Η Walmart εξετάζει αποστολή «food sourcing team» στην Ελλάδα το φθινόπωρο

Άφιξη αγοραστών από τη Walmart στην Ελλάδα ενδέχεται να έχουμε το ερχόμενο φθινόπωρο, σε αναζήτηση ελληνικών τροφίμων που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στα ράφια της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ. Αυτό προκύπτει από σχετική ενημέρωση της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσινγκτον, η οποία κοινοποιήθηκε προ ημερών σε θεσμικά όργανα και συνδέσμους εταιρειών και έφτασε και στα χέρια του FOODReporter. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί καρπό της πρωτοβουλίας που ανέλαβε η πρέσβης Αικατερίνη Νασίκα να ξεκινήσει κύκλο επαφών με τη Walmart και άλλες έξι μεγάλες αλυσίδες (Whole Foods, Costco, Albertsons, Haris Teeter, Wegman’s, Trader Joe’s), προκειμένου να προσθέσουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια τους.

Σε επιστολή της προς τις αλυσίδες, η κ. Νασίκα επεσήμανε μεταξύ άλλων την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τα οφέλη της ελληνικής κουζίνας για την υγεία, αναφέροντας ενδεικτικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, το μέλι, η φέτα, το γιαούρτι, αλλά και τα ελληνικά κρασιά, ενώ υπενθύμισε ότι η μεσογειακή διατροφή είναι όλο και πιο δημοφιλής στις ΗΠΑ και εξέφρασε την εκτίμηση ότι «η εισαγωγή περισσότερων ελληνικών προϊόντων θα προσείλκυε νέους πελάτες και θα συνεισέφερε στην ανάπτυξη των συνολικών πωλήσεων». Αναφέρθηκε εξάλλου και στα 3,5 εκατ. περίπου Αμερικανούς με ελληνική καταγωγή, αλλά και στα 1,3 εκατ. Αμερικανών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2023. «Σας παρακαλώ να θεωρείτε εμένα και τις ελληνικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες ως μία πηγή πάντα στη διάθεσή σας, πρόθυμη να σας βοηθήσει στην προσπάθειά σας να καθιερώσετε μακροχρόνιες σχέσεις με Έλληνες προμηθευτές», έγραφε μεταξύ άλλων.

Ενδιαφέρον από τη Walmart
Ανταπόκριση στην επιστολή υπήρξε ήδη από τη Walmart, και συγκεκριμένα από την Sarah Thorn, Group Director, Global Government Affairs του ομίλου, η οποία γνωστοποίησε ότι η Walmart ήδη διαθέτει στους πελάτες της σειρά ελληνικών διατροφικών προϊόντων, τόσο στα ράφια (π.χ. ελαιόλαδο, ελιές, ζυμαρικά), όσο και μέσω της πλατφόρμας e-commerce της, αναγνωρίζοντας πάντως ότι οι διατιθέμενες ποσότητες είναι σχετικά περιορισμένες και υπάρχει περιθώριο σημαντικής βελτίωσης.

Η ίδια τόνισε πως υπάρχει ενδιαφέρον της Walmart για περαιτέρω εξέταση μιας ευρύτερης γκάμας ελληνικών προϊόντων και των σχετικών δυνατοτήτων αύξησης της προσφοράς τους μέσω των καταστημάτων της, ενώ ήδη εξετάζεται, σε επίπεδο αρμοδίων αγοραστών της εταιρείας, το ενδεχόμενο διοργάνωσης αποστολής ομάδας «food sourcing team» στην Ελλάδα, το ερχόμενο φθινόπωρο, για συναντήσεις με ενδιαφερόμενους προμηθευτές. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική πρεσβεία παραμένει σε επικοινωνία με την Sarah Thorn για περαιτέρω ελληνική υποστήριξη της υπό εξέταση εταιρικής αποστολής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μετά την πτώση του πληθωρισμού τροφίμων τι;

Ο πληθωρισμός τροφίμων αποτελεί πονοκέφαλο για την κυβέρνηση. Αν δεν υποχωρήσει, θα συνεχίζει να της κοστίζει πολιτικά και είναι πιθανό αυτό να αποτυπωθεί εξ αντανακλάσεως στην κάλπη των Ευρωεκλογών. Από την άλλη, αν τελικά υποχωρήσει, προμηθευτές και λιανέμποροι περιμένουν με δίψα την αναστολή κάποιων από τις παρεμβατικές διατάξεις στην αγορά. Ο πρόεδρος της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), Απόστολος Πεταλάς έχει πολλάκις κατηγορήσει την κυβέρνηση για «ακραίο παρεμβατισμό».

Σε όλους τους τόνους, η αγορά των τροφίμων, λιανέμποροι και προμηθευτές, μιλούν ως έχοντες διαβεβαίωση από την κυβέρνηση ότι εφόσον υποχωρήσει ο πληθωρισμός τροφίμων, θα ανοίξει παράθυρο για την απόσυρση κάποιων μέτρων. Κυρίως αυτό που «καίει» είναι η άρση του πλαφόν μέγιστου μεικτού περιθωρίου κέρδους ανά κωδικό σούπερ μάρκετ.

Πώς η Metro ΑΕΒΕ υπολόγισε αρνητικό πληθωρισμό τροφίμων στο δίκτυό της
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, έδειξε με στοιχεία ότι η εταιρεία του μετρά, βάσει στοιχείων των πραγματικών της πωλήσεων σε 2022, 2023 και 2024, τον «δικό» της πληθωρισμό τροφίμων, εκείνον που προκύπτει από τις δικές της πωλήσεις ανά μήνα. Ενώ ο πληθωρισμός τροφίμων που μετρά η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) βρέθηκε άνω του 5% σε Μάρτιο και Απρίλιο 2024, ο «εσωτερικός» πληθωρισμός της Metro ΑΕΒΕ υπολογίστηκε αρνητικός και για τους δύο μήνες, τόσο για τα καταστήματα λιανικής My market, όσο και για τα Metro Cash & Carry. Η Metro ΑΕΒΕ διευκρίνισε ότι υπολόγισε, από τον Ιανουάριο 2023 και μετά, όλες τις πραγματικές αποδείξεις αγορών ως προς το κόστος που εκείνες θα είχαν έναν χρόνο πριν.

Θα έλεγε κανείς ότι θα είχε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον να υπολογιστούν όλες οι πραγματικές αγορές στα σούπερ μάρκετ γενικότερα που έγιναν από τον Ιανουάριο του 2022 ως προς το πόσο θα κόστιζαν τώρα. Τέτοια μέτρηση δεν υπάρχει.

Σε κάθε περίπτωση, καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές του επιχειρείν δεν θα σταματήσει να πιέζει την κυβέρνηση για λιγότερο παρεμβατισμό στην αγορά και δη εκείνη των τροφίμων. Την Τετάρτη 29 Μαΐου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bespoke SGA Holdings, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ως διαχειριστής εταιρειών τροφίμων και ως υποψήφιος επόμενος πρόεδρος του ΣΕΒ έστειλε το μήνυμα του λιγότερου ελέγχου στην αγορά προς την κυβέρνηση. Την Πέμπτη, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης υποστήριξε την υποψηφιότητα Θεοδωρόπουλου, αποκαλύπτοντας συγχρόνως ότι θα θέσει και ο ίδιος υποψηφιότητα για το διοικητικό συμβούλιο ως απλό μέλος. «Θυμάμαι πάντα έναν άνθρωπο ευθύ που υποστηρίζει ό,τι είναι σωστό να γίνει, χωρίς να έχει σημασία ποιον συμφέρει αυτό. Όλη η πορεία του και όλη η επιχειρηματική του σταδιοδρομία επιβεβαιώνουν αυτό το προφίλ, το οποίο εγώ το έχω εκτιμήσει πολύ», είπε για τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο ο «ισχυρός άνδρας» της Metro ΑΕΒΕ.

Η «αναταραχή» ως προς το μέτρο ελέγχου των ημερών αποπληρωμής προμηθειών
Σε άλλο σημείο, ο κ. Παντελιάδης θεώρησε ότι θα προκαλέσει «μεγάλη αναταραχή» αν εφαρμοστεί σε κοινοτικό επίπεδο το μέτρο ελέγχου των διμερών συμφωνιών λιανεμπόρων – προμηθευτών ως προς την ημερομηνία αποπληρωμής αποθεμάτων (ενιαία και σταθερή, στις 30 ημέρες), πολύ μεγαλύτερη από τα ζητήματα που καλείται να λύσει. «Από την πλευρά μας, βλέπουμε αξία στη συγκεκριμένη ρύθμιση ως προς την προστασία των μικρών παραγωγών, που έχουν και κοντόληκτα προϊόντα πολλές φορές και χρειάζονται κεφάλαιο κίνησης και ρευστότητα. Δεν βλέπουμε το λόγο ένα διευρυμένο μέτρο να εξισώσει αυτά τα προϊόντα με εκείνα που παράγουν πολυεθνικές εταιρείες», δήλωσε. «Ο υπερβολικός παρεμβατισμός στην αγορά εξελίσσεται σε μεταδοτική ασθένεια», πρόσθεσε με νόημα.

Πάντως, τα καταστήματα λιανικής My market διατηρούν μέσο χρόνο αποπληρωμής αποθεμάτων τις 82 ημέρες για όλες τις κατηγορίες προϊόντων, τροφίμων ή μη.

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα κορυφαία brands στην Ελλάδα: Το σταθερό top-10 και οι εκπλήξεις

Την ετήσια λίστα της με τα ισχυρότερα FMCG brands στον κόσμο και σε επιλεγμένες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για το 2023 δημοσίευσε πρόσφατα η Kantar, με τα στοιχεία για την Ελλάδα να παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον (μπορείτε να δείτε τη λίστα εδώ).

Σχεδόν αμετάβλητη η πρώτη δεκάδα
Η πρώτη δεκάδα των «πιο επιλεγμένων» brands στην Ελλάδα, με βάση τον βαθμό διείσδυσή τους στο λιανεμπόριο και τη συχνότητα αγοράς τους, δείχνει να… κλειδώνει, καθώς είναι σχεδόν ακριβώς ίδια με την περσινή, με μόνη διαφορά την «προσπέραση» της Nescafe από τον Παπαγάλο Λουμίδη, που είναι πλέον στην τέταρτη θέση. Αμετακίνητη στην κορυφή βρίσκεται η Παπαδοπούλου, που «κονταροχτυπιέται» τα τελευταία χρόνια με την Coca-Cola, η οποία υπερέχει σε συχνότητα αγορών, όμως η Παπαδοπούλου υπερέχει σε διείσδυση. Και οι δύο αύξησαν πάντως τον δείκτη CRP τους (consumer reach points) κατά 5,8% η Παπαδοπούλου και κατά 2,1% η Coca-Cola, διευρύνοντας τη διαφορά τους από τον τρίτο Όλυμπο (Ελληνικά Γαλακτοκομεία). Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η έκτη Νουνού, η έβδομη Μέλισσα, ο όγδοος Γιώτης, ο ένατος Κύκνος και η δέκατη Misko.

Σχεδόν απόλυτη κυριαρχία των τροφίμων
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η πρώτη δεκάδα αποτελείται αποκλειστικά από μάρκες τροφίμων και ποτών (η τελευταία που είχε μπει στη δεκάδα ήταν η Klinex το 2020).

Για την ακρίβεια, οι πρώτες 18 μάρκες της λίστας ανήκουν σε εταιρείες τροφίμων και ποτών, με τη 19η Everyday και την 20ή Klinex να «σπάνε» την απόλυτη κυριαρχία των F&B brands.

Η θεαματική άνοδος του Κατσέλη
Το 2020 η Κατσέλης βρισκόταν μόλις στην 33η θέση της λίστας της Kantar.

Το 2021 ανέβηκε ελαφρώς, στην 30ή θέση. Το 2022 εκτοξεύθηκε στην 17η θέση. Και στη φετινή λίστα έχει φτάσει μια ανάσα από τη δεκάδα, στην 11η θέση, στοιχείο ενδεικτικό της δυναμικής του brand.

Η… περιπετειώδης πορεία της ΜΕΒΓΑΛ
Αντίθετα, η πορεία της ΜΕΒΓΑΛ μοιάζει με… rollercoaster: το 2020 βρισκόταν στην 24η θέση, το 2021 ανέβηκε στην 20ή, το έπεσε ξανά στην 28η, όμως το 2023 τη βρήκε στην 18η θέση, έχοντας καταγράψει θεαματική άνοδο 12 θέσεων (και κατά 12,2% του δείκτη CRP).

Η έκπληξη της ΣΕΡΓΑΛ και η Φάρμα Κουκάκη
Μεταξύ των πενήντα κορυφαίων brands, τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του δείκτη CRP παρουσίασε μία πρωτοεμφανιζόμενη στη λίστα επιχείρηση: η ΣΕΡΓΑΛ. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία εκτοξεύθηκε φέτος κατά 21 θέσεις, από την 62η στην 41η, ενισχύοντας σημαντικά τόσο τη διείσδυσή της, όσο και τη συχνότητα αγοράς των προϊόντων της.

Παράλληλα, ισχυρά ανοδικά κινείται η Φάρμα Κουκάκη, που από την 48η θέση το 2021 ανέβηκε το 2022 στην 41η θέση και το 2023 στην 34η θέση.

Ανοδικά Pepsi και Schweppes, πτωτικά η Λουξ
Αν και η Pepsi δε βρίσκεται στη λίστα των 50 κορυφαίων brands, στην υποκατηγορία των beverages έχει κερδίσει φέτος πέντε θέσεις, αυξάνοντας τον δείκτη CRP της κατά 16,8%.
Εντυπωσιακή και η άνοδος της Schweppes κατά 4 θέσεις και κατά 39,4% στον δείκτη CRP, ενώ αντίθετα απότομη πτώση σημείωσε η Λουξ, κατά 4 θέσεις και κατά 37,6% στον δείκτη CRP.

Εκτός top-50 η Κρι-Κρι
Εντύπωση προκαλεί η σταθερή πτώση της Κρι-Κρι, που τη φέρνει για πρώτη φορά εκτός top-50. Το 2020 βρισκόταν στην 28η θέση, το 2021 κατρακύλησε στην 41η, το 2022 υποχώρησε περαιτέρω στην 45η και φέτος βρίσκεται ακόμα χαμηλότερα, με CRP μειωμένο κατά 13,7% μέσα σε έναν χρόνο.

Άλλες μάρκες που στο παρελθόν βρίσκονταν στο top-50 και πλέον έχουν πέσει χαμηλότερα είναι οι Lurpak, Nestle Fitness και Kinder.

Η «μάχη» της σοκολάτας
Εστιάζοντας στις μάρκες σοκολάτας, ψηλότερα βρίσκεται η Παυλίδης (23η θέση, άνοδος 5 θέσεων), προσπερνώντας την ΙΟΝ (26η θέση, πτώση 1 θέσης), ενώ χαμηλότερα βρίσκονται η Σοκοφρέτα (45η θέση, άνοδος 2 θέσεων) και η Lacta (49η, πτώση 6 θέσεων).

Σε παγκόσμιο επίπεδο
Σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν υπήρξαν μεταβολές στην πρώτη πεντάδα, με την Coca-Cola να παραμένει με διαφορά στην κορυφή, πάνω από τις Colgate, Maggi, OMO και Knorr.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΣΕΚ: Καταγγελίες για «εξευτελιστική» τιμή πώλησης φέτας στην Ιρλανδία

Σε καταγγελίες για την παραγωγή και πώληση φέτας προχωρά ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ), με αποκορύφωμα βίντεο που δείχνει τη φέτα να πωλείται στην Ιρλανδία για €5,45 το κιλό, ως αφορμή. Ο ΣΕΚ «καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις πρόσφατες εξελίξεις που πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο» και θεωρεί ότι όλοι «γινόμαστε μάρτυρες ενός άνευ προηγουμένου πολέμου ενάντια στους κτηνοτρόφους, ο οποίος εκτυλίσσεται μέσα από την υποτίμηση της τιμής της φέτας και την αδιαφορία των αρμοδίων Αρχών».

Καταγγέλλεται απουσία ελέγχων
Ταυτόχρονα, ο ΣΕΚ, με βάσει βίντεο καταναλωτών που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και δείχνουν τιμές φέτας σε διάφορα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, «εγείρει ερωτήματα για τους ελέγχους που (δεν) γίνονται στα προϊόντα», όπως εκτιμά.

«Είναι αδιανόητο πώς πιστοποιημένη φέτα μπορεί να πωλείται σε τόσο χαμηλή τιμή, τη στιγμή που το κόστος παραγωγής της ανέρχεται €7,20 έως €8,00 το κιλό. Η απουσία επαρκών ελέγχων από τις αρμόδιες Αρχές και η αδιαφορία για την προστασία των Ελλήνων παραγωγών είναι εξοργιστική», αναφέρει ο ΣΕΚ.

Επιπλέον, ο Σύνδεσμος προσθέτει στην ανακοίνωση του: «Αυτές οι πρακτικές όχι μόνο υποτιμούν την ποιότητα της φέτας, αλλά οδηγούν και στη μείωση της τιμής του γάλακτος, πλήττοντας σοβαρά τους κτηνοτρόφους που ήδη δεινοπαθούν από το υψηλό κόστος παραγωγής και τις δυσκολίες του επαγγέλματος τους. Απαιτούμε άμεσες ενέργειες από τον πρωθυπουργό και τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια στις τιμές και ταυτόχρονα, να προστατευτεί η ελληνική κτηνοτροφία».

«Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε τέτοιες αποκλίσεις στις τιμές»
«Η φέτα, ως προϊόν με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ), πρέπει να διατηρεί την ποιότητά της και να πωλείται σε τιμή που αντανακλά το πραγματικό κόστος παραγωγής της. Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε τέτοιες αποκλίσεις στις τιμές και ταυτόχρονα το κράτος να αδιαφορεί για την επιβίωση των κτηνοτρόφων. Απαιτούμε τη λήψη άμεσων μέτρων για την προστασία του προϊόντος και των παραγωγών. Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ποιότητα και την αξία των ελληνικών προϊόντων, υποστηρίζοντας τους κτηνοτρόφους μας και εξασφαλίζοντας την επιβίωση του κλάδου», σημειώνεται ακόμη στην ανακοίνωση του ΣΕΚ.

«Σε περίπτωση που η κυβέρνηση δεν προβεί άμεσα σε κατά τόπους ελέγχους της γνωστής βιομηχανίας, της οποίας προϊόν πωλείται σε εξευτελιστική τιμή, αλλά και σε έλεγχο ποιότητας του προϊόντος στη συγκεκριμένη χώρα, σημαίνει ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει τέτοιες αθέμιτες πρακτικές και συμπράττει με αυτόν τον τρόπο και η ίδια στον “πόλεμο” κατά της κτηνοτροφίας», αναφέρει επίσης ο ΣΕΚ, εγκαλώντας και την κυβέρνηση σχετικά με τις υποσχέσεις που έλαβε ο Σύνδεσμος. «Δεν είναι δύσκολο να ξαναβρεθούμε όχι μόνο μπροστά. αλλά και μέσα στην Βουλή», καταλήγει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΕ: Παρήγαγε 160 εκατ. τόνους γάλακτος το 2022

Η ΕΕ παρήγαγε 160 εκατ. τόνους ωμού γάλακτος το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Eurostat. Ειδικότερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος, η Eurostat ανέφερε ότι η περισσότερη παραγωγή ωμού γάλακτος στην ΕΕ παραδίδεται σε γαλακτοκομεία, ενώ μόνο 9,8 εκατ. τόνοι χρησιμοποιήθηκαν σε φάρμες, καταναλώθηκαν από την οικογένεια του αγρότη, πωλήθηκαν απευθείας στους καταναλωτές ή επεξεργάστηκαν απευθείας.

Από τους 149,9 εκατ. τόνους γάλακτος που παραδόθηκαν σε γαλακτοκομεία, οι 145,6 εκατ. τόνοι ήταν γάλα αγελάδων, ενώ το υπόλοιπο ήταν γάλα από άλλα ζώα: προβατίνες, κατσίκες και βουβάλια. Μεταξύ των φρέσκων προϊόντων που παράγονται, τα γαλακτοκομεία στην ΕΕ παρήγαγαν 22,5 εκατ. τόνους γάλακτος προς πόση και 7,7 εκατ. τόνους όξινων γαλακτοκομικών προϊόντων.

Όσον αφορά στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα γαλακτοκομεία παρήγαγαν 2,3 εκατ. τόνους βούτυρου από 46,4 εκατ. τόνους πλήρους γάλακτος, 10,4 εκατ. τόνους τυριού από 59,2 εκατ. τόνους πλήρους γάλακτος και 16,9 εκατ. τόνους αποβουτυρωμένου γάλακτος, 3,0 εκατ. τόνους γάλακτος σε σκόνη και 55,9 εκατ. τόνους ορού γάλακτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Έλλειμμα περίπου 400 εργαζομένων στη Metro ΑΕΒΕ

Σε μέσο μισθό ύψους €1.188 για τους εργαζόμενους στα καταστήματα και €1.610 για εκείνους στα γραφεία έχει ανεβάσει από την αρχή του 2024 τις παρεχόμενες εργασιακές αποδοχές η Metro ΑΕΒΕ.

Από τους μέσους όρους εξαιρούνται προϊστάμενοι, διευθυντές, γενικοί διευθυντές και υποδιευθυντές καταστημάτων.

Οι κατώτατες μεικτές αποδοχές βρίσκονται στα €900. Το 76% των εργαζομένων λαμβάνει σταθερά επιδόματα, το 66% λαμβάνει έκτακτο μπόνους βάσει επίτευξης στόχων.

Οι συνολικές αυξήσεις και πρόσθετες παροχές ξεπερνούν τα 14 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2023, η Metro ΑΕΒΕ πλήρωσε 205 εκατ. ευρώ σε μισθούς, επιδόματα και μπόνους.

Στο κλίμα της εποχής, η κινητικότητα εργαζομένων το 2024 έχει ξεπεράσει και το 20,81% του 2023, όταν και έγιναν 2.295 προσλήψεις, αλλά δεν κάλυψαν όλα τα κενά.

Αυτή τη στιγμή η Metro ΑΕΒΕ παρουσιάζει έλλειμμα περίπου 400 εργαζομένων.

«Χάνουμε άτομα προς τον κλάδο του τουρισμού, που συμφωνούν εποχικούς μισθούς, ακόμη και άνω των €2.000, τους οποίους δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε. Δεν διαφωνούμε με την αύξηση των μέσων μισθών, όμως θα πρέπει να συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση παραγωγικότητας ή εξεύρεση σχετικών τρόπων, διότι διαφορετικά θα εξελιχθούν σε δυσβάσταχτο κόστος για τις επιχειρήσεις», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αποχωρεί από τη Βραζιλία η ισπανική αλυσίδα Dia

Συμφώνησε να πουλήσει τις δραστηριότητές της στη Βραζιλία στη συμβολική τιμή των 100 ευρώ η ισπανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Dia, προκειμένου να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες αγορές όπως η Ισπανία και η Αργεντινή, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Ειδικότερα, η βραζιλιάνικη εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων MAM, θυγατρική της Banco Master, θα αποκτήσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Βραζιλία, όπως ανακοίνωσε η Dia. Πριν από την πώληση, η Dia δεσμεύτηκε να μεταφέρει 39 εκατ. ευρώ στη βραζιλιάνικη μονάδα της.

Η εν λόγω πώληση είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Dia να μειώσει το καθαρό της χρέος, όπως είχε ανακοινώσει πέρυσι όταν αποφάσισε να αποχωρήσει από την Πορτογαλία, όπου είχε περίπου 500 καταστήματα.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο, η Dia ανακοίνωσε το κλείσιμο περισσότερων από 300 καταστημάτων και τριών αποθηκών στη Βραζιλία λόγω αρνητικών οικονομικών αποτελεσμάτων. Από την άφιξή της στη Βραζιλία το 2001, η εταιρεία έκανε σημαντικές επενδύσεις στη χώρα, οι οποίες εν τέλει δεν τελεσφόρησαν. Έτσι, η Dia αποφάσισε να επικεντρωθεί στις αγορές της Ισπανίας και της Αργεντινής, όπου έχει κατακτήσει σημαντική θέση με στρατηγική που επικεντρώνεται στη διανομή τοπικών τροφίμων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Superior Taste Award 2024: Διακρίθηκαν 185 προϊόντα από Ελλάδα και Κύπρο

Η κριτική επιτροπή του International Taste Institute, η οποία αποτελείται από μερικούς από τους πιο καταξιωμένους σεφ και σομελιέ του κόσμου, έχει αποκαλύψει τους παραλήπτες του 2024 Superior Taste Award. 2.673 προϊόντα τροφίμων και ποτών κέρδισαν αυτή την αναγνωρισμένη διάκριση για την ποιοτική γεύση τους, αναμεσά τους 185 από την Ελλάδα και την Κύπρο. Ειδικότερα, 2.673 προϊόντα έλαβαν το Superior Taste Award, μια ευρέως αναγνωρισμένη πιστοποίηση που χορηγείται σε προϊόντα που συναντούν ή ξεπερνούν τις προσδοκίες μιας κριτικής επιτροπής, η οποία αποτελείται από επαγγελματίες σεφ και σομελιέ.

Βραβεία Prestige για Ελλάδα και Κύπρο
Ένα από τα 60 Crystal Taste Awards, που απονεμήθηκαν για το 2024 διεθνώς, κατέκτησε το Kykkos natural mineral water της Coca-Cola HBC Cyprus Ltd για την Κύπρο, καθώς και τρία από αυτά κατάφεραν να αποσπάσουν τα ελληνικά προϊόντα: Δουμπιά ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό της Δουμπιά Α.Ε., Όλυμπος γιαούρτι στραγγιστό 5% από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε. και Κεφίρ της Koukakis Farm S.A.. Για το 2024, τα ελληνικά και κυπριακά προϊόντα κατάφεραν να ξεχωρίσουν για την εξαιρετική γεύση τους για μια ακόμα χρονιά, αφού απέσπασαν 185 Superior Taste Awards.

Οι δυνατότερες κατηγορίες από την Ελλάδα και την Κύπρο φαίνεται και για τη φετινή χρονιά να ήταν τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά, εμφιαλωμένα νερά, προϊόντα αρτοποιίας, καθώς και προϊόντα ψαριού/ιχθυοκαλλιέργειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Schweppes: Ένα καλοκαίρι γεμάτο νέα Gin and Tonic parties

Το Schweppes υποδέχεται την καλοκαιρινή σεζόν με νέα Gin and Tonic (GnT) parties. Ειδικότερα, 50 μοναδικά parties σε όλη την Ελλάδα θα απογειώσουν το φετινό καλοκαίρι.

Αγαπημένα εστιατόρια και bar σε μεγάλες πόλεις και νησιά της Ελλάδας, θα φιλοξενήσουν, φέτος το καλοκαίρι, τα πιο απολαυστικά GnT parties, δίνοντας έμπνευση και premium χαρακτήρα σε κάθε στιγμή. Πίσω από τη μαγεία των φετινών GnT serves, βρίσκεται ο Βασίλης Κυρίτσης, ένας από τους πιο επιτυχημένους bartenders στην Ελλάδα και Lead Activation Strategist του Schweppes, έχοντας δημιουργήσει ορισμένα από τα πιο απολαυστικά cocktails που θα ικανοποιήσουν κάθε GnT mood.

Συγκεκριμένα, το Schweppes Pink GnT χάρη στο ελαφρώς αρωματικό Schweppes Pink Tonic Style, αποτελεί την πιο δροσιστική επιλογή cocktail. Από την άλλη, το Smokey Rickey, με πρωταγωνιστή το αγαπημένο σε όλους Schweppes Pink Grapefruit, είναι το ιδανικό cocktail για τους λάτρεις των πιο γλυκόξινων γεύσεων, ενώ το GnT Reborn είναι η απόλυτη επιλογή για τους οπαδούς του Schweppes Indian Tonic Water.

Στα GnT parties μαζί με τον Βασίλη Κυρίτση θα βρίσκονται και οι αγαπημένοι Schweppes Brand Ambassadors, Μαίρη Ταλαιπώρου, Γιάννης Οικονόμου και Πέτρος Μυτιληναίος. Η έναρξη των Schweppes GnT parties, δόθηκε την Δευτέρα 27 Μαΐου στο “Line Athens”, σε ένα κλειστό event, αποκλειστικά για bartenders και επαγγελματίες του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕνΕΑΠ – ΣΕΑΟΠ: Υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης

Μνημόνιο Κατανόησηςου προβλέπει τη σταδιακή αναγραφή Διατροφικών Πληροφοριών και των συστατικών αλκοολούχων ποτών που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνυπέγραψαν η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ). Το μνημόνιο, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας αυτοδέσμευσης του κλάδου και υλοποιείται από τον ευρωπαϊκό σύνδεσμο των παραγωγών αλκοολούχων ποτών (spiritsEUROPE), αποσκοπεί στο να ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών, επιτρέποντάς τους να παίρνουν αποφάσεις γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ έχοντας τη βέλτιστη δυνατή ενημέρωση.

ΕνΕΑΠ και ΣΕΑΟΠ δεσμεύονται να ενθαρρύνουν και να υποστηρίζουν τις εταιρείες μέλη τους με συγκεκριμένες κατευθύνσεις για την εφαρμογή των αρχών που προβλέπονται από το μνημόνιο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η αναγραφή της θερμιδικής αξίας (kcal) ανά 100 ml και ανά μερίδα στην ετικέτα του προϊόντος, η παροχή λίστας των συστατικών του προϊόντος σε ψηφιακό περιβάλλον, με τρόπο που να είναι εύκολα και άμεσα προσβάσιμη, δημιουργώντας, για παράδειγμα, ένα bar-code ή ένα QR- code και η διαδικτυακή παροχή πληροφοριών των πρώτων υλών του ποτού, βάσει της κατηγορίας του, όπως αυτά καθορίζονται από το νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ.

Μέσα από το εν λόγω μνημόνιο, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και την εμπορία αλκοολούχων ποτών απαντούν στην ανάγκη των πολιτών να γνωρίζουν τη θερμιδική αξία, αλλά και τα συστατικά και των αλκοολούχων ποτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter