Οι προτεραιότητες του Σπύρου Θεοδωρόπουλου στον ΣΕΒ και οι προκλήσεις της Ευρώπης στα αγροτικά προϊόντα

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει σειρά προκλήσεων: Υπάρχει αποβιομηχάνιση, την ώρα που ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία κάνουν γενναία βήματα. «Το καλύτερο κοινωνικό μοντέλο του κόσμου υπάρχει στην Ευρώπη όμως δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί επαρκώς, λόγω υπογεννητικότητας και μείωσης ανταγωνιστικότητας», δήλωσε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την προσφορά των αγροτικών προϊόντων. Η Οδηγία της ΕΕ για τα τέλη διοξειδίου του άνθρακα ανεβάζουν το κόστος των επιχειρήσεων.

Από 1η Ιανουαρίου 2025, όλες οι πρώτες ύλες για τη βιομηχανία τροφίμων που προέρχονται εκτός Ευρώπης, θα πρέπει να βεβαιώνουν με πιστοποιητικά ότι παράγονται σε sustainable growth περιοχές, ότι δηλαδή παράχθηκαν δίχως να έχουν κοπεί φυτείες κακαόδενδρων, φοινικέλαιων και άλλων καλλιεργειών, άρα η τιμή των τελικών προϊόντων αναμένεται να ανέβει. «Η Ευρώπη δείχνει μεγαλύτερη διάθεση για να επενδύσει στην “πράσινη” ανάπτυξη. Η “πράσινη” μετάβαση ανεβάζει το κόστος στην Ευρώπη, με πολιτικές που δεν εφαρμόζονται από ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία. Ο καφές που θα έρχεται μέσω Τουρκίας δεν θα χρειάζεται πιστοποιητικά, άρα θα μεγαλώσει η “ψαλίδα” μεταξύ των τιμών», σημείωσε. Στην Ελλάδα, η αβεβαιότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη, επειδή υπάρχουν ελλείψεις ανθρώπου δυναμικού και διασύνδεσης των εν Ελλάδι πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας.

Για τον υποψήφιο πρόεδρο του ΣΕΒ, προτεραιότητα είναι η απώλεια της ανταγωνιστικότητας και μίλησε για την ανάγκη επανασύστασης Υπουργείου Βιομηχανίας, εφόσον έχει συνεισφορά 10% στο ΑΕΠ. «Η Ελλάδα έχει υψηλό μη μισθολογικό κόστος», σημείωσε. «Οι εργοδότες θέλουν ευελιξία, που είναι στοιχείο ανταγωνιστικότητας. Είναι αναχρονιστικό οι υπερωρίες να μην μπορούν να μετρηθούν εκτός εβδομαδιαίου διαστήματος», δήλωσε. «Καμία κυβέρνηση δεν φαίνεται ικανή να αλλάξει την κοινωνική αντίληψη για τη βιομηχανία και την παραγωγή. Η Ελλάδα ζει με 75% του ΑΕΠ κατανάλωση και μόλις 25% παραγωγή. Σε πόσα χρόνια θα φτάσουμε στην επόμενη κρίση;», αναρωτήθηκε. «Είναι πολλά τα αντικίνητρα: Σύνθετες αδειοδοτήσεις, χωροταξικό ζήτημα. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν νέα βιομηχανικά οικόπεδα, ούτε οικιστικό πλάνο που να διαχωρίζει τις χρήσεις. Θα μπορούσαν να θεσπιστούν μετακινούμενες αποσβέσεις ή αφορολόγητα αποθεματικά προς βιομηχανίες άνω της μιας βάρδιας. Χρειάζεται αρωγή ως προς το ενεργειακό κόστος των ενεργοβόρων βιομηχανιών. Για τον κ. Θεοδωρόπουλο, «ο ΣΕΒ χρειάζεται αναδιοργάνωση», να προβληθούν οι ανάγκες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που είναι διαφορετικές, αλλά και ειδική γραμματεία για start-up και new economy επιχειρήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι εξαγωγές γιαουρτιού ανεβάζουν πωλήσεις και κέρδη για την Κρι-Κρι

Ισχυρή ανάπτυξη οικονομικών μεγεθών πέτυχε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η Κρι-Κρι, προερχόμενη σχεδόν αποκλειστικά από τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών γιαουρτιού της εισηγμένης. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η γαλακτοβιομηχανία, ο κύκλος εργασιών του πρώτου τριμήνου έκλεισε για την Κρι-Κρι στα 52,48 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 45,90 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Μία αύξηση δηλαδή της τάξεως του 14,4% ή των 6,6 εκατ. ευρώ σχεδόν. Αναλύοντας περαιτέρω τις πωλήσεις της εταιρείας, προκύπτει ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής προέρχεται από τις αυξημένες εξαγωγές γιαουρτιού, που στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έφτασαν τα 29,17 εκατ. ευρώ, έναντι 22,93 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2 εκατ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις γαλακτοκομικών της Κρι-Κρι στην Ελλάδα παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα, καταγράφοντας μικρή αύξηση από τα 17,55 εκατ. ευρώ στα 17,74 εκατ. ευρώ. Σταθερές ήταν και οι πωλήσεις παγωτού της Κρι-Κρι, που στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ξεπέρασαν οριακά τα 5 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 4,97 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι πωλήσεις παγωτών στην Ελλάδα, σε ένα τρίμηνο όπου συνήθως η κατανάλωση παγωτών στη χώρα μας είναι πολύ περιορισμένη λόγω καιρικών συνθηκών, αυξήθηκαν κατά 150.000 περίπου σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2023, φτάνοντας τα 3,66 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στο εξωτερικό μειώθηκαν ελαφρώς, από τα 1,48 εκατ. ευρώ στα 1,35 εκατ. ευρώ.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά, οι πωλήσεις της εισηγμένης αυξήθηκαν κατά 15,9% σε αξία και 21,6% σε όγκο. Πλέον οι εξαγωγές αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών, με σημαντική ώθηση από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία. Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, η διοίκηση της εταιρείας παρατηρεί ότι συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της Κρι-Κρι σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,8%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς (στοιχεία IRI σε αξία, α’ τρίμηνο 2024). Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά η διοίκηση της Κρι-Κρι βλέπει όφελος για την εταιρεία, μια και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Πρωταγωνιστούν και στην κερδοφορία οι εξαγωγές γιαουρτιού
Από πλευράς κερδοφορίας, η ενίσχυση ήταν μικρότερη για την Κρι-Κρι: τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 16,60 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 15,03 εκατ.), τα κέρδη προ φόρων στα 8,72 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 8,46 εκατ.) και τα κέρδη μετά από φόρους στα 6,82 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 6,68 εκατ.). Και σε αυτήν την περίπτωση, ήταν οι εξαγωγές γιαουρτιού που έκαναν τη διαφορά: επί συνόλου μεικτών κερδών 16,60 εκατ. ευρώ, τα 14,25 εκατ. προήλθαν από τις πωλήσεις γαλακτοκομικών, και εξ αυτών, τα 9,30 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε πωλήσεις στο εξωτερικό (α’ τρίμηνο 2023: 7,25 εκατ.), ενώ τα 4,95 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις στην Ελλάδα (α’ τρίμηνο 2023: 5,25 εκατ.). Αντίθετα, στα παγωτά η εικόνα είναι διαφορετική, αφού επί συνόλου μικτών κερδών 2,50 εκατ. ευρώ, τα 2,07 εκατ. ευρώ προήλθαν από την Ελλάδα και μόνο τα 436.497 ευρώ από το εξωτερικό. Ωστόσο, τα έξοδα διάθεσης παγωτού στην Ελλάδα ήταν σχεδόν τα ίδια με τη μικτή κερδοφορία της κατηγορίας, με αποτέλεσμα το λειτουργικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης δραστηριότητας να διαμορφωθεί σε ζημίες 183.703 ευρώ. Αντίθετα, οι πωλήσεις παγωτών στο εξωτερικό απέφεραν λειτουργικά κέρδη κοντά στα 275.000 ευρώ, ισοσταθμίζοντας τις ζημίες αυτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Άλμα» τζίρου και κερδοφορίας για την Pernod Ricard Hellas

Προς τα 50 εκατομμύρια «καλπάζει» ο τζίρος της Pernod Ricard Hellas, ο οποίος αυξήθηκε κατά σχεδόν 18% στην οικονομική χρήση 2022-23 (Ιούλιος 2022 – Ιούνιος 2023), ενώ ακόμα ταχύτερη ήταν η ανάπτυξη της κερδοφορίας για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Pernod Ricard.

Αυξημένες κατά 17,8% οι πωλήσεις της
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, η χρήση 2022-23 έκλεισε με πωλήσεις ύψους 47,92 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με το 2021-22, που είχαν διαμορφωθεί στα 40,68 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι το ποσοστό των παραγόμενων προϊόντων της εταιρείας επί του συνόλου των πωλήσεών της αυξήθηκε ελαφρώς στη χρήση 2022-23, με το 10,7% των πωλήσεων (έναντι 10,4% το 2021-22) να προέρχεται από παραγόμενα αλκοολούχα ποτά, και το υπόλοιπο 89,3% από εισαγόμενα ποτά.

Αυξημένη ήταν και η μεικτή κερδοφορία κατά 13,2%, φτάνοντας τα 19,54 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 2,38 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,61 εκατ. ευρώ σε σχέση με τη χρήση 2021-22 (+47,6%), ενώ τα καθαρά κέρδη της χρήσης έκλεισαν στα 1,88 εκατ. ευρώ, έναντι 1,15 εκατ. στη χρήση 2021-22 (+63,1%).

Αισιοδοξία για αύξηση μεριδίων αγοράς
Η διοίκηση της Pernod Ricard Hellas εμφανίζεται αισιόδοξη πως οι διάφοροι χρηματοοικονομικοί και λοιποί κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν λόγω της γενικότερης κατάστασης στην ελληνική οικονομία δεν θα επηρεάσουν σημαντικά την ομαλή λειτουργία της, καθώς λαμβάνει τη συνεχή στήριξη του ομίλου Pernod Ricard, που αποτελεί και τον βασικό της προμηθευτή, ενώ ως προς τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τον πληθωρισμό αναφέρει ότι ο κίνδυνος από τις ανατιμήσεις των τιμών των εμπορευμάτων της αντιμετωπίζεται με την παράλληλη αύξηση της τιμής πώλησης των προϊόντων της εταιρείας.

Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση της Pernod Ricard Hellas προσβλέπει σε αύξηση των μεριδίων αγοράς της, σε μία αγορά οινοπνευματωδών ποτών που παρουσιάζει δυναμική ανάκαμψη, επενδύοντας παράλληλα σε εμπορικά σήματα προτεραιότητας με στόχο τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία και παρακολουθώντας στενά το κόστος για να αντεπεξέλθει στην αύξηση της ενέργειας και στις γενικότερες προκλήσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σκλαβενίτης – ΑΒ Βασιλόπουλος – Lidl Ελλάς: Η τριάδα των κορυφαίων εργοδοτών επιλογής στη λιανική

Ανάμεσα στους δέκα κορυφαίους εργοδότες επιλογής στη λιανική βρίσκονται μεγάλες αλυσίδες του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου, με την αλυσίδα Σκλαβενίτης να κατέχει την «πρωτιά», σύμφωνα με την κλαδική έρευνα «Οι 10 πιο ελκυστικές εταιρείες στην Ελλάδα» που διεξήγαγε το τμήμα Employer Branding Solutions του kariera.gr. Σημειώνεται ότι στη δεύτερη θέση της εν λόγω κατάταξης ακολούθησε η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος και στην τρίτη θέση η Lidl Ελλάς. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε ότι μέσα στην κορυφαία δεκάδα βρέθηκε και η αλυσίδα Διαμαντής Mασούτης AE, στην όγδοη θέση.

Αναφορικά, το kariera.gr παρουσίασε τα ευρήματα που προέκυψαν μέσα από μελέτη του τμήματος Employer Branding Solutions και αναδεικνύει τους εργοδότες επιλογής όπως αυτοί επιλέχθηκαν από τους υποψήφιους και επαγγελματίες του κλάδου στην Ελλάδα.

Επιπρόσθετα, 1805 επαγγελματίες και πιθανοί υποψήφιοι του κλάδου της λιανικής έριξαν «φως» στο τι είναι αυτό που πραγματικά κάνει ελκυστικό έναν εργοδότη και κατηγοριοποιούν τις 86 εταιρείες σύμφωνα με οκτώ διαφορετικά κριτήρια:

  • Εργασιακό Περιβάλλον
  • Ευκαιρίες Εξέλιξης & Ανάπτυξης
  • Κοινωνική Ευθύνη
  • Μισθοί/Παροχές
  • Εργασιακή Ασφάλεια
  • Ακεραιότητα Οράματος & Αξιών
  • Ισορροπία Επαγγελματικής και Προσωπικής ζωής
  • Εξωστρέφεια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Το 69,7% των εργαζομένων θα παραιτούνταν λόγω μη ικανοποιητικού εργασιακού περιβάλλοντος
Όσον αφορά στην πλευρά των εργαζομένων, το 69,7% των ερωτηθέντων θα παραιτούνταν λόγω μη ικανοποιητικού εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ το 95,7% δήλωσε ότι ακόμη και αν δεν αναζητούσε μια νέα θέση εργασίας, θα εξέταζε μια πρόταση από μια εταιρεία με καλή φήμη. Επίσης, το 73,6% των ερωτηθέντων εργαζομένων αναζητά πληροφορίες για την εταιρεία από άτομα που την γνωρίζουν ως εργοδότη.

Μόνο το 15,1% των εταιρειών του κλάδου αναλύει τα προγράμματα για νέους αποφοίτους
Στον αντίποδα, το 34,9% των εταιρειών του λιανεμπορίου αναλύει τις παροχές στους εργαζομένους τους, ενώ επίσης, το 13,9% αναλύει πώς θα γίνει η πρόσληψη (Hiring Process) στο career site τους.

Επιπλέον, στην έρευνα αναφέρεται ότι το 15,1% των εταιρειών του κλάδου αναλύει τα προγράμματα για νέους αποφοίτους, αλλά και την πρακτική άσκηση (internship) που προσφέρει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους εργαζόμενους στα ζαχαροπλαστεία

Την υπογραφή νέας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας διάρκειας δύο ετών για τους εργαζόμενους στα ζαχαροπλαστεία όλης της χώρας και στα εργαστήρια αυτών ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ).

Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προβλέπει συνολικά αυξήσεις 15% και οι μισθοί διαμορφώνονται από 830 ευρώ (o κατώτατος οριοθετημένος μισθός), σε 862,95 ευρώ, 871,50 ευρώ και έως 906,10 ευρώ, ανάλογα την κατηγορία και την ειδικότητα. Παράλληλα, διατηρούνται στο ακέραιο όλοι οι θεσμικοί όροι.

Οι τριετίες αμείβονται με 5% επί του βασικού μισθού ανά τριετία, ενώ, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα, στον κλάδο αυτό ισχύουν έξι τριετίες και όχι τρεις.

Η Σύμβαση αφορά περίπου 5.000 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα και περίπου 15.000 εργαζόμενους.

Σύμφωνα με την ΠΟΕΕΤ, οι κοινωνικοί εταίροι ΠΟΕΕΤ, ΟΕΖΕ και ΓΣΕΒΕΕ, έκαναν το χρέος τους και ρύθμισαν τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων του κλάδου αυτού και, τώρα, απομένει να κηρυχθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας γενικώς υποχρεωτική από το υπουργείο Εργασίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέος Εθνικός Λογαριασμός Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΛΕΚ) για επανακατάρτιση εργαζομένων της βιομηχανίας

Η ίδρυση του Εθνικού Λογαριασμού Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΛΕΚ), με στόχο 90 εκατ. ευρώ το χρόνο ως νέες συνολικές ετήσιες εισφορές των μελών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), αποτέλεσε την αφορμή για την εκδήλωση υποψηφιότητας εκ μέρους του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Bespoke SGA Holdings, για την προεδρία του ΣΕΒ.

Ως αντιπρόεδρος για τα εργασιακά στο προηγούμενο προεδρείο, ο κ. Θεοδωρόπουλος πρωταγωνίστησε στη συμφωνία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και δεδομένα προκρίνει την αποτελεσματικότητά του.

Στόχος του ΕΛΕΚ ήταν να αντικαταστήσει τον παλιό ΛΑΕΚ, ο οποίος συγκέντρωνε χρήματα -προσώρας άνω των 1 δισ. ευρώ, με εκκαθαρίσεις που εκκρεμούν από το 2017- για τη μετεκπαίδευση εργαζομένων. «Έχουμε ξεκαθαρίσει το καταστατικό και τους όρους διοίκησης. Συμφωνήσαμε ποτέ το κόστος του να μην ξεπεράσει το 2% των συνολικών εσόδων, από κανένα διοικητικό συμβούλιο», διεκρίνισε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Οι λογιστικές υπηρεσίες του ΕΛΕΚ θα εκτελούνται με outsourcing ανάθεση. Η μετεκπαίδευση εργαζομένων αναμένεται να ενταχθεί στη γενική συλλογική σύμβαση εργασίας. «Έχουν κλείσει οι τεχνικές σχολές στη χώρα, απουσιάζουν άνθρωποι που να μπορούν να κάνουν τεχνική εργασία, καμία δημόσια σχολή στην Ελλάδα δεν παράγει τεχνίτη», είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Άλλωστε, ως προς τα εργασιακά, η Ελλάδα κατά τον κ. Θεοδωρόπουλο χρειάζεται «πιο σύγχρονη και δικαιότερη νομοθεσία, μια νέα συλλογική συμφωνία μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών», που θα συμπεριλαμβάνει και την ανάγκη των εργαζομένων για υψηλότερους μισθούς, κάτι που έχει χαιρετήσει και η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε πλειστηριασμό ακίνητα της Ατλάντικ, 13 χρόνια μετά το λουκέτο

Σε ξεχωριστούς ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς βγαίνουν την Τετάρτη 5 Ιουλίου, δεκατρία χρόνια μετά την πτώχευση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Ατλάντικ, δύο ακίνητα ιδιοκτησίας της στο Κορωπί και στη Σαλαμίνα, με επισπεύδοντα τον σύνδικο πτώχευσης της εταιρείας.

Ο πρώτος πλειστηριασμός, με τιμή πρώτης προσφοράς στα 623.500 ευρώ, αφορά σε ένα μακρόστενο αγροτεμάχιο στη θέση «Μπότα», εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης του δήμου Κρωπίας, συνολικής επιφάνειας 8.158,60 τετραγωνικών μέτρων, ενώ ο δεύτερος πλειστηριασμός, με τιμή πρώτης προσφοράς στα 214.000 ευρώ, αφορά σε ένα αγροτεμάχιο στη θέση «Αιματόριζα» της Σαλαμίνας, εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης, με συνολική επιφάνεια που ξεπερνά τα 21 στρέμματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που ακίνητα της «Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ» διατίθενται σε ηλεκτρονική δημοπρασία μέσω της πλατφόρμας eAuction.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Τα πολλά σημεία πώλησης ενθαρρύνουν τον πληθωρισμό»

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος συμφωνεί ότι «το επίπεδο τιμών στην Ελλάδα είναι υψηλότερο». Ποιοι τομείς όμως έχουν ακριβότερο κόστος; Ποτέ δεν έχει γίνει σοβαρή μελέτη επ’ αυτού.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bespoke SGA Holdings τόνισε ότι «δεν καταλαβαίνει ποιο είναι το όριο όπου τα κέρδη ονομάζονται πια υπερκέρδη» και σημείωσε ότι «δεν έχει δει ποτέ καρτέλ».

Όμως αποκάλυψε ότι έχει υπάρξει αίτημα προς τον Γιάννη Στουρνάρα, ώστε να μελετηθούν οι παράγοντες που αυξάνονται το κόστος από την ίδια την Τράπεζα της Ελλάδος.

«Έχουμε πάρα πολλά μικρά μαγαζιά. Είναι πάνω από 24.000 σημεία πώλησης. Αυτό ενθαρρύνει την υψηλότερη τιμή και τον πληθωρισμό τροφίμων», δήλωσε.

«Αν δεν ανακάμψει ο μεγάλος πορτοκαλεώνας της νότιας Αμερικής, στο πορτοκάλι θα υπάρχει πάντα έλλειψη»

«Το κακάο, από τα €4,20, ανέβηκε στα €42,00 το κιλό και όταν έπεσε η τιμή του, έφτασε μέχρι τα €26,00 και είμαστε ικανοποιημένοι», είπε χαρακτηριστικά. «Σε κάποια προϊόντα θα πάψει να υπάρχει θέμα τιμής. Θα πάψουν να υπάρχουν τα ίδια τα προϊόντα. Η τιμή του πορτοκαλιού έχει τριπλασιαστεί, αν και είναι τώρα εκτός εποχής. Αν δεν ανακάμψει ο μεγάλος πορτοκαλεώνας της νότιας Αμερικής, στο πορτοκάλι θα υπάρχει πάντα έλλειψη», επεσήμανε ακόμη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bespoke SGA Holdings.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

PepsiCo Hellas: Ολοκληρώθηκε ο πρώτος Αγώνας Δρόμου της για καλό σκοπό

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο νέος αθλητικός θεσμός της PepsiCo Hellas που πραγματοποιήθηκε για καλό σκοπό. Συγκεκριμένα, σχεδόν χίλιοι συμμετέχοντες, μικροί και μεγάλοι, συγκεντρώθηκαν την Κυριακή 19 Μαΐου, στην Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου στην Κηφισιά, για να τρέξουν στο «PepsiCo Gives Back- Kifissia 2024- Run Smile Repeat» και να στηρίξουν το σημαντικό έργο του Make-A-Wish Ελλάδος.

Οι πρώτοι Αγώνες Δρόμου 5 χλμ. και 10 χλμ., πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα του Δήμου Κηφισιάς, με την παρουσία σημαντικών εκπροσώπων της Πολιτείας και φορέων. Μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων διαδρομών ακολούθησαν και δύο ακόμη Αγώνες Δρόμου για παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και αθλητές ΑμεΑ ανεξαρτήτου ηλικίας 500μ. και 1 χλμ.. Το παρών έδωσαν πολλοί ακόμα πρωταθλητές, όπως ο Φώτης Ζησιμόπουλος, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Υπεραποστάσεων, η Ντενίζ Δημάκη, Πρωταθλήτρια Τριάθλου και Μαραθωνίου, και ο Περικλής Ιακωβάκης, Πρωταθλητής Ευρώπης στα 400μ. με εμπόδια, με σκοπό να ενισχύσουν και εκείνοι με τη συμμετοχή τους το έργο του Make-A-Wish Ελλάδος, που εκπληρώνει ευχές που μεταμορφώνουν τις ζωές παιδιών με σοβαρές ασθένειες.

Μεγάλη ήταν η συγκίνηση, όταν το βραβείο του νικητή στον Αγώνα Δρόμου του «PepsiCo Gives Back- Kifissia 2024- Run Smile Repeat» στα 5χλμ. Aνδρών, δόθηκε στον Κωνσταντίνο Γεωργακόπουλο, ένα νέο αθλητή στο φάσμα του αυτισμού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Hell Energy: Διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο εργοστασιακό συγκρότημα παγκοσμίως

Η Hell Energy κλείνει φέτος 18 χρόνια πορείας στον κλάδο προϊόντων ευρείας κατανάλωσης και 15 χρόνια λειτουργίας της παραγωγικής της μονάδας, επιτυγχάνοντας πλέον ημερήσια δυναμικότητα ύψους 18 εκατ. ποτών. Ειδικότερα, στις 24 Μαΐου 2024 εγκαινίασε στο Szikszó μια νέα εργοστασιακή μονάδα εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Η μονάδα εγκαινιάστηκε στο βιομηχανικό πάρκο της Hell, που καλύπτει πλέον έκταση 771,100 τ.μ. κι έρχεται να αναβαθμίσει σημαντικά την παραγωγική δραστηριότητα της Hell, καθώς μπορεί να διαχειριστεί ταυτόχρονα έως και 10 δισ. κουτιά ποτών ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 4 δισ. συσκευασιών και 6 δισ. τελικών προϊόντων.

Το εργοστασιακό συγκρότημα της Hell, μετά από αυτή την στρατηγική κίνηση, θεωρείται το μεγαλύτερο εργοστάσιο ίδιας ιδιοκτησίας στον κόσμο. Ημερησίως, αυτό μεταφράζεται σε διακίνηση έως και 31 εκατ. κουτιών αλουμινίου, εκ των οποίων τα 13 εκατ. κατασκευάζονται και τα 18 εκατομμύρια γεμίζονται. Επιπλέον, το νέο εργοστασιακό συγκρότημα είναι κατάλληλο για την παραγωγή μεγαλύτερων κουτιών αλουμινίου 500ml, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ανάπτυξη της ευρείας γκάμας προϊόντων του ομίλου.

Στα εγκαίνια της μονάδας εορτάστηκε επίσης η 18η επέτειος από την ίδρυση της Hell, υπογραμμίζοντας την ταχεία ανάπτυξη του ομίλου και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων του. Η εμβληματική μάρκα κατέχει σήμερα τον ρόλο του ηγέτη της αγοράς σε 10 χώρες του κόσμου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter