4.000 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους, εξοικονομώντας 3 τόνους διοξειδίου του άνθρακα και πάνω από 400 κιλά ανά εβδομάδα, με αυξητική τάση.

Από την πρώτη ημέρα, οι καταναλωτές της Wolt στα Τρίκαλα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα από 120 εστιατόρια και καταστήματα λιανικής.

«Η είσοδος της Wolt στην αγορά των Τρικάλων με στόλο ηλεκτρικών οχημάτων δείχνει το δρόμο για το πώς οι εταιρείες, αντιλαμβανόμενες τις επιταγές των καιρών, λειτουργούν με γνώμονα σεβασμό, προστασία περιβάλλοντος, βελτίωση καθημερινότητας», ανέφερε ο δήμαρχος Τρικκαίων, Νίκος Σακκάς.

«Στόχος είναι να επεκτείνουμε περαιτέρω τη δράση, τόσο εντός της πόλης, όσο και σε άλλες πόλεις, έχοντας πάντα ως οδηγό τη βιωσιμότητα», σημείωσε ο γενικός διευθυντής της Wolt, Δημήτρης Καρέλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οινοποιία Μαλαματίνα: Στηρίζει τα Παιδικά Χωριά SOS

Η Μαλαματίνα και ο Όμιλος Mantis, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην τοπική κοινωνία της Βορείου Ελλάδας, στηρίζουν τα Παιδικά Χωριά SOS, και ενισχύουν τη λειτουργία του Κέντρου Μαθησιακής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης στη Θεσσαλονίκη και του Κέντρου Ημέρας ΑμεΑ, στην Αλεξανδρούπολη.

Η δωρεά πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αφορά την ενίσχυση του έργου του φιλανθρωπικού σωματείου, μέσω της οικονομικής υποστήριξης των δράσεων των δύο Κέντρων.

Καλύπτοντας μέρος των εξόδων της μισθοδοσίας των Καθηγητών Φυσικής, Μαθηματικών, Φιλολογικών και Αγγλικών για ένα χρόνο, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία συμβάλλει στη διατήρηση των υπηρεσιών τους και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους.

Δωρεάν παροχή βασικών αγαθών
Σημειώνεται, ότι πέραν της συγκεκριμένης δωρεάς για την ενίσχυση των δύο Κέντρων, ο Όμιλος Mantis και η Μαλαματίνα στηρίζει σταθερά τα Παιδικά Χωριά SOS με τη δωρεάν παροχή προϊόντων, όπως σοκολάτες, νερό, μπαταρίες, ρύζι κλπ..

Ο Νικόλαος Κεράνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Οινοποιίας Μαλαματίνα, δήλωσε σχετικά: «Ο Όμιλος Mantis και η Μαλαματίνα ενώσαμε τις δυνάμεις μας για έναν καλό σκοπό. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αντανακλά την δέσμευσή μας να δημιουργήσουμε μια κοινωνία όπου κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσεται σε υγιείς και σταθερές συνθήκες. Γνωρίζοντας το έργο που προσφέρουν τα Παιδικά Χωριά SOS, είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να συνεισφέρουμε με τον δικό μας τρόπο και να είμαστε μέρος μίας τόσο σημαντικής προσπάθειας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter