Αποκαλύπτεται στα τέλη του μήνα το project καταστημάτων delicatessen και καφέ «εκλεκτόν Κρητικός»

Στα τέλη Ιουνίου 2024 αναμένεται να λειτουργήσει το παρθενικό κατάστημα «εκλεκτόν Κρητικός». Πρόκειται για νέο project καταστημάτων λιανικής, που δίνουν έμφαση σε παραδοσιακά και delicatessen προϊόντα. Το πρώτο κατάστημα βρίσκεται στην πλατεία Κλαυθμώνος και μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως σούπερ μάρκετ Κρητικός, με την ένδειξη «Delicatessen», αφότου κατέληξε στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από τα χέρια της SPAR Hellas. Πρόκειται για το χώρο όπου στεγαζόταν το… ιστορικό κατάστημα Αφοί Βασιλόπουλοι.

Το πρώτο «εκλεκτόν Κρητικός» θα είναι πιλοτικό. Η εταιρεία έχει αποφασίσει να ανοίξει και άλλα τέτοια καταστήματα έως το τέλος του έτους, δίχως όμως να αποκαλύπτει τον ακριβή αριθμό τους. Τα καταστήματα «εκλεκτόν Κρητικός» θα διαθέτουν συσκευασμένα είδη παντοπωλείου, εκλεκτά ελληνικά και ξένα προϊόντα τύπου delicatessen, από Έλληνες ή και ξένους παραγωγούς, όλα συσκευασμένα και τυποποιημένα, προϊόντα αγνά και χειροποίητα μικρής συνολικής παραγωγής, «ακόμα και προϊόντα που δεν θα περίμενε να βρει κανείς σε ένα σούπερ μάρκετ», όπως επισημαίνουν πηγές από την αλυσίδα.

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει έρθει σε συμφωνία με Έλληνες παραγωγούς για προϊόντα περιορισμένης κυκλοφορίας με νέες ετικέτες που θα πωλούνται αποκλειστικά μέσα σε καταστήματα του project. Το ίδιο ισχύει και για εισαγόμενα brands τροφίμων του εξωτερικού, στην υποκατηγορία του delicatessen. Την ίδια στιγμή όμως θα διαθέτει και προϊόντα του κανονικού κωδικολογίου των σούπερ μάρκετ Κρητικός.

Το τουριστικό και πελατειακό κοινό όπου στοχεύει το project
Τα «εκλεκτόν Κρητικός» θα διαθέτουν πλήρες μενού βιολογικών προϊόντων, προϊόντων χωρίς γλουτένη και άλλων προϊόντων που αφορούν ιδιαίτερες διατροφικές συνήθειες. Το «εκλεκτόν Κρητικός» στην πλατεία Κλαυθμώνος θα περιλαμβάνει και την παρασκευή καφέ, ροφημάτων και υγιεινών smoothies κι ακόμη, την πλήρη γκάμα έτοιμων γευμάτων των σούπερ μάρκετ Κρητικός κι ακόμη περισσότερων premium έτοιμων γευμάτων ξεχωριστών γεύσεων. Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει στοχεύσει στην ανάγκη του premium και business τουριστικού κοινού που διαμένει στο κέντρο της Αθήνας, σύμφωνα με πηγές του FOODReporter. «Ταυτόχρονα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για προσεγμένο μεσημεριανό γεύμα από το ευρύ πελατειακό κοινό που εργάζεται σε εταιρείες γύρω από την πλατεία Κλαυθμώνος, αλλά και η ανάγκη του τουριστικού κοινού εν συνόλω να δοκιμάσει συσκευασμένες ελληνικές τοπικές παραδοσιακές γεύσεις», αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Το σχεδιασμό και την υλοποίηση της εσωτερικής διαρρύθμισης των καταστημάτων «εκλεκτόν Κρητικός» έχει αναλάβει η Retail Plus Μον. ΙΚΕ. Σύμβουλος εμπορικού σχεδιασμού και υλοποίησης των καταστημάτων «εκλεκτόν Κρητικός» έχει αναλάβει η Retail Plus Μον. ΙΚΕ, ενώ το design έγινε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Nod293studio.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επεκτείνουν τα self checkout ταμεία τα My market

Το στόχο να προσθέσει δώδεκα ταμεία εξυπηρέτησης self checkout συνολικά σε τέσσερα ακόμη καταστήματα My market έως το τέλος του 2024 ανακοίνωσε η Metro ΑΕΒΕ. Σημειώνεται ότι έως το τέλος του πρώτου πενταμήνου της τρέχουσας χρονιάς τα συνολικά self checkout σημεία σε My market ήταν 28, τοποθετημένα σε έξι διαφορετικά καταστήματα.

Η Metro ΑΕΒΕ δεν είναι πρωτοπόρος στην υπηρεσία της αυτόνομης εξυπηρέτησης στο ταμείο, όμως στην έκθεση για τις ενέργειες αύξησης παραγωγικότητας με τη χρήση τεχνολογίας για το 2024, αναφέρει ότι έχει υπολογίσει πως η διεύρυνση της χρήσης ταμείων self checkout συνεισφέρει μείωση εργατοωρών κατά ένα εργαζόμενο για την εταιρεία για κάθε τέσσερα ταμεία self checkout.

Από τις 28 self checkout υποδομές που για την ώρα υπάρχουν σε καταστήματα My market, έχει υπολογιστεί ότι προκύπτει το 23% των συνολικών συναλλαγών στα έξι καταστήματα όπου έχουν εγκατασταθεί. Ακόμη, οι συναλλαγές σε αυτά τα self checkout σημεία αποτελούν το 47% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με πιστωτική κάρτα στα έξι συγκεκριμένα καταστήματα.

Η Metro ΑΕΒΕ έχει επίσης, σε τεχνολογικό επίπεδο, στοχεύσει να τοποθετήσει πιλοτικά ηλεκτρονικά ταμπελάκια απομακρυσμένης διαχείρισης σε όλα τα τμήμα τριών καταστημάτων My market στη Ζάκυνθο, με ορίζοντα ανάπτυξης το Δεκέμβριο του 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η ευκαιρία της Ιταλίας για τις ελληνικές εταιρείες κατεψυγμένων τροφίμων

Ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα κατεψυγμένα τρόφιμα δημιουργεί η συνεχής αύξηση της κατανάλωσης κατεψυγμένων προϊόντων στην Ιταλία, όπως επισημαίνει σε σχετικό σημείωμά του το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Μιλάνου.

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ιταλικών Κατεψυγμένων Τροφίμων (IIAS) που επικαλείται το Γραφείο ΟΕΥ Μιλάνου, το 2022 η κατανάλωση κατεψυγμένων τροφίμων πλησίασε το 1 εκατομμύριο τόνους, καταγράφοντας αύξηση όγκου κατά 1,2% σε σχέση με το 2021, ενώ η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση κατεψυγμένων προϊόντων, η οποία αυξήθηκε στα 16,8 κιλά, έναντι 16,6 το 2021. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την γενική τάση κατανάλωσης τροφίμων, που σημείωσε μείωση -4,4%. Μάλιστα, σε όρους αξίας, η συνολική αξία της αγοράς κατεψυγμένων τροφίμων κατέγραψε συνολικό τζίρο 5,3 δισ, ευρώ και αυξήθηκε κατά 9%, σε σχέση με το 2021 που ήταν περίπου 4,9 δισ. ευρώ. Επιπλέον, ο τομέας των κατεψυγμένων τροφίμων στην εκτός σπιτιού κατανάλωση (HoReCa & catering) κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 17,1%, φτάνοντας τους 281.000 τόνους το 2022. Αυτό αντιστάθμισε την μείωση των πωλήσεων στη λιανική (-2,5%), καθώς και την πτώση στην πώληση πόρτα-πόρτα (-14,4%) και στο ηλεκτρονικό εμπόριο (-9,1%).

Ποια κατεψυγμένα τρόφιμα προτιμούν οι Ιταλοί
Βάσει προσωρινών στοιχείων για το 2023 (που αφορούν μόνο το κανάλι λιανικής πώλησης), ο κλάδος των κατεψυγμένων προϊόντων επιβεβαίωσε τη σημασία του στις διατροφικές συνήθειες του καταναλωτή, καταγράφοντας σημαντική σταθερότητα στην κατανάλωση εντός του σπιτιού, η οποία έφτασε τους 645 χιλιάδες τόνους. Τα κατεψυγμένα λαχανικά κατέλαβαν και πάλι την πρώτη θέση με 215.695 τόνους κατανάλωσης το 2023, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σύγκριση με τους 213.345 τόνους το 2019, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσονται οι πατάτες, με 110.532 τόνους, σημειώνοντας τη σημαντικότερη αύξηση κατά 35,8% σε σύγκριση με το 2019 (81.393 τόνοι). Το προϊόν αυτό είναι δημοφιλές τόσο για τη γεύση του όσο και για την ευκολία παρασκευής του. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα κατεψυγμένα ψάρια (φυσικά και παναρισμένα), με 92.372 τόνους, σημειώνοντας αύξηση 2,25% σε σύγκριση με τους 90.335 τόνους το 2019. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων, με αύξηση 34,3% μεταξύ 2019 και 2023.

Η ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Όπως σημειώνει το Γραφείο ΟΕΥ Μιλάνου, η συνεχής αύξηση της κατανάλωσης κατεψυγμένων προϊόντων στην Ιταλία δείχνει μια σταθερή ζήτηση και παρέχει ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν την παρουσία τους στην ιταλική αγορά με νέα προϊόντα και καινοτομίες. Οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση με στοχευμένες προωθητικές ενέργειες και να αναπτύξουν ισχυρές στρατηγικές μάρκετινγκ και διαφοροποίησης των προϊόντων τους για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικά. Αξιοσημείωτη είναι και η αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά και υψηλής ποιότητας κατεψυγμένα προϊόντα, και οι ελληνικές επιχειρήσεις, γνωστές για την παραγωγή τέτοιων προϊόντων, μπορούν να προωθήσουν τις ποιοτικές τους σειρές στην ιταλική αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tο πρωτοποριακό, «πράσινο» κατάστημα της Lidl στην Ιταλία

To πιο «πράσινο» σούπερ μάρκετ της Ιταλίας εγκαινίασε πριν από λίγες μέρες η Lidl στην πόλη Βιλαφράνκα Ντι Βερόνα, ένα κατάστημα που «θα εμπνεύσει τις προσπάθειες για βιωσιμότητα σε όλες της χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl», σύμφωνα με το ανώτερο στέλεχος της Lidl Italia, Emilio Arduinο.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας στα εγκαίνια του καταστήματος, πρόκειται για ένα σημείο πώλησης με μοναδικά χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από τα άλλα 12.200 και πλέον καταστήματα Lidl ανά τον κόσμο επιτρέποντας τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, την ελαχιστοποίηση των ενεργειακών απωλειών, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την επαναχρησιμοποίηση δομικών υλικών. Όλα αυτά, βέβαια, είχαν και το κόστος τους, καθώς η επένδυση που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί ήταν κατά 20-25% υψηλότερη από την αντίστοιχη επένδυση που θα χρειαζόταν ένα συμβατικό κατάστημα.

Φωτοβολταϊκό σύστημα που παράγει 575.000 κιλοβατώρες το χρόνο
Το νέο κατάστημα στη Βιλαφράνκα Ντι Βερόνα, που αντικατέστησε εκείνο που βρισκόταν στο ίδιο σημείο από το 1992, είναι απολύτως αυτάρκες από άποψης ενεργειακών αναγκών, καθώς είναι εξοπλισμένο με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα δυναμικότητας 575.000 κιλοβατώρων το χρόνο, που ισοδυναμεί με την ενεργειακή κατανάλωση περισσότερων από 230 σπιτιών. Το σύστημα αυτό είναι ικανό να παράγει περισσότερη ενέργεια απ’ όση χρειάζεται το κατάστημα, χάρη στα 1.280 διπλής όψης πάνελ του που είναι εγκατεστημένα στην οροφή και στα σκίαστρα των πάρκινγκ αυτοκινήτων. Τα υλικά κατασκευής του καταστήματος επελέγησαν με γνώμονα τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησής τους όταν το σούπερ μάρκετ ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του. Το νέο κατάστημα διαθέτει έναν ξύλινο «σκελετό», κατασκευασμένο από ξύλο βιώσιμης παραγωγής και από πιστοποιημένα δάση, ένα υλικό φιλικό προς το περιβάλλον, ανακυκλώσιμο, επαναχρησιμοποιήσιμο, αλλά και πιο αποδοτικό, χάρη στις φυσικές μονωτικές του ιδιότητες. Χάρη στη χρήση ξύλου, αποφεύχθηκε η χρήση 1.650 τόνων τσιμέντου.

Ψυγεία με διοξείδιο του άνθρακα ως ψυκτικό μέσο
Η στεγάνωση της οροφής του καταστήματος, η οποία το προστατεύει από τις κακές καιρικές συνθήκες, αποτελείται κατά 60% από ανακυκλωμένα πολυμερή, ενώ ακόμα και τα παγκάκια και οι γλάστρες που έχουν τοποθετηθεί στο εξωτερικό του καταστήματος έχουν παρασκευαστεί από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το νέο κατάστημα διαθέτει επίσης σύστημα ανάκτησης βρόχινου νερού για αρδευτική χρήση, με υπόγειες δεξαμενές, που μειώνει κατά 65% την κατανάλωση νερού από το κεντρικό δίκτυο.

Τέλος, το νέο κατάστημα είναι εξοπλισμένο με ψυγεία που χρησιμοποιούν το διοξείδιο του άνθρακα ως φυσικό ψυκτικό μέσο, οδηγώντας σε θεαματική μείωση των εκπομπών ρύπων. Το συγκεκριμένο ψυκτικό σύστημα διαθέτει πόρτες που μειώνουν τη διάχυση της ψυχρότητας, εξοικονομώντας ενέργεια, και βελτιώνουν τη θερμική και ακουστική άνεση στο χώρο των πωλήσεων.

Το σύστημα κλιματισμού και οι καταψύκτες στο τμήμα των κατεψυγμένων, αντίθετα, χρησιμοποιούν το προπάνιο ως φυσικό ψυκτικό μέσο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι 2 ελληνικές εταιρείες που ρίχνουν… δίχτυα στο λογισμικό ιχθυοκαλλιέργειας

Παρουσία στη Seafood Expo Eurasia 2024, η οποία διεξήχθη μεταξύ 15 και 17 Μαΐου στην Κωνσταντινούπολη, πραγματοποίησε η Aqua Vet ΑΕ, με στόχο να αναδείξει το λογισμικό για υδατοκαλλιέργειες, aquaManager.

Η Aqua Vet παρουσίασε σε 39 εταιρείες και συμπράξεις εταιρειών που βρέθηκαν εκεί ως εκθέτες, αλλά και στους επισκέπτες της έκθεσης, το λογισμικό που θεωρεί ότι απαντά πλήρως στις ανάγκες και απαιτήσεις μιας σύγχρονης ιχθυοκαλλιέργειας. Το λογισμικό ανέπτυξε η i2s ΑΕ, εταιρεία κατασκευής ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων.

Μία από τις δυνατότητες του είναι η συνεισφορά στη δραστική μείωση κόστους παραγωγής, στη μείωση της θνησιμότητας των ψαριών και τη μείωση αποτυπώματος άνθρακα, μαζί με ανάλυση δεδομένων. Το λογισμικό aquaManager διαθέτει 156 πελάτες από 55 χώρες. H Aqua Vet ΑΕ δραστηριοποιείται ακόμη σε υπηρεσίες ιχθυοκαλλιεργειών, (κατασκευή κλωβών, διχτυών).

Στη Seafood Expo συμμετείχαν ακόμη εταιρείες από Ην. Βασίλειο, Ιαπωνία, Ισημερινό, Ισπανία, Νορβηγία, Νότια Κορέα, Ρωσία, Ταϊλάνδη και Τουρκία. Από την Ελλάδα συμμετείχε και η Valpak Βιομηχανική Εφαρμογών Πολυμέσων και Διαδικτύου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πολωνία: Στα 51,8 δισ. ευρώ η συνολική αξία των εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων

Έτος – ρεκόρ απετέλεσε η περσινή χρονιά για τις εξαγωγές πολωνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, σύμφωνα με πηγές του Γραφείου ΟΕΥ Βαρσοβίας. Ειδικότερα, η συνολική αξία των εν λόγω ειδών που διατέθηκαν στις αγορές του εξωτερικού ανήλθε στα 51,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,1% συγκριτικά με το 2022. Εν προκειμένω, τα προϊόντα με τις υψηλότερες εκροές είναι το κρέας και τα παρασκευάσματα αυτού, τα γαλακτοκομικά είδη, τα αρτοποιήματα, τα αυγά, η σοκολάτα και τα υποπροϊόντα της.

Περισσότερο από το 70% των πολωνικών εξαγωγών κατευθύνεται σε χώρες της ΕΕ, ενώ παράλληλα, οι εξαγωγές προς τρίτες αγορές αυξάνονται με σταθερή ετήσια πρόοδο. Για το 2022, το 74% (35,3 δισ. ευρώ) αυτών των εξαγωγών διατέθηκε σε χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών αγορών όπως η Γερμανία (με μερίδιο 25%), η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχία. Επιπλέον, η Πολωνία κατέχει ηγετική θέση σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων σε ευρωπαϊκό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Από το 2014, η Πολωνία διατηρεί την πρώτη θέση στην παραγωγή κρέατος πουλερικών στην ΕΕ.

Πολωνία: Στην πρώτη ευρωπαϊκή τριάδα παραγωγής μήλων και κερασιών
Ως προς τα φρούτα, η Πολωνία συγκαταλέγεται στην πρώτη τριάδα ευρωπαϊκά όσον αφορά στην παραγωγή μήλων και κερασιών. Επιπλέον, υπάρχει ισχυρή παρουσία στην αγορά κονσέρβας κερασιών και κατεψυγμένων φρούτων. Σε ενωσιακό επίπεδο, η χώρα αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο παραγωγό γαλακτοκομικών προϊόντων και τον πέμπτο μεγαλύτερο παραγωγό μελιού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Thermomix Hellas: Εγκαίνια του πρώτου Εxperience Store στην Κηφισιά

Με τη δέουσα επισημότητα πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024, στην Κηφισιά, τα εγκαίνια του πρώτου Vorwerk Experience Store στην Ελλάδα, μια επένδυση της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ.

To Experience Store της Vorwerk στην Κηφισιά θα ξεκινήσει επίσημα τη λειτουργία του την 1η Ιουνίου 2024, έχοντας ετοιμάσει και μία ειδική προσφορά για τους 200 πρώτους πελάτες του, οι οποίοι με την αγορά ενός Thermomix TM6 θα πάρουν μαζί δώρα αξίας 298 ευρώ.

Αναφορικά, το καινοτόμο Thermomix TM6 που θα παρουσιαστεί στο Experience Store, έχει ενσωματωμένη την εφαρμογή Cookidoo που παρέχει στον χρήστη πρόσβαση σε περισσότερες από 90.000 συνταγές, τις οποίες μπορεί να μαγειρέψει στο Thermomix TM6. Μέχρι τώρα, το Cookidoo διαθέτει 1.300 συνταγές στα ελληνικά, ενώ η Vorwerk Hellas αναπτύσσει κι άλλες ελληνικές συνταγές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

La Meat Maison: Αναδιάρθρωση με στόχο να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη χονδρική πώληση

Η La Meat Maison, κορυφαίος διανομέας προϊόντων υψηλής ποιότητας προϊόντων κρέατος, ανακοίνωσε χθες τη Δευτέρα μια στρατηγική αναδιάρθρωση με στόχο να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη χονδρική πώληση. Αυτή η μεταμόρφωση θα επιτρέψει στην La Meat Maison να εστιάσει στην άριστη εξυπηρέτηση των συνεργατών της σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Μέση Ανατολή και την Ελλάδα.

Η La Meat Maison συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχη στη διανομή κρέατος με ένα ισχυρό και ευρύ χαρτοφυλάκιο. Η ιδιωτική παραγωγή Wagyu, γνωστή ως Ultimus X και Ultimus Pure, από την Αυστραλία, αντιπροσωπεύει την κορυφή της ποιότητας και της γεύσης στο βόειο κρέας. Αυτά τα προϊόντα, σε συνδυασμό με τις απευθείας εισαγωγές από την Ιαπωνία -συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Akune Gold – τοποθετούν την La Meat Maison στην αιχμή του κλάδου.

Ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος του διακεκριμένου Stone Axe Wagyu από την Αυστραλία και του Artik Beef, ενός Black Angus από την Αργεντινή, καθώς και ως ένας από τους αντιπροσώπους του διάσημου Αμερικανικού Black Angus, Creekstone στην Ελλάδα, η La Meat Maison είναι αφοσιωμένη στο να προσφέρει στους πελάτες της μόνο τα υψηλότερης ποιότητας κρέατα, συμπεριλαμβανομένης και μιας ευρείας γκάμας προϊόντων βοδινού, αρνιού, χοιρινού, Ιβηρικού και μοσχαρίσιου κρέατος, εξασφαλίζοντας έτσι μια ολοκληρωμένη επιλογή για όλες τις ανάγκες πελατών χονδρικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συμμετοχή-ρεκόρ για τις ελληνικές επιχειρήσεις στη φετινή έκθεση PLMA

Με συνολικά 2.800 εταιρείες-εκθέτες, συμπεριλαμβανομένων 60 εθνικών και περιφερειακών περιπτέρων, πραγματοποιήθηκε στις 28-29 Μαΐου στον εκθεσιακό χώρο RAI του Άμστερνταμ η φετινή διεθνής έκθεση ιδιωτικής ετικέτας PLMA.

Πρόκειται για τη σημαντικότερη έκθεση στον εν λόγω τομέα στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με παγκόσμια εμβέλεια, που προσελκύει επισκέπτες από όλη την Ευρώπη, καθώς και Μέση Ανατολή, Αμερική, Ασία και Αυστραλία, αλλά και για τη σημαντικότερη έκθεση ελληνικού ενδιαφέροντος στην Ολλανδία. Τη φετινή έκθεση, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Χάγης, επισκέφθηκαν περί τα 18.000 άτομα, κυρίως προμηθευτές, λιανοπωλητές και χονδρέμποροι. Τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν ήταν φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, ξηρά είδη παντοπωλείου και ποτά καθώς και κατηγορίες εκτός τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων καλλυντικών, προϊόντων υγείας και ομορφιάς, νοικοκυριού και κουζίνας, κήπου και οικιακών ειδών.

Στην έκθεση υπήρξε πολυπληθής ελληνική συμμετοχή-ρεκόρ 107 επιχειρήσεων, κυρίως στον κλάδο των τροφίμων και των καλλυντικών. Η Enterprise Greece, η Promo Solution και η Great Exhibitions ήταν οι εταιρείες που διοργάνωσαν την ελληνική συμμετοχή. Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Χάγης, οι Έλληνες εκθέτες, οι περισσότεροι των οποίων συμμετείχαν και σε προηγούμενες διοργανώσεις της PLMA, δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις συναντήσεις τους με επιχειρηματίες από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Καθ’ οδόν προς το Χρηματιστήριο η Korinthian Foods

Ειλημμένη απόφαση της διοίκησης της Korinthian Foods αποτελεί η εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, που θα την κάνει την πρώτη εταιρεία από τον κλάδο της βιομηχανικής εστίασης που μπαίνει στο Χρηματιστήριο.

«Η προοπτική εισαγωγής στο Χρηματιστήριο αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Korinthian Foods, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή και για τον κλάδο μας», δήλωσε σχετικά ο Ηλίας Κακογιάννης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Korinthian Foods, προσθέτοντας: «Η συμμετοχή μιας ευρύτερης ομάδας επενδυτών, η έκθεση στην κεφαλαιαγορά και οι δυνατότητες που απορρέουν από την αξιοποίησή της, αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη και την επέκταση της εταιρείας, προσθέτοντας νέες δυνατότητες στις οικονομικές τις επιδόσεις και τις προοπτικές της. Ταυτόχρονα, θα οδηγήσει την εταιρεία σε ένα περιβάλλον ενισχυμένης εταιρικής διακυβέρνησης με άμεσα οφέλη στη λειτουργικότητα και τη διαφάνεια».

Σημειώνεται ότι η Korinthian Foods ιδρύθηκε το 2004 στον Σολομό Κορινθίας και διατηρεί ένα ευρύ πελατολόγιο σε αρκετές πόλεις και νησιά της Ελλάδας, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα προμήθειας τροφίμων και αναγκών σίτισης χιλιάδων ανθρώπων σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, εταιρείες και βιομηχανικές μονάδες, διάφορους φορείς κεντρικής διοίκησης και στρατιωτικές μονάδες, καθώς και άλλους χώρους όπου δημιουργούνται ανάγκες μαζικής εστίασης. Το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 28,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 8,3 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter