Lidl Ελλάς: Πώς αναλύεται το σχεδόν μισό δισ. ελληνικών προϊόντων που εξάγει σε 31 χώρες

Το μισό δισεκατομμύριο ευρώ άγγιξαν το 2023 οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές της Lidl Ελλάς σε συνολικά 31 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, όπως ανέφερε στην ομιλία του στην εκδήλωση για τα 25 χρόνια της αλυσίδας στην Ελλάδα ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ. Όπως εξήγησε, πρόκειται για συνολικά 1.624 προϊόντα από 409 προμηθευτές τα οποία προωθήθηκαν στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων και των Ηνωμένων Πολιτειών, αποφέροντας τζίρο συνολικής αξίας 488,4 εκατομμυρίων ευρώ το 2023.

Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ, πρόεδρος διοίκησης, Lidl Ελλάς

Ενδιαφέρον έχει όμως η ανάλυση των στοιχείων αυτών που παρουσίασε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς. Μία ανάλυση από την οποία προκύπτει ότι από το σύνολο των εξαγωγών, τα 215,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε εξαγωγές μόνιμης γκάμας (1.454 κωδικοί από 409 προμηθευτές) και τα 92,1 εκατ. ευρώ σε εξαγωγές προϊόντων Eridanus (170 κωδικοί από 54 προμηθευτές), ενώ τα υπόλοιπα 180,6 εκατ. ευρώ αφορούν σε εξαγωγές φρούτων και λαχανικών.

Ως προς τα προϊόντα Eridanus, τα κορυφαία προϊόντα που διοχετεύονται σε σούπερ μάρκετ Lidl του εξωτερικού είναι: ελαιόλαδο, καλαμάρι, φασόλια γίγαντες, τυρόπιτα/σπανακόπιτα, ντολμαδάκια, φέτα, χταπόδι, έτοιμα γεύματα, πτι φουρ, ορεκτικά, χωριάτικα λουκάνικα, μπακλαβάς, μπουγάτσα με κρέμα, μέλι, ελιές. Ως προς τα φρούτα και τα λαχανικά, μακράν το κορυφαίο προϊόν σε εξαγωγές είναι τα πορτοκάλια, με 83.713 παλέτες ελληνικών πορτοκαλιών να κατευθύνονται εντός του 2023 προς καταστήματα Lidl του εξωτερικού. Ακολουθούν τα καρπούζια με 34.095 παλέτες, τα μανταρίνια με 20.195 παλέτες, τα σταφύλια με 16.435 παλέτες, τα ακτινίδια με 10.100 παλέτες, οι πιπεριές με 9.822 παλέτες, τα αγγούρια με 7.879 παλέτες, τα ροδάκινα με 7.245 παλέτες, οι φράουλες με 6.896 παλέτες και τα λεμόνια με 6.081 παλέτες. Συνολικά, ο όγκος εξαγωγών φρούτων και λαχανικών το 2023 έφτασε τις 226.806 παλέτες, που αντιστοιχούν σε 7.316 φορτηγά, από 80 προμηθευτές με πάνω από 150 διαφορετικούς κωδικούς, που διοχετεύθηκαν σε 24 ευρωπαϊκές χώρες.

Το πρώτο self-checkout ταμείο στη Σίνδο
Πέρα από το θέμα των εξαγωγών, ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Μπράντενμπουργκερ στη λειτουργία του πρώτου self-check out ταμείου σε κατάστημα Lidl στην Ελλάδα, που λειτουργεί ήδη στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πρόκειται για «το καλύτερο σύστημα self-check out» που υπάρχει στην αγορά, και το επόμενο βήμα είναι η ενσωμάτωσή του και σε άλλα καταστήματα Lidl στην Ελλάδα.

Μίλησε ακόμα για ένα νέο κατάστημα Lidl που θα ανοίξει στην Αθήνα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για καινοτομίες που έχει λανσάρει και συνεχίζει να λανσάρει η Lidl Ελλάς, όπως οι ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών (για τις οποίες έχουν επενδυθεί περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ) και η προώθηση των ψηφιακών αποδείξεων για τους κατόχους της κάρτας πιστότητας Lidl Plus. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl και στον χρόνο πληρωμής των προμηθευτών της, που όπως τόνισε είναι πολύ χαμηλότερος σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς: μέσος όρος της Lidl οι 41 μέρες, έναντι 117 ημερών στο σύνολο της αγοράς. «Η Lidl είναι αξιόπιστος και υπεύθυνος συνεργάτης προς τους προμηθευτές της», διεμήνυσε.

Επίσης, από την ομιλία του κ. Μπράντενμπουργκερ δεν έλειψε και μία… σπόντα κατά των κρατικών παρεμβάσεων στο λιανεμπόριο, αντίστοιχη με εκείνη που είχε εκφράσει και παλαιότερα μιλώντας σε δημοσιογράφους: όπως ανέφερε, η Lidl θα συνεχίσει να υλοποιεί το μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής», τόσο σε επώνυμα όσο και σε PL προϊόντα, παρότι η σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αλλά «παρ’όλα αυτά, είμαστε υπέρ των ελάχιστων κρατικών παρεμβάσεων», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το ισχυρότερο «πάτημα» της Φάρμας Κουκάκη στην Αχαΐα

Ξεκίνησε τη Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024 η διανομή των προϊόντων της Φάρμας Κουκάκη στο οργανωμένο λιανεμπόριο και την παραδοσιακή λιανική στην Αχαΐα, μέσω της Πρώτη Διανομή ΙΚΕ, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter. Η εταιρεία, με εμπειρία και εξειδίκευση στο γάλα, ήρθε σε συμφωνία με την Πρώτη Διανομή ΙΚΕ, για τη διανομή και των 64 κωδικών της σε όλα τα συνεργαζόμενα σημεία της αχαϊκής εταιρείας, με τη μέθοδο EX-Van, που είναι η περισσότερο ενδεδειγμένη και αποδοτική για ευαίσθητα και κοντόληκτα προϊόντα, όπως το γάλα, τα παράγωγά του και οι φρέσκοι χυμοί. Είναι η πρώτη φορά που η Φάρμα Κουκάκης καταλήγει σε τέτοιου τύπου συνεργασία στην Πελοπόννησο, καθώς η περσινή απόπειρα αφορούσε επαγγελματίες διανομείς-πωλητές μέσω παραγγελιοληψίας.

Η Φάρμα Κουκάκη γίνεται η πρώτη εξωτερική συνεργάτιδα εταιρεία της Πρώτη Διανομή ΙΚΕ, εκτός από τη μόνιμη και σταθερή συνεργασία της τελευταίας με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Αγελαδοτρόφων Περιφέρειας Πατρών. Για τη διανομή των προϊόντων της Φάρμας Κουκάκη, χρησιμοποιείται ο στόλος φορτηγών της Πρώτη Διανομή ΙΚΕ κι ακόμη, δύο επιπλέον φορτηγά που μπήκαν ήδη από την προηγούμενη Δευτέρα σε δρομολόγια και θα εξυπηρετούν αποκλειστικά το κωδικολόγιο 64 κωδικών της γαλακτοβιομηχανίας από το Κιλκίς. Σημειώνεται ότι η Πρώτη Διανομή ΙΚΕ μέχρι πρότινος διένειμε μόνο τους οκτώ κωδικούς φρέσκου γάλακτος Το Πρώτο, σε διάφορες γεύσεις, μαζί και το παραδοσιακό αγελαδινό γιαούρτι. Εξάλλου, οι πωλήσεις στην Αχαΐα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος επώνυμων πωλήσεων της εταιρείας σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Έρχεται και επώνυμο γάλα μακράς διάρκειας
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επικείμενη συνεργασία με καταστήματα της Σκλαβενίτης στη δυτική Αττική και στα δυτικά προάστια της Αθήνας, για την οποία τα δύο μέρη βρέθηκαν σε αλλεπάλληλες συζητήσεις στις αρχές του 2023, δεν τελεσφόρησε εξαιτίας του κοντόληκτου χαρακτήρα του φρέσκου γάλακτος, που θα είχε ως αποτέλεσμα μεγάλη ποσότητα επιστροφών. Ωστόσο, η Πρώτη Διανομή ΙΚΕ, όπως έμαθε το FOODReporter, επανενεργοποιεί την επαφή μέσα στον Ιούνιο, με αφορμή το λανσάρισμα του νέου προϊόντος γάλακτος μακράς διαρκείας Το Πρώτο με διάρκεια είκοσι ημερών. Ακόμη, από τις 30 Ιουνίου και έπειτα, η εταιρεία θα λανσάρει και ειδικό -επώνυμο- γάλα barista για τα σημεία Ho.Re.Ca. και ειδικά για την καφεστίαση, το οποίο θα διανέμεται από το δίκτυο της Πρώτης Διανομής ΙΚΕ, αρχικά σε αντίστοιχα σημεία εντός Αχαΐας. «Μετά τα αντίστοιχα προϊόντα Nounou, ΜΕΒΓΑΛ, Δέλτα, γινόμαστε μόλις ο τέταρτος “παίκτης” στη συγκεκριμένη, πολύ εξειδικευμένη αγορά γάλακτος για την ταχυεστίαση και καφεστίαση και διατηρούμε μεγάλες φιλοδοξίες για το συγκεκριμένο εγχείρημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο εμπορικός διευθυντής της Πρώτη Διανομή ΙΚΕ, Βασίλης Μούτσιος, μιλώντας στο FOODReporter.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το άνοιγμα της Περιφέρειας Ανατ.Μακεδονίας και Θράκης στη λιανική τροφίμων Σουηδίας

Συμμετοχή στην έκθεση Sthlm Food & Wine, η οποία θα διεξαχθεί στη Στοκχόλμη της Σουηδίας μεταξύ 8 και 10 Νοεμβρίου 2024, εξασφάλισε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Στόχος της συγκεκριμένης συμφωνίας είναι να παρουσιαστούν τρόφιμα και ποτά από ντόπιους παραγωγούς.

Για το κλείσιμο της συμφωνίας, πραγματοποιήθηκε διήμερη συνάντηση στις 2 και 3 Ιουνίου 2024 στην Καβάλα, παρόντων οκτώ εκπροσώπων σουηδικών επιχειρήσεων στον τομέα της εισαγωγής τροφίμων και μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ταξίδι στην Ελλάδα – Επαγγελματική Αποστολή στην Καβάλα». Πραγματοποιήθηκαν B2B συναντήσεις με 30 εκπρόσωπους επιχειρήσεων, που έχουν την έδρα τους στην οικεία περιφέρεια, παρόντος και του αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αργύρη Πατακάκη. Η πρώτη ημέρα της συνάντησης περιελάμβανε γευσιγνωσία προϊόντων από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις με διαδικασία βαθμολόγησης γεύσεων και η δεύτερη ημέρα τις Β2Β συναντήσεις των επιχειρηματιών με παραγωγούς.

Από τη συνάντηση καρποφόρησαν τέσσερις συμφωνίες συνεργασίας με εταιρείες εμπορίας και διακίνησης τροφίμων. Αναμένονται και νέες πρωτοβουλίες εξωστρέφειας από την Περιφέρεια, ώστε να συμβάλουν ενεργά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Η πρωτοβουλία χρηματοδοτήθηκε από την ίδια την Περιφέρεια.
«Η εξωστρέφεια είναι προτεραιότητα για τη διοίκηση Τοψίδη και σχεδιάζουμε πολλές πρωτοβουλίες για να μεγιστοποιήσουμε τις εξαγωγές μας. Οι Β2Β συναντήσεις με στελέχη της αγοράς τροφίμων της Σουηδίας, φέρνει τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας, με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους, κοντά στις χώρες της βόρειας Ευρώπης, για να τα γνωρίσουν και να τα αναζητούν οι καταναλωτές στα ράφια των σουπερ μάρκετ», συνόψισε ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θεόδωρος Μαρκόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στα €82,91 το μέσο καλάθι στο e-shop των My market

Αύξηση κατά 62% στις επισκέψεις (sessions) στο e-shop των My market, έφερε το επαναλανσάρισμά του, στο οποίο προχώρησε η Metro ΑΕΒΕ, εντός 2024. Όπως είπε και ο πρόεδρος και CEO Αριστοτέλης Παντελιάδης, η εταιρεία, από όλα τα κανάλια της, «επικεντρώνεται περισσότερο στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη».

Πέρα από τον εύκολο τρόπο online αγορών και επικοινωνίας, από τη Metro ΑΕΒΕ σημειώθηκε ότι από το επαναλανσάρισμα του e-shop και έπειτα, υπήρξαν πολλοί νέοι χρήστες, το 44% των οποίων πραγματοποίησαν παραγγελία μέσα στον ίδιο μήνα. Ως προς τους δείκτες απόδοσης, ο μέσος χρόνος παραμονής εντός της ιστοσελίδας έχει υπολογιστεί σε 4 λεπτά και 17 δευτερόλεπτα, με μέσο καλάθι πελάτη στα €82,91. Σαν αποτέλεσμα, η απόδοση CRM υπολογίζεται σε 6,9%. Κι όλα αυτά, ενώ η Metro ΑΕΒΕ διατηρεί και συνεργασία με δύο από τις ηγετικές επιγραμμικές πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα: Με τη Wolt, ήδη από το Δεκέμβριο 2021 και με τη Skroutz αργότερα (Ιούλιο 2023).

Το My market έχει λανσάρει και την καινοτόμα υπηρεσία My market Saver Pass, πρώτο από όλες τις μεγάλες αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου στη χώρα μας. Πρόκειται για υπηρεσία που εξασφαλίζει απεριόριστες παραγγελίες άνευ ελάχιστου κόστους ανά παραγγελία από €2,30 ανά μήνα, με ετήσια συνδρομή €25,00 για παραδόσεις Τρίτη – Πέμπτη (πακέτο Light) ή €30,00 για απεριόριστες παραδόσεις (πακέτο Flex).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σουηδία – Φινλανδία χαλαρώνουν τους περιορισμούς στην πώληση αλκοόλ

Σε χαλάρωση των αυστηρών κανονισμών που διέπουν την πώληση αλκοόλ προχωρούν η Σουηδία και η Φινλανδία, οι μοναδικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου ισχύει το κρατικό μονοπώλιο στην πώληση αλκοολούχων ποτών.

Ειδικότερα, στη Σουηδία η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιτρέψει από το 2025 την πώληση αλκοολούχων ποτών απευθείας από μικρούς παραγωγούς στους επισκέπτες των εγκαταστάσεών τους.

Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο τη στήριξη μικρών παραγωγών και, εφόσον εγκριθεί, οι επισκέπτες σε αποστακτήρια, ζυθοποιεία και οινοποιεία θα μπορούν να αγοράσουν έως 700ml αποσταγμάτων και έως 3 λίτρα κρασιού, μπύρας και προϊόντων ζύμωσης.

Εν τω μεταξύ, στη Φινλανδία πρόσφατα εγκρίθηκε νομοσχέδιο που επιτρέπει την πώληση στα σούπερ μάρκετ ποτών με έως και 8% περιεκτικότητα σε αλκοόλ, αυξάνοντας το όριο από το 5,5% που ήταν μέχρι πρότινος. Ωστόσο, το μέτρο αυτό δεν αφορά στα RTD ποτά, όπου το όριο παραμένει στο 5,5%. Πάντως, η ψήφιση του νομοσχεδίου έγινε με οριακή πλειοψηφία (102 ψήφοι υπέρ, 80 κατά), καθώς πολλοί βουλευτές ανησυχούν για το ενδεχόμενο αύξησης της κατανάλωσης αλκοόλ.

Σημειώνεται ότι το μονοπώλιο των αλκοολούχων ποτών αποτελεί παράδοση των σκανδιναβικών χωρών, η οποία όμως δείχνει να φθίνει, ανοίγοντας όλο και περισσότερα «παράθυρα» για κατανάλωση αλκοόλ και εκτός των αντίστοιχων κρατικών καταστημάτων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στο εργοστάσιο του Αύρα στο Αίγιο ο παραολυμπιονίκης Νίκος Παπαγγελής

To εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Αύρα στο Αίγιο επισκέφτηκε, 30 Μάϊου, ο Παραολυμπιονίκης ποδηλασίας Νίκος Παπαγγελής, με στόχο την ενδυνάμωση των εργαζομένων, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Wheels of Will 3» του αθλητή.

Μέσω αυτής ποδηλατεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και συγκεντρώνει χρήματα με στόχο τη στήριξη της δράσης του συλλόγου Φλόγα για τα παιδιά που νοσούν από καρκίνο.

Τη φετινή χρονιά, η πρωτοβουλία, θα διοργανωθεί μετά το πέρας των Παρολυμπιακών Αγώνων. Στην επίσκεψη αυτή, ο αθλητής ενθάρρυνε τους εργαζομένους, μεταφέροντας τους το μήνυμα της δύναμης και της θέλησης για δράση και υλοποίηση των στόχων τους, μήνυμα το οποίο αποτελεί και βασικό χαρακτηριστικό του «Stay Active».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μέτρια ανάκαμψη της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών το 2025

Η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών αναμένεται να ανακάμψει μέτρια το 2025, με συνεχιζόμενες προκλήσεις το 2024. Σύμφωνα με έρευνα του IWSR, οι Ινδία, Κίνα και ΗΠΑ θα είναι οι κύριες αγορές που θα οδηγήσουν την ανάπτυξη, προσθέτοντας 30 δισ. δολάρια σε αξία έως το 2028. Το 2023, η αγορά αλκοολούχων ποτών μειώθηκε κατά -1% σε όγκο και αυξήθηκε κατά +2% σε αξία.

Ειδικότερα, στα αλκοολούχα ποτά, ο όγκος μειώθηκε κατά -1% το 2023, με σταθερούς όγκους για τα οινοπνευματώδη. Το IWSR αναφέρει ότι οι όγκοι αναμένεται να αυξηθούν με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) +1% και η αξία με CAGR +2% μεταξύ 2023 – 2028.

Μπύρα: Μείωση όγκου, αύξηση αξίας της αγοράς
Όσον αφορά στη μπύρα, ο όγκος μειώθηκε κατά -1% το 2023, ενώ η αξία αυξήθηκε κατά +4%. Επιπλέον, σημειώνεται ότι αναμένεται CAGR +1% σε όγκο και αξία μεταξύ 2023 – 2028.

Επιπρόσθετα, το IWSR επισημαίνει ότι η Νότια Αφρική και η Βραζιλία αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική ανάπτυξη μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Το ροζέ «σανίδα σωτηρίας» για την κατηγορία του οίνου
Εστιάζοντας στην κατηγορία του οίνου, ο όγκος μειώθηκε κατά -4% το 2023, με την πτώση να συνεχίζεται έως το 2028, με CAGR -1%.

Επιπλέον, η αξία των πωλήσεων του κρασιού αναμένεται να παραμείνει σταθερή.

Την ελπίδα στην κατηγορία φαίνεται ότι φέρνει η υποκατηγορία του premium ροζέ οίνου, καθώς ήδη υπάρχει αυξημένη δημοτικότητα σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστραλία, σύμφωνα με την έρευνα του IWSR.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Galaxy Foods: Διακρίθηκε στο διαγωνισμό του ΙΤΙ

Για ακόμα μία χρονιά, η Galaxy Foods- S. Mavidou & Sons G.P απέσπασε αστέρια στο διαγωνισμό του International Taste Institute (ΙΤΙ) στις Βρυξέλλες για τη νέα της σειρά, μουστάρδα σε βάζο.

Ειδικότερα, πάνω από 200 διακεκριμένοι chefs και sommeliers με μεγάλη εμπειρία σε γευστικές δοκιμές βαθμολογούν αντικειμενικά τη γεύση, το άρωμα, την υφή και την εμφάνιση κάθε προϊόντος.

Η νέα σειρά της Galaxy Foods- S. Mavidou & Sons G.P έλαβε τρία αστέρια για τη μουστάρδα Dijon, δύο αστέρια για την μουστάρδα με ελληνικό ανθόμελο και δύο αστέρια για τη μουστάρδα με μεσογειακά βότανα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Chiquita: Εγκαινιάζει το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ωριμαντήριο

Η Chiquita εγκαινίασε το μεγαλύτερο ωριμαντήριο στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Cortenuova, στο Μπέργκαμο.

Το κέντρο διανομής διαθέτει 24 θαλάμους ωρίμανσης, 48 παλετών διπλού επιπέδου, 2 γραμμές παραγωγής με δυνατότητα συσκευασίας έως και 45 τελάρα/λεπτό, καθώς και δυνατότητα αποθήκευσης.

Οι θάλαμοι είναι εξοπλισμένοι με σύγχρονα μηχανήματα, που εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ψύξη με ελάχιστη αφύγρανση και βέλτιστες συνθήκες ωρίμανσης. Η διαδικασία συσκευασίας γίνεται σε χώρο με ελεγχόμενη θερμοκρασία, ώστε να διατηρούνται οι καλύτερες συνθήκες για τις μπανάνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σύμπραξη Γευσήνους και Πιετρής Εστίαση για τα γεύματα του «Άγιου Σάββα»

Υπεγράφη την 1η Ιουνίου 2024 η τριετής σύμβαση από το Γενικό Αντικαρκινικό – Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Άγιος Σάββας» με τον αναδόχου παροχής έτοιμων γευμάτων στους ασθενείς και τους εφημερεύοντες γιατρούς, μετά από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του νοσοκομείου.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Ως ανάδοχος είχε κατακυρωθεί από τις 5 Απριλίου 2024 η ένωση εταιρειών μεταξύ της Γευσήνους ΑΒΕΕ και Πιετρής Εστίαση ΑΕ & Iasis. Η προμήθεια έτοιμων γευμάτων έχει οριστεί ότι θα πραγματοποιείται με τη μεθοδολογία «Cook & Serve», δηλαδή με παραγωγή των γευμάτων σε αδειοδοτημένη μονάδα που θα ορίσει ο ανάδοχος και στη συνέχεια, με μεταφορά και διανομή, ως φρεσκομαγειρεμένα και όχι αναθερμασμένα, σε ασθενείς και εφημερεύοντες ιατρούς. Οι δομές που περιλαμβάνονται στην ανάληψη σύμβασης έργου είναι, εκτός από το νοσοκομείο «Ο Άγιος Σάββας», το ΠΕΔΥ Λεωφόρου Αλεξάνδρας και το Κέντρο Ημερήσιας Νοσηλείας «Νίκος Κούρκουλος».

Κόστος και υποχρεώσεις ανά γεύμα
Η προτεινόμενη, βάσει προκήρυξης, τιμή ανά γεύμα ήταν €2,90 για το πρωινό, €6,20 για το μεσημεριανό και €5,80 για το βραδινό, μαζί με σνακ. Στην περίπτωση που παραγγέλλεται σνακ με το πρωϊνό, δεκατιανό, μεσημεριανό, η τιμή σνακ ορίζεται ίση με το πρωινό ανά άτομο. Συνολικά, οι Γευσήνους ΑΒΕΕ και Πιετρής Εστίαση ΑΕ & Iasis έχει υπολογιστεί ότι μαζί θα παρέχουν 284.700 γεύματα συνολικά, με κόστος που θα φτάνει τα €4.242.030, πλέον ΦΠΑ. Η ένωση εταιρειών έχει δικαίωμα να προσαυξήσει το χρόνο σύμβασης κατά επιπλέον δώδεκα μήνες, με την καταβολή του επιπρόσθετου τιμήματος, €1.414.010, πλέον ΦΠΑ. Σ’ αυτή την περίπτωση, τα συνολικά γεύματα θα ανέλθουν σε 379.600, δίχως να επιτρέπεται η ανάθεση της εκτέλεσης τμήματος ή τμημάτων της σύμβασης σε υπεργολάβους.

Τα φαγητά θα έρχονται σε θερμοκρασία άνω των 60ο C για τα ζεστά γεύματα. Κατόπιν συνεννοήσεως με το Τμήμα Διαιτολογίας και Διατροφής, θα μπορούν να έρχονται συσκευασμένα μαζί (κρέας με πατάτες, μακαρόνια ή λαχανικά) σε ταψιά (Bulk), προς μεριδοποίηση). Τα κρύα τρόφιμα (σαλάτες, τυρί, φρούτα) θα έρχονται σε ισοθερμικά δοχεία (τύπου Thermobox), αρΊστης κατάστασης, τα οποία θα απολυμαίνονται καθημερινά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter