Το μισό δισεκατομμύριο ευρώ άγγιξαν το 2023 οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές της Lidl Ελλάς σε συνολικά 31 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, όπως ανέφερε στην ομιλία του στην εκδήλωση για τα 25 χρόνια της αλυσίδας στην Ελλάδα ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ. Όπως εξήγησε, πρόκειται για συνολικά 1.624 προϊόντα από 409 προμηθευτές τα οποία προωθήθηκαν στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων και των Ηνωμένων Πολιτειών, αποφέροντας τζίρο συνολικής αξίας 488,4 εκατομμυρίων ευρώ το 2023.
Ενδιαφέρον έχει όμως η ανάλυση των στοιχείων αυτών που παρουσίασε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς. Μία ανάλυση από την οποία προκύπτει ότι από το σύνολο των εξαγωγών, τα 215,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε εξαγωγές μόνιμης γκάμας (1.454 κωδικοί από 409 προμηθευτές) και τα 92,1 εκατ. ευρώ σε εξαγωγές προϊόντων Eridanus (170 κωδικοί από 54 προμηθευτές), ενώ τα υπόλοιπα 180,6 εκατ. ευρώ αφορούν σε εξαγωγές φρούτων και λαχανικών.
Ως προς τα προϊόντα Eridanus, τα κορυφαία προϊόντα που διοχετεύονται σε σούπερ μάρκετ Lidl του εξωτερικού είναι: ελαιόλαδο, καλαμάρι, φασόλια γίγαντες, τυρόπιτα/σπανακόπιτα, ντολμαδάκια, φέτα, χταπόδι, έτοιμα γεύματα, πτι φουρ, ορεκτικά, χωριάτικα λουκάνικα, μπακλαβάς, μπουγάτσα με κρέμα, μέλι, ελιές. Ως προς τα φρούτα και τα λαχανικά, μακράν το κορυφαίο προϊόν σε εξαγωγές είναι τα πορτοκάλια, με 83.713 παλέτες ελληνικών πορτοκαλιών να κατευθύνονται εντός του 2023 προς καταστήματα Lidl του εξωτερικού. Ακολουθούν τα καρπούζια με 34.095 παλέτες, τα μανταρίνια με 20.195 παλέτες, τα σταφύλια με 16.435 παλέτες, τα ακτινίδια με 10.100 παλέτες, οι πιπεριές με 9.822 παλέτες, τα αγγούρια με 7.879 παλέτες, τα ροδάκινα με 7.245 παλέτες, οι φράουλες με 6.896 παλέτες και τα λεμόνια με 6.081 παλέτες. Συνολικά, ο όγκος εξαγωγών φρούτων και λαχανικών το 2023 έφτασε τις 226.806 παλέτες, που αντιστοιχούν σε 7.316 φορτηγά, από 80 προμηθευτές με πάνω από 150 διαφορετικούς κωδικούς, που διοχετεύθηκαν σε 24 ευρωπαϊκές χώρες.
Το πρώτο self-checkout ταμείο στη Σίνδο
Πέρα από το θέμα των εξαγωγών, ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Μπράντενμπουργκερ στη λειτουργία του πρώτου self-check out ταμείου σε κατάστημα Lidl στην Ελλάδα, που λειτουργεί ήδη στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πρόκειται για «το καλύτερο σύστημα self-check out» που υπάρχει στην αγορά, και το επόμενο βήμα είναι η ενσωμάτωσή του και σε άλλα καταστήματα Lidl στην Ελλάδα.
Μίλησε ακόμα για ένα νέο κατάστημα Lidl που θα ανοίξει στην Αθήνα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για καινοτομίες που έχει λανσάρει και συνεχίζει να λανσάρει η Lidl Ελλάς, όπως οι ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών (για τις οποίες έχουν επενδυθεί περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ) και η προώθηση των ψηφιακών αποδείξεων για τους κατόχους της κάρτας πιστότητας Lidl Plus. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl και στον χρόνο πληρωμής των προμηθευτών της, που όπως τόνισε είναι πολύ χαμηλότερος σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς: μέσος όρος της Lidl οι 41 μέρες, έναντι 117 ημερών στο σύνολο της αγοράς. «Η Lidl είναι αξιόπιστος και υπεύθυνος συνεργάτης προς τους προμηθευτές της», διεμήνυσε.
Επίσης, από την ομιλία του κ. Μπράντενμπουργκερ δεν έλειψε και μία… σπόντα κατά των κρατικών παρεμβάσεων στο λιανεμπόριο, αντίστοιχη με εκείνη που είχε εκφράσει και παλαιότερα μιλώντας σε δημοσιογράφους: όπως ανέφερε, η Lidl θα συνεχίσει να υλοποιεί το μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής», τόσο σε επώνυμα όσο και σε PL προϊόντα, παρότι η σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αλλά «παρ’όλα αυτά, είμαστε υπέρ των ελάχιστων κρατικών παρεμβάσεων», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter