Είσοδος σε 30 καταστήματα του Σκλαβενίτη για τα έτοιμα γεύματα The Lowcals

Την είσοδό τους σε τριάντα επιλεγμένα καταστήματα Σκλαβενίτης στην Αττική έκαναν εδώ και λίγες μέρες τα έτοιμα γεύματα «The Lowcals». Μία είσοδο που είχε προαναγγελθεί λίγο νωρίτερα μέσω των social media, κάνοντας λόγο για επικείμενη είσοδο σε «μεγάλη αλυσίδα super market».

Πρόκειται για γεύματα με υψηλή πρωτεΐνη, μειωμένες θερμίδες και μειωμένα λιπαρά, που απευθύνονται σε ανθρώπους που αθλούνται, σε ανθρώπους που θέλουν να δυναμώσουν το μυικό τους σύστημα, καθώς και σε ανθρώπους που θέλουν μια ισορροπημένη πρωτεϊνική διατροφή με χαμηλά λιπαρά, χωρίς εβδομαδιαία ή μηνιαία προγράμματα διατροφής. Τα γεύματα της σειράς «The Lowcals» είναι διαθέσιμα σε πέντε κωδικούς: enchiladas chili con carne, καρμπονάρα light, noodles κοτόπουλο, κριθαρότο κοτόπουλο και σαλάτα κινόα κοτόπουλο. Και οι πέντε επιλογές διατίθενται στην καινοτόμα οικολογική συσκευασία Halopack της Kapelis Packaging, με χάρτινα σκεύη κατασκευασμένα από πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά και σχεδιασμένα να διατηρούν τα γεύματα φρέσκα και υγιεινά.

Πίσω από τη «The Lowcals» βρίσκεται μία ομάδα τριών ατόμων: ο Dr. Δημήτρης Δελλής, παθολόγος-διατροφολόγος με εξειδίκευση στα μεταβολικά νοσήματα και τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Genome Analysis, που δραστηριοποιείται στο τομέα της μοριακής διάγνωσης και διατροφογενετικής, η Σάντρα Τσιλιγγερίδου, ψυχοθεραπεύτρια, αναλύτρια ομάδας και θεραπεύτρια ζεύγους και οικογένειας, και ο Χρήστος Μελάς, πτυχιούχος Πολιτικών Επιστημών, διδάκτωρ οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων. Όσον αφορά στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας Corporesano IKE, όπως είναι η επίσημη επωνυμία της εταιρείας, ο Dr. Δημήτρης Δελλής συμμετέχει με ποσοστό 40%, η Αλεξάνδρα Τσιλιγγερίδου με 30% και η Ειρήνη Θεοδώρα Αλεξάκη με 30%.

Στο σταυροδρόμι δύο τάσεων
Είναι δεδομένο ότι η τάση των έτοιμων γευμάτων αποτελεί… σημείο των καιρών: οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής συχνά δεν επιτρέπουν στους καταναλωτές να μαγειρεύουν, και άρα χρειάζονται ένα γρήγορο γεύμα που να είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή. Όμως αυτό που ολοένα και περισσότερο αλλάζει είναι ότι οι καταναλωτές θέλουν αυτά τα έτοιμα γεύματα να είναι και θρεπτικά, και όχι απλά νόστιμα. Σε αυτήν την εποχή του wellness, κυρίαρχο ρόλο παίζει ο ισχυρισμός της υψηλής πρωτεΐνης, και άρα η ιδέα των «The Lowcals» φαίνεται να βρίσκεται στο «σταυροδρόμι» δύο ισχυρών τάσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πλαστικά Θράκης: Στον αναπτυξιακό νόμο επένδυση 5,26 εκατ. ευρώ

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα των άρθρων 72 έως 77 (έτους 2022), εντάχθηκε ένα επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Πλαστικά Θράκης, με απόφαση του αναπληρωτή προϊσταμένου της γενικής διεύθυνσης αναπτυξιακών νόμων και άμεσων ξένων επενδύσεων, Σωτήρη Αθανασίου.

Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας αφορά στην ίδρυση νέας μονάδας παραγωγής χάρτινων συσκευασιών (δίσκων, πιάτων κάθε είδους, φλιτζανιών και παρόμοιων ειδών, από χαρτί ή χαρτόνι) στη ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 5.261.825 ευρώ. Για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει φορολογική απαλλαγή ύψους 2.630.912,50 ευρώ, που ισοδυναμεί με το 50% του συνόλου της επένδυσης.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Πλαστικά Θράκης έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 με μειωμένο κύκλο εργασιών έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2023, από τα 93 εκατ. ευρώ στα 88,3 εκατ. ευρώ, παρά τους αυξημένους όγκους πωλήσεων, αποκλειστικά λόγω των σχετικά μειωμένων μέσων τιμών πώλησης, ενώ αντίθετα τα κέρδη EBITDA ενισχύθηκαν κατά 5,4% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 12,28 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, συνεχίζεται ομαλά η υλοποίηση του προγραμματισμένου επενδυτικού πλάνου του ομίλου, ύψους 30 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση, με επενδύσεις που πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στους δυο κλάδους δραστηριοποίησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Αγγίζει» και τα τρόφιμα η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού

Εμφανής είναι πλέον και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η τάση αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού, που αγγίζει και τα τρόφιμα, με τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή να είναι τον Μάιο μειωμένος κατά 0,3% σε σχέση με τον Απρίλιο, αν και αυξημένος κατά 2,4% έναντι του Μαΐου του 2023.

Η μείωση αυτή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή προκύπτει σε μεγάλο βαθμό από τη μείωση των τιμών στην κατηγορία των ειδών διατροφής μέσα σε έναν μήνα: -5,6% στα νωπά λαχανικά, -3,5% στα νωπά φρούτα, -2,6% στο χοιρινό κρέας, -2,2% στο νωπό πλήρες γάλα, -0,7% στα μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά.

Αντίθετα, προϊόντα που είδαν τις τιμές τους να αυξάνονται ήταν το γιαούρτι (+3,6%), τα νωπά ψάρια (+2,5%), τα πουλερικά (+2,3%), καθώς και το ψωμί και τα δημητριακά (+0,3%), ενώ ελαφρώς ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία.

Όμως και σε ετήσια βάση, σε σύγκριση δηλαδή με τον Μάιο του 2023, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που σήμερα είναι πιο φθηνά απ’ όσο ήταν πριν από έναν χρόνο, όπως τα γαλακτοκομικά και τα αυγά (-1,9%) και το ψωμί και τα δημητριακά (-0,9%).

Τα περισσότερα τρόφιμα βέβαια έχουν ακολουθήσει αντίστροφη πορεία, με το ελαιόλαδο ειδικά να έχει εκτοξευθεί κατά 56,8% μέσα σε έναν χρόνο, τα νωπά ψάρια κατά 12,5%, το μεταλλικό νερό, τους χυμούς φρούτων και τα αναψυκτικά κατά 7,7%, τα αλκοολούχα ποτά κατά 3,5% και τα κρέατα κατά 1,9%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΛΒΑΚ: Ολοκλήρωση της επέκτασης δυναμικότητας για κομπόστες φρούτων

Ολοκληρώθηκε η τελευταία επένδυση της Ελληνικής Βιομηχανίας Κονσερβοποιίας ΕΛΒΑΚ, ύψους 1,96 εκατ. ευρώ. Το επενδυτικό σχέδιό της είχε ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου και αφορούσε την επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας της εταιρείας, για την παραγωγή κομπόστας φρούτων.

Οι σχετικές δαπάντες, το οικονομικό και το φυσικό αντικείμενο της επένδυσης, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΑΚ στο 5,5 χιλιόμετρο της οδού Λάρισας – Φαλάνης τροποποιήθηκαν ελαφρώς, σύμφωνα με τις ανάγκες του σχεδίου.

Πάντως, το συνολικό ποσοστό επιδότησης με τη μορφή χρηματοδοτικής μίσθωσης παρέμεινε αμετάβλητο στο 45%, δηλαδή στο ύψος των €882.984,60 κατ’ απόλυτη τιμή. Σημειώνεται ότι το σχετικό επενδυτικό σχέδιο της ΕΛΒΑΚ δεν προεξοφλούσε, ούτε περιλάμβανε νέες θέσεις εργασίας. Το 45% της επιδότησης αναλύεται σε 35% βάσει τόπου εγκατάστασης και 10% λόγω μεγέθους της επιχείρησης (ένταξει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ginox ΑΕ: Επένδυση 5,2 εκατ. ευρώ για αύξηση παραγωγής εξοπλισμών ψύξης

Σε 2.502.305,28 ευρώ οριστικοποιήθηκε η συνολική ενίσχυση του επενδυτικού σχεδίου της Ginox ΑΕ, που εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της μεταποίησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το επενδυτικό σχέδιο της εμπορικής βιομηχανικής εταιρείας με έδρα το Αιγίνιο Πιερίας αφορά την επέκταση δυναμικότητας της ήδη υπάρχουσας βιομηχανικής μονάδας κατασκευής ανοξείδωτου επαγγελματικού εξοπλισμού εστίασης με ψύξη.

Η εταιρεία ειδικεύεται και σε επαγγελματικούς εξοπλισμούς κατάψυξης και αντλιών θερμότητας. Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο εντάχθηκε στις σχετικές διατάξεις από τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακών Νόμων και Άμεσων Ξένων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και διατηρεί συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος, ύψους 5.213.136 ευρώ. Από το επενδυτικό σχέδιο προβλέπεται και η δημιουργία έξι νέων θέσεων εργασίας.

Η συνολική ενίσχυση αναλύεται σε 2.166.808,80 ευρώ με τη μορφή της χρηματοδοτικής μίσθωσης και 335.496,48 ευρώ με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νήσος: Δίνει το παρών στους αγώνες ανοιχτής θαλάσσης του ΠΟΙΑΘ

Η μπύρα Νήσος, πρεσβευτής της Τήνου, των ελληνικών νησιών και της Ελλάδας και παράλληλα άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα και την ιστιοπλοΐα, υποστηρίζει ένθερμα και φέτος τους αγώνες του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ).

Συγκεκριμένα, η Νήσος ήταν χορηγός στο «14ο Athens Trophy 2024», που πραγματοποιήθηκε 18-19 και 25-26 Μαΐου, , ενώ ο ιδιοκτήτης της, Αλέξανδρος Κουρής, βράβευσε τα πληρώματα που διακρίθηκαν στην ξεχωριστή τελετή απονομής, στην έδρα του Ομίλου. Παράλληλα, η αγαπημένη μπύρα των Κυκλάδων ήταν παρούσα και στην απονομή επάθλων του «11ου Posidonia Cup 2024», προσφέροντας την αυθεντική, βραβευμένη της γεύση σε όλους τους συμμετέχοντες της διοργάνωσης.

Πλέον, η μπύρα Νήσος ετοιμάζεται να «σαλπάρει» και τον Ιούλιο, ως επίσημος υποστηρικτής των επόμενων δύο μεγάλων διοργανώσεων του ΠΟΙΑΘ. Συγκεκριμένα, θα είναι παρούσα τόσο στο διεθνές «AEGEAN 600», που θα διεξαχθεί 7-13 Ιουλίου, όσο και στο κλασικό «61ο Ράλλυ Αιγαίου», το οποίο φέτος θα πλεύσει προς την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, την αρχοντική Σύρο, μεταξύ 20-29 Ιουλίου.

Με αφετηρία την Τήνο και τις Κυκλάδες και με έμπνευση τους αναζωογονητικούς τους ανέμους και τα τιρκουάζ νερά του Αιγαίου, η μπύρα Νήσος δεν θα μπορούσε να λείπει από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης στη χώρα μας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η ανταγωνιστικότητα και μελλοντικά παραγωγικά μοντέλα της ισπανικής γαλακτοβιομηχανίας

Στις 5 Ιουνίου 2024, πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη το ετήσιο συνέδριο της ισπανικής Ομοσπονδίας Γαλακτοβιομηχανίας (FENIL) με τίτλο «Διεθνής Ημέρα Γαλακτοκομίας», σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Μαδρίτης το οποίο συμμετείχε στην εκδήλωση. Όσον αφορά στις θεματικές των πάνελς, τα κύρια ζητήματα που απασχόλησαν το Συνέδριο ήταν τα εξής:

  • Η ανταγωνιστικότητα και μελλοντικά παραγωγικά μοντέλα της ισπανικής γαλακτοβιομηχανίας
  • Νέοι παράγοντες κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων και προκλήσεις του κλάδου.

Επιπλέον, παρουσιάστηκε από υψηλόβαθμο στέλεχος της Tetra Pak Iberia το μέλλον της συσκευασίας και της τυποποίησης των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ, η γαλακτοβιομηχανία προσαρμόζεται στις αγοραστικές προκλήσεις με καινοτομία και νέες τεχνολογίες, ενώ μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μέσω υπεύθυνης κατανάλωσης νερού, ενέργειας και συσκευασίας, και ψηφιοποίησης των παραγωγικών διαδικασιών.

Επίσης, η ισπανική κυβέρνηση στηρίζει την κτηνοτροφία με μέτρα αντιμετώπισης της ξηρασίας, του αυξημένου κόστους παραγωγής και των προβλημάτων υγείας των ζώων, ενώ έχουν διατεθεί 680 εκατ. ευρώ για έκτακτη άμεση γεωργική ενίσχυση από το 2022, εκ των οποίων 207 εκατ. ευρώ στον γαλακτοκομικό τομέα.

Κάποια στατιστικά στοιχεία τα οποία δείχνουν την εικόνα του τομέα στην Ισπανία αποκαλύπτουν ότι, το 2023, η Ισπανία διέθετε περίπου 21.000 γαλακτοκομικές εκμεταλλεύσεις και 18.200 μικτές εκμεταλλεύσεις αιγοπροβάτων. Παράλληλα, ο κλάδος προσέθεσε αξία 5,3 δισ. ευρώ στην τελική αγροτική παραγωγή και οι 1.620 μεταποιητικές βιομηχανίες γάλακτος είχαν κύκλο εργασιών 13,3 δισ. ευρώ, δημιουργώντας 31.700 θέσεις εργασίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Όμιλος Bolton: Το 93,7% προμηθειών σε τόνο προερχόταν από υπεύθυνες πηγές το 2023

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Ιουνίου, η Bolton Food – η κύρια επιχειρηματική μονάδα του ομίλου Bolton και ηγέτης στην Ιταλία και στην Ευρώπη στην αγορά κονσερβοποιημένων ψαρικών, με τα εμπορικά σήματα RIOmare, Saupiquet, Cuca, κ.ά. – επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για την προστασία των ωκεανών.

Η Bolton Food ανακοινώνει σε συνεργασία με το WWF ότι την περίοδο Ιανουάριος- Δεκέμβριος 2023, κατάφερε το 93,7% των προμηθειών της σε τόνο, να προέρχεται από αλιευτικούς στόλους που είτε είναι πιστοποιημένοι από το πρότυπο για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις αλιείας Marine Stewardship Council, είτε συμμετέχουν σε αξιόπιστα και ολοκληρωμένα Προγράμματα Βελτίωσης Βιωσιμότητας Αλιείας. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας με την περιβαλλοντική οργάνωση WWF.

Στόχος της συνεργασίας, είναι να διασφαλίσει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού τόνου της Bolton Food είναι διαφανής έως το τέλος του 2024, το 100% των προμηθειών της να προέρχεται από υπεύθυνες πηγές. Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση, το 2023, το 87,3% του τόνου που αγόρασε η BoltonFood προερχόταν από βιώσιμη αλιεία. Δεσμεύεται να μειώσει έως το 2025 κατά 30%, την προμήθειά της σε κιτρινόπτερο τόνο από τον Ινδικό Ωκεανό (σε σύγκριση με το 2020).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στις 14-16 Ιουνίου το 6ο Food Experience Graviera Naxos

Έλληνες και Ιταλοί σεφ θα μαγειρέψουν ιταλικές σπεσιαλιτέ όπως σπαγγέτι α λα καρμπονάρα, πίτσα ναπολιτάνα, ριζότο, μπουρδέτο και αραντσίνι, χρησιμοποιώντας Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ, στο 6ο Food Experience Graviera Naxos που διοργανώνεται από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου το τριήμερο 14-16 Ιουνίου και τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου.

Σε cooking lessons που θα γίνουν σε εύφορα ναξιώτικα περιβόλια με παραδοσιακούς ξυλόφουρνους αλλά και εν πλω για τη Δονούσα, γεύσεις και αρώματα Ελλάδας και Ιταλίας θα σμίξουν, προσφέροντας μία μοναδική γαστρονομική εμπειρία.

Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες πέντε χρονιές, στο πλαίσιο του Food Experience Graviera Naxos, στο νησί της Αριάδνης βρέθηκαν Έλληνες ολυμπιονίκες που μίλησαν για τη διατροφική αξία της Γραβιέρας Νάξου ΠΟΠ και τη σημασία της σωστής διατροφής στην επίτευξη των αθλητικών στόχων, ενώ γνωστοί σεφ ετοίμασαν πιάτα-έκπληξη συνδυάζοντας έθνικ στοιχεία από διαφορετικές κουζίνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΗΠΑ: Το Dr. Pepper «έπιασε» σε μερίδιο την Pepsi

H «κανονική» Coca-Cola παραμένει το (μακράν) πιο δημοφιλές αναψυκτικό στις Ηνωμένες Πολιτείες, όμως στη δεύτερη θέση η Pepsi έχει πλέον… συγκάτοικο: είναι το Dr. Pepper, που μετά από χρόνια σταθερής ανάπτυξης φαίνεται να διαθέτει πλέον ίσο ή και οριακά μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τη regular Pepsi, σύμφωνα με στοιχεία της κλαδικής έκδοσης Beverage Digest.

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας δείχνουν ότι το μερίδιο της Coca-Cola στις ΗΠΑ (σε όγκο) έφτασε το 2023 στο 19,2%, έναντι 8,3% της Pepsi και του Dr. Pepper, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν δύο ακόμα brands που ανήκουν στην Coca-Cola: η Sprite με 8,1% και η Diet Coke με 7,8%. Πάντως, συμπεριλαμβανομένων και των εκδοχών της χωρίς ζάχαρη, η Pepsi παραμένει η δεύτερη δημοφιλέστερη μάρκα αναψυκτικού, πίσω από την Coca-Cola.

Οι επενδύσεις για την προώθηση του αναψυκτικού βοηθούν τη σταθερή άνοδο του Dr. Pepper
Η σταθερή άνοδος του Dr. Pepper αποδίδεται στις επενδύσεις για την προώθηση του αναψυκτικού, τις νέες γεύσεις και την ενίσχυση του δικτύου διανομής του τα τελευταία είκοσι χρόνια, την ίδια στιγμή που η Pepsi δίνει πια λιγότερη έμφαση στην «κανονική» Pepsi, επενδύοντας περισσότερο στις εκδοχές του αναψυκτικού χωρίς ζάχαρη, ενώ ρίχνει επίσης το βάρος και στην κατηγορία των σνακ, όπου έχει έντονη δραστηριότητα με brands όπως τα Quaker και Frito-Lay.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter