Το «πραγματικό ξεκίνημα» της Campari Hellas

Το «πραγματικό ξεκίνημα» της Campari Hellas σηματοδότησαν τα εγκαίνια των γραφείων της εταιρείας στο Μαρούσι το απόγευμα της Τετάρτης, όπως ανέφερε ο managing director της ελληνικής θυγατρικής, Γιάννης Στράτος, κάνοντας λόγο για ένα σημαντικό ορόσημο για τον όμιλο Campari.

Νωρίτερα, ο Ενρίκο Μποτσέντι, Global Public Affairs, Communications and Sustainability Senior Director του ομίλου Campari, είχε αναφερθεί στα κοινά στοιχεία της ελληνικής και της ιταλικής αγοράς: «Η Ιταλία και η Ελλάδα μοιράζονται πολλά πράγματα. Έχουμε πλούσια ιστορία, κουλτούρα, και κυρίως μία προσέγγιση της ζωής που αποκαλούμε “μεσογειακή”, που βασίζεται στη συνύπαρξη, σε μία κοινωνική προσέγγιση στην κατανάλωση φαγητού και ποτού.

Το «παρών» στα εγκαίνια έδωσε και ο πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα, Πάολο Κουκούλι, που αναφέρθηκε στη δύναμη του ονόματος Campari διεθνώς και έστειλε μήνυμα υποστήριξης και συνεργασίας της ιταλικής πρεσβείας με την Campari Hellas.

Βέβαια, επίσημα εγκαίνια χωρίς σαμπάνια δε γίνονται, και παρότι σήμερα το χαρτοφυλάκιο της Campari Hellas δε διαθέτει σαμπάνια, ειδικά για την περίσταση ανοίχτηκε ένα μπουκάλι σαμπάνιας Lallier, η οποία ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Campari. Και, όπως ανέφερε ο κ. Στράτος, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την έλευση της Lallier και στην Ελλάδα μελλοντικά, «στον όμιλό μας υπάρχει μια φανταστική σαμπάνια, η Lallier, που δεν υπάρχει στη χώρα μας ακόμα – “ακόμα” είναι η λέξη-κλειδί».

«Βαρύ πυροβολικό» τα απεριτίφ
Υπενθυμίζεται ότι το χαρτοφυλάκιο της Campari διανεμόταν μέχρι τα τέλη του 2023 στο μεγαλύτερο μέρος του από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, όμως ο όμιλος αποφάσισε να πάρει «πάνω» του τη διανομή από την 1η Ιανουαρίου του 2024, έχοντας ιδρύσει εντός του 2023 την Campari Hellas, η οποία στο εν τω μεταξύ διάστημα στελεχώθηκε και αναπτύχθηκε προκειμένου να ετοιμαστεί για την ανάληψη των καθηκόντων της.

Επικεφαλής της Campari Hellas τέθηκε ο Γιάννης Στράτος, στέλεχος με οκτώ χρόνια προϋπηρεσία στον όμιλο Campari, τον οποίο έχει υπηρετήσει σε Μιλάνο και Βέλγιο. Το… βαρύ πυροβολικό της Campari στην Ελλάδα είναι τα απεριτίφ, που περιλαμβάνουν τα brands Campari, Aperol και Crodino. Ειδικά το Aperol τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ως ένα σχετικά ελαφρύ και «καλοκαιρινό» ποτό, ενώ το μη αλκοολούχο Crodino ταιριάζει στις τάσεις της εποχής, ειδικά μεταξύ των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών. Όμως μία άλλη κατηγορία που παρουσιάζει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά είναι αυτή της τεκίλα, όπου στις αρχές του έτους η Campari Hellas λάνσαρε την Espolon Tequila, προσδοκώντας να αποκτήσει μερίδιο αγοράς σε μία ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ταμείο Ανάκαμψης: 1 δισ. ευρώ για επιχορηγήσεις

Το τέταρτο αίτημα εκταμίευσης πόρων ύψους 1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) για επιχορηγήσεις υπέβαλε χθες την Πέμπτη 6 Ιουνίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είχε ήδη προηγηθεί τον Απρίλιο το αντίστοιχο τέταρτο αίτημα εκταμίευσης πόρων, ύψους 2,3 δισ. ευρώ, για το δανειακό σκέλος του ΤΑΑ μετά από την επίτευξη του στόχου της συμβασιοποίησης δανειακών πόρων ΤΑΑ.

Συνολικά, οι εκταμιεύσεις προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Ταμείου, που αναμένονται τους επόμενους μήνες, ανέρχονται πλέον σε 3,3 δισ. ευρώ.

O Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Η χώρα μας παραμένει στις πρώτες θέσεις στην απορρόφηση πόρων από το ΤΑΑ, πόρων απαραίτητων για την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, τον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας, την ενίσχυση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, τη βελτίωση της δικαιοσύνης και της δημόσιας διοίκησης, την ατομική ευημερία του κάθε πολίτη».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα προϊόντα και βελτιωμένη κερδοφορία το 2024 για τη Δίρφυς ΑΕ

Άνοδο κύκλου εργασιών κατά 27% στο πρώτο πεντάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, εμφάνισε η εταιρεία εμφιάλωσης νερού Δίρφυς ΑΕ, σύμφωνα με πληροφορίες που παραχώρησε η ίδια.

Παρ’ όλα αυτά, «η ανάπτυξη έρχεται για ακόμη ένα έτος να καλύψει κυρίως το αυξημένο κόστος λειτουργίας, παρά να βελτιώσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας», όπως αναφέρθηκε. Πηγές της εταιρείας που μίλησαν στο FOODReporter ανέφεραν ότι η κερδοφορία του 2023 θα είναι «οριακή», αλλά προέβλεψαν βελτιωμένη κερδοφορία για το τρέχον έτος.

Ο κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Δίρφυς ΑΕ, Νίκος Σέρρας με αφορμή την πορεία της εταιρείας το 2023 και το 2024, σχολίασε μεταξύ άλλων και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος: «Ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού πλήττεται ιδιαίτερα από την ενεργειακή κρίση και τις συνέπειες αυτής. Οι τιμές όλων των πρώτων υλών, παραμένουν υψηλότερες κατά 20 – 25%, σε σχέση με εκείνες πριν την κρίση. Αντίστοιχα, το κόστος μεταφοράς, που αποτελεί μία πολύ σημαντική δαπάνη για τις εταιρείες εμφιαλωμένου νερού, βρίσκεται σε επίσης υψηλά επίπεδα, με δεδομένο ότι οι τιμές των καυσίμων δεν έχουν ουσιαστικά αποκλιμακωθεί από το 2022 και έπειτα».

Αυξητικά ο κύκλος εργασιών, συνεχίζεται η πορεία εξυγίανσης και ο εμπλουτισμός του κωδικολογίου
Η Δίρφυς ΑΕ, όπως έμαθε το FOODReporter, ολοκλήρωσε το 2023 με κύκλο εργασιών 10,6 εκατ. ευρώ, τα οποία υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι θα αυξηθούν στη φετινή χρονιά.

H εταιρεία με έδρα την Εύβοια κατόρθωσε τα τελευταία χρόνια να μειώσει τον υψηλό δανεισμό της, να βελτιώσει όλους τους οικονομικούς δείκτες και να πετύχει σημαντική ανάπτυξη, κατά 30% το 2022 και κατά 21% το 2023. Η συνολική ανάπτυξη από το 2016 ξεπερνά το 110%. Επίσης, υλοποίησε προγραμματισμένες επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης του 2022.

Στα σχέδια της Δίρφυς ΑΕ είναι η υλοποίηση νέων επενδύσεων με σκοπό την αναβάθμιση του τελικού προϊόντος, την παραγωγή νέων κωδικών και εν τέλει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας.

Ο κ. Σέρρας, όμως, δεν παύει να υπενθυμίζει ότι ο δρόμος προς τις επενδύσεις παραμένει δύσβατος: «Η αύξηση των επιτοκίων έχει σχεδόν διπλασιάσει το χρηματοοικονομικό κόστος, βγάζοντας εκτός προϋπολογισμού εταιρείες με δανειακές υποχρεώσεις. Περιττό να αναφέρουμε ότι, με τα προσφερόμενα επιτόκια, γίνεται απαγορευτική κάθε σκέψη για νέες επενδύσεις, ενώ το κεφάλαιο κίνησης, απαραίτητο για την ανάπτυξη μιας εταιρείας, είναι πλέον πολύ ακριβό. Η πίεση που δέχεται ο κλάδος οδήγησε σε διακοπή της λειτουργίας γνωστών εταιρειών εμφιάλωσης νερού, που δυστυχώς δεν άντεξαν. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η αποκλιμάκωση στις τιμές του ρεύματος, σε επίπεδα σχετικά κοντά με τις τιμές πριν την κρίση».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

PLMA 2024: Ποιες ελληνικές εταιρείες έδωσαν το παρών

Η 10η επέτειος της εταιρείας συνέπεσε με τη μεγαλύτερη συμμετοχή της Great Exhibitions στη Δ.Ε. PLMA 2024 που διοργανώθηκε 28-29 Μαΐου στο εκθεσιακό κέντρο RAI στο Amsterdam. Ειδικότερα, η εταιρεία είχε εξασφαλίσει εγκαίρως προνομιακούς χώρους στο hall 7 – food και hall 11 non-food για πάνω από 25 εταιρείες που ήδη λαμβάνουν τα πρώτα αιτήματα για συνεργασία από επαφές που δημιούργησαν το διήμερο 28-29 Μαΐου.

Στο κομμάτι του τρόφιμου, με τη Great Exhibitions συμμετείχαν πολύ σημαντικές εταιρείες, που διακρίνονται για την εξωστρέφεια και τα ποιοτικά προϊόντα τους και με τα υψηλής αισθητικής περίπτερα που βοηθούσαν στην βέλτιστη προβολή των εκθεμάτων τους έμειναν απόλυτα ικανοποιημένες από τη συμμετοχή τους. Ενδεικτικά, κάποιες από τις εταιρείες ήταν οι: Alexander Α.Ε., Elviart Καλοϊδάς Α.Ε., Emfi Α.Ε., Grand Services of Hospitality – Coffee Berry,La Farm, Βάμβαλης Α.Ε., Γιώτης Α.Ε., Δέας Α.Ε., Διοσκουρίδης, Ελβίδα Α.Ε., Θεώνη Α.Ε., Μπέλας Φιλώτας & Υιός, Όλυμπος – Αφοι Παπαγιάννη, Χωριάτικη Ζύμη / Νέστια κ.ά..

Επόμενη παρουσία της Great Exhibitions στο κομμάτι της Ιδιωτικής Ετικέτας θα είναι στο Chicago των H.Π.Α., 17-19 Νοεμβρίου 2024 στα πλαίσια της PLMA Chicago, όπου η εταιρεία θα βρίσκεται εκεί μαζί με πλήθος Ελληνικών Εταιριών που ευελπιστούν να κατακτήσουν και την αγορά των ΗΠΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coffee Island: Το νέο οργανόγραμμα, η Gen-Z και η ανάπτυξη εκτός Ελλάδος

Την επόμενη ημέρα στις στρατηγικές της αλυσίδας καφεστίασης Coffee Island σηματοδοτεί η εναλλαγή των Παναγιώτη Κωνσταντινόπουλου και Αλέξανδρου Ζαπανιώτη, ως προς τους λειτουργικούς τους στη Σαπλάι Γιούνικ ΑΕ: Ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος ανέλαβε Product, Marketing και e-commerce Director στη θέση του Αλέξανδρου Ζαπανιώτη, ενώ ο τελευταίος μετακινήθηκε στο σχεδιασμό ανάπτυξης και δικτύου καταστημάτων. Στο ίδιο πλαίσιο, η Coffee Island παρουσίασε τα νέα bombastic ροφήματά της, με βάση τον καφέ και το τσάι: Salted Caramel Latte, Coffeeccino, Blueberry Tea Oat Latte, Strawberry Tea Oat Latte, Strawberry Tea. Πρόκειται για ροφήματα εμπνευσμένα από τα ασιατικά ροφήματα Bomba, με φούσκες γεύσεις που σκάνε στο στόμα. H Δήμητρα Γκιβίση, Public Relations Executive της Coffee Island, επιβεβαίωσε ότι «πρώτος στόχος είναι το νεανικό κοινό».

Προσθήκες με στόχευση σε πιο ελκυστικό και πλήρες μενού
«Ο Αλέξανδρος πέτυχε να στηριχθεί γερά στα πόδια της η Coffee Island και να γίνει το αναγνωρίσιμο μέγεθος και brand που είναι σήμερα. Εμείς στο σήμερα “πειράζουμε” λίγο την ταυτότητα, προκειμένου να δείξουμε στο κοινό του καφέ ότι “κινούμαστε” με βάση αυτά που του αρέσουν. Βάσει ερευνών που έχουμε κάνει, αποδεικνύεται ότι η Generation Z, η γενικά που θα απευθυνθούμε όλοι στο μέλλον, δε φημίζεται για την πιστότητά της. Διαρκώς δοκιμάζει, διεκδικεί, πειραματίζεται, φεύγει και επιστρέφει. Θέλουμε να εναρμονιστούμε με την εποχή και να θυμίσουμε ότι κι εμείς εξελισσόμαστε. Χρειαζόμασταν κάτι νέο και θα δείτε ακόμη περισσότερα πράγματα στο μέλλον, που θα έρθουν σύντομα», εξήγησε ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος. Όπως έμαθε το FOODReporter, στο επόμενο διάστημα στα καταστήματα Coffee Island θα τοποθετηθεί νέα σειρά από μπάρες δημητριακών, ξηρών καρπών και πρωτεΐνης, όλες σε συνεργασία αποκλειστικά με Έλληνες παραγωγούς.

Εγκαίνια στις 16 Ιουνίου για το νέο κατάστημα στο Χονγκ Κονγκ
Η Coffee Island προσανατολίζεται στον εξορθολογισμό του εν Ελλάδι δικτύου της, που παραμένει ως προτεραιότητα. Τα τέσσερα καταστήματα που έκλεισαν αναμένεται να επαναλειτουργήσουν σε νέες τοποθεσίες. Τα εταιρικά καταστήματα του ελληνικού δικτύου παραμένουν μόλις έξι. Στο εξωτερικό, αποτελεί σήμα κατατεθέν για την εταιρεία το άνοιγμα καταστήματος Coffee Island στους νέους εμπορικούς χώρους στις Πυραμίδες της Αιγύπτου, το οποίο αποτελεί το πέμπτο κατάστημα καφεστίασης της αλυσίδας στη χώρα και βρήκε θέση πλάι σε «τιτάνες» της παγκόσμιας ταχυεστίασης.

Άλλωστε, στις 16 Ιουνίου 2024 αναμένεται να κάνει εγκαίνια το νέο κατάστημα στο Χονγκ Κονγκ. Βρισκόμαστε στο χρονικό διάστημα όπου η διοίκηση της αλυσίδας επικεντρώνεται σε νέα ανοίγματα στο εξωτερικό, με καταστήματα τύπου franchise. Όπως αποκάλυψε ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, «υπάρχει ενδιαφέρον και συζητήσεις για περισσότερες χώρες».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κύκνος ΑΕ: Νέες top down συσκευασίες premium και light μαγιονέζας

Η Κύκνος ΑΕ εμπλουτίζει τη γκάμα της με τις νέες συσκευασίες Top Down για τις μαγιονέζες premium και light. Αναλυτικά, αυτές οι καινοτόμες συσκευασίες επιτρέπουν στους καταναλωτές να απολαμβάνουν την αγαπημένη τους μαγιονέζα με άνεση και ευκολία, διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόλαυση χωρίς σπατάλη.

Η Kyknos μαγιονέζα Premium Top Down χαρακτηρίζεται από την πλούσια, κρεμώδη υφή της και τη λαχταριστή γεύση που προσδίδει αυθεντική απόλαυση σε κάθε πιάτο και δημιουργία. Από την άλλη, η Kyknos μαγιονέζα Light Top Down, με σχεδόν 60% λιγότερα λιπαρά, αποτελεί την ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να προσέχουν τη γραμμή τους χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στη γεύση και την απαλή υφή.

Παρασκευασμένες από αγνά συστατικά, με κρόκους ελληνικών αυγών και χωρίς γλουτένη, οι μαγιονέζες της Κύκνος αποτελούν την τέλεια συνοδεία για κάθε φαγητό. Από απλά τοστάκια και σάντουιτς έως πιο σύνθετες συνταγές όπως club sandwiches, tacos, tortillas, δροσερές σαλάτες και πιάτα με ψάρι ή κρέας, οι μαγιονέζες της Κύκνος απογειώνουν τη γεύση κάθε δημιουργίας.
Προσηλωμένη στην ποιότητα, η Κύκνος συνεχίζει να εξελίσσεται ανταποκρινόμενη στις τάσεις της αγοράς, τιμώντας την ιστορία και την παράδοσή της. Με τα διαχρονικά αγαπημένα και ποιοτικά προϊόντα της, ικανοποιεί τις ανάγκες και τις γευστικές απαιτήσεις των καταναλωτών της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Konva ΑΕΒΕ: Έμφαση στα κριτήρια ESG για την ιδιωτική ετικέτα

Στη δημοσίευση της πρώτης έκθεσης βιωσιμότητας (ESG), από το 2022, προχώρησε η Konva ΑΕΒΕ. Η εταιρεία επιθυμεί να επιδείξει την ισχυρή δέσμευση της στις αξίες που τη συνοδεύουν εδώ και δεκαετίες και αφορούν: Παραγωγή προϊόντων κορυφαίας ποιότητας, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον, καινοτομία και αξιοπιστία. Μέσα από το «άρμα» του ESG, η Konva ΑΕΒΕ διεκδικεί πλέον, σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, την εφαρμογή επιλεκτικών συνεργασιών παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Επιλέγονται λιανέμποροι που δεν στοχευουν σε μαζική παραγωγή προϊόντος χαμηλού κόστους, αλλά που στοχεύουν σε διαφοροποίηση και ισχυροποίηση του προϊοντικού αποτυπώματός τους, με ανώτατη ποιότητα. Η ανάγκη προέκυψε έντονα, πρωτίστως από τους καταναλωτές και αναδεικνύεται διαρκώς από έρευνες. Αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τους λιανέμπορους και στο Food Retail Conference 2024: Τα κριτήρια ESG αποτελούν πλέον το βασικότερο παράγοντα επιλογής προμηθευτών ιδιωτικής ετικέτας. Ο καταναλωτής συχνότερα επιλέγει προϊόντα με ηθική του απέναντι στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

«Αγορά-“γέφυρα” η ιδιωτική ετικέτα»
«O καταναλωτής της ιδιωτικής ετικέτας είναι ο ίδιος με του επωνύμου προϊόντος, εκπαιδεύεται διαχρονικά από τα επώνυμα προϊόντα σε καινοτόμες προτάσεις, στις χρήσεις και τις ανάγκες που καλύπτει το προϊόν και έχει ακριβώς την ίδια απαιτητική κρίση στην επιλογή. Με την ιδιωτική ετικέτα “βαθμολογεί” και τον λιανεμπορο που του ζητά να εμπιστευτεί το προϊόν που του προσφέρει», περιέγραψε στο FOODReporter ο εμπορικός διευθυντής της Konva, Δημήτρης Συνοδινός. «Ο καταναλωτής πραγματοποιεί μια ανεκτή αγορά που τον επιβραβεύει, με βάση το πορτοφόλι του.

Η ιδιωτική ετικέτα αποτελεί ουσιαστικά αγορά-“γέφυρα”, όταν ο καταναλωτής δεν βρίσκει το επώνυμο προϊόν της προτίμησης του στην τιμή που είναι διατεθειμένος να διαθέσει», υπογράμμισε. «Εντοπίσαμε αυτή την ανάγκη πολύ νωρίς και την παρουσιάσαμε στην αγορά μέσα από εκτεταμένη ποιοτική έρευνα, σε συνεργασία με ανεξάρτητους φορείς. Αποστείλαμε την έκθεση βιωσιμότητας σε όλα τα πρόσωπα-“κλειδιά”, ώστε να τους κάνουμε κοινωνούς στο μέλλον της κατηγορίας τυποποιημένων ψαρικών», σημείωσε ο κ. Συνοδινός και πρόσθεσε: «Προχωρήσαμε έγκαιρα στις αναγκαίες κινήσεις που στοχεύουν να αναβαθμίσουν το brand του λιανέμπορου και να τον διασφαλίσουν, υπερκαλύπτοντας τα κριτήρια που θέτει για την επιλογή προϊόντος ιδιωτικής ετικέτας. Διαθέτουμε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία σε όλες τις διεθνείς πιστοποιήσεις και τα προϊόντα μας παράγονται σε μια προηγμένη ευρωπαϊκή βιομηχανία, απόλυτα εναρμονισμένη με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, κάτι αδύνατο να προσφέρουν τρίτες χώρες εκτός ΕE. Αυτό από μόνο του αποτελεί εμπορικό ισχυρισμό εφάμιλλου των επώνυμων προϊόντων, για το brand του λιανέμπορου, με το βάρος της ευθύνης που αυτό συνεπάγεται».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μπύρα Νύμφη: Στον αέρα η νέα της καμπάνια

Μέσα από τη νέα ταινία της μπύρας Νύμφη που βρίσκεται τώρα στον αέρα, φαίνεται η πρωταγωνίστριά της, η εμβληματική γοργόνα που στολίζει την ετικέτα του brand, να «παίρνει σάρκα και οστά» για να συστηθεί και στον «πραγματικό» κόσμο, και να πει στο κοινό: «Αν πιστέψεις στη μαγεία, τίποτα δεν αποκλείεται».

Αναφορικά, η premium μπύρα που γεννήθηκε το 2019 στη Θεσσαλονίκη και ξεχώρισε αμέσως για τη μοναδική της γεύση χάρη στην ιδιαίτερη συνταγή με πέντε διαφορετικούς λυκίσκους (5 hops Lager) αλλά και το εντυπωσιακό της design. Η γοργόνα εμφανίζεται όχι σε βράχο ή στα βάθη της θάλασσας, αλλά σε ένα γνώριμο μέρος, ως barwoman, σ’ ένα δημοφιλές μαγαζί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Στο φετινό σποτ, βλέπουμε πίσω από την μπάρα, τη μισή-ανθρώπινη πλευρά της γοργόνας. Οι ανεπαίσθητες κινήσεις της πρωταγωνίστριας, σε συνδυασμό με την μπύρα Νύμφη, αλλάζουν την αντίληψη και την πραγματικότητα των παρευρισκόμενων, δημιουργώντας έναν μοναδικό μαγικό ρεαλισμό. Όλα γίνονται μια διαφορετική εμπειρία για όσους βρίσκονται εκεί, ενώ η μυθική πλευρά της πρωταγωνίστριας δεν αποκαλύπτεται, παρά μόνο στο τέλος της ταινίας. Ξεχωριστή παρουσία στην ταινία έχει η μουσικός Matina Sous Peau, με την ατμοσφαιρική διασκευή στο τραγούδι της, «Μεταμορφώσεις», που προσδίδει μία ιδιαίτερη μουσική ταυτότητα στην ταινία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η τεχνολογία τροφίμων της Tetra Pak και ο συνδυασμός φυτικών και ζωικών προϊόντων

Πολλές από τις καινοτομίες των έτοιμων τροφίμων επικεντρώνονται στο φυσικό περιεχόμενο, τις «καθαρές» ετικέτες και τα φυτικά συστατικά. Ο ρόλος της Tetra Pak και στους τρεις πυλώνες είναι πολύ ενεργός, με τον Πίτερ Μπρούνκεστραμ, τεχνολόγο τροφίμων και σεφ, να ηγείται.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ εργάζεται στο Tetra Recart® Food Development Centre, το οποίο εξερευνά όλες τις δυνατότητες των έτοιμων τροφίμων: Πειραματίζεται με συνταγές, αντικαθιστώντας υλικά με τοπικές ή πιο νόστιμες επιλογές, συνεργάζεται με παραγωγούς για τη δημιουργία καινοτόμων επιλογών διατροφής, από την προμήθεια συστατικών και το χειρισμό συνταγών, έως τεχνικές συμβουλές για την επεξεργασία τους.

Η Ιβάνα Σκριπνιτσένκο, Category Marketing Manager της Tetra Pak έχει παρατηρήσει την αυξανόμενη ζήτηση για φυσικά προϊόντα και «καθαρές» ετικέτες, μέσα στο πλαίσιο ευκολίας και ποιότητας που απαιτούν οι σύγχρονοι γρήγοροι ρυθμοί ζωής.

Το μέλλον προς λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα
«Συνεργαζόμαστε με πολλούς πελάτες μας για να αναδιαμορφώσουμε τα υπάρχοντα προϊόντα, να αναπτύξουμε νέες συνταγές για να μειώσουμε τα πρόσθετα και να συμπεριλάβουμε περισσότερα φυσικά συστατικά, όπως ρεβίθια, φασόλια και λαχανικά. Σπάνιες φορές χρειάζονται πρόσθετα ή αντιοξειδωτικά, τα περισσότερα από τα τρόφιμα μακράς διαρκείας με τα οποία δουλεύουμε δεν τα χρειάζονται. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η θερμική επεξεργασία», αναφέρει.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ ανέπτυξε θρεπτικό φαγητό για βρέφη, με τη βοήθειας μιας μαμάς δικηγόρου από τη Σουηδία: Επέτυχαν προϊόν υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά και πρωτεΐνες και χαμηλή περιεκτικότητα σε νερό. Παρότι τα φυτικά προϊόντα αποτελούν δημοφιλή κατηγορία των έτοιμων τροφίμων και γίνονται πιο διαδεδομένα σε ορισμένα μέρη του κόσμου, εξακολουθεί να υπάρχει ανησυχία από τους καταναλωτές.

«Πολλά τρόφιμα φυτικής προέλευσης σήμερα είναι υψηλής επεξεργασίας, επειδή όλα θέλουν να επιτύχουν σωστή γεύση, στη σωστή τιμή. Δεν νομίζω ότι έχουμε αντιμετωπίσει πλήρως αυτό το θέμα και ειδικά όταν μιλάμε για προϊόντα εναλλακτικής πρωτεΐνης. Αυτή είναι μια περιοχή που θα μπορούσε να ωφεληθεί από νέες εξελίξεις και καινοτομία. Βρισκόμαστε σε στασιμότητα και είναι κρίσιμο να κατανοήσουμε ότι αν κάτι δεν έχει καλή γεύση, δεν κάνει για τον καταναλωτή», προσθέτει ο κ. Μπρούνκεστραμ.

Η αναπαραγωγή γεύσης και εμφάνισης των συμβατικών προϊόντων με βάση το κρέας είναι αντικειμενικά δύσκολη, αν και «πλησιάζουμε στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ προϊόντων με βάση το κρέας και των φυτικών προϊόντων σε ό,τι αφορά γεύση, διατροφικά οφέλη και τιμή», όπως αναφέρει η κυρία Σκριπνιτσένκο. «Το επόμενο βήμα είναι να αφήσουμε πίσω μας τα υπερεπεξεργασμένα, άνοστα τρόφιμα», συμπληρώνει.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ πιστεύει, στη βιομηχανία τροφίμων που θα συνδυάζει φυτικές και ζωικές πρωτεΐνες, ακόμη και πρωτεΐνες από τη θάλασσα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χρυσή Ζύμη: Στήριξε την «Αγκαλιά» και το «Ελληνικό Παιδικό Χωριό»

Η Χρυσή Ζύμη τίμησε τη Γιορτή της Μητέρας με ξεχωριστό τρόπο στηρίζοντας τον Φιλανθρωπικό Σύλλογο «Η Αγκαλιά» και το «Ελληνικό Παιδικό Χωριό» στο Φίλυρο.

Για κάθε share φωτογραφίας προϊόντος Χρυσή Ζύμη που πραγματοποιούνταν από το κοινό σε Instagram Stories χρησιμοποιώντας το #agkalia και @xrisizimi, από τις 12 έως και τις 24 Μαΐου, η εταιρεία πρόσφερε ένα κιλό πιτάκια στις προαναφερθείσες δομές.

Με την ολοκλήρωση της ενέργειας, η Χρυσή Ζύμη διπλασίασε το καλό και πρόσφερε συνολικά 4.000 μερίδες στον Φιλανθρωπικό Σύλλογο «Η Αγκαλιά» και στο «Ελληνικό Παιδικό Χωριό» στο Φίλυρο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter